جاهای دیدنی مسقط

جاهای دیدنی مسقط؛ بهشت زمردی کویر

با جاهای دیدنی پایتخت عمان آشنا شوید

مسقط شهری در کشور عمان است که بافت سنتی خود را حفظ کرده است و جاهای دیدنی مسقط، مقصدی محبوب برای گردشگران به‌خصوص گردشگران خاورمیانه به‌شمار می‌آید.

مکان های دیدنی مسقط آنقدر متنوع است که بازدید از هرکدام، دریچه‌ای جدید از طبیعت، تاریخ و فرهنگ کشور عمان را پیش رویتان باز می‌کند. از سواحل زیبا گرفته تا استخرهای طبیعی، قلعه‌های تاریخی، موزه‌ها، بازارها و… همه و همه شما را شیفته خود می‌کند.

در این مطلب از مجله گردشگری علی بابا همراه ما باشید تا در کنار هم به جاذبه‌های شگفت‌انگیز مسقط سفر کنیم و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد هرکدام آشنا شویم.

مسقط کجاست؟
مسقط شهری در کشور عمان و همچنین پایتخت این کشور است.
بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردی در مسقط کدام است؟
ساحل یتی، ساحل قروم، وادی شاب، جبل شمس، جزایر دیمانیات، کوه اخضر، حفره بی‌ماه، بیابان واهب.
بهترین مرکز خرید در مسقط کجاست؟
مرکز خرید عمان مال، پاناروما، بلوار العریمی، مطرح، سیتی سنتر قروم و…
معروف‌ترین جاذبه طبیعی مسقط کدام است؟
جبل شمس معروف‌ترین جاذبه طبیعی مسقط است.
بهترین جاهای تاریخی مسقط کدام است؟
مسجد جامع سلطان قابوس، خانه اپرای سلطنتی، وادی بنی خالد، بیت الزبیر، قصرالعالم، قلعه المیرانی، قلعه جلالی، مسجد الخور، موزه دروازه، موزه ملی عمان، دژ نخل.

جاذبه‌های طبیعی مسقط

شاید فکر کنید که مسقط چیزی جز یک بیابان بی‌آب‌وعلف نیست و منظور ما از جاذبه‌های طبیعی فقط گشت‌وگذار در بیابان است. در این صورت باید بگوییم سخت در اشتباهید.

دیدنی های مسقط

عکس از: سایت Flydubai

ازآنجایی‌که مسقط شهری بندری است، سواحل و جزیره‌هایی دارد که آرامش را به روحتان تزریق می‌کند. همچنین وادی‌هایی دارد که آب‌های زلال و زمردین را در دل خود جای داده است، یا کوه‌های اسرارآمیزی که انتظار کوهنوردان را می‌کشد.

در ادامه همراه ما باشید تا شما را با جاذبه‌های طبیعی مسقط آشنا کنیم.

ساحل یتی

ساحل ییتی در ۲۸ کیلومتری مرکز شهر مسقط قرار دارد. این ساحل یکی از سواحل کمتر شناخته‌شده در عمان است. اگر اهل پیک‌نیک در کنار دریا هستید، ساحل یتی با صخره‌های کوچک و خلیج‌های زیبا محیطی ایدئال برای شما است.

ساحل یتی

عکس از: سایت AustriaForum

شن‌های نرم و آب‌های شفاف این ساحل، آرامش را به وجودتان تزریق می‌کند. ماهیگیری، شنا و کمپینگ از دیگر تفریحاتی است که ساحل یتی برای شما فراهم می‌کند.

همچنین یک دهکده ماهیگیری در نزدیکی این ساحل وجود دارد. می‌توانید به آنجا بروید و با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. یا این که یک قایق کرایه کنید و گشتی در دریا بزنید.

سواحل عمان

عکس از: سایت Tripadvisor

هنگام غروب آفتاب، در ساحل قدم بزنید و دریا را غرق در رنگ‌های قرمز و نارنجی تماشا کنید. طلوع خورشید نیز در این ساحل به همان اندازه زیباست. ساحل یتی با همه زیبایی‌هایش در فهرست جاهای دیدنی مسقط جای می‌گیرد.

