جریمه کنسلی پرواز

جریمه کنسلی بلیط هواپیمای ماهان، ایران ایر، آسمان و سایر ایرلاین‌ها چقدر است؟

گاهی اوقات به دلایل شخصی یا مشکلات پیش­‌بینی نشده مجبور می­‌شویم از سفری که مدت­‌ها برای آن برنامه‌­ریزی کرده بودیم، بگذریم. در این شرایط، گذشته از ناراحتی ناشی از کنسل شدن سفر، وارد یک سری تشریفات مختلف برای کنسلی بلیط و استرداد هزینه یا پرداخت جریمه می‌شویم. اگر ازجزییات آن اطلاع نداشته باشیم استرداد پرواز، می­‌تواند به اندازه از دست دادن سفر ناخوشایند باشد.

اگر بلیط خود را از سایت علی بابا خریداری کنید، به راحتی می‌توانید با کسر جریمه هزینه بلیط خود را دریافت کنید. اما در این مقاله قصد داریم به این بپردازیم که در کنسلی بلیط چه عواملی موثر هستند؟


جستجو و خرید بلیط‌ هواپیما در علی بابا 


پیش از آنکه به کنسلی پرواز و استرداد بلیط هواپیما بپردازیم، باید ابتدا به تفاوت بلیط سیستمی و بلیط چارتر بپردازیم.

تفاوت بلیط سیستمی و چارتری

بلیط‌های سیستمی و چارتری، هریک روند خاص خود را دارند:

وقتی درشرایطی قرار می‌گیرید که ناچار به کنسلی بلیط‌تان می‌شوید اولین نکته‌­ای که باید به آن توجه کنید نوع بلیط‌‌­تان است. اگر بلیط‌ شما سیستمی باشد، کار آسان است. می‌­توانید شخصا با ورود به حساب کاربری­تان در یکی از سیستم‌­های آنلاین فروش بلیط، گزینه لغو را انتخاب کنید.

در ادامه میزان خسارت و نحوه پرداخت مابقی پول بلیط به شما اطلاع رسانی می‌­شود. اگر حساب کاربری و امکان ورود به سایت را ندارید، می­‌توانید از آژانس مسافرتی یا پشتیبان‌های سیستم آنلاین خرید بلیط کمک بگیرید.

اما بلیط­‌های چارتری را نمی‌توان به سادگی و از طریق ورود به حساب کابری­‌تان درسیستم­‌های آنلاین کنسل کنید. این بلیط‌­ها فقط از طریق چارترکننده لغو می­‌شوند. از آنجا که هر شرکت چارترکننده قوانین خاص خودش را دارد، نمی‌­توان بطور مشخص میزان خسارت یا مبلغ قابل استرداد را اعلام کرد. گاهی برخی از این شرکت­‌ها هیچ مبلغی به عنوان مبلغ استرداد بلیط به مسافر مسترد نمی‌­کنند. در هر دوی این شرایط بهترین کار تماس و راهنمایی گرفتن از کارشناسان آژانس یا سیستم فروش آنلاینی است که بلیط‌تان را از آنجا تهیه کرده‌اید.

اگر به سایر تفاوت‌های بلیط سیستمی و چارتر علاقه‌مندید، می‌توانید به مطلب تفاوت بلیط چارتر و بلیط سیستمی مراجعه کنید.

airport arrivals 11

چه مواردی بر رقم کنسلی بلیط شما موثرند؟

همانطور که گفتیم سیستمی یا چارتری بودن بلیط مهمترین فاکتور است. اما گذشته از آن، دو عامل مهم دیگر هم در تعیین میزان خسارت تاثیرگذار هستند:

  • زمان اعلام کنسلی
  • کلاس پروازی

هر شرکت هوایی شیوه محاسبه خاص خود را دارد. در اینجا با قوانین برخی از ایرلاین‌­های داخلی آشنا می‌شوید. در نظر داشته باشید این قوانین تنها درباره پرواز‌های داخلی است و برای پروازهای خارجی صدق نمی‌کند.

