130

پل معلق هیر اردبیل؛ تجربه قدم زدن بر فراز طبیعت

تجربه پیاده‌روی روی پل معلق هیر

شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که دوست دارند در سفر کارها و تفریحات جدیدی را تجربه کنند؟ از آن تفریحاتی که کمتر جایی وجود دارد و تا مدت‌ها خاطره‌اش را برای همه تعریف کنید؟ پس با ما در مجله گردشگری علی بابا همراه شوید تا شما را به یکی از جاهای دیدنی اردبیل، پل معلق هیر، ببریم.

پل معلق شیشه ای هیر همان تفریح و تجربه‌ای است که هیچ‌گاه از یاد نمی‌برید و خاطره شیرینش باعث می‌شود در سفرهای بعدی هم بخواهید آن را امتحان کنید. پل معلق هیر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری اردبیل، تجربه‌ای متفاوت، مهیج و حتی ترسناک را به شما می‌دهد. پس اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید، جای درستی آمدید.

پل معلق هیر کجاست؟
پل معلق هیر در استان اردبیل، منطقه فولادلو، شهر هیر قرار دارد. دسترسی به این پل از طریق جاده اردبیل – خلخال فراهم است.
بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر چه موقعی است؟
بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر اواخر بهار تا اواخر تابستان است. البته در تعطیلات رسمی بسیار شلوغ است.
کدام جاذبه‌های گردشگری به پل معلق هیر نزدیک است؟
صخره‌نوردی، دربند هیر و رودخانه هیر چایی جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پل معلق هیر هستند.
پل معلق هیر چه امکانات رفاهی و تفریحی دارد؟
زیپ لاین، زیپ بایک، ادونچر پارک، ترامپولین و بیگ جامپ از امکانات تفریحی و رستوران، کافه، سوغاتی فروشی، پارکینگ و سرویس بهداشتی از امکانات رفاهی پل معلق هیر هستند.
در بازدید از پل معلق هیر کجا اقامت کنیم؟
می‌توانید در هتل‌های شهر اردبیل مثل هتل ملل و هتل سارا یا اقامتگاه‌های بومگردی اطراف اقامت کنید.

مشخصات پل معلق هیر

پل معلق هیر در شهر هیر اردبیل قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری نوظهور در این استان است. پل شیشه ای هیر با شکل قوسی خود در جهان بی‌نظیر است و از شاهکارهای معماری و مهندسی ایران در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. این پل با ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین، به طول ۲۰۰ متر و عرض ۱.۲۰ متر ساخته شده و نشان از توانمندی و خلاقیت معماران ایرانی دارد.

شرایط بازدید و قیمت بلیط پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

پل معلق هیر در سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و توانست خیلی سریع در دل گردشگران جا باز کند. قدم زدن بر فراز طبیعت زیبای استان اردبیل و رود هیر چایی چیزی نیست که همه جا تجربه کنید. همچنین در کنار پل شیشه ای هیر، بازی‌های مهیج دیگر مثل ترامپولین، زیپ‌ لاین و بایک ‌لاین هم وجود دارد.

پل معلق هیر

عکس از: سایت Iran Press

امکانات تفریحی متفاوت و جذاب به همراه خدمات رفاهی کامل در کنار طبیعت زیبای شهر هیر باعث شده این مجموعه به یکی از جاهای دیدنی اردبیل تبدیل شود. اگر شما هم می‌خواهید در سفرتان به اردبیل تجربه‌ای متفاوت داشته باشید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود و همسفرانتان بسازید، قدم زدن روی پل معلق هیر را از دست ندهید.

محیط اطراف پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

پل معلق هیر کجاست؟

آدرس پل معلق هیر: ایران، استان اردبیل، منطقه فولادلو، شهر هیر

پل معلق شیشه ای هیر در شهر هیر، جنوب شرقی استان زیبای اردبیل و در ۲۳ کیلومتری شهرستان اردبیل قرار دارد. این شهر کهن و تاریخی با طبیعت بسیار زیبا به شهر شکوفه‌های گیلاس و باغ‌های بهشتی هم مشهور است.

پل معلق هیر کجاست؟

عکس از: سایت Neshan

در اطراف شهر هیر، روستای کرگان، روستای شبلو، روستای حصار و روستای نوشهر قرار دارد.

