جنگل گیسوم

جنگل گیسوم رشت؛ میعادگاه جنگل و دریا

از زبان یک گیلانیِ اصیل

نمی‌دانم رازش چیست، اما همه ما در طبیعت حال دلمان بهتر است. وقتی یک تعطیلی وسط هفته پیدا می‌کنیم، سریع وسایل را جمع می‌کنیم و راهی شمال می‌شویم، جایی که بتوانیم سرسبزی را لمس کنیم. در یکی از این سفرها سمت جنگل گیسوم رفتم و می‌خواهم در مورد سفر به جنگل گیسوم با شما حرف بزنم.

من هم مثل شما هر بار که حال دلم بارانی است، هوس یک باران واقعی می‌کنم و کجا بهتر از گیلان. جاهای دیدنی گیلان آن‌قدر هست که بارها باید بار سفر ببندم. پس فرقی نمی‌کند چه حالی داشته باشم، هیجان‌زده یا ناراحت، خسته و کوفته یا پُرانرژی، در هر صورت این جوجه و چای روی آتش آن‌ هم در شمال است که می‌چسبد.

نفستان را در سینه حبس کنید چون در این مقاله از مجله گردشگری علی بابا سفری داریم به جنگل گیلان، شهری که ریشه‌های من از آن‌جا آمده و در آن‌جا خواهد ماند.

جنگل گیسوم کجاست؟
جنگل گیسوم در ۱۰ کیلومتری جاده اسالم به خلخال و در محور رشت به آستارا قرار دارد.
آب‌وهوای گیسوم چگونه است؟
جنگل گیسوم در هر فصل سال آب‌وهوای خاص خود را دارد. بهترین فصل برای بازدید از این منطقه بهار است چون هوا مطبوع و دلپذیر بوده و برگ‌های درخت‌ها تازه به تازه درآمده‌اند. فصل تابستان کمی هوا گرم و شرجی و البته که پارک جنگلی گیسوم شلوغ است. پاییز و زمستان هوا سرد شده و خلوت‌تر خواهد بود.
شرایط اقامت در جنگل گیسوم چیست؟
برای اقامت در جنگل گیسوم می‌توانید به روستای گیسوم بروید یا در جنگل کمپ بزنید. فقط به خاطر وجود حیوانات وحشی مانند گرگ و پلنگ و خرس خیلی مراقب باشید. هتل‌هایی در نزدیکی جنگل گیسوم وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

جنگل گیسوم را چقدر می‌شناسید؟

در فاصله ۱۰ کیلومتری از جاده تالش به رشت، پارک جنگلی قرار دارد که هم‌نامِ روستای کناری‌اش است. روستای گیسوم، جنگلی زیبا دارد که یک طرف آن به دریا می‌رسد و همین تلاقی باعث شده تا این جنگل و روستا یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی گیلان باشد. مساحت جنگل گیسوم ۸۰ هکتار است که در آن بیش از ۷۵ گونه گیاهی و چندین نمونه از گونه‌های جانوری وجود دارد.

جنگل گیسوم

عکس از: سایت Digidanesh

پارک جنگلی گیسوم در نزدیکی جنگل نور و جلگه بندر ترکمن قرار گرفته و طبیعتی متفاوت در کنار دریای خزر دارد. جاده گیسوم بخشی از این زیبایی‌ است و انتهای آن به ساحل گیسوم و دریا می‌رسد. اینجا جایی است که دریا با جنگل دست در دست داده تا زیباترین خط ساحلی را ایجاد کند.

جنگل و منطقه گیسوم جزو شهرستان «تالش» و بخش «پره‌سر» از دهستان «دیناچال» است و مهم‌ترین روستای نزدیک به آن هم روستای گیسوم است. البته روستاهای دیگری هم این اطراف وجود دارند اما مهم‌ترینِ آن‌ها همین روستای گیسوم است که خودش یک پا جاذبه‌ گردشگری است.

جنگل گیسوم

عکس از: سایت Saednews

معنی «گیسوم» را می‌دانید؟

نام جنگل گیسوم از نام روستایی گرفته شده که در نزدیکی این جنگل قرار دارد. محلی‌ها به این روستا «گِسم» یا «گتگسر» هم می‌گویند. اما از آنجا که تلفظ گیسوم برای همه راحت‌تر است، نام روستا همان گیسوم مانده و نام جنگل نیز از آن گرفته شده است.