جریمه کنسلی هواپیمایی ایران ایر

خسارت کنسلی بلیط در کلاس های  J C Y V Q M N L O K S I X  تا ساعت ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز ۳۰٪، ۳ ساعت قبل از پرواز ۶۰ درصد، از ۳ ساعت تا نیم ساعت قبل از پرواز ۶۰ درصد و نیم ساعت قبل از پرواز و بعد از پرواز ۶۰ درصد است.

نرخ جریمه کنسلی هواپیمایی ایران ایر

جریمه کنسلی هواپیمایی آسمان

نرخ جریمه کنسلی هواپیمایی آسمان

جریمه کنسلی هواپیمایی ماهان

نرخ جریمه کنسلی هواپیمایی ماهان

جریمه کنسلی هواپیمایی تابان

نرخ جریمه کنسلی هواپیمایی تابان

جریمه کنسلی هواپیمایی قشم ایر

جریمه کنسلی هواپیمایی قشم ایر

جریمه کنسلی هواپیمایی کاسپین

نرخ جریمه کنسلی هواپیمایی کاسپین

جریمه کنسلی هواپیمایی تفتان

جریمه کنسلی هواپیمایی تفتان

جریمه کنسلی هواپیمایی کارون (نفت سابق)

نرخ جریمه کنسلی هواپیمایی کارون

 

جریمه کنسلی کیش ایر

جریمه کنسلی هواپیمایی کیش ایر

 

جریمه کنسلی هواپیمایی آتا

جریمه کنسلی هواپیمایی آتا

جریمه کنسلی هواپیمایی زاگرس

جریمه کنسلی هواپیمایی زاگرس

جریمه کنسلی هواپیمایی ایران ایرتور

جریمه کنسلی هواپیمایی ایران ایر تور

با مطالعه این جداول می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درمورد زمان کنسلی و میزان جریمه به دست آورید. بخاطر داشته باشید کودکان بالای ۱۲ سال بلیط مجزا دارند و کلیه این موارد در مورد آنها نیز اعمال می‌شود.

توجه: برای اطلاع از جدیدترین تغییرات جریمه کنسلی به قوانین و مقررات علی‌بابا مراجعه کنید.

جریمه کنسلی بلیط نوزاد

از آنجا که در پرواز صندلی به نوزاد اختصاص داده نمی‌شود، بلیط نوزاد بدون جریمه کنسل می‌شود.

و در نهایت

تیم پشتیبانی ۲۴۷ نفره علی بابا در تمام ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شما عزیزان است. هزینه کنسلی بلیط شما هم در کمتر از ۷۲ ساعت به حساب شما بازگشت داده می‌شود. اگر باز هم سوال یا ابهامی برای شما وجود دارد، در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

69 دیدگاه

  1. اسما می‌گوید

    سلام روزتون بخیر
    من قصد دارم بلیط رفت و برگشت با پرواز ایران ایر به آلمان رو برای تاریخ ۲۰ آذر و ۲۰ دیماه خریداری کنم
    در صورتیکه بهم ویزا ندن و دو ماه قبل از تاریخ بلیط تکلیفم مشخص بشه
    چند درصد از مبلغ بلیط کسر میشه

  2. حمیدی می‌گوید

    پرواز خارجی از المان به ایران کنسل بشه ۶روز قبل از پرواز چقدر بهش جریمه تعلق میگیره ؟چون دو تا تیکت گرفتم و به اندازهی یک تیکت ایران ایر میخواد جریمه کم کنه؟ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید(قیمت بلیطهاهزارو ینجاه ایرو و هر دونفر بزرگ بوده است؟

  3. احسان می‌گوید

    سلام جناب اگه ۴ روز قبل از پرواز بلیط رو کنسل کنیم
    تمام هزینه بلیط برمی گرده به حسابم؟
    پرواز ایران ایر کلاس ATV2

  4. مریم می‌گوید

    اره دقیقا دزدی آشکاره حال خیلی هم خدمات میدن دزد های بی حیا،حالا اگر تاخیر از طرف خودش باشه که همه چی بی صاحبه یه صاحب پیدا نمیشه که جواب بده بعدشم خسارت هم بی خسارت