لوکیشن پل معلق هیر روی گوگل‌مپ

بهترین مسیر دسترسی به پل معلق هیر

برای رسیدن به پل معلق هیر چند انتخاب دارید: اتوبوس، هواپیما و خودروی شخصی. اگر اتوبوس را انتخاب کردید، باید از پایانه مسافربری مبدا خود به مقصد شهر اردبیل سوار اتوبوس شوید و بعد از آن با تاکسی‌ها خود را به پل شیشه ای هیر برسانید. فاصله پایانه مسافربری اردبیل تا پل هیر حدود ۳۰ کیلومتر (۳۶ دقیقه) است.

بهترین مسیر دسترسی به پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

اگر انتخاب شما هواپیما است، باید به مقصد فرودگاه اردبیل بلیط هواپیما بگیرید. در نظر داشته باشید فقط از شهرهای تهران و مشهد می‌توانید با هواپیما به اردبیل بروید. بعد از رسیدن به فرودگاه اردبیل باقی مسیر را باید با کمک تاکسی‌ها طی کنید. فاصله فرودگاه اردبیل تا پل معلق شیشه ای هیر حدود ۴۳ کیلومتر (۴۷ دقیقه) است.

اگر هم انتخاب شما خودروی شخصی است، باید ابتدا به شهر اردبیل بروید. وارد جاده اردبیل – خلخال شوید. از خروجی بلوار ۴۵ متری خارج شوید و در جاده هیر – کوهساره به مسیر خود ادامه دهید تا به خیابان تعاونی هیر برسید. کمی جلوتر در کوچه اصغری بپیچید و چند دقیقه بعد به پل معلق هیر می‌رسید.

بهترین مسیر دسترسی به پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

  • فاصله اردبیل تا پل معلق هیر حدود ۲۸ کیلومتر (۴۰ دقیقه) است.
  • فاصله خلخال تا پل معلق هیر حدود ۹۶ کیلومتر (۱ ساعت و ۳۰ دقیقه) است.
  • فاصله سرعین تا پل معلق هیر حدود ۵۷ کیلومتر (۱ ساعت و ۶ دقیقه) است.
  • فاصله تهران تا پل معلق هیر حدود ۵۶۰ کیلومتر (۶ ساعت و ۳۵ دقیقه) است.
بهترین مسیر دسترسی به پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر

همان‌طور که قبلا گفتیم، پل معلق هیر در استان اردبیل قرار دارد. آب‌و‌هوای اردبیل در پاییز و زمستان بسیار سرد است و بعضا چند متر برف را به خود می‌بیند. پس سرمای استخوان‌سوز پاییز و زمستان اردبیل مناسب سفر نیست.

بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

این وضعیت کم‌وبیش در اوایل بهار هم وجود دارد. اما از اواخر بهار تا آخر تابستان همه چیز فرق می‌کند. طبیعت زیبای این شهر شکوفا می‌شود و آب‌وهوای خنک آن بر خلاف بقیه شهرهای کشور آن را از سایر مقاصد گردشگری جدا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید در هوایی معتدل روی پل هیر قدم بزنید، بهتر است برنامه سفر را برای اواخر بهار تا اواخر تابستان بچینید.

همچنین در این زمان می‌توانید از میوه‌های تابستانی باغ‌های هیر، به‌ویژه گیلاس و آلبالو، لذت ببرید و در میان باغ‌های سبز این شهر قدم بزنید.

بهترین زمان بازدید از پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

تاریخچه پل معلق هیر

پروژه ساخت پل معلق هیر اردبیل در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و در عید فطر ۱۳۹۹ افتتاح شد. این پل با طراحی منحصربه‌فرد خود، اولین پل شیشه‌‌ای قوسی‌شکل در جهان است که نشان از پیشرفت و نوآوری در معماری و ساخت پل در ایران دارد.

پل معلق هیر کجاست

عکس از: سایت Neshan

این پل منحصر‌به‌فرد با هدف توسعه اقتصادی و تبدیل این منطقه به قطب گردشگری ساخته شد و در رسیدن به این هدف هم بسیار موفق بود. طوری که بعد از احداث پل معلق هیر و استقبال گردشگران از آن، مسئولان اقدامات جدی برای بهبود دسترسی و گسترش امکانات و تفریحات آن انجام دادند.

