در حالی که قرار بود با راهاندازی ترمینال سلام، بخش اعظم پروازها به این ترمینال منتقل و ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی (ره) بازسازی شود، اما تنها ۱۰ درصد پروازها منتقل شده است.
ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۸ خرداد امسال پس از ۱۰ سال ساخت و ساز و اعمال تغییرات متعدد در طراحی داخلی آن و صرف هزینههای فراوان برای ساخت این ترمینال، با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
یکی از برنامههایی که برای ترمینال سلام پیش بینی شده بود، انتقال بخش گسترده ای از پروازهای ترمینال شماره یک فرودگاه امام خمینی (ره) به ترمینال سلام و سپس اقدام به بازسازی ترمینال شماره یک این فرودگاه بود.
به خصوص که بر اساس اعلام مسئولان دولت و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ظرفیت ترمینال شماره یک این فرودگاه سالانه ۵.۵ میلیون نفر بوده که در سال ۹۶ و پیش از خروج آمریکا از برجام به حدود ۱۰ میلیون نفر هم رسید؛ هرچند که در سال گذشته میزان تردد مسافران از این ترمینال فرودگاه امام به ۷ میلیون نفر کاهش یافت. اما حتی این رقم هم بالاتر از ظرفیت کل ترمینال شماره یک بود که درنتیجه احداث ترمینال سلام با ظرفیت ۵ میلیون نفر را توجیه پذیر میکرد.
مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تا کنون میزان هزینه های انجام شده در ساخت ترمینال سلام و تعداد پروازهای انجام شده در ۳ ماهه بهره برداری از این ترمینال را تاکنون اعلام نکردهاند.
ضمنا آمار نشان میدهد که تنها ۹.۴ درصد پروازها به این ترمینال منتقل شده و ۹۰.۶ درصد پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) همچنان از ترمینال شماره یک انجام میشود.
منبع: مهر