تماشای گونه‌های گیاهی و حیوانی گیسوم را ازدست ندهید

جنگل گیسوم و ساحل گیسوم به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گیلان، پوشش گیاهی و جانوری متنوع و خاصی دارد. اگر وارد پارک جنگلی گیسوم شوید می‌توانید این گونه‌های گیاهی و جانوری را ببینید. کارشناسان تا حالا ۷۶ گونه گیاهی مختلف در این جنگل مشخص کرده‌اند. البته با وجود خاک حاصل‌خیزی که شمال کشور و به‌ویژه پارک جنگلی گیسوم دارد، بعید نیست گونه‌های گیاهی دیگری هم اضافه شوند. با توجه به نوع خاک و محل زندگی این گونه‌های گیاهی شاید بتوانید نمونه‌های مشابه آن‌ها را در جاهای دیگر کشور هم پیدا کنید.

گونه های گیاهی جنگل

عکس از: سایت Digidanesh

جالب است که جنگل گیسوم و ساحل گیسوم گونه‌های جانوری زیادی دارند، اگر حوصله داشته باشید و ساعتی در جنگل بگردید، می‌توانید بز کوهی، خرگوش و قرقاول را ببینید. جنگل گیسوم از آن‌ جاهایی است که در آن گونه‌های حیوانی وحشی هم وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنم تنها وارد جنگل نشوید، چون ممکن است گرگ و پلنگ و خرس قهوه‌ای از شما پذیرایی کنند. یک جا نوشته بود که همه حیوانات وحشی خطرناک هستند؛ اما ماده‌ خرس و ماده گرگ یا هر حیوان ماده دیگری که توله‌هایش اطرافش هستند، از هر موجود دیگری خطرناک‌تر می‌شوند.

اگر با یک خرس، گرگ یا پلنگ مواجه شدید، لطفا ندوید، دویدن شما آن‌ها را تحریک می‌کند و چون آن‌ها از شما سریع‌تر هستند، قطعا روبه‌رویتان سبز خواهند شد. اگر در این موقعیت قرار گرفتید حرکات خود را کُند کنید و با هر وسیله‌ای که در دور و برتان هست، سر و صدا ایجاد کنید. اگر خرس دیدید، دست‌هایتان را بالای سرتان ببرید تا از او بزرگ‌تر دیده شوید. خلاصه که هر چه در چنته دارید رو کنید تا به سلامت به کمپ برگردید.

جنگل گیسوم

عکس از: سایت Ostanegilan

توصیف طبیعت زیبای جنگل گیسوم در هریک از چهار فصل

اگر می‌خواهید چهار فصل واقعی را به چشم‌تان ببینید، باید به جنگل و جاده گیسوم بروید. فصل بهار هوا مه‌آلود است و درخت‌های جنگل و دو طرف جاده، تازه دارند برگ‌های ریزی در می‌آورند. هوای بهار اینجا جوری است که انگار بذر خواب در هوا پخش کرده‌اند، همه چیز ساکن است و همین سکوت وادارتان می‌کند بیشتر در جنگل گیسوم بمانید. البته باید بگویم که بهار این جنگل شلوغ است چون همه می‌خواهند از تعطیلات عید و هوای مطبوع و معتدل این منطقه لذت ببرند.

تابستان که می‌شود، همه درخت‌های لباس‌های سبزشان را به تن کرده و جوری روی جاده گیسوم سایه می‌اندازند که از راندن در این جاده لذت می‌برید. هوای شمال شرجی است اما به لطف اکوسیستم جنگل، هوای این منطقه کمی خنک‌تر می‌شود. تابستان جمعیت بیشتری هم آن‌جا هستند چون همه مدرسه‌ها بسته‌اند و پدر و مادرها از هر جای ایران که بگویی دست عهد و عیال را گرفته‌اند تا مدتی را در ساحل گیسوم و جنگل گیسوم این زیباترین جاذبه های گردشگری گیلان بگذرانند.

جنگل گیسوم

عکس از: سایت Imna

پاییز اما پادشاه فصل‌های این جنگل است. این همه درخت و سبزی در عرض چند هفته زرد و نارنجی و قرمز می‌شوند و جوری برگ‌های خود را روی جاده گیسوم پخش می‌کنند که یادتان می‌رود دنده را عوض کنید. هوای اینجا در پاییز سرد است و باران نم‌نم می‌زند؛ پس با خودتان لباس گرم و چتر ببرید. در پاییز، بیشتر گردشگرانی را می‌بینید که با تور آمده‌اند یا طبیعت‌گرد هستند و به دنبال فرصتی بودند تا جنگل گیسوم و ساحل گیسوم خلوت‌تر باشد.