لوکیشن ساحل یتی روی گوگل‌مپ

ساحل قروم

ساحل قروم در محله لوکس قروم، یعنی قلب تپنده مسقط مدرن قرار دارد. این ساحل یکی از بهترین جاهای دیدنی مسقط عمان برای فرار از گرما و روزمرگی است. همچنین مناظر خیره‌کننده و کلاسیک زیادی پیش روی چشمانتان می‌گذارد.

ساحل قروم

عکس از: سایت Thrillophilia

در این ساحل می‌توانید آفتاب بگیرید. زیر سایه درخت نخل دراز بکشید. شنا کنید. جت‌ اسکی‌سواری کنید. در بلوار میان مردم قدم بزنید. وقتی خسته و گرسنه شدید، به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های نزدیک به آنجا بروید و تجربه‌ای لذت‌بخش از سفر برای خودتان رقم بزنید.

لوکیشن ساحل قروم روی گوگل‌مپ

سواحل تفریحی مسقط

عکس از: سایت Google maps

وادی شاب

وادی شاب یکی از اسرارآمیزترین جاهای دیدنی مسقط است. وادی اصطلاحی عربی و عبری است. به دره‌ای که هنگام باران پر از آب می‌شود، وادی می‌گویند.

وادی شاب

عکس از: سایت Followmeaway

وادی شاب مسقط نیز همین است؛ دره‌ای میان صخره‌ها که آبی سبز و زلال در آن جریان دارد. برای گشت‌وگذار در وادی شاب باید سوار قایق شوید. قایق تا یک جایی شما را می‌برد و از یک جایی به بعد باید پیاده بروید.

جاهای دیدنی شهر مسقط

عکس از: سایت Tripadvisor

پیاده‌روی تا نیمی از مسیر آسان است؛ اما از یک جایی به بعد مسیر، سخت، لغزنده و باریک می‌شود. حتی جاهایی مجبورید از روی صخره‌ها بپرید. پس بدون گروه، راهنما و تجهیزات به آنجا نروید.

در وادی شاب دیدنی‌های زیبایی وجود دارد؛ مزارع، آبشار، غار پر از آب و… که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

لوکیشن وادی شاب روی گوگل‌مپ

دیدنی های شهر مسقط

عکس از: سایت Tripadvisor

جبل شمس

جبل شمس یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی مسقط است. اگر به جبل شمس بروید، دریا، کویر و کوه‌های حجر را یک جا کنار هم می‌بینید. برای همین است که به جبل شمس بام عمان نیز می‌گویند.

جبل شمس

عکس از: سایت Wikimedia

دره‌ی غول یکی از مناظری است که در ارتفاعات جبل شمس می‌توانید تماشا کنید. البته رسیدن به بالای جبل شمس آسان نیست. باید کوهنوردی بلد باشید و طاقت پیاده‌روی‌های طولانی را داشته باشید.

جاهای دیدنی شهر مسقط عمان

عکس از: سایت Tripadvisor

صعود به قله‌ جبل شمس به‌دلیل استقرار پایگاه نظامی ممنوع است. کوهنوردان فقط تا رشته‌کوه قبل از قله می‌توانند به مسیر خود ادامه دهند. ارتفاع این رشته‌کوه نسبت به جبل شمس کمتر است.

لوکیشن جبل شمس روی گوگل‌مپ

وادی بنی خالد (ولایه وادی بنی خالد)

وادی بنی خالد یکی دیگر از وادی‌های عمان است که حوضچه‌های زمردی رنگش در هر فصلی از سال آب دارد.

این وادی با ‌عنوان بهشت کویر نیز شناخته می‌شود. وجود درخت‌های نخل، آب‌های زلال و آبشار، آن هم در دل بیابان چیزی جز بهشت نیست. به همین دلیل است که وادی بنی خالد در لیست جاهای دیدنی مسقط قرار می‌گیرد.

