Comic Book

داستان مصور «علی‌بابا و دروازه سفر»

این داستان مصور تقدیم می‌شود به همه کودکان و بزرگسالانی که به جادوی سفر باور دارند.

اولین داستان مصور (کمیک) علی‌بابا یعنی «علی‌بابا و دروازه سفر» منتشر شد!

قصه ما قصه رسوب‌بستن میان روزمرگی‌هاست؛ زمانی که آدم‌ها لابه‌لای کار و تلاش روزمره، رویاهایشان را فراموش می‌کنند و دنیایشان به‌اندازه قلب‌های دلتنگشان کوچک می‌شود.

همین حالا مطالعه این قصه را شروع کنید و داغِ داغ بخوانید:

101 2

10010

9090

سفر، سرزمین تحول است؛ فرصتی برای آرامش، تماشا، جنب‌وجوش، آموختن، خلق ماجرا و تجربه تازه‌ها.

اینجا سرزمین قصه‌هایی است که مشتاقانه منتظرند تا مسافری از راه برسد و دانه‌به‌دانه و لحظه‌به‌لحظه تجربه‌شان کند؛ مسافری که به جادوی سفر باور داشته باشد و آزادانه دل به این تجربه‌های متنوع بسپارد.

پیوند سفر با داستان و داستان‌سرایی انکارشدنی نیست. نمی‌توان از سفر گفت و شنید اما از دالان داستان‌ها عبور نکرد؛ پس ما هم تصمیم گرفتیم که از داستان‌سرایی برای توسعه برند علی‌بابا و عمیق‌شدن در معنای سفر استفاده کنیم. ما به‌عنوان متولی سفر از این تکنیک استفاده کردیم تا از دنیای قصه‌ها و داستان‌ها آینه‌ای برای پرورش و بازتاب مفهوم عمیق و انسان‌ساز سفر بسازیم و کاری کنیم که همسفرانمان ابعاد و ویژگی‌های برند علی‌بابا را از این مسیر پرماجرا بشناسند.

علی‌بابا که در سال‌های اول فعالیت خود به عنوان فروشنده بلیط و خدمات حمل‌و‌نقل سفر شناخته می‌شد، به‌مرور با گسترش فعالیت‌ها و ایجاد امکان رزرو هتل، تور، اقامتگاه، ویزا، بیمه مسافرتی و… سبد کاملی از خدمات سفر را عرضه کرد. همچنین با خلق رسانه‌ها و محتوای نوآورانه مانند پادکست رادیو دور دنیا، مجموعه‌کتاب سفر، مجله گردشگری علی‌بابا و پلتفرم علی‌بابا پلاس خدمات خود را در کل چرخه سفر گسترش داد و به «همسفر هر سفر» تبدیل شد تا در تمام مراحل سفر حضوری فعال و هوشمندانه داشته باشد.

در سال‌های اخیر تلاش کردیم که با تحول لوگو و مسکات علی‌بابا، طراحی و توسعه تایپ‌فیس (فونت) اختصاصی و… هویتی برای برند علی‌بابا بسازیم که برای این همسفری تمام‌و‌کمال مناسب باشد؛ هویتی که از خصلت متحول‌شونده و متحول‌کننده سفر ریشه گرفته و با ماموریت و تگ‌لاین «همسفر هر سفر» انطباق دارد. حالا مسکات علی‌بابا به‌عنوان عنصر انسانی در بین همه این عناصر هویتی، در قالب اولین داستان مصور ما یعنی «علی‌بابا و دروازه سفر» روایت‌گر هویت برند علی‌بابا شده است.

درواقع انتشار این داستان مصور، قدم دیگری در مسیر توسعه برند علی‌باباست که نه‌تنها با کمک تکنیک قدرتمند داستان‌سرایی، به معرفی و توسعه شخصیت علی‌بابا می‌پردازد و تداعیات قدیمی این شخصیت را به تداعیات جدیدتر و مدرن‌تر تبدیل می‌کند، بلکه گامی در توسعه و تحول حوزه برندینگ در ایران هم محسوب می‌شود.

داستان مصور «علی‌بابا و دروازه سفر» از درون‌مایه‌ای الهام می‌گیرد که مستقیما به معنای عمیق سفر اشاره دارد و در ستایش جادوی سفر است. جادوی سفر دروازه‌ای رنگارنگ و هیجان‌انگیز پیشِ پای انسان می‌گذارد و از او صمیمانه و مشتاقانه به تجربه و تماشا دعوت می‌کند.

کافی است نشانه‌ها را ببینیم، صدای پرواز مرغ سفر را بشنویم و حضور جادوی سفر را با قدرت شگفت‌انگیز خیالمان باور کنیم.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 دیدگاه

  1. یزدان می‌گوید

    سلام
    من سه فصلشو خوندم واقعا لذت بردم.
    مشتی هستین

  2. امین می‌گوید

    نسخه چاپی قابل استفاده است؟