پاییز زیبای جنگل

عکس از: سایت Imna

زمستان برف می‌بارد و همه جا را سفیدپوش می‌کند، چون هوا بسیار سرد می‌شود؛ پس جنگل و جاده گیسوم خیلی خلوت خواهد بود. اگر خواستید زیبایی‌های این جنگل را در زمستان ببینید حواستان به حیوانات وحشی باشد، در فصل زمستان آن‌ها غذای کمتری گیرشان می‌آید و برای همین به چادر گردشگران نزدیک می‌شوند.

برف زمستانی جنگل

عکس از: سایت Rooziato

جاذبه های پارک جنگلی گیسوم

هر چقدر هم که من از جاذبه‌ها و جذابیت‌های دلبر پارک جنگلی گیسوم بگویم باز هم نمی‌شود آنچه که با چشم می‌توان دید. هر کسی به نوعی با طبیعت اطرافش ارتباط برقرار می‌کند. شاید شما در این جنگل و سکوت آن، همان چیزی را پیدا کردید که در همهمه شهر گم شده باشد. همین نقطه آرامش می‌تواند شما را به پارک جنگلی گیسوم وصل کند. در این منطقه جاذبه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

– روستای گیسوم

روستای گیسوم اولین منطقه گردشگری مهم این منطقه بعد از جنگل و ساحل گیسوم است. همان‌طوری که بالاتر گفتم، جنگل نام خود را از روستای گیسوم گرفته است. اینجا خانه‌های قدیمی را می‌بینید که اهالی سال‌هاست در آن‌ها زندگی می‌کنند. اگر هتل یا مسافرخانه گیرتان نیامد، از روستایی‌ها بخواهید یک اتاق به شما اجاره بدهند.

اسب سواری در جنگل

عکس از: سایت Tasnim

– ساحل گیسوم

یکی از جذابیت‌های جنگل گیسوم این است که یک محل تلاقی با دریا دارد. ساحل گیسوم نقطه عطف این تلاقی است پس وقتی پا از جنگل بیرون می‌گذارید، یک‌راست وارد ساحل می‌شوید. این اتفاق زیبا تنها در اینجاست که خودنمایی می‌کند. در ساحل گیسوم می‌توانید اسب‌سواری کنید و اگر شرایط برای شنا فراهم و ساحل امن باشد، می‌توانید شنا کنید.

دریا و آب تنی کنار آب

عکس از: سایت Tasnim

– آسمان شب زیبا

وقتی هوا تمیز و آسمان صاف باشد، شب زیباترین تصویر را ایجاد خواهد کرد. ستاره‌هایی که در هر بخشی از آسمان می‌درخشند و سرتان به هر طرف که برگردانید گروهی از آن‌ها را خواهید دید که دارند خودنمایی می‌کنند. اگر شب را در جنگل گیسوم ماندید حتما ساعتی را به دیدن آسمان در کنار دوستانتان اختصاص دهید. دور آتش بنشینید و سیب‌زمینی‌های تنوری که آماده شده را در دست بگیرید و به آسمان نگاه کنید تا آن همه زیبایی را یکجا ببینید.

– جاده و تونل جنگلی

جاده گیسوم به خاطر درختانی که دو طرف آن قرار دارند، مانند یک تونل جنگلی طبیعی است. این جنگل تونلی در هر فصل سال خیره‌کننده است چون یک بار سبز و پُر از برگ است و بار دیگر زرد و نارنجی است. برگ‌هایی که یکی یکی آسفالت جاده را می‌پوشانند، انگار که کسی یک فرش طبیعی رنگی کف جاده گیسوم انداخته‌ است.