وادی بنی خالد

عکس از: سایت Neverendingvoyage

در این وادی امکانات رفاهی مانند رستوران و فضاهایی برای نشستن وجود دارد. بسیاری نیز برای پیک‌نیک و شنا به وادی بنی خالد می‌روند.

لوکیشن وادی بنی خالد روی گوگل‌مپ

جزایر دیمانیات

جزایر دیمانیات، یکی از مناطق زیبا و از دیدنی های مسقط است که در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد. این مجموعه از ۹ جزیره کوچک تشکیل شده است.

جزایر دیمانیات

عکس از: سایت Wikimedia

سنگ‌های آتشفشانی، شن‌های سفید و آب‌های فیروزه‌ای که سرتاسر جزیره‌ها را احاطه کرده‌، زیبایی وصف‌ناپذیری به آنجا بخشیده است.

مناطق دیدنی شهر مسقط

عکس از: سایت Walkmyworld

بسیاری از گردشگران برای غواصی جذب این جزایر می‌شوند. دنیای زیر آب این جزایر مانند دنیای بیرونی‌شان بسیار تماشایی است. صخره‌های مرجانی، ماهی‌های رنگارنگ، قورباغه، لاک‌پشت‌ها، نهنگ‌ها، کوسه‌ها و… از جمله اسرار پنهان در آب‌های این جزایر است.

لوکیشن جزایر دیمانات روی گوگل‌مپ

کوه اخضر

کوه اخضر بخشی از رشته کوه الهاجر است که ۱۵۰ کیلومتر از مسقط فاصله دارد. اخضر به زبان عربی یعنی سبز. این سرسبزی در وادی‌ها و باغستان‌های متعدد موجود در کوه نمود، جلوه پیدا می‌کند.

کوه اخضر

عکس از: سایت NawafirTours

این منطقه آب‌وهوایی کوهستانی دارد و به همین دلیل محصولات کشاورزی مختلفی مانند انار، زردآلو، انگور سیاه، هلو و گردو در آنجا کشت می‌شود.

گل‌های محمدی در کوه اخضر که به رز دمشقی معروف است، به وفور یافت می‌شود و فضای اطراف را عطرآگین می‌کند.

مکان های دیدنی شهر مسقط

عکس از: سایت Tripadvisor

برای رسیدن به این کوه باید با یک گروه کوهنوردی و راهنما همراه شوید؛ چراکه مسیر هموار نیست.

لوکیشن کوه اخضر روی گوگل‌مپ

حفره بی‌ماه (منتزه هویه نجم)

حفره بی‌ماه، یکی از جاذبه ‌های طبیعی و دیدنی مسقط است که حدود دو ساعت با این شهر فاصله دارد. این حفره یک جاذبه محبوب برای مردم محلی و گردشگران است.

حفره بی ماه

عکس از: سایت Thrillophilia

حفره بی‌ماه درواقع صخره‌ای آهکی است که آب‌های شفاف فیروزه‌ای را در دل خود جای داده است. راه‌پله‌ای در کنار این حفره تعبیه شده است که می‌توانید از آن پایین بروید، از مناظر لذت ببرید و پایتان را در آب فرو کنید.

جاهای دیدنی مسقط عمان

عکس از: سایت Google maps

یک نوع ماهی به نام گارا روفا در آب این حفره وجود دارد که پوست مرده پاها را می‌خورد و یکی از دلایل جذب گردشگر به آنجا است.

لوکیشن حفره بی ماه روی گوگل‌مپ

بیابان واهب

اگر به ماجراجویی در کویر علاقه‌مندید، کویر واهب گزینه جذابی برای شما خواهد بود. تپه‌های شنی متعددی در این بیابان وجود دارد که هر کدام شکلی به خود گرفته‌اند و زیر نور خورشید به رنگ طلایی در می‌آیند.

بیابان واهب

عکس از: سایت Audleytravel

عکاسی با پس‌زمینه بکر بیابان، سافاری و شترسواری از جمله تفریحات موجود در بیابان واهب، یکی از جاهای دیدنی مسقط است.

