جاهای دیدنی ژاپن

جاهای دیدنی ژاپن که هوش از سرتان می‌برد

هر آنچه باید در کشور ژاپن ببینید

«زندگی من به دو بخش تقسیم شد، قبل از دیدن ژاپن و بعد از دیدن ژاپن». این جمله‌ای که سمیه گلریز مقدمه سفرنامه‌اش به ژاپن را با آن شروع می‌کند. بی‌شک شما هم بعد از خواندن این راهنمای سفر و آشنایی با جاهای دیدنی ژاپن، زندگی‌تان تغییر می‌کند. می‌پرسید چرا؟ با ما همراه باشید.

اگر مقصد گردشگری می‌خواهید که علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی، مدرن باشد، بهترین و معروف‌ترین پارک‌ها، شهربازی‌ها و مراکز خرید را داشته باشد و همچنین جاذبه‌های طبیعی‌اش نفستان را بند بیاورد، تنها ژاپن است که می‌تواند تمام انتظارات شما را برآورده کند.

جنگل‌های خارق‌العاده و کم‌نظیر، معابد شگفت‌انگیز، مرکز خریدهای مدرن با معماری‌های جذاب، ساختمان‌های سر به فلک کشیده و موزه‌های متفاوت همه‌وهمه چطور می‌تواند فقط در یک مقصد باشد؟

به شما قول می‌دهیم که حتی تماشای عکس دیدنی های ژاپن نفس شما را بند می‌آورد، چه برسد به دیدن آنها از نزدیک. از تمام جاذبه‌ های گردشگری ژاپن که بگذریم، فقط برای بازدید از جاهای دیدنی توکیو حداقل یک ماه زمان نیاز دارید، پس قبل از سفر تصمیم‌ بگیرید کجاها را دوست دارید ببینید.

ژاپن کجاست؟
ژاپن کشوری جزیره‌ای در آسیای شرقی واقع در شمال غربی اقیانوس آرام است.
بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردی در ژاپن کدام است؟
طبیعت ژاپن بی‌نظیر است و به طور کلی جنگل بامبو آراشیاما، باغ ملی شینجوکو گیوئن، رودخانه مگورو، کوه فوجی، آبشار ناچی، جنگل یوکوشیما (جنگل یاکوشیما)، جنگل آئوکیگاهارا و باغ های کاواچی فوجی از بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردی در ژاپن هستند.
معروف‌ترین معبدهای ژاپن کجاست؟
معبد سنسوجی، معبد هوریوجی، معبد کینکاکوجی، معبد دایگوجی، معبد میجی و معبد کیومیزو درا از معروف‌ترین معبدهای ژاپن هستند.
معروف‌ترین پارک و مرکز تفریحی ژاپن کدام است؟
دیزنی لند توکیو، پارک گل های آشیکاگا، شهربازی فوجی کیو هایلند، پارک موضوعی توکیو دیزنی سی، باغ وحش اوئنو، آکواریوم اوکیناوا چورائومی، پارک ساحلی هیتاچی و شهربازی ناگاشیما اسپا لند از معروف‌ترین پارک و مراکز تفریحی ژاپن هستند.
بهترین جاهای تاریخی و دیدنی ژاپن کدام است؟
جزیره هاشیما، موزه ملی توکیو، کاخ امپراتوری توکیو، پارک یادبود صلح هیروشیما، مرکز خرید کیته توکیو، پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا، موزه هنرهای متروپولیتن توکیو از بهترین جاهای تاریخی و دیدنی ژاپن هستند.

جاذبه‌های طبیعی ژاپن

 جنگل بامبو آراشیاما (لوکیشن جنگل بامبو آراشیاما روی گوگل مپ)

مراقب کلاهتان باشید که نیفتد! بامبوهای جنگل آراشیاما آن‌قدر بلند هستند که برای دیدنشان باید سرتان را خیلی بالا بگیرید. این جنگل بامبو خارق‌العاده در دامنه «کوه‌های طوفان» در شهر کیوتو قرار دارد و از جاذبه های گردشگری ژاپن است که نظیرش را جای دیگر نمی‌بینید.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Smugmug

در جنگل بامبو آراشیاما مسیرهای پیاده‌روی طراحی شده تا شما به راحتی بتوانید از این جنگل لذت ببرید.

اگر هم خواستید بیشتر لذت ببرید، ریشکاسواری را فراموش نکنید. ریشکا یک روش محبوب و قدیمی برای حمل‌و‌نقل در ژاپن است که می‌تواند روز شما را در اطراف جنگل‌ بامبو آراشیاما بسازد.