  5. امیری می‌گوید

    دوتا بلیط برای خودم و پدرم گرفتم میخوام بلیط خودمو کنسل کنم باید چیکار کنم؟

    1. علی اکبر می‌گوید

      من تا حالا ۴ بار بلیط از شرکت تابان خریدم وهر ۴ تا بین ۲ تا ۶ ساعت تاخیر داشته وهیچ کس هم پاسخگو نیست فقط یک عده فحش می دادند که من همان لحظه این شعر بخاطرم آمد وبه مسافرین گفتم
      فحش اگر یک ذره در این مملکت تاثیر داشت / کی هواپیمای تابان اینهمه تاخیر داشت

  6. کا می‌گوید

    واقعا جریمه کنسلی بلیط دزدی آشکار هست تف به شرف نداشتن که از هر راهی مردم رو میچاپین

  7. مهدی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید،
    در صورتی که بخوام بلیط هوامیما رو ۴ یا ۵ روز قبل از پرواز کنسل کنم، جریمه چقدر هست؟
    ممنون

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام مهدی عزیز 🙂
      این موضوع به قوانین ایرلاین، مقصد و… بستگی داره.

  8. حسین می‌گوید

    این شرکت هواپیمایی کاسپین اینهمه سانحه داد و اینهمه انسان را به کشتن داد حالا هم که فساد ایجاد کرده

  9. عبدالمجید فتحی می‌گوید

    واقعا بعضی قوانین که احتمالا در سال‌های دور گذاشته شده بسیار ظالمانه و باعث گمراهی مسافران میشود چرا باید در ارگان هواپیمایی کشوری وضع قوانین را به خود شرکت‌ها محول کرد این مثل ای است که بانک مرکزی به کل بانکها اختیار وضع قوانین مهم همچون بهره سپرده ویا تسهیلات را بدهد البته یک سری قوانین داخلی همچون نحوه پذیرایی و تخفیف برای فروش بلیط و از ایندست قوانین باید برایایجاد رقابت به شرکت‌ها واگذار شود ولی منطق حکم می‌کند در مسائل کلیدی همچون جریمه کنسل بلیط و از ایندست قوانین مادر بایستی از طرف هواپیمایی کشوری تعیین و برای همه شرکت‌ها یکسان باشدهمچون کل دنیا ولی ظاهرا ما هیچ چیزمان مثل بقیه کشورها نیست این ایراد بزرگ را سر و سامان داده و اجازه ندهید هر بلایی شرکت‌ها خواستند سر مردم بیاورند چراکه اگر چنین باشد دیگروجودهواپیمایی کشوری معنایی نخواهد داشت

    1. علی عسکری می‌گوید

      دوست عزیز حرف شما کاملا منطقی و درد دل بسیاری از مردم است … بطور مثال من خودم از سایت معتبری بلیط شرکت اتا را دریافت کردم … در روز حرکت هواپیما ۸ ساعت تاخیر داشت و متاسفانه طبق گفته بسیاری از مسافران گویا این تاخیرات در شرکت اتا بسیار معمول و همیشگی است .. قرار شد ۳۰ درصد مبلغ بلیط را به حساب مسافرین پرواز برگرداند . متاسفانه شرکت پس از کلی بررسی اینجانب و بعد از ۲ ماه مبلغ ۲۵ درصد را به صورت غیر نقدی و به عنوان اعتبار خرید بلیطی دیگر طی ۹ ماه آینده از خود شرکت اتا به کاربری که به اجبار در سایت اتا ساختم برگرداند ولی من را بکشند دیگر نه از اتا خرید بلیط انجام میدهم نه دوست و عزیزی را در خطر خرید بلیط از این شرکت قرار میدهم .. متاسفانه هیچ ارگانی بر کار این شرکتها نظارتی ندارد و قانونهای حاکم نیز منسوخ شده بوده و اجازه هرگونه فعالیتی به این شرکتها میدهد … ۱۷۱۰ هزار تومان از پول و حق من به همین راحتی از دست رفت … فقط خواهشم از مردم این است از شرکتهای مثل اتا بلیط خریداری نکنید چون هیچ قانونی از شما حمایت نمی کند

  10. صادق می‌گوید

    خیلی مسخرست برا جابجایی مبدا مقصد اونم بلیط برا هفته بعد میگن استرداد کنید بعدم ۴۰ درصد کم میکنن واقعا متاسفم برای این چپاول آشکار مال مردم

  11. محمد سالاری بازنشسته فرودگاه می‌گوید

    سلام
    سابق کنسلی قبل از ۲۴ ساعت ده درصد بود فوق العاده بی انصافی و دور از اخلاق اسلامی که بخواهید ۳۰ درصد بابت کنسلی کسر نمایید .