این بیابان زیستگاه حیواناتی همچون پرندگان صحرایی، عقرب و مار است. همچنین درختچه‌هایی مانند درختچه گز و علف‌های مقاوم در بیابان رشد می‌کنند.

لوکیشن بیابان واهب روی گوگل‌مپ

جاذبه‌های تاریخی مسقط

مسقط در طول تاریخ اتفاقات متعددی به خود دیده است. وقتی از جاذبه‌های تاریخی این شهر بازدید می‌کنید، با داستان‌هایی آشنا می‌شوید که شما را به صدها سال پیش پرت می‌کند.

اگر اهل تاریخ هستید، به جاذبه‌های تاریخی مسقط سر بزنید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این جاذبه‌ها آشنا ‌کنیم.

دیدنی های مسقط

عکس از: سایت YakymourWordpress

مسجد جامع سلطان قابوس (جامع السلطان قابوس الأکبر)

مسجد جامع سلطان قابوس علاوه بر این که یکی از جاهای دیدنی مسقط است، در لیست بزرگ‌ترین مسجد جامع‌های دنیا قرار می‌گیرد و یکی از نمونه‌های برجسته معماری مدرن اسلامی است.

مسجد جامع مسقط

عکس از: سایت Worldarchitecture

معماری این مسجد بسیار تماشایی و باشکوه است. جالب است بدانید هنرمندان ایرانی در نیشابور با کمک عمانی‌ها این مسجد را ساختند.

آیات قرانی، سطوح مرمری، نقاشی‌های دیواری، پنجره‌هایی با شیشه‌های رنگین، باغ‌های زیبا، کنده‌کاری‌ها و تزیینات فوق‌العاده چشم‌نواز، شکوه زیبایی به مسجد بخشیده است.

جاهای دیدنی مسقط

عکس از: سایت Google maps

یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های‌ دستباف ایرانی و لوسترهای کریستالی در جهان در این مسجد وجود دارد. همچنین کتابخانه‌ای در مسجد جامع سلطان قابوس وجود دارد که کتاب‌هایی قدیمی و ارزشمندی را در خود جای داده است. قدم به قدم این مسجد پر است از زیبایی، فرهنگ و شکوه.

لوکیشن مسجد جامع سلطان قابوس روی گوگل‌مپ

دیدنی های مسقط

عکس از: سایت Google maps

خانه اپرای سلطنتی (دار الأوبرا السلطانیه)

خانه اپرا سلطنتی به‌عنوان نمادی از فرهنگ و هنر عمان، یکی از دیدنی های شهر مسقط است. این مجموعه بخش‌هایی همچون باغ‌ها، سالن کنسرت و تئاتر، تالار سخنرانی، رستوران‌های شیک و فروشگاه‌های صنایع دستی و… دارد.

خانه اپرای سلطنتی

عکس از: سایت Culturetourist

انواع و اقسام نمایش‌ مانند کنسرت، تئاتر، رقص‌ باله و نشست‌های علمی با سیستم‌های تصویری و نوری پیشرفته در این مجموعه برگزار می‎‌شود.

لوکیشن خانه اپرای سلطنتی روی گوگل‌مپ

بیت‌الزبیر

بیت‌الزبیر موزه‌ای قدیمی در مسقط است که به‌دلیل معماری زیبا و اشیائی که در خود جای داده است، در فهرست مکان های دیدنی مسقط جای می‌گیرد.

بیت الزبیر

عکس از: سایت Wikimedia

مجموعه بیت‌الزبیر چندین ساختمان دارد که ساختمان بیت‌الباغ، بنای اصلی آن است. بیت‌الدلالی یکی دیگر از بناهای این مجموعه است که به شیوه خانه‌های عمانی قرن ششم دکوراسیون شده است. بیت‌الوود نیز ساختمانی است که با آثار درونش مانند عکس‌ها، مینیاتورها، حکاکی‌ها و… نشان‌دهنده زندگی بازرگانان آن زمان بوده است.