جنگل بامبو آراشیاما

عکس از: سایت Tiptoeingworld

آدرس: کیوتو، منطقه اوکیو، آراشیاما

لوکیشن جنگل بامبو آراشیاما روی گوگل مپ

جنگل بامبو آراشیاما ژاپن

عکس از: سایت Tiptoeingworld

جزیره هاشیما (Hashima Island)

به جزیره «کشتی جنگی» یا همان «جزیره هاشیما» خوش آمدید. جزیره‌ای که در دوران اوج خود، به یک باره و به دنبال تصمیمات سیاسی و اقتصادی خالی از سکنه شد.

حجم بالای ذخایر زغال سنگ باعث شد این جزیره در اوج صنعتی‌سازی ژاپن مورد توجه قرار بگیرد. به دنبال این توجه تعداد زیادی کارگر به همراه خانواده‌هایشان به جزیره هاشیما مهاجرت کردند.

دیدنی های ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

سرنوشت تلخ این جزیره زمانی رقم خورد که دولت ژاپن استفاده از نفت را به زغال سنگ ترجیح داد و این جزیره به یکباره خالی شد. آنقدر سریع که در بازدید از این جزیره، می‌توانید وسایل شخصی ساکنان قبلی را ببینید.

جزیره هاشیما

عکس از: سایت Owlcation

جاهای دیدنی ژاپن در جزیره هاشیما که می‌تواند برای شما دیدنی باشد شامل دبستان جزیره، ساختمان پلاک ۶۵، خانه گلوور، منطقه معادن زغال سنگ و سایر سازه‌های خالی از سکنه است.

آدرس جزیره هاشیما: ناگاساکی، تاکاشیماچو، هاشیما

لوکیشن جزیره هاشیما روی گوگل مپ

جزیره هاشیما

عکس از: سایت Owlcation

باغ ملی شینجوکو گیوئن (Shinjuku Gyoen National Garden)

از جاهای دیدنی ژاپن که توصیه می‌کنیم حتماً به آن سر بزنید، باغ ملی شینجوکو گیوئن است. باغی که می‌توانید بهشت را در آن ببینید. اگر هم خیلی خوش‌شانس باشید و در زمان خوب به ژاپن سفر کنید، شاهد جشن شکوفه‌های گیلاس در این باغ رویایی خواهید بود.

جاذبه های گردشگری ژاپن

عکس از: سایت Cntraveler

باغ ملی شینجوکو گیوئن شامل بخش‌های مختلف است. قدیمی‌ترین باغ این مجموعه باغی با چشم‌انداز سنتی ژاپن همراه با حوض‌های بزرگ آب، جزایر و پل‌های متعدد است. باغ فرانسوی با معماری متقارن و باغ انگلیسی با چمن‌زارهای وسیع که با درختان گیلاس احاطه شده‌اند، بازدیدی رویایی را برای شما رقم می‌زند.

باغ ملی شینجوکو گیوئن

عکس از: سایت Japan-guide

بقیه پارک شامل مناطق جنگلی، چمنزار و امکاناتی مثل رستوران، مرکز اطلاعات، گالری هنری و گلخانه‌ای زیبا با گل‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است.

آدرس باغ ملی شینجوکو گیوئن: توکیو، منطقه شینجوکو، نای‌تومچ

لوکیشن باغ ملی شینجوکو گیوئن روی گوگل مپ

باغ ملی شینجوکو گیوئن در ژاپن

عکس از: سایت Japan-guide

جزیره اکونوشیما (جزیره خرگوش‌ها – Ōkunoshima)

دو حال دارد: یا عاشق جزیره اکونوشیما می‌شوید یا حتی حاضر نیستند از کنار آن رد شوید. اگر عاشق حیوانات به ویژه خرگوش باشید، حتماً باید بازدید از این جزیره را در لیست جاهای دیدنی ژاپن قرار دهید. اگر هم از خرگوش می‌ترسید، باز هم باید به این جزیره سفر کنید تا ترس‌تان بریزد.

مکان های دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Visitokinawajapan

پارک‌های جزیره اکونوشیما به همراه گله خرگوش‌ها منظره‌ای را برای شما رقم می‌زند که شک می‌کنید روی زمین هستید یا بهشت. اما جالب است بدانید که این جزیره یک حیات وحش محافظت شده نیست و زندگی مدرن و امروزی در آن جریان دارد. فقط مردم جزیره و دولت ژاپن به دقت از این خرگوش‌ها محافظت می‌کنند.