  12. علی می‌گوید

    فلای تودی . ازش بلیط نخرید . واقعا بی انصاف و بی شرف هستند . برای خودشون قانون میذارند .

  13. پارسا می‌گوید

    مابلیط رفت و برگشت به استانبول رو داریم اگه بخوایم
    چارتری هست تاریخ برگشت رو چند روز عقب بندازیم میشه(هواپیمایی ماهان هست)

  14. محمد می‌گوید

    برای خدماتی که دریافت نکردی چرا باید جریمه بشی وقتی یک ماه زودتر درخواست کنسلی دادی

  15. حسن شجاعی می‌گوید

    مردم از کجا میدونن کلاس پرواز شون چیه یا شناسه نرخی چیه که در جداول گنجانده اید؟ صرفا و فقط برای سرکار گذاشتن و پیجوندن مردم و خالی کردن جیب مسافر و به ریش ملت خندیدن و هاپولی کردنه درست میگم؟ قطعا نه !!!!

  16. بهادر می‌گوید

    ایرلاین های کشور،برای اینکه راحت تر جیب مردمو خالی کنند، بدون اینکه ذره ای تفاوت بین سیستمی و چارتر وجود داشته باشه، با ایجاد «مقررات من دراوردی» میگن چون پرواز چارتره، جریمه کنسلی حتی یک دقیقه بعد از صدور، نزدیک ۵۰ درصد بهای بلیطه!! نوعی کلاهبرداری! هیچ کس هم پاسخگو نیست. خاک بر سرتون با این مدیریت دزدخونه که اسمشو سازمان هواپیمایی گذاشتن

  17. ارزو می‌گوید

    یعنی واقعا متاسفم بابت این قانون و رسیدگی های مسعولین ک به هزار و یک علت پول مردم و میدزدن و یکی نیست رسیدگی کنه بچه من بستری شده بیمارستان فقط ب این علت که دلیل کاملا موجهی هست مجبور به کنسلی بلیط زدم از ۱۲۰۰میبینم ۵۶۹تومن ب من برگشت دادن آخه خدارو خوش میاد!؟جریمه کنین اما نه اینقد من بازار قرض هزینه بلیط وجور کردم اونم فقط چون بچم دو ماهه هست توان رفتن سفر دور و دراز نداره گرفتم ولی نکنین با مردم اینکارو جریمه صد تومن حتی سیصد ۷۰۰بقران ظلمه

  18. مختار می‌گوید

    درود،اگربرای دوماه دیگه بلیط رزرو کنیم تا چند مدت قبل آن اگر کنسل کنیم جریمه ای ندارد؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام دوست عزیز 🙂
      میزان جریمه و زمان اون به ایرلاین و مقصد بستگی داره.

    2. مسعود می‌گوید

      سلام
      از لحظه خرید بلیط شرکت های درست حسابی مثل ماهان ۱۰% ایر تو ۲۰ %
      شرکت های دوزاری چون قشم ایر، آسمان؛ فلای پرشیا، ساها …. ۳۰%

  19. مهرداد رسامی فر می‌گوید

    سلام اگر از پرواز جا بمونیم باز هم مبلغ بلیط قابل استرداده.

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام مهرداد عزیز 🙂
      بستگی به ایرلاین، مقصد و موارد دیگه داره.