جاهای دیدنی مسقط عمان

عکس از: سایت Google maps

اشیایی که در مجموعه موزه بیت‌الزبیر پیدا می‌کنید، شامل موارد زیر است:

  • سلاح‌های باستانی مثل شمشیر، خنجر و سلاح‌های گرم
  • لباس‌های مردانه و زنانه محلی
  • سکه‌ها و مدال‌ها
  • وسایل خانگی قدیمی
  • کتابخانه، نسخه‌های خطی و سایر وسایل قدیمی

لوکیشن بیت الزبیر روی گوگل‌مپ

مناطق دیدنی مسقط

عکس از: سایت Google maps

قصرالعالم

قصرالعالم در گذشته، کاخ سلطنتی سلطان قابوس بوده و یکی از نمونه‌های برجسته هنر اسلامی مدرن به‌شمار می‌آید. سلطان قابوس مهمانان مهم از کشورهای مختلف (مانند ملکه الیزابت انگلیس) را در این کاخ اقامت می‌داد.

قصرالعالم

عکس از: سایت Expedia

این کاخ در منطقه‌ای زیبا قرار دارد و اطرافش باغ‌های سرسبز و همچنین منظره‌ای از دریا وجود دارد. معماری قصرالعالم بسیار تماشایی است. ستون‌هایی آبی و طلایی، حکاکی‌های هنرمندانه، طاق‌‌ها و سطوح مرمری، کاخ را بسیار مجلل و چشم‌نواز کرده است.

لوکیشن قصر العلم روی گوگل‌مپ

قلعه المیرانی

قلعه میرانی، قلعه‌ای تاریخی است که پرتغالی‌ها در قرن شانزدهم آن را بنا کردند. این قلعه یکی از جاهای دیدنی مسقط است. قلعه المیرانی که چشم‌اندازی باشکوه در خلیج عمان ساخته است، در گذشته برای محافظت از مسقط ساخته شده بود.

قلعه المیرانی

عکس از: سایت Wikimedia

در قلعه المیرانی بخش‌های مختلفی وجود دارد که قبلا به‌عنوان انبار، زندان و مسجد مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

اگر به قلعه وارد شوید، انواع سلاح‌ها مانند توپ، لباس نظامی، سکه و… را می‌بینید که شما را با تاریخ این کشور آشنا می‌کند.

لوکیشن قلعه المیرانی روی گوگل‌مپ

جاهای دیدنی شهر مسقط

عکس از: سایت Google maps

قلعه جلالی (قلعه الجلالی)

قلعه جلالی یکی دیگر از قلعه‌های باشکوه مسقط است که در قسمت قدیمی شهر واقع شده است. این قلعه نیز مانند قلعه المیرانی در قرن شانزدهم توسط پرتغالی‌ها ساخته شد و امروزه جزو مکان های دیدنی مسقط است.

قلعه جلالی

عکس از: سایت Google maps

قلعه جلالی در ابتدا به‌عنوان برج دفاعی استفاده می‌شد، اما کم‌کم کاربری‌اش تغییر کرد و تبدیل به زندان، پادگان نظامی و اقامتگاه سلطنتی شد. البته بعدها باز هم دستخوش تغییر شد و به‌عنوان زندان اصلی عمان مورد استفاده قرار گرفت.

دیدنی های مسقط

عکس از: سایت Google maps

امروزه این قلعه بازسازی شده و به موزه‌ای خصوصی تبدیل شده است. ورود به آن تنها با مجوز وزارت میراث ملی امکان‌پذیر است.

لوکیشن قلعه جلالی روی گوگل‌مپ

مسجد الخور

مسجد الخور یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی و جاهای دیدنی مسقط است. این مسجد نیز نمونه‌ای زیبا از معماری است. معماری مسجد الخور ترکیبی از هنر ایرانی، عربی و هندی است.