جزیره خرگوش‌ها ژاپن

عکس از: سایت Smithsonianmag

تنها با ۱۵ دقیقه قایق سواری از Tadanoumi می‌توانید به خانه بیش از هزار خرگوش برسید.

آدرس جزیره اکونوشیما: استان هیروشیما، تاکه‌هارا، جزیره اکونوشیما

لوکیشن جزیره اکونوشیما (جزیره خرگوش ها) روی گوگل مپ

جزیره اکونوشیما

عکس از: سایت Alexonsager

رودخانه مگورو (Meguro River)

چشمانتان را ببیند و تصویر کنید در ابتدای شب به منطقه هاناکی توکیو رفته‌اید. دو طرف رودخانه مگورو با درختان ساکورا احاطه شده و شکوفه‌های صورتی گیلاس با نور فانوس‌ها روشن شده‌اند. شرط می‌بندیم دلتان نمی‌خواهد از این رویای شیرین بیدار شوید.

رودخانه مگورو از جاهای دیدنی ژاپن است که به‌هیچ‌وجه نباید از دستش بدهید؛ به ویژه در فصل شکوفه‌های گیلاس.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Veltara

برای اینکه شاهد این منظره زیبا باشید باید طوری برنامه‌ریزی کنید که از ۱۹ تا ۳۱ مارس در توکیو باشید. روشنایی اصلی رودخانه مگورو از نزدیک ایستگاه Ikejiri-Ōhashi تا قبل از ایستگاه Meguro اجرا می‌شود.

آدرس رودخانه مگورو: توکیو، مگورو، رودخانه مگورو

لوکیشن رودخانه مگورو روی گوگل مپ

رودخانه زیبای ژاپن

عکس از: سایت Trip to japan

جزایر مصنوعی اودایبا (Odaiba)

از دیگر جاهای دیدنی ژاپن که باز هم در توکیو قرار دارد، جزایر مصنوعی اودایبا است. جزیره‌ای که اگر عاشق خرید و تفریح باشید، باید از آن دیدن کنید. جزیره اودایبا، منطقه‌ای مدرن در توکیو است و در آن خبری از فسیتوال‌های سنتی ژاپن نیست.

دیدنی های ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

می‌توانید از مرکز خریدهای بزرگ و مدرن همراه با امکانات و تفریحات فراوان مثل مرکز خرید آکوا سیتی، دکس و دایور سیتی سوغاتی‌های سفر ژاپن را تهیه کنید. همچنین با عکاسی از پل رنگین‌کمان و پیاده‌روی با منظره بندر توکیو و کوه فوجی این سفر را به‌یادماندنی‌تر کنید.

جزایر اودیبا ژاپن

عکس از: سایت Japan-guide

اگر هم اهل خرید نیستید و به دنبال ماجراجویی و کشف چیزهای جدید هستید، موزه‌های کلاسیک میرایکان، علوم دریایی و موزه عجیب اونکو را از دست ندهید.

راستی یادتان نرود از ربات یونیکورن گاندام ۲۰ متری که برای المپیک توکیو ساخته شده، بازدید کنید. در این منطقه همچنین می‌توانید سری به فروشگاه‌های فروش قطعات و مونتاژ ربات‌ها بزنید.

آدرس جزایر مصنوعی اودایبا: توکیو، منطقه مینا‌تو، اودایبا

لوکیشن جزایر مصنوعی اودایبا سرگرمی روی گوگل مپ

جزایر مصنوعی اودایبا

عکس از: سایت Japan-guide

کوه فوجی (Mount Fuji)

مگر می‌شود اسم جاذبه های گردشگری ژاپن بیاید و به کوه فوجی اشاره نکنیم. کوه فوجی بلندترین کوه ژاپن و جز سه کوه مقدس ژاپنی‌هاست. این آتشفشان خاموش که نمادی از ژاپن است هر روزه از تعداد زیادی گردشگر میزبانی می‌کند. کوه فوجی به طور رسمی برای صعود در ماه‌های جولای و آگوست از طریق چندین مسیر باز است.

دیدنی های طبیعت ژاپن

عکس از: سایت Cgtn

این کوه در مرز بین استان‌های یاماناشی و شیزوئوکا قرار دارد و اگر خوش‌شانس باشید، در روزهای صاف و آفتابی از توکیو و یوکوهاما می‌توانید کوه فوجی را ببینید.