جنگل گیسوم

عکس از: سایت Alibaba

– دیگر دیدنی‌های مهم منطقه

شما هر جای گیلان که قدم بگذارید نمونه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را خواهید دید. پس طبیعی است که نزدیک جنگل باز هم جاذبه‌ گردشگری وجود داشته باشد. پارک جنگلی گیسوم در کنار محور اصلی رشت و آستارا قرار گرفته و به همین دلیل هم گردشگران به جاهای دیدنی گیلان دسترسی دارند. از جمله دیگر دیدنی‌های مهم منطقه جنگلی گیسوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آبشار ویسادار
  • جاده اسالم به خلخال
  • قلعه رودخان
  • خانه میرزا کوچک خان
  • ماسوله
  • چمخاله گیلان
  • پارک جنگلی سیاه داران
  • منطقه ییلاقی دو خاله کوه
  • دریاچه سراگاه
  • غار گنج خانه
  • ییلاق سوباتان

وسایل ضروری برای سفر به گیسوم

برای سفر به جنگل گیسوم باید با توجه به فصل، لباس مناسب همراه داشته باشید. مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید یک جفت کفش مناسب برای پیاده‌روی است. اینجا امکانات رفاهی کاملی مانند رستوران و سرویس بهداشتی دارد؛ بنابراین هیچ جای نگرانی نیست.

وسایل ضروری سفر

عکس از: سایت Tasnim

تفریح در این جنگل درهم‌تنیده

در پارک جنگلی و ساحل گیسوم تفریحات انفرادی و گروهی زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

– دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری در جنگل گیسوم کار راحتی نیست؛ پس اگر دوچرخه‌سوار حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم وارد جنگل شوید. اگر اهل ورزش هستید و دوچرخه‌سواری را دوست دارید، جاده گیسوم و ساحل گیسوم می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای ورزش باشد.

جنگل پاییزی

عکس از: سایت Imna

– شاتل‌سواری

شاتل‌سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌توانید در منطقه پارک جنگلی گیسوم و ساحل گیسوم تجربه کنید. شاتل‌سواری از آن دسته ورزش‌های آبی است که هیجان بسیار زیادی دارد، فقط حواستان باشد از هیجان زیاد وسط آب پرت نشوید.

– پاراسل‌سواری

ترکیبی از زیبایی دریا زیر پاهای شما و هیجان ارتفاع گرفتن، بهترین تجربه‌ای است که با پاراسل‌سواری می‌توانید داشته باشید. پاراسل‌سواری یک از تفریحات جذاب ساحل گیسوم است که توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود؛ بنابراین اگر قبلا این ورزش را انجام نداده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای اولین بار آن را در ساحل گیسوم انجام دهید تا زیبایی‌های زیادی را زیر پاهای خود ببینید.

طبیعت و آب و چشمه

عکس از: سایت Alibaba

– عکاسی از جنگل

عکاسی یکی از تفریحات بدون هزینه در سفر به جنگل گیسوم است که با وجود شگفتانه‌های اطراف خودتان در این طبیعت زیبا می‌توانید خاطره‌های خوشی را ثبت کنید. اینجا فرصت زیادی دارید؛ چون زمان آن جور که باید نمی‌گذرد، همه چیز در آرامش انگار طولانی‌تر است، پس هر چقدر دلتان می‌خواهد عکس بگیرید.

– اسب‌سواری

در بخش‌هایی از جنگل گیسوم و همین‌طور در ساحل گیسوم می‌توانید اسب اجاره کرده و تجربه متفاوت اسب‌سواری را داشته باشید. اگر سواری را دوست دارید این بهترین فرصت برای شما خواهد بود؛ چون به همراه راهنما اسب‌سواری خواهید کرد و طبیعت اطراف شما هم خیلی زیبا و چشم‌نواز است، شاید شبیه به این فرصت کمتر پیش بیاید.

اسب سواری در جنگل زیبای گیسوم

عکس از: سایت Tasnim

– ترامپولین

ترامپولین یک ورزش هیجان‌انگیز است که فرصت انجام آن در ساحل و جنگل گیسوم فراهم شده است. در این ورزش جذاب شما روی یک تشک ارتجاعی بالا و پایین می‌پرید و تازه آن موقع است که متوجه می‌شوید چقدر ضربان قلبتان شدت گرفته است.

– پاراگلایدر

از حق نگذریم یکی از جذاب‌ترین تفریحات در هم‌تنیده جنگل و ساحل گیسوم، پارگلایدر ‌سواری است. این ورزش مفرح که با یک بالن کوچک انجام می‌شود فرصت خوبی است تا جنگل گیسوم را از بالا ببینید. اگر مثل من ترس از ارتفاع دارید، پیشنهاد می‌کنم پاراگلایدر‌ را امتحان کنید، چون آنقدر زیبایی زیر پاهای خودتان می‌بینید که فراموش می‌کنید دارید از زمین و نقطه امن خود فاصله می‌گیرید.