  20. تهمینه حسین زاده می‌گوید

    باسلام.اگر از آژانس بلیط برای پرواز داخلی خریده باشیم میتونیم برای کنسل کردن بلیط ودریافت پول پس از کسر جریمه به ایرلاین مربوطه مراجعه کنیم؟
    یا حتما باید بابت گرفتن مبلغ بلیط کنسل شده بریم نزد همون آژانس؟

  21. محمد رضا موسوی می‌گوید

    سلام بلیط کاسپین مقصد و مبدا اشتباه زدم
    بلیط چارتر خریده بودم هیچ پولی برنگشت بهم تماس گرفتم بعد چند سانیه ک خریدم ک لغو کنم
    گفتن تموم سوخت میشه
    این چ قانونی هست کلاه برداری از این بدترم داریم
    ی تومن پولم برای ی اشتباه کوچیک دزدیدن
    قانون در حد اول دبستانه واقعا متأسفم برای شرکت کاسپین

    1. محمد رضا موسوی می‌گوید

      لطفا تایید کنید تا کس دیگه پولش نره برای ی اشتباه

    2. فاطمه می‌گوید

      به معنای واقعی بی وجدان و دزد
      وقتی من بلیط رفت و برگشت خریدم و خود شرکت رفت رو کنسل میکنه
      دیگه بلیط برگشت به درد من نمیخوره چرا باید بابت کنسلیش ضرر زیان بدم😡😡

  22. مبین می‌گوید

    سلام من بلطی ماهان دارم پرواز مشهد به مقصد کرمان.میخاهم چند روزی به تعویق بندازم امکانش هست و اینکه چجوری؟؟؟؟راهنمایی کنید و لطفا درمورد هزینه هاش هم توضیح بدید که آیا تغیری به وجود میاد؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام مبین عزیز 🙂
      بله امکان تغییر تاریخ پرواز در صورتی که بشه پرواز جایگزینی پیدا کرد، وجود داره. اغلب این کار با هزینه همراه هست، اما مبلغ دقیقش به زمان تغییر تاریخ، فاصله از زمان پرواز و بعضی موارد بستگی داره و متغیره.
      شما می‌تونید از طریق حساب کاربری خودتون در علی‌بابا درخواست تغییر تاریخ رو ثبت کنید.

      1. عازم ریسی می‌گوید

        با سلام
        من بلیط چابهار رو گرفتم تا پروازم ۳ساعت مونده تازه متوجه شدم بچه هام اومدن میتونم فرودگاه تاریخ پرواز رو به پس فردا به بزنم از فرودگاه

      2. avatar-image
        تحریریه علی‌بابا می‌گوید

        سلام دوست عزیز 🙂
        زمان تغییر تاریخ، با توجه به خط هواپیمایی، نوع بلیط، مقصد و… هزینه کنسلی از شما کسر می‌شه. اگر با این موضوع مشکلی ندارید، از طریق حساب کاربری درخواست استرداد ثبت کنید.

    2. فاطمه می‌گوید

      به معنای واقعی بی وجدان و دزد
      وقتی من بلیط رفت و برگشت خریدم و خود شرکت رفت رو کنسل میکنه
      دیگه بلیط برگشت به درد من نمیخوره چرا باید بابت کنسلیش ضرر زیان بدم😡😡

  23. نمازی می‌گوید

    سلام
    اون هفته ۱۵ فروردین بلیط از تفلیس به تهران هواپیمایی آسمان توسط علی بابا کنسل شد و به ۱۶ فروردین موکول شد هزینه آپارتمان و هزینه جانبی که برا من در کشور غریب به وحود اومده به عهده کی هست؟؟ ممنون

  24. لادن می‌گوید

    سلام من کیش ایر گرفتم از سایت hali.ir و سه روز قبل از پرواز کنسل کردم ۷۵ درصد از من کسر کردن, دلیل اینهمه اختلاف رو میدونین؟

  25. محمدی می‌گوید

    با سلام،،، در صورت درخواست تغییر تاریخ بلیط هواپیما قبل از دو روز فرقی در جریمه کنسلی اعمال می شود؟

  26. سارا می‌گوید

    سلام ما دو تا بلیط از علی بابا خریدیم فردا پرواز داشتیم امروز تماس گرفتن که پرواز به دلیل شرایط بد آب و هوا کنسله وما به همین خاطر باید نفری ۵۰۰تومن جریمه بدیم
    آیا این صحت داره ؟
    ما عوارض خروج از کشور رو هم و پرداخت کردیم اون چی می شه؟

  27. فریبرز می‌گوید

    سلام در زمانی که جنگ رخ میده مثل الان روسیه کنسلی به چه صورت هست اگر مرز باز باشد یا نه در هر صورت اگه ممکن هست توضیح بدین ممنون.

