پنج انگیزه برای سفر خارجی

پنج انگیزه برای سفر خارجی

سفر خارجی یا سفر داخلی فرقی نمی‌کند، همیشه پشت هر سفر یک بهانه خوابیده. سفر تنها برای بعضی از مسافران تبدیل به بخشی از کار و امورات شغلی شده، و برای خیلی‌های دیگر راهی است برای تفریح، خرید، استراحت، سیاحت و گشت‌وگذار و هزار دلیل دیگر. بکه هر کدام به نوبه‌ی خود بهانه‌ای برای سفرند. هرچند سفر خارجی فقط بهانه نمی‌خواهد! اما اگر هوای سفر خارجی به سرتان زده و از قبل برنامه نریخته‌اید، اگر این‌پا و آن‌پا می‌کنید که یک بهانه‌ای برای سفر جور کنید و راهی شوید، بفرمایید؛ این هم پنج بهانه برای سفر خارجی حتی با هزینه‌ی مناسب!


بیشتر بخوانید: سفر خارجی با کمتر از ۲ میلیون تومان


دبی

اوت‌لت؛ خریدی به‌صرفه و لذت‌بخش

پنج انگیزه برای سفر خارجیاگر مهم‌ترین قصدتان از سفر خارجی خرید باشد، دبی بهترین گزینه است. اوت‌لت (Outlet) به فروشگاه‌هایی گفته می‌شود که محصولات فصل گذشته‌ی برندها را با قیمت ارزان‌تر می‌فروشند. مثلا برند آدیداس در ماه اکتبر کلکسیون جدیدش را عرضه می‌کند، بنابراین کلکسیون قبلی را که مربوط به چند ماه قبل است، با تخفیف می‌فروشد. اوت‌لت دبی (Dubai Outlet Mall) از بزرگ‌ترین مراکز اوت‌لت خاورمیانه است که بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه از بهترین برندهای دنیا در آن جمع شده‌اند. در این مرکز خرید لباس، کیف‌وکفش، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم الکترونیک مانند کامپیوتر و تلفن همراه را می‌توانید با تخفیف بین ۳۰% تا ۹۰% بخرید. دوشنبه‌ی هر هفته روز حراج اوت‌لت مال دبی است و قیمت‌ها حتی مناسب‌تر هم می‌شوند. بیشتر هتل‌های دبی به اوت‌لت مال سرویس دارند و راهنمایان این مرکز خرید به پانزده زبان دنیا از جمله فارسی مسلط‌اند.

گرجستان

کفِ مرتب به افتخار عشق

پنج انگیزه برای سفر خارجیتندیس عشق باتومی که به آن تندیس «علی و نینو» هم می‌گویند، به دست مجسمه‌ساز گرجی، کِوِه‌سیتادزه تامارا (Kvesitadze Tamara) ساخته شده است. این دو مجسمه که بلندای هرکدام به ۷ متر می‌رسد با نورپردازی زیبا حرکت می‌کنند، سپس به هم نزدیک و در هم ادغام می‌شوند و دوباره از هم جدا می‌شوند. مجسمه‌ها برمبنای شخصیت‌های رمانی معروف به نام «علی و نینو» ساخته شده‌اند که نویسنده‌ی آن قربان سعید (Kurban Said) از اهالی آذربایجان است. علی، پسر مسلمان آذربایجانی، عاشق دختری مسیحی به‌نام نینو می‌شود و عشق آن‌ها از مرزهای سنت می‌گذرد اما از سوی خانواده‌ها پذیرفته نمی‌شود و از هم جدا می‌شوند و پس از از غم عشق می‌‌میرند تا در دنیای دیگر به یکدیگر بپیوندند. در ساحل باتومی وقتی دو مجسمه به یکدیگر می‌رسند، مردم محلی و گردشگران با کف و سوت، وصال دو تندیس را تشویق می‌کنند. باتومی در فصل‌های گرم سال یکی از بهترین مقاصد ساحلی برای سفر خارجی ساحلی با هزینه‌ی مناسب است.

