در جریان بازدید فعالان اکوسیستم استارتآپی از علی بابا مطرح شد:
تعادل بین کارایی و اثربخشی رمز موفقیت علی باباست
هفتهنامه شنبه با همکاری استارتآپهای علیبابا، آپارات و دیجیکالا، رویداد شنبه تریپ را با موضوع مدیریت استارتآپ در بحران اقتصادی برگزار کرد.
این رویداد آموزشی، روز شنبه ۲۷ مرداد ماه و با حضور جمعی از مدیران استارتآپی با هدف انتقال تجربه توسط کارآفرینان موفق، برای حل مشکلات و چالشهای فعالان اکوسیستم استارتآپی کشور برگزار شد.
این دوره آموزشی در قالب یک سفر طراحی شده بود، به گونهای که در جریان سفری یک روزه از آپارات شروع شد، در علیبابا ادامه یافت در دیجیکالا به اتمام رسید.
در جریان بازدید مدیران استارتآپی از علیبابا، توحید علی اشرفی، مدیر بازاریابی این شرکت در سخنرانی با موضوع اینکه «از چه استراتژی و ابزارهای بازاریابی در شرایط بحران استفاده کنیم؟» به ارائه راهکارهای بازاریابی در شرایط بحران اقتصادی پرداخت.
به گفته وی، حقیقت این است که برای فروش، نیاز به بازاریابی داریم و معمولا مارکتینگ پرهزینه است؛ اما میتوان با شناخت درست شرایط موجود، نوع نیاز مخاطب و همچنین رسانه از روشهای بازاریابی نهایت استفاده را کرد و به نتیجه مطلوب هم رسید.
مدیر بازاریابی علیبابا با اشاره به این موضوع که در شرایط بحران با در پیش گرفتن استراتژی درست چه در زمینه بازاریابی و چه سایر موارد، میتوان به کارایی و اثربخشی رسید، گفت: در وضعیت بحران و هنگام بروز تغییرات اقتصادی دو بحث بهرهوری و اثربخشی مطرح میشود که اگر امور با چاشنی اثربخشی انجام شود به بهرهوری میرسد. وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه اثربخشی، استراتژی و در حوزه کارایی بهینهسازی هر یک از رسانههای مهم است و اگر بتوانیم بین این دو تعادل برقرار کنیم، موفق خواهیم بود.
مجید حسینینژاد، بنیانگذار علیبابا، نیز در سخنرانی خود با این عنوان که «آیا نیروهایمان را تعدیل کنیم؟» گفت: در بحران اقتصادی اولین فکری که به ذهن مدیران میرسد، سبک کردن بار هزینههای شرکت از طریق تعدیل نیروست؛ اما این اقدام باید اصولی و با لحاظ کردن فاکتورهای مختلفی صورت گیرد.
وی با اشاره به افزایش نرخ دلار و بروز بحران اقتصادی افزود: در شرایط فعلی، جامعه ما با مشکلاتی چون گرانی دلار، تشدید تحریمهای اقتصادی و… مواجه است که اگر چه این اتفاقها به ایجاد بحران منجر شده است، اما میتوان با مدیریت درست و اصولی بحران، این مشکل را رفع کرد.
حسینینژاد با اشاره به اصول راهبری و توسعه فردی، صحبتهای خود را اینگونه پایان داد: باید بدانیم که قبل و مهمتر از هر چیز، توسعه فردی است و تا زمانی که مدیران به توسعه فردی خود و افراد سازمان توجه نکنند، توسعه و رشدی در آن سازمان اتفاق نخواهد افتاد.
بیشتر بخوانید:
درخشش تیم رباتیک دانشگاه امیرکبیر با حمایت علیبابا
فوق العاده است ، من که تمام سعی ام رو میکنم شرکت کنم توی این رویداد
سپاس از توجه شما