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام 🙂 فعلا اطلاعیه خاصی نیست

  28. زهرا می‌گوید

    سلام اگه بخوام یه ماه قبل کنسل کنم چی؟ بلیط و رزرو کردم ولی هتل گیرم نیومد میخوام کنسل کنم

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام زهرای عزیز 🙂 بستگی به این داره که نوع بلیط شما چی بوده…شماره سفارش رو دم دست داشته باشین و با مرکز پشتیبانی ما تماس بگیرین تا کارشناس‌ها راهنماییتون کنن:
      ۰۹۸۲۱۴۳۹۰۰۰۰۰

  29. صبا می‌گوید

    سلام.من ۶ماه پیش بلیط ترکیش داشتم از ایران به سوئد متاسفانه وقتی هولمیما در استانیل نشست ،هوامیما ی بعدی پریده بود و منتظر نمونده بود.وکفتن اشتباه از خودشون بوده وبرای ۲۹ ساعت بع د که روز بعد بود بلیط رایگان دادن که رفتیم .اما متاسفانه من روز قبل اینترویو کاری داشتم که بخاطر این عمل ترکیش از دست دادم وگفتن به من که شما دیروز نیوندین کار رو به کسی دیگه دادن ومن نتونستم تو این ۶ ماه کار یا مصاحبه کاری بدست بیاورم .ایا میتونم از شرکت ترکیش شکایت کنم

  30. فتاح می‌گوید

    سلام وقت خوش‌اگر بلیطی گرفته باشیم و کنسلش کرده باشیم‌و هزینه ی آن بازگشت نخورد امکانش‌هست‌دوباره ان بلیط رو بگیریم یعنی نخوایم کنسل بشه؟

  31. نیلا امین نراقی می‌گوید

    سلام
    امروز دیر به فرودگاه رسیدم و پرواز جیرفت به تهران را از دست دادم بعد مجبور شدم با پرواز کرمان به تهران بیام .
    راهی هست مبلغی از بلیط جیروفتو دریافت بکنم.

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام 🙂 اگه پرواز رو از دست داده باشین، خیر

  32. رضا اصغري می‌گوید

    سلام ببخشید پرواز داخلی ماهان جا موندم درصدی پول بازگشت میخوره

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام رضا عزیز 🙂
      احتمالش هست. باید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا شرایطتون رو بررسی کنن.

  33. کاظم می‌گوید

    سلام اگر همان لحظه به علت اشتباه تایپی در تاریخ پرواز بلیط خودراکنسل کنیم و پرواز هم از شرکت ایرلاین باشد به چه صورت محاسبه میشود

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام کاظم عزیز 🙂
      اینکه هزینه برای استرداد در چنین شرایط به وجود بیاد یا نه، به ایرلاین موردنظرتون بستگی داره.

  34. مونا می‌گوید

    سلام شناسه بلیط خارجی کجا نوشته شده
    امکان تغییر تاریخ هست برای پرواز سیستمی ماهان تا قبل از یک هفته؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام مونا عزیز 🙂
      اگر پرواز جایگزین وجود داشته باشه، احتمالا بتونید جابه‌جا کنید.

  35. امیرحسین می‌گوید

    ایرلاین سپهران چرا نزدید اون که هفتاد درصد جریمه میگیره!!!!!!!!!!!!!

    1. مجید می‌گوید

      سلام وقتی یه پروازی از طرف خودشون کنسل میشه جریان چیه؟
      برای کاربر احترام قائل هستند؟ کد تخفیف برای متضرر شدن میدهند؟
      یک ماه پیش بلیط خریدم ۲ بار کنسل کردند

  36. بهروز می‌گوید

    سلام ایا میتوان بلیط خریداری شده با یک روز دیگه عوض کرد؟؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام بهروز عزیز 🙂
      بله، اما این کار شرایط خودش رو داره. از طریق حساب کاربریت در علی‌بابا، درخواست استرداد ثبت کن تا دوستان ما در مرکز تماس علی‌بابا باهات تماس بگیرن.