مسجد الخور

عکس از: سایت Oastatic

خطوط طلایی قران کریم روی دیواره‌ها، گنبد زیبای فیروزه‌ای، مناره‌های بلند و شیشه‌های رنگی مسجد ترکیبی چشم‌نواز از این بنا ایجاد می‌کند؛ به‌خصوص این که مسجد سمت دریا واقع شده است.

لوکیشن مسجد الخور روی گوگل‌مپ

موزه دروازه مسقط (متحف بوابه)

موزه دروازه، موزه‌ای در شهر مسقط است که چشم‌اندازی زیبا از شهر را پیشکش نگاهتان می‌کند.

موزه دروازه مسقط

عکس از: سایت Wikimedia

موزه دروازه از جمله مکان های دیدنی مسقط است و اشیایی که در این موزه وجود دارد، بیانگر تاریخ کشور عمان است. یکی از برجسته‌ترین چیزهایی که در موزه دروازه پیدا می‌کنید، سیستم آبیاری به نام افلاج است که در این کشور وجود داشته و اطلاعات جالبی به شما می‌دهد.

لوکیشن موزه دروازه مسقط روی گوگل‌مپ

موزه های مسقط

عکس از: سایت Google maps

موزه ملی عمان (المتحف الوطنی العُمانی)

موزه ملی عمان یکی از موزه‌های جدید عمان و از جاهای دیدنی مسقط است. درست است که این موزه در سال ۲۰۱۳ بنا شد، اما توانست بسیاری از افراد را جذب اشیاء قدیمی و آثاری کند که تاریخ، فرهنگ و سنت عمان در آن‌ها موج می‌زند.

موزه ملی عمان

عکس از: سایت Wikimedia

معماری موزه مدرن است و آثار زیر را در خود جای داده است:

  • سفال‌ها
  • ابزارهای سنتی
  • اسناد تاریخی
  • شاهکارهای هنری
  • قطعات سنگی
  • گالری‌های متعدد

لوکیشن موزه ملی عمان روی گوگل‌مپ

جاهای دیدنی شهر مسقط

عکس از: سایت Google maps

دژ نخل

دژ یا قلعه نخل یکی از قلعه‌های تاریخی کشور عمان است. از آنجایی که این قلعه با درختان نخل احاطه شده است، نامش را دژ نخل گذاشتند. البته وجود نخل‌ها در اطراف قلعه باعث شکل‌گیری چشم‌اندازی زیبا نیز شده است.

دژ نخل

عکس از: سایت Projectexpedition

قدمت قلعه نخل به ۱۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد. این قلعه در گذشته به‌عنوان سازه‌ای دفاعی در مقابل جنگ استفاده می‌شده است. امروزه این دژ را بازسازی کرده‌اند.

لوکیشن دژ نخل روی گوگل‌مپ

جاذبه‌های تفریحی مسقط

اگر اهل تفریح و خوش‌گذرانی در سفر هستید، این بخش مخصوص شما است. در شهر مسقط جاذبه‌های تفریحی زیادی وجود دارد که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

کورنیش مطرح

کورنیش مطرح، منطقه‌ای تجاری – بندری با چشم‌اندازهای بسیار زیبا است. با قدم زدن در کرنیش می‌توانید کشتی‌هایی که در بندر پهلو گرفته‌اند را تماشا کنید، یا این که غروب به کرنیش بروید و زیر نور نارنجی خورشید قدم بزنید.

کورنیش مطرح

عکس از: سایت Tripadvisor

بازار سنتی مطرح در نزدیکی کورنیش قرار دارد. می‌توانید بعد از پیاده‌روی سری به این بازار بزنید و میان هیاهوی مردم از محصولات سنتی مسقط دیدن کنید.

در اطراف کورنیش کافه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که برای خوردن یک وعده غذایی سنتی و همچنین بین‌المللی گزینه خوبی است.

جاهای دیدنی مسقط

عکس از: سایت Google maps

کورنیش مطرح با همه زیبایی‌هایش در فهرست جاهای دیدنی مسقط جای می‌گیرد.