آنتالیا

هیجان یک سواریِ ماجراجویانه

پنج انگیزه برای سفر خارجیقایق سواری در رودخانه‌ی خروشان که نام اصلی‌اش رفتینگ (Rafting) است، فعالیتی است تفریحی، ورزشی و ماجراجویانه در دل طبیعت و بهترین انتخاب ممکن برای افزایش آدرنالین و هیجان است. به دلیل خروشان بودن رودخانه،  مسیر پُر نشیب، شدت امواج و کف روی آب، به رفتینگ، قایق‌سواری روی آب‌های سفید هم می‌گویند. قایق‌سواری در رودخانه‌ی خروشان ماناوگات نزدیک آنتالیا از محبوب‌ترین فعالیت‌های توریستی این منطقه است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران سراسر دنیا را به این رودخانه می‌کشاند. گردشگران بعد از آموزشی کوتاه به همراه لیدر در قایق‌های ۸نفره مسیر پرخروش رودخانه را طی می‌کنند. این ماجراجویی با ایستادن قایق در بخش‌هایی از رودخانه لذت‌بخش‌تر هم می‌شود؛ در مسیر رودخانه قسمت‌های عمیق و آرامی وجود دارد که قایق‌ها می‌ایستند و مسافران می‌توانند شیرجه بزنند و شنا کنند. در میان سفر خارجی یه شهرهای ساحلی، آنتالیا از قدیم محبوب گردشگران بوده است.

بیروت

پرسه در کورنیش بیروت

پنج انگیزه برای سفر خارجیکورنیش، مسیری ساحلی است که روی صخره و در امتداد دریا ایجاد می‌شود. کورنیش‌های جهان که تعداد آنها محدود است در فرانسه، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی واقع شده‌‌اند. شهر بیروت نیز یکی از زیباترین کورنیش‌های جهان را در خود جای داده است. در این مسیر ساحلی می‌توانید خلاصه‌ای از زندگی مردم بیروت را یک جا ببینید، از ماهی‌گیرانی که رو به دریا و در مقابل امواج ایستاده‌اند تا ثروتمندانی که در لامبورگینی‌هایشان لم داده‌اند و قهوه‌فروشانی که با فنجان‌های قهوه، مانند سازهای موسیقی هنرنمایی می‌کنند. همین‌طور که مسیر را ادامه بدهید، به صخره‌ی معروف روشه (یا صخره‌‌ی کبوتر) می‌رسید و می‌توانید یک دل سیر این هنرنمایی طبیعت را تماشا کنید. بعضی از گردشگران هم یک دوچرخه کرایه می‌کنند و ضمن دوچرخه‌سواری در این مسیر بی‌نظیر، هوای خنک و تازه‌ی دریا صورت و موهایشان را می‌نوازد.


بیشتر بخوانید: معرفی اپلیکیشن خرید بلیط قطار و هواپیما


باکو

پنج انگیزه برای سفر خارجیبری باخ، آی بری باخ!

اهالی آذربایجان عاشق موسیقی و رقص هستند. در این هنر اجرایی، رقصندگان آذربایجانی با مهارتی مثال زدنی حرکاتی اجرا می‌کنند که هر بیننده‌ای را سر ذوق می‌آورند. رقص آذری که ریشه در فرهنگ و تاریخ منطقه‌ی قفقاز دارد و یکی از هنرهای معروف این سرزمین است، انواع مختلفی دارد. بیشتر این رقص‌ها در گذشته بخشی از مراسمی آیینی بوده‌اند و در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شده‌اند که به مرور زمان به شکل هنری امروزی درآمده‌اند. مثلا  رقص «قایتاغی» مفاهیمی مانند رفع اختلافات درونی، بیعت از سردسته، بسیج عمومی‌برای بیرون راندن دشمن و با اسب تاختن به سوی میدان جنگ است. یا رقصندگان رقص «لزگی» در حرکات‌شان مضامینی مانند جنگ، رشادت و از جان گذشتگی، پیروزی، وحدت و همبستگی ابدی را نمایش می‌دهند. آذری‌ها در مناسبت‌ها و جشنواره‌های مختلف، همچنین در عروسی‌ها، جشن‌ها و مهمانی‌ها، رقص پرتحرک‌شان را به زیبایی به نمایش می‌گذارند که تماشای آن خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: 

بدون دانستن این ریزه‌کاری‌ها به سفر خارجی نروید!

تور تونس: اروپاگردی در دل آفریقا

۵ تور ریلی مهیج و لوکس دنیا

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.