امروز در کنار پل معلق شیشه ای هیر تفریحات و امکانات رفاهی دیگری هم وجود دارد تا شما بتوانید یک روز شاد و هیجان‌انگیز را در کنار دوستان و خانواده خود داشته باشید.

پل معلق هیر کجاست

عکس از: سایت Neshan

معماری پل معلق هیر

پل معلق هیر نشان از هوشمندی، خلاقیت و پیشرفت مهندسان و طراحان ایرانی دارد. این پل به دست مهندسان ایرانی ساخته شده و در جهان بی‌نظیر است. پل معلق هیر اردبیل تماما شیشه‌ای است و حالت قوسی‌شکل دارد. معلق بودن آن باعث می‌شود هنگام راه رفتن روی پل تکان‌های زیادی را تجربه کنید.

معماری پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

پل معلق هیر را در ارتفاع ۱۰۰ متری از سطح زمین، به طول ۲۰۰ متر و عرض ۱.۲۰ متر ساخته‌اند و شکل قوسی آن از کلیدی‌ترین ویژگی‌های معماری آن است. بر خلاف سایر پل‌ها که جنس بتنی و سیمانی دارند این پل از شیشه و فلز ساخته شده و همین باعث می‌شود از دور جلوه‌ای خاص داشته باشد.

ممکن است قدم زدن روی این پل بدون ستون و شیشه‌ای برای شما ترسناک به نظر بیاید، اما اصلا نگران امنیت خود نباشید. چرا که پل شیشه ای هیر تمام استانداردهای لازم را رعایت کرده و نه تنها از نظر معماری، بلکه از لحاظ رعایت استانداردهای جهانی هم زبانزد است.

1023 2

عکس از: سایت Tehran Times

امکانات تفریحی پل معلق هیر

امروز پل معلق هیر به یکی از قطب‌های مهم گردشگری تبدیل شده و استقبال گردشگران و مسافران از آن بی‌نظیر بوده است. به همین خاطر مسئولان برای گسترش آن تلاش کردند و امکانات تفریحی متعددی را در کنار آن ساختند. این امر باعث شد مجموعه گردشگری به نام هیرلند به وجود بیاید که در ادامه امکانات تفریحی آن را بررسی می‌کنیم.

– زیپ لاین

تجربه هیجان پرواز بر فراز دره دربند شهر هیر را از دست ندهید. تجربه‌ای خاطره‌انگیز که هیچ وقت فراموش نمی‌کنید و حس‌وحال آن را برای همه تعریف خواهید کرد. زیپ لاین هیرلند به شما این فرصت را می‌دهد تا مسیری به ارتفاع ۱۵۰ متر را بر فراز آسمان طی کنید و احساسات مختلفی مثل ترس، هیجان، لذت و شادی را همزمان تجربه کنید.

زیپ لاین

عکس از: سایت Neshan

– فواره‌ موزیکال

هیرلند یک استخر و  فواره‌ موزیکال هم دارد که بسیار تماشایی است. این فواره موزیکال جذاب به یکی از امکانات محبوب این مجموعه تبدیل شده و بسیاری از گردشگران به‌ویژه کودکان ساعت‌ها با آن سرگرم می‌شوند.

– ترامپولین

یکی از تفریحات دیگر هیرلند، ترامپولین است که کودکان آن را خیلی دوست دارند؛ چرا که می‌توانند در یک محیط امن و بدون نگرانی هر چقدر که خواستند بپر بپر کنند. اگر خیلی حرفه‌ای باشید هم می‌توانید چند حرکت نمایشی روی ترامپولین بزنید.

ترامپولین

عکس از: سایت Neshan

– بیگ جامپ

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که آرام و قرار ندارید و یک لحظه یک‌جا بند نمی‌شوید، تفریح بیگ جامپ را از دست ندهید. بیگ جامپ که حتی برای کودکان هم مناسب است، به شما فرصت یک پرش امن و هیجان‌انگیز را می‌دهد.

– دوچرخه هوایی

یکی دیگر از تفریحات متفاوت هیرلند دوچرخه‌سواری بر فراز آسمان است. در واقع دوچرخه هوایی همان زیپ لاین است با این تفاوت که باید مسیر را سوار بر دوچرخه و با رکاب زدن به پایان برسانید. زیپ بایک این مجموعه در ایران بی‌نظیر است و از معدود جاهایی است که می‌توانید این تفریح مهیج را امتحان کنید.