در دامنه‌های شمالی کوه فوجی، پنج دریاچه فوجی (فوجی گوکو) قرار دارد که از شرق به غرب شامل دریاچه یاماناکا، دریاچه کاواگوچی، دریاچه سای، دریاچه شوجی و دریاچه موتوسو می‌شود. دریاچه کاواگوچی به دلیل انعکاس معکوس کوه فوجی بر روی آب‌های ساکن بسیار معروف است.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت CNN

توسعه گردشگری در این منطقه مدیون پارک‌های تفریحی، باغ‌های گیاه‌شناسی و پیست‌های اسکی است.
آدرس کوه فوجی: استان شیزوئوکا، فوجینومیا، کیتایاما

لوکیشن کوه فوجی روی گوگل مپ

آبشار ناچی (Nachi Waterfall)

چرا این مناظر بهشت‌ مانند ژاپن تمام نمی‌شوند؟ یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن آبشار ناچی است که جزء عجایب طبیعی و از بلندترین آبشارهای ژاپن محسوب می‌شود.

آبشار ناچی

عکس از: سایت Wakayama

طبیعت حیرت‌انگیز اطراف آبشار و عبادتگاه سیگانتو جذابیت این آبشار چند برابر کرده و منظره‌ای رویایی را برایتان ساخته‌ است. این آبشار زیبا در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است.

آدرس آبشار ناچی: استان واکایاما، ناچیکاتسورا، ناچیسان

لوکیشن آبشار ناچی روی گوگل مپ

دیدنی های ژاپن

عکس از: سایت Japancheapo

 آتشفشان ساکوراجیما (Sakurajima)

به یکی از خطرناک‌ترین و بی‌رحم‌ترین آتشفشان‌های جهان خوش آمدید. آتشفشان ساکوراجیما به‌ دلیل قرارگیری در یکی از پر‌جمعیت‌ترین نواحی کشور ژاپن بسیار خطرناک شناخته می‌شود.

این آتشفشان از سال ۱۹۵۵ فعال شده و آخرین فعالیت و پرتاب گدازه آن در ۹ فوریه  ۲۰۲۳ گزارش شده است.

آتشفشان ساکوراجیما

عکس از: سایت Internetgeography

ساکوراجیما سه قله اصلی دارد: کیتا داکه (“قله شمالی، ۱۱۱۷ متر)، ناکا داک (قله میانی، ۱۰۶۰ متر) و مینامی داک (قله جنوبی، ۱۰۴۰ متر). نزدیک شدن به دو کیلومتری دهانه آتشفشان ممنوع است، اما نقاط رصد زیادی در اطراف ساکوراجیما وجود دارد که فوران‌ها را می‌توانید از حدود سه کیلومتر دورتر ببینید.

آدرس آتشفشان ساکوراجیما: استان کاگوشیما، کاگوشیما، ساکوراجیما

لوکیشن آتشفشان ساکوراجیما روی گوگل مپ

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Travel.gaijinpot

 جنگل یوکوشیما (جنگل یاکوشیما – Yakushima National Park)

مثل جنگل یوکوشیما را فقط در کارتون‌ها دیدید و در قصه‌ها شنیدید. جنگلی که توصیفش در واژه‌ها نمی‌گنجد. رویایی، حیرت‌انگیز، سحرآمیز یا بی‌نظیر؟ واقعاً نمی‌دانیم کدام واژه حق جنگل یاکوشیما را ادا می‌کند.

یاکوشیما یکی از جزایر اوسامی است که ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در جنوب کیوشو در کاگوشیمای ژاپن قرار دارد. این جنگل زیبا پوشیده از درختان سرو ژاپنی است و عمری برابر با ۷۰۰۰ سال دارد.

جنگل یوکوشیما

عکس از: سایت Janine

جنگل یوکوشیما خانه حدود ۱۹۰۰ گونه گیاهی، ۱۶ گونه پستاندار و ۱۵۰ گونه پرنده است. تنوع زیستی این جنگل آن را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل کرده است. این منطقه به دلیل اینکه سالانه میزبان ۳۰۰ هزار توریست است، هتل‌های زیادی برای اسکان گردشگران دارد.

دیدنی های زیبای ژاپن

Wikimedia

آدرس جنگل یوکوشیما (جنگل یاکوشیما): استان کاگوشیما، منطقه کوماگه، یاکوشیما

لوکیشن جنگل یوکوشیما (جنگل یاکوشیما) روی گوگل مپ

جنگل آئوکیگاهارا (Aokigahara Forest)

شگفتی‌های ژاپن تمامی ندارد. اما این شگفتی با بقیه متفاوت و کمی ترسناک است. جنگل آئوکیگاهارا، از دیگر جاذبه های گردشگری ژاپن، به جنگل خودکشی، بهترین مکان برای مردن و دریای درختان معروف است.