لوکیشن کورنیش مطرح روی گوگل‌مپ

آکواریوم عمان

این آکواریوم از جاهای دیدنی مسقط است که در داخل پاساژ مسقط قرار دارد. آکواریوم عمان با سه طبقه، لقب بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه را از آن خود کرده است.

آکواریوم عمان

عکس از: سایت Tripadvisor

نکته قابل‌توجه در آکواریوم عمان، ماجراهای دریانوردی به نام احمد بن مجید در قرن پانزدهم است. موجوداتی که در آکواریوم عمان زندگی می‌کنند، همان‌هایی هستند که این دریانورد در سفر خود آن‌ها را دیده بود.

مخزن اصلی آکواریوم به شکل تونل است. می‌توانید در طول تونل قدم بردارید و ماهی‌ها را از نزدیک ببینید. در این آکواریوم موجودات دریایی همچون انواع ماهی‌ها، لاک‌پشت‌ها، خرچنگ‌ها و پنگوئن‌ها زندگی می‌کنند.

جاهای دیدنی مسقط

عکس از: سایت Tripadvisor

آکواریوم عمان با تمام زیبایی‌هایش یکی از جاذبه های دیدنی مسقط است.

لوکیشن آکواریوم عمان روی گوگل‌مپ

پارک طبیعی قروم (حدیقه القرم الطبیعیه)

پارک طبیعی قروم یکی از جاهای دیدنی مسقط است که دل هر گردشگری را می‌برد. فضاسازی این پارک بسیار زیبا است. گل‌های رنگارنگ، فواره‌ها، نورپردازی‌های شبانه، همه و همه به زیبایی این پارک افزوده است.

پارک طبیعی قروم

عکس از: سایت GulfInsider

همچنین یک پارک موضوعی نیز در پارک قروم وجود دارد که برای همه به‌خصوص کودکان بسیار جذاب است.

لوکیشن پارک طبیعی قروم روی گوگل‌مپ

جاذبه های دیدنی مسقط

عکس از: سایت Google maps

مراکز خرید مسقط

بسیاری از مسافران دوست دارند علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی مسقط، سری هم به بازارها بزنند تا با اجناس متنوعی که در آنجا وجود دارد، آشنا شوند. به همین دلیل در ادامه شما را با بعضی از مراکز خرید مسقط آشنا می‌کنیم.

مراکز خرید مسقط

عکس از: سایت Airmasasri

سیتی‌سنتر مسقط

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط در سال ۲۰۰۱ در این شهر افتتاح شد. این مرکز خرید ۲۰۰ فروشگاه با انواع برندهای محلی و بین‌المللی را در خود جای داده است.

سیتی سنتر مسقط

عکس از: سایت Citycentremuscat

قیمت اجناس در این مرکز خرید گران است.

از امکانات سیتی سنتر مسقط می‌توانیم به پارکینگ با زیربنای گسترده، سالن سینما، کافه و رستوران اشاره کنیم.

لوکیشن سیتی سنتر مسقط روی گوگل‌مپ

بلوار العریمی

مرکز خرید بلوار العریمی، مرکز خریدی مدرن است که معماری‌اش الهام گرفته از گنجینه‌های طبیعی کشور عمان است.

بلوار العریمی

عکس از: سایت Alamana

این مرکز خرید با مساحت ۱۸۷۰۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده است. بیش از ۲۰۰ فروشگاه در حال حاضر در این مرکز خرید وجود دارد؛ همچنین یک مرکز سرگرمی خانوادگی که ۶۰۰۰ مترمربع مساحت دارد.

دیدنی های مسقط

عکس از: سایت Google maps

بیش از ۱۰ پرده سینما که سینمای ۴ بعدی اصلی‌ترین بخش آن است، در این مرکز خرید وجود دارد. همچنین فودکورت‌های زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها بنشینید و خوراکی‌های خوشمزه بخورید.

سیتی سنتر قروم

مهم‌ترین ویژگی سیتی سنتر قوروم، هایپر مارکت عظیم کارفور است که بیشتر فضای مرکز خرید را به خود اختصاص داده است. مواد غذایی، سبزیجات و وسایل خانه، عمده چیزهایی است که در این هایپرمارکت به فروش می‌رسد.