  37. Key53 Zeinali می‌گوید

    از پرواز (داخلی) ایران ایر
    جا موندم
    آیا درصدی از هزینه بلیت
    برگشت میخوره،یا نه؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام دوست عزیز 🙂
      متاسفانه خیر

  38. سهیلا می‌گوید

    سلام و خسته نباشید-در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۲۲:۳۰ با پرواز ماهان از تهران به اردبیل هواپیما به خاطر جو آب و هوایی نتوانست تو فرودگاه اردبیل به زمین بشینه -میخواستم بدونم چطور میتونم خسارت بلیط را دریافت کنم

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام سهیلای عزیز 🙂
      لطفا شماره سفارش رو دم دست داشته باشین و درخواستتون رو اینجا وارد کنین تا بررسی بشه (https://www.alibaba.ir/profile/ticketing) یا اینکه برای پاسخگویی سریع‌تر با تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته تماس بگیرین: ۰۲۱۴۳۹۰۰۰۰۰

  39. احمدی می‌گوید

    سلام.پسرمن درتاریخ ۱۰ژوئن ازدانمارک وارددوحه قطروباایرقطرازدوحه واردفرودگاه امام خمینی شد.بلیط برگشتش ۱۵جولای یعنی یک هفته دیگراست.امابه دلایلی نمیخواددراین تاریخ برگرده.بلیط رفت وامدش روهم ازسوئد یک شرکت خریداری کرده.حالابرای کنسل کردنش چکاربایدکنیم؟لطفا راهنمایی کنید.

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام خانم احمدی عزیز 🙂
      درخواستتون رو اینجا وارد کنین تا بررسی بشه (https://www.alibaba.ir/profile/ticketing) یا اینکه برای پاسخگویی سریع‌تر با تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته تماس بگیرین: ۰۲۱۴۳۹۰۰۰۰۰

  40. مجید می‌گوید

    سلام اگربلیط چارتری گرفتیم ولی نوع هواپیما از طرف شرکت تغییر کرد ومسافر نخواست با هواپیمایی دوم سفر بکند آیا بازهم می تواند بلیط را استرداد بکند

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      بله

  41. مهسا برقی می‌گوید

    با سلام و ضمن احوالپرسی
    ما بلیط گرفتیم الان نمیخواییم بریم میتونیم بجای خود فامیلمون رو بفرستیم یعنی بلیط صادر شده به اسم ما کنسل و به اسم فامیلمون صادر بشه؟؟؟

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام وقت بخیر
      لطفا با پشتیبانی علی بابا به شماره ۰۲۱۴۳۹۰۰۰۰۰ تماس بگیرید.

  42. زهرا می‌گوید

    سلام ما تور داشتیم برای ترکیه روز جمعه۸ اسفند.و اژانس اسمان هفتم روز دوشنبه خودمون ازشون پرسیدیم ک پروازا کنسله یا ن.بدلیل کرونا.
    حالا گفتن ۱ میلسون از مبلغ کل کم میشه.میخام بدونم مجازن یا ن و اصلا همچین قانونی هس؟؟؟

    1. avatar-image
      بابک خدادوست می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      در مورد محل‌های اقامتی، رزروهایی که از ابتدای اسفندماه بودن (طبق بخشنامه) بدون جریمه مسترد میشن. در مورد بلیط سفر هم اخیرا بخشنامه‌ای برای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده و گفته شده که «هزینه‌های مربط به کنسلی بلیت سفر، تابع قوانین و مقررات ابلاغی از سوی دستگاه ذیربط (وزارت راه و شهرسازی» هست. وزارت راه هم هنوز بخشنامه رسمی و نهایی صادر نکرده.

    2. مهرداد می‌گوید

      باسلام و احترام
      من یک بلیط داخلی گرفتم از اژانس هوایی برای ۲هفته اینده که پرواز هست یک حرف از اسمم‌ داخل بلیط نخورده بود رفتم دادم اژانس گفتم اشتباه زدین گگفتن باید کنسل کنیم مجدد صادر بشه از من جریمه دریافت کردن ایا قانونی هست مگر نباید نهایتا ۳روز قبل از پرواز بهش جریمه تعلق بگیر؟