جنگل آئوکیگاهارا

عکس از: سایت Zekkei

این جنگل در اساطیر ژاپنی مکانی مربوط شیاطین و ارواح است و سالانه تعداد زیادی انسان در این جنگل به زندگی خود پایان می‌دهند. دلیل انتخاب این مکان برای خودکشی احتمالاً وسعت جنگل است. خیلی از جسدها هرگز پیدا نمی‌شوند.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت CNN

متأسفانه، تخمین زده شده که سالانه به طور میانگین ۱۰۰ نفر در این جنگل چشم بر زیبایی‌های زندگی می‌بندند و امید خود را برای همیشه قطع می‌کنند.
آدرس جنگل آئوکیگاهارا: استان یاماناشی، منطقه مین‌اماتسورو، فوجیکاوا گوچیکو

لوکیشن جنگل آئوکیگاهارا روی گوگل مپ

جنگل آئوکیگاهارا ژاپن

عکس از: سایت Nytimes

باغ های کاواچی فوجی (Kawachi Fujien)

ژاپن با باغ های کاواچی فوجی یکبار دیگر ثابت می‌کند که مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران است. تونل گل‌های ویستریا در باغ های کاواچی فوجی منظره‌ای را برایتان رقم می‌زند که در کارتون‌های دیزنی هم نمونه‌اش نیست.

باغ های کاواچی فوجی

عکس از:‌ سایت Japantravel

باغ کاواچی فوجی ژاپن بیش از ۱۵۰ درخت ویستریا از ۲۰ گونه مختلف دارد. تونل رنگین‌کمانی و خیره‌کننده این باغ با طول ۱۰۰ متر از گونه‌‌های مختلف و رنگارنگ درختان ویستریا پوشیده شده است.

مکان های گردشگری ژاپن

عکس از: سایت visit-kyushu

از اواخر آوریل تا اوایل می بهترین زمان بازدید از این باغ است و حتماً باید از قبل بلیت باغ کاواچی فوجی را در زمان‌های پربازدید در بهار رزرو کنید.

آدرس باغ های کاواچی فوجی:  استان فوکوئوکا، کیتاکیوشو، منطقه یاهاتا‌هیگاشی، کاواچی

لوکیشن باغ های کاواچی فوجی روی گوگل مپ

معبدها و جاذبه‌های تاریخی ژاپن

 قلعه شوری (قلعه شوریجو – Shurijō Castle)

از جاذبه های گردشگری ژاپن قلعه شوری با ساختمان‌های متعدد، چندین حیاط، تعدادی معبد و همچنین دروازه‌های بسیار است. قلعه شوری در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این قلعه که با نام قلعه شوریجو هم شناخته می‌شود، با قدمتی که به قرن ۱۴ میلادی بازمی‌گردد، بین سال‌های ۱۴۲۹ تا ۱۸۷۹، به‌عنوان قصر پادشاهی ریوکیو ساخته شد. در سال ۱۹۴۵ در نبرد اوکیناوا چیزی جز عکس و خاطره از آن به جا نماند.

قلعه شوری

عکس از: سایت japanguide

ژاپنی‌ها پا پس نکشیدند و بر اساس شواهد بجا مانده قلعه را بازسازی کردند. اما در سال ۲۰۱۹ در شبی تلخ، ساختمان‌های اصلی این قلعه تاریخی در آتش سوختند. ژاپنی‌ها دوباره دست به کار شدند و قرار است تا سال ۲۰۲۶ کار ساخت قلعه را تمام کنند.

قلعه های معروف ژاپن

عکس از: سایت japanguide

قلعه شوریجو در منطقه شهری ناها قرار دارد. شهری که در زمان‌های دور شوری نام داشت و پایتخت سابق پادشاهی ریوکیو بود.

آدرس قلعه شوری (قلعه شوریجو): استان اوکیناواشوری‌، ناها، کینجوچو

لوکیشن قلعه شوری (قلعه شوریجو) روی گوگل مپ

 کاخ امپراتوری توکیو (Imperial Palace)

به جاهای دیدنی ژاپن در توکیو برمی‌گردیم؛ ‌آن هم به دیدنی‌ترین مکان یعنی کاخ امپراتوری توکیو. خودتان را آماده کنید که قرار است شاهد عظمت و شگفتی‌های زیادی باشید.

درست است که در این کاخ امپراتور ژاپن زندگی می‌کند، اما بخشی‌هایی از آن به روی عموم و گردشگران باز است. مرکز اداری و موزه‌ای برای نمایش هنر و تاریخ ژاپن هم در کاخ امپراتوری توکیو وجود دارد.