سیتی سنتر قروم

عکس از: سایت Myguideoman

سیتی سنتر قروم بیش از ۸۰ فروشگاه دارد. امکاناتی همچون غذاخوری، سینما و شهربازی نیز در این مرکز خرید وجود دارد که می‌توانید در کنار خرید از آن‌ها استفاده کنید.

لوکیشن سیتی سنتر قروم روی گوگل‌مپ

بازار مطرح (سوق مطرح)

بازار مطرح یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عمان و از جاهای دیدنی مسقط است که در شهر  قرار دارد. این بازار از راسته‌های متعددی تشکیل شده است که با قدم زدن در آن‌ها با فرهنگ و سنت مردم عمان آشنا می‌شوید.

بازارهای مسقط

عکس از: سایت Google maps

اجناسی همچون صنایع‌دستی هندی، عتیقه‌جات، جواهرات، منسوجات، کفش، پوشاک بانوان، هنرهای دستی و… در این بازار به فروش می‌رسد.

فضای داخلی بازار مطرح نیز در نوع خود جالب است. مغازه‌ها در کنار هم زیر سقفی چوبی ردیف شده‌اند و هرکدام محصولات رنگارنگشان را از در و دیوارها آویزان کرده‌اند.

لوکیشن بازار مطرح روی گوگل‌مپ

مکان های دیدنی مسقط

عکس از: سایت Google maps

مرکز خرید پاناروما

مرکز خرید پانوراما یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید و غذاخوری‌ها در شهر مسقط است. این مرکز خرید امکاناتی همچون سینما، محیط بازی، کافه و رستوران را در خود جای داده است.

در فروشگاه‌های این مرکز خرید می‌توانید برندهایی همچون Gabel و Sports Gallery و IBSAR و zarinIran و Spinneys و Ishop را پیدا کنید.

مراکز خرید مسقط

عکس از: سایت Tripadvisor

برجسته‌ترین جاذبه این مرکز خرید، لیزر رانر یا پینت‌بال لیزری است که علاقه‌مندان را به سمت خود جذب می‌کند.

لوکیشن مرکز خرید پاناروما روی گوگل‌مپ

جاهای دیدنی شهر مسقط

عکس از: سایت Google maps

مرکز خرید عمان مال (عُمان أفینیوز مول)

این مرکز خرید یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید کشور عمان و همچنین یکی از شعبه‌های گروه بین‌المللی لولو است. فروشگاه‌های متعدد لباس، لوازم آرایش، اسباب‌بازی، لوازم الکترونیک، لوازم تحریر و… در این مرکز خرید وجود دارد.

مرکز خرید عمان مال

عکس از: سایت Google maps

علاوه بر این، امکاناتی همچون غذاخوری، شهربازی سرپوشیده، سینما، مرکز آموزشی و سرگرمی کودکان، مجموعه برف عمان، منطقه واقعیت مجازی و…. نیز در مرکز خرید عمان مال به چشم می‌خورد.

لوکیشن مرکز خرید عمال مال روی گوگل‌مپ

جاهای دیدنی مسقط

عکس از: سایت Google maps

توصیه‌های علی بابا برای تجربه سفری خاطره‌انگیز به مسقط

گرما و رطوبت در مسقط هنگام تابستان به اوج خود می‌رسد و بازدید از جاذبه‌ها را برایتان سخت می‌کند. به همین دلیل بهتر است در فصل پاییز و زمستان که آب‌وهوا خنک‌تر می‌شود، به مسقط سفر کنید.

در سفر به مسقط برای پیاده‌روی و بازدید از جاذبه‌هایی که مسیر همواری ندارند، حتما کفش مناسب با خود به همراه داشته باشید.

برای گشت‌وگذار در جاذبه‌هایی که خارج از شهر قرار دارند، می‌توانید خودرو کرایه کنید.

به باورها و سنت مردم این شهر احترام بگذارید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.