ادونچر پارک

عکس از: سایت Neshan

– ادونچر پارک

اگر فکر کردید تفریحات عجیب و جدید پل معلق هیر تمام شده، سخت در اشتباه هستید. ادونچر پارک این مجموعه یکی از جالب‌ترین بازی‌هایی است که می‌‌توانید تجربه کنید. این پارک هیجان‌انگیز سازه‌ای فلزی و سه‌طبقه است که در دل خود ۴۸ بازی معلق برای کودکان و بزرگسالان دارد.

مجموعه گردشگری هیرلند

عکس از: سایت Neshan

گذر از  چالش‌های ادونچر پارک بسیار جذاب و ترکیبی از ورزش و بازی است. در این پارک، بازی‌هایی نظیر پل‌های معلق کوچک، پله‌های چوبی معلق، تورهای عنکبوتی، تونل‌های معلق و بسیاری از بازی‌های دیگر وجود دارد. مثل سایر تفریحات هیرلند، ادونچر پارک هم مطابق با استانداردهای ایمنی ساخته شده و با خیال آسوده می‌توانید در آن بازی کنید.

امکانات رفاهی پل معلق هیر

پل معلق شیشه ای هیر اردبیل در امکانات رفاهی هم کم نگذاشته است. پارکینگ، سرویس بهداشتی، بوفه‌های غذا، سوپرمارکت و آتلیه عکاسی بخشی از امکانات رفاهی این مجموعه است. رستوران‌های پل شیشه ای هیر، هم غذاهای فست‌فود مثل انواع پیتزا و ساندویچ را دارند، هم غذاهای سنتی و ایرانی. همچنین می‌توانید برای رفع خستگی با آبمیوه و بستنی گلوی خود را تازه کنید.

امکانات رفاهی پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

خرید محصولات محلی مثل آب‌آلبالو طبیعی، فطیر سنتی، عسل طبیعی و لواشک را هم فراموش نکنید. می‌توانید این محصولات را به عنوان سوغاتی هم بخرید. سایر امکانات رفاهی این مجموعه مثل اقامتگاه، هتل، رستوران شیشه‌ای و بازی‌های دیگر در دست ساخت است و در سال‌های آتی راه‌اندازی می‌شود.

جاهای دیدنی اطراف پل معلق هیر

اگر می‌خواهید کنار بازدید از پل معلق هیر، سایر جاذبه‌های گردشگری این منطقه را هم ببنید، در ادامه همه جاذبه‌های اطراف پل را برایتان فهرست کرده‌ایم.

– دربند هیر

طبیعت شهر هیر بکر و آرام است. یکی از مناطق معروف این شهر هم دره‌ای معروف به دربند است که با داشتن درختان میوه، چشمه‌های متعدد و رودهای سرشار، فضایی دلنشین و آرامش‌بخش را برای شما فراهم می‌کند. قدم زدن در میان طبیعت دست‌نخورده و آرام دربند حس رهایی و آرامش خاصی را در شما جاری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا به دور از شلوغی‌های شهر با خودتان و طبیعت خلوت کنید.

دربند هیر

عکس از: سایت YJC

فاصله پل معلق هیر تا دربند هیر حدود ۳ کیلومتر (۱۰ دقیقه) است.

– رودخانه هیر چایی

طبیعت‌گردی در شهر هیر تمامی ندارد. رودخانه هیر چایی همان جایی است که پل شیشه ای هیر بر فراز آن ساخته شده و از اصلی‌ترین رودخانه‌های اردبیل است. این رودخانه با طول ۱۱۰ کیلومتر از شهرهای مختلف اردبیل می‌گذرد.

رودخانه هیر چای

عکس از: سایت Neshan

به برکت وجود رودخانه هیر چایی طبیعت بی‌نظیری شکل گرفته که بسیاری از طبیعت‌گردان در اطراف آن کمپ و پیک‌نیک می‌کنند. باغ‌های زیبا، درختان میوه، مراتع سر‌سبز و صدای جریان آب، دست‌در‌دست هم گذاشته و محیطی دل‌انگیز و دوست‌داشتنی را به وجود آورده‌اند.