کاخ امپراتوری توکیو

عکس از: سایت Gaijinpot

این کاخ مدرن بر روی ویرانه‌های قلعه‌ قدیمی ادو که در آتش و جنگ از بین رفته، ساخته شده است و در احاطه‌ باغ‌های سنتی ژاپنی، دیواره‌های سنگی بزرگ و خندق‌های پرآب قرار دارد.

محوطه داخلی کاخ همیشه برای عموم باز نیست. فقط در ۲ ژانویه (برای تبریک سال نو) و ۲۳ فوریه (تولد امپراتور)، می‌توانید وارد محوطه داخلی کاخ شوید و اعضای خانواده امپراتوری را که چندین بار در یک بالکن ظاهر می‌شوند، ببینید.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Planetofhotels

آدرس کاخ امپراتوری توکیو: توکیو، منطقه چیودا، چیودا

لوکیشن کاخ امپراتوری توکیو روی گوگل مپ

 معبد سنسوجی (Sensō-ji)

از توکیو خارج نشوید که هنوز مقصد برای بازدید زیاد داریم. معبد بودایی سنسوجی از رنگا‌رنگ‌ترین و محبوب‌ترین معابد در آساکوسا شهر توکیو است.

افسانه‌ها می‌گویند که دو برادر مجسمه‌ای از الهه Kannon را اتفاقی در رودخانه سومیدا پیدا کردند و هر چقدر آن را به آب برگرداندند، باز هم به سمت آنها برگشت. در نتیجه، معبد سنسوجی را در همان نزدیکی برای الهه Kannon ساختند.

معبد سنسوجی

عکس از: سایت Expedia

در میان دروازه‌های خارجی معبد تا درهای معبد خیابانی به طول ۲۰۰ متر به اسم Nakamise برای خرید وجود دارد. خیابانی پر از مغازه‌ های سنتی و دکه‌های غذا که می‌توانید کیک برنجی و سوغاتی‌های ژاپنی مانند یوکاتا را تهیه کنید. این خیابان چندین قرن سابقه دارد.

آن سوی دروازه هوزومون، سالن اصلی معبد و یک بتکده پنج طبقه قرار دارد. ساختمان‌هایی که در جنگ ویران شده‌، و اخیراً بازسازی شده‌اند.

معابد ژاپن

عکس از: سایت Unmissabletrips

رویدادهای مختلفی در طول سال در معبد سنسوجی برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین آنها سانجا ماتسوری، جشنواره سالانه معبد آساکوسا در ماه می است.

آدرس معبد سنسوجی: توکیو، منطقه تای‌تو، آساکوسا

لوکیشن معبد سنسوجی روی گوگل مپ

معبد هوریوجی (Horyu-ji)

از قدیمی‌ترین معابد آیین بودا معبد هوریوجی است که در گذشته‌های دور قدرت زیادی در دست داشته است. پاگودای این معبد، قدیمی‌ترین سازه چوبی در جهان و یکی از جاهای دیدنی ژاپن است؛ بنایی مذهبی به صورت برج با بام‌هایی چندلا و رده ‌وار.

معبد هوریوجی

عکس از: سایت Wikimedia

معبد هوریجی که شاهد داستان‌های زیادی در تاریخ است و قدمتی طولانی دارد، در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. برخی از آثار و مجسمه‌های این معبد هم در ردیف گنجینه‌های ملی ژاپن قرار گرفته‌اند.

معبدهای توریستی ژاپن

عکس از: سایت japan-guide

در تالار اصلی معبد هوریجی تعدادی از قدیمی‌ترین مجسمه‌های بودا ژاپن قرار دارد که آثار نادری از دوره آسوکا است. شما می‌توانید سیر تکامل مجسمه‌های بودای ژاپنی را با بازدید از سالن دایکودو (سالن سخنرانی) ببینید.

آدرس معبد هوریوجی: استان نارا ، منطقه ایکوما، ایکاروگا، هوریوجی ساننای

لوکیشن معبد هوریوجی روی گوگل مپ

معبد کینکاکوجی (Kinkaku-ji)

یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری ژاپن که جز میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود، معبد کینکاکوجی معروف به معبد طلایی است. این معبد که نمای ظاهری‌اش پوشیده از طلاست، درخششی خیره‌کننده دارد و تا همیشه در ذهن شما می‌ماند.