پاراگلایدر

عکس از: سایت Tasnim

– آفرودسواری

در میان این جنگل زیبا و پردرخت شمالی نمی‌توانید آفرودسواری کنید؛ چون درخت‌ها به صورتی کاملا نامنظم رشد کرده‌اند و محلی برای عبور ماشین وجود ندارد. اما ساحل گیسوم فرصت خوبی را برای آفرودسواری فراهم کرده است.

– پارک بادی

یک پارک بادی کوچک در پارک جنگلی گیسوم وجود دارد که بچه‌ها می‌توانند از بازی در آن لذت ببرند. این پارک بادی شرایطی را ایجاد کرده که یک خانواده کامل بتوانند در جنگل گیسوم تفریحات متنوع را تجربه کنند.

– عکاسی و پیاده‌روی

پیاده‌روی هم مثل عکاسی یکی از تفریحات سالم و بدون هزینه در جنگل گیسوم و ساحل گیسوم است. فقط حواستان جمع باشد که تنهایی پیاده‌روی نکنید؛ چون همان‌طوری که قبلا هم گفتم، جنگل گیسوم حیوانات وحشی مانند گرگ و پلنگ و خرس دارد، پس برای حفظ جانتان هم که شده با گروه پیاده‌روی کنید.

– قایق‌سواری

این جنگل سرسبز و زیبای شمالی در بخشی از مسیر خود به دریا می‌رسد. به همین دلیل یکی از تفریحاتی که در آن خیلی مرسوم است، قایق‌سواری و تماشای آبی بی‌کران دریاست که روح‌نوازترین تفریح برای خیلی‌هاست.

قایق سواری در جنگل

عکس از: سایت Tasnim

امکانات رفاهی پارک جنگلی گیسوم

در این منطقه امکانات رفاهی کاملی فراهم شده که شامل رستوران‌ها و غذا فروشی‌های کوچک، سرویس بهداشتی، دکه‌های کوچکی که سوغاتی می‌‌فروشند و پارکینگ است. از جمله رستوران‌های سنتی گیسوم می‌توان به حاجی بابا، اسلام دوست و جزیره دل آچیک اشاره کرد.

شکم‌گردی کنار دریا

عکس از: سایت Tasnim

خرید سوغاتی از گیسوم

در جنگل گیسوم یا بازارچه جنگلی و سنتی وجود دارد که در آن سوغات گیلان و خوراکی‌های محلی می‌فروشند. یکی از مهم‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید از این دکه‌ها خریداری کنید، عسل است.

فروشگاه های مختلف

عکس از: سایت Rooziato

بهترین زمان سفر به گیسوم تالش

بهترین زمان سفر به جنگل گیسوم فصل بهار است که هوا کم کم دارد گرم می‌شود؛ اما اگر به دنبال زمان خلوتی برای سفر هستید پیشنهاد می‌کنیم اردیبهشت را انتخاب کنید، چون اینجا مانند بهشت می‌شود و آب و هوا هم مطبوع است.

اقامت حوالی جنگل گیسوم

عکس از: سایت Rooziato

نشانی این جنگل شمالی کجاست؟

پارک جنگلی گیسوم در فاصله ۱۰ کیلومتری از جاده تالش به رشت قرار گرفته است. در قسمت شمالی این منطقه، شهر «هشتپر» و در فاصله ۱۰ کیلومتری قرار دارد.

فاصله تهران تا جنگل گیسوم

فاصله جنگل گیسوم از تهران ۴۰۷ کیلومتر است و این مسافت را می‌توانید در ۵ ساعت طی کنید.

فاصله ماسال تا جنگل گیسوم

پارک جنگلی گیسوم تا ماسال حدود ۴۴ کیلومتر فاصله دارد و رفتن به گیسوم از ماسال یا برعکس حدود ۵۰ دقیقه زمان می‌برد.

گردشگران در گیسوم

عکس از: سایت Tasnim

فاصله بندر انزلی تا جنگل گیسوم

اگر می‌خواهید از بندرانزلی به جاده گیسوم بروید، حدود ۱ ساعت در راه هستید چون فاصله این دو منطقه از یکدیگر حدود ۵۲ کیلومتر است.