فاصله پل معلق هیر تا رودخانه هیر چایی حدود ۶۸ کیلومتر (۱ ساعت) است.

– صخره‌نوردی

تفریحات شهر هیر یکی از یکی مهیج‌تر هستند. صخره‌نوردی هم یکی دیگر از امکانات تفریحی در کنار پل شیشه ای هیر است که کمتر جایی می‌توانید آن را تجربه کنید. سایت صخره‌نوردی هیر این امکان را به علاقه‌مندان و ورزشکاران می‌دهد تا در دل طبیعت صخره‌نوردی کنند. همچنین در کنار این سایت، مدرسه آموزش صخره‌نوردی هم وجود دارد.

پل معلق هیر کجاست

عکس از: سایت Iran Press

فاصله پل معلق هیر تا سایت صخره‌نوردی حدود ۵ کیلومتر (۱۳ دقیقه) است.

اقامت در نزدیکی پل معلق هیر

برای گذراندن یک شب خاطره‌انگیز در نزدیکی پل معلق هیر اردبیل گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. از کمپینگ و خوابیدن زیر آسمان پرستاره تا اقامت در هتل‌های لوکس با خدمات و امکانات کامل.

کمپینگ و شب‌مانی اطراف پل معلق هیر

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و دوست دارید با صدای طبیعت به خواب بروید، کمپینگ و شب‌مانی در طبیعت شهر هیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. یکی از گزینه‌های کمپینگ هم دربند هیر است که طبیعت آرام و زیبایی برای شب‌مانی دارد. فقط فراموش نکنید که لوازم موردنیاز برای یک اقامت راحت را در طبیعت همراه خود داشته باشید.

کمپینگ و شب‌مانی اطراف پل معلق هیر

عکس از: سایت Tehran Times

همچنین اگر در فصول پاییز و زمستان به هیر سفر می‌کنید، بهتر است از گزینه کمپینگ و شب‌مانی صرف‌نظر کنید. چرا که هوا بسیار سرد است و بارش برف و باران اقامت را سخت می‌کند.

اقامتگاه‌های بومگردی نزدیک پل معلق هیر

اگر علاقه‌مند به خانه‌های قدیمی و بافت اصیل شهر هستید و آشنایی با فرهنگ و مردمان جدید را دوست دارید، اقامتگاه‌های بومگردی برای شما مناسب هستند. در نزدیکی پل شیشه ای هیر هم چند اقامتگاه بومگردی مثل مجموعه گردشگری باغرو وجود دارد.

اقامتگاه‌های بومگردی نزدیک پل معلق هیر

عکس از: سایت Tehran Times

هتل‌های نزدیک پل معلق هیر

اگر ترجیح شما یک اقامت راحت، بی‌دردسر و امن است، سراغ هتل‌های نزدیک هیر بروید. در خود شهر هیر هتلی وجود ندارد، اما شما می‌توانید با نیم ساعت رانندگی به هتل‌های شهر اردبیل برسید. هتل‌های شورابیل، یاکاموز، ملل، سارا و بوتیک ایده‌آل از بهترین هتل‌های نزدیک پل معلق هیر هستند.

شرایط بازدید از پل معلق هیر

پل معلق هیر به همراه سایر بازی‌ها و تفریحات همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹:۳۰ پذیرای گردشگران است.

سفر به پل معلق هیر

عکس از: سایت Neshan

توصیه‌هایی برای سفر به یادماندنی به پل معلق هیر

برای اینکه یک سفر به یادماندنی را در پل معلق هیر اردبیل داشته باشید، توصیه‌های زیر را بخوانید.

  • پل معلق هیر در تعطیلات، به‌ویژه اواخر تابستان بسیار شلوغ است و ممکن است مجبور شوید تا چند ساعت در صف منتظر بمانید. ترجیحا در زمان تعطیلات، بازدید خود را برای صبح اول وقت برنامه‌ریزی کنید.
  • هیرلند بازی‌های مختلفی دارد که همگی نیازمند فعالیت بدنی هستند، پس بهتر است با کفش و لباس راحت به این مجموعه بروید.
  • نکات ایمنی را که مسئولین مجموعه گوشزد می‌کنند، جدی بگیرید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.