معبد کینکاکوجی

عکس از: سایت Japantravel

در لیست هزاران معبد شهر کیوتو، معبد کینکاکوجی در صدر قرار دارد. طبیعت مسحورکننده و تالاب اطرافش آن را به یکی از زیباترین معابد ژاپن تبدیل کرده است. این معبد پربازدیدترین معبد کیوتو و از بهترین مکان‌های برای عکاسی است. به ویژه وقتی که انعکاس کامل معبد روی آب می‌افتد.

تمامی طبقات معبد کینکاکوجی با معماری ژاپنی ساخته شده‌ و باغ‌های اطراف را هم به همان شکل اولیه نگهداری و حفظ کرده‌اند.

جاهای دیدنی کشور ژاپن

عکس از: سایت Ikidane-nippon

آدرس معبد کینکاکوجی: کیوتو، منطقه کیتا، کینکاکوجی‌چو

لوکیشن معبد کینکاکوجی روی گوگل مپ

 معبد فوشیمی ایناری

جاهای دیدنی ژاپن در کیوتو باز هم ادامه دارد. معبد فوشیمی ایناری جاذبه گردشگری بعدی در شهر کیوتو است.  این معبد زیبا با دروازه‌های قرمز رنگ برای پرستش خدای برنج و فراوانی در آئین شینتو در اوایل قرن ۸ ساخته شد.

قرارگیری معبد فوشیمی ایناری در کوهپایه‌ای به نام ایناری باعث شده تا مسیر رسیدن به این معبد بسیار جذاب باشد. پیاده‌روی در مسیر کوهنوردی و بازگشت حدود ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد و می‌توانید از هر کجا که خواستید برگردید.

معبد فوشیمی ایناری

عکس از: سایت Amazonaws

در میان راه رستوران‌های اندکی هستند که با غذاهای محلی مانند سوشی ایناری و توفوی سرخ شده می‌توانید از خودتان پذیرایی کنید. در  تقاطع «یوتْسوتْسوجی» (Yotsutsuji) شاهد نمای زیبایی از شهر کیوتو را خواهید بود. خیلی از بازدیدکنندگان تا همین تقاطع پیش‌ می‌روند  تا معبد بالا نمی‌روند.

آدرس معبد فوشیمی ایناری: کیوتو، منطقه فوشیمی، فوکاکوسا یابونوچیچو

لوکیشن معبد فوشیمی ایناری روی گوگل مپ

معبد دایگوجی (Daigo-ji)

باز هم به جاذبه های گردشگری ژاپن که بهشت‌مانند هستند، برمی‌گردیم. این بار با معبد دایگوجی که منظره‌اش مثل یک رویا است. معبد پنج طبقه دایگوجی در منطقه فوشیمی کیوتو قرار گرفته و از مقاصد محبوب گردشگران است.

معبد دایگوجی

عکس از: سایت Kyototravel

این معبد در فصل پاییز به‌خاطر برگ‌های قرمزش بسیار دیدنی است. پدیده‌ای هم به اسم «موماجیگری» به عنوان شکار برگ قرمز در اساطیر و سنت ژاپن وجود دارد که مربوط به همین برگ‌های قرمز زیبا در پاییز است.

آدرس معبد دایگوجی: کیوتو، منطقه فوشیمی، دایگو هیگاشی‌اوجیچو

لوکیشن معبد دایگوجی روی گوگل مپ

جاهای گردشگری ژاپن

عکس از: سایت Travelcaffeine

 معبد میجی (Meiji Jingu)

در میان دیدنی های ژاپن نباید معبد میجی یا میجی جینگو که از محبوب‌ترین معابد توکیو است  را از دست داد. معبد میجی از مهم‌ترین معابد مذهب شینتو و به افتخار امپراتور میجی (اولین امپراتور ژاپن مدرن) و همسرش ساخته شده است.

وقتی از دروازه معبد رد می‌شوید و کمی جلوتر می‌روید، سروصدا و شلوغی شهر جای خود را به سکوت و آرامش جنگل می‌دهد. حدود ۱۰۰ هزار درخت در طول ساخت معبد میجی در اطراف آن کاشته شده تا جنگل امروزی را تشکیل دهند.

معبد میجی

عکس از: سایت Lovingtokyo

با بازدید از موزه میجی که در سال‌های اخیر (۲۰۱۹) ساخته شده، می‌توانید وسایل شخصی امپراتور میجی و همسرش و کالسکه تاریخی امپراتور میجی را در کنار دیگر آثار تاریخی ژاپن ببینید.