جنگل گیسوم روی گوگل مپ

بهترین راه رسیدن به گیسوم را می‌دانید؟

برای رسیدن به جنگل باید اول از همه وارد مسیر رشت به آستارا شوید. وقتی در این مسیر قرار گرفتید، حدود ۲۳ کیلومتر بعد وارد منطقه گیسوم خواهید شد. جاده گیسوم و جنگل گیسوم در ۱۰ کیلومتری جاده اسالم به خلخال قرار گرفته است. در این مسیرها زیبایی‌های خاصی وجود دارد که مختص شمال کشور هستند. روستاهای بکر و زمین‌هایی که مملو از سرسبزی و زیبایی است.

رسیدن به جنگل گیسوم

عکس از: سایت Tasnim

ساعات بازدید از پارک جنگلی گیسوم

بازدید از جنگل ساعت خاصی ندارد و هر زمان که دوست داشته باشید می‌توانید وارد جنگل و ساحل شوید. البته تفریحات پارک جنگلی و ساحل گیسوم شامل هزینه هستند که هر ساله تغییر می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن اعلام کرد.

اقامت در جنگل گیسوم چطور است؟

با توجه به اینکه گیسوم یکی از مناطق مهم گردشگری در گیلان است؛ اطراف این منطقه هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مسافرخانه‌های زیادی ساخته شده که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. از جمله هتل‌های این منطقه می‌توان به هتل موج‌های آبی باران، هتل هدهد تالش و هتل لیوادر تالش اشاره کرد.

اگر می‌خواهید در جنگل گیسوم کمپ بزنید باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. چون این منطقه دارای حیوانات وحشی مانند گرگ و خرس و پلنگ است باید موارد احتیاطی را رعایت کنید. در صورت امکان گروهی کمپ بزنید و غذاها و خوراکی‌ها را از چادر دور نگه دارید.

اقامت در جنگل

عکس از: سایت Rooziato

نکات مهمی که پیش از سفر به گیسوم باید بدانید

اگر در جنگل گیسوم کمپ زدید یا مثل همه مسافران خواستید برای جوجه و چای آتش روشن کنید، حواستان باشد این طبیعت تا زمانی زیبا خواهد بود که ما آن را تمیز نگاه داریم. پس لطفا زباله‌های خود را در جنگل نریزید و حتما قبل از برگشت، آتش را به خوبی خاموش کنید.

در این منطقه، محلی‌ها دست‌سازهای هنری خودشان را می‌فروشند، اگر به دنبال سوغاتی مناسب هستید، قاعدتا حاصل زحمت دستان یک محلی بهترین انتخاب خواهد بود.

جنگل زیبا و در هم‌تنیدگی آبی دریا و سبزی جنگل

هر جای ایران را که سفر کنیم بالاخره یک زیبایی‌ جذاب پیدا می‌شود که قبلا آن را ندیده باشیم؛ اما قضیه در مورد جنگل گیسوم و ساحل گیسوم فرق دارد. این جنگل یکی از مناطق مهم گردشگری در گیلان است که هر سال گردشگران بسیاری در هر فصلی از سال از آن بازدید می‌کنند.

دریا کنار جنگل

عکس از: سایت Tasnim

همان‌ طور که در این مقاله گفتم، این جنگل جذابیت‌های خاص خود را دارد و با وجود طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز و همین‌ طور تفریحات متنوعی که در اینجا می‌بینید، می‌توانید ساعات خوشی را بگذرانید. یکی از چیزهایی که جنگل گیسوم را متفاوت کرده، جاده گیسوم است که به ساحل می‌رسد. جایی که سرسبزی جنگل با آبی دریا در هم تنیده می‌شوند و خط ساحلی منحصربه‌فردی را در گیلان ایجاد می‌کنند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 دیدگاه

  1. محمد می‌گوید

    سلام. زیباست اما افراد دلال و حقه باز که برای غیربومی ها دام پهن کردن، حس آدم را به هم میزنه. برا خرید خیلی باید دقت کرد. دوره گرد ها و برنج فروش ها خیلی احتیاط دارن.

  2. فرشته می‌گوید

    ما هفته ی گذشته گیسوی بودیم و توصیفات شما از منطقه کاملا درسته فقط تنها مشکلی ک داشت یه عالمه کرم بود ک شبیه بارون از درخت می‌ریخت و با سرعت بالا سمتت میومد😄

  3. Alanna می‌گوید

    متشکرم ❤️❤️❤️

  4. کارن می‌گوید

    جنگل گیسوم تالش نه جنگل گیسوم رشت
    مرز های جغرافیا رو بهم زدی خانوم