در بخش جنوبی معبد باغی زیباست که در اواسط ژوئن هنگام شکوفه دادن زنبق‌ها به اوج شلوغی خود می‌رسد. برای بازدید از این باغ باید ورودی پرداخت کنید.

معبد های معروف ژاپن

عکس از: سایت Google maps

اولین روزهای سال نو، این معبد پذیرای بیش از سه میلیون بازدیدکننده برای ادا دعاهای مذهبی اول سال (هاتسومود) است. در بقیه ایام سال، عروسی‌های سنتی شینتو اغلب در معبد میجی برگزار می‌شود.

آدرس معبد دایگوجی: کیوتو، منطقه فوشیمی، دایگو هیگاشی‌اوجیچو

لوکیشن معبد میجی روی گوگل مپ

معبد کیومیزو درا (Kiyomizu-dera)

فرقی ندارد در فصل بهار و سرسبزی به معبد کیومیزو درا بروید یا در فصل پاییز، به هر حال نمای این معبد شما را حیرت‌زده می‌کند. در دل کوه و جنگل اوتووا این معبد زیبا با معماری فوق‌العاده، منظره‌ای بی‌نظیر را به شما هدیه می‌دهد.

تالار اصلی کیومیزو درا را به الهه Kannon یا همان الهه رحمت آیین بودا اهدا کردند و مجسمه او را می‌توانید در این تالار ببینید.

معبد کیومیزو درا

عکس از: سایت Walkovertheworld

خیابان باریکی که شما را به معبد می‌رساند، پر از مغازه‌های سوغاتی‌فروشی، رستوران و مسافرخانه‌های سنتی ژاپنی است و می‌توانید غذاهای سنتی خوشمزه‌ ژاپنی را در آن امتحان کنید.

از دیگر جاذبه‌های معبد کیومیزو درا آبشار «اوتوا نوتاکی» است که نامش به معنای «صدای پرها» بوده و از آن سه کانال آب به حوض می‌ریزند.

گردشگری ترین نقاط ژاپن

عکس از: سایت japan-guide

بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن آب با لیوان‌های فلزی از این آبشار کوچک بر سلامتی، طول عمر و خرد آن‌ها می‌افزاید. البته یادتان باشد اگر از هر ۳ کانال آب  بخورید، فردی حریص شناخته می‌شوید.

آدرس معبد کیومیزو درا: کیوتو، منطقه هیگاشی‌یاما، کیومیزو

لوکیشن معبد کیومیزو درا روی گوگل مپ

دیدنی‌ها و جاذبه‌های شهری ژاپن

منطقه آکیهابارا (Akihabara)

منطقه آکیهابارا که ما اسمش را می‌گذاریم بهشت عاشقان کمیک، مانگا و بازی‌های ویدئویی از جاذبه های گردشگری ژاپن در توکیو است. وقتی در منطقه آکیهابارا قدم می‌زنید، ساختمان‌های سربه‌فلک‌کشیده با تابلو‌های تبلیغاتی رنگا‌رنگ هوش از سرتان می‌برد.

منطقه آکیهابارا

عکس از:‌سایت Contexttravel

اگر هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که با دیدن آخرین و جدیدترین تکنولوژی‌ها دست و دلتان می‌لرزد، باید به این منطقه سر بزنید. جالب است بدانید به آکیهابارا «محله الکتریکی» هم می‌گویند.

صدها فروشگاه لوازم الکترونیکی از غرفه‌های کوچک تا غول‌های الکترونیکی در خیابانی به نام چودوری و خیابان‌های فرعی اطراف آکیهابارا متمرکزند. در این فروشگاه‌ها به‌روزترین تلفن‌های همراه، تلویزیون‌ها، دوربین‌ها، کامپیوترها و خلاصه هر چیزی که مربوط به تکنولوژی است، پیدا می‌شوند.

مدرن ترین مناطق ژاپن

عکس از: سایت Handluggageonly

اگر یک اوتاکو (یعنی دیوانه و طرفدار بی‌حدومرز  مانگا و انیمه‌های ژاپنی)‌ هستید، فروشگاه‌ها و کافه‌هایی در منطقه آکیهابارا وجود دارد که با فرهنگ اوتاکوها درست شده و می‌توانید زمانی رویایی را بگذرانید.

شب‌های محله الکترونیکی را هم از دست ندهید که در تبلیغات جذاب روی ساختمان‌ها جلوه دیگری دارد. در کل این منطقه برای خرید سوغاتی‌های متفاوت و مدرن، خرید شخصی و گشت‌وگذار بسیار مناسب است. بازدید از منطقه آکیهابارا را هیچ وقت فراموش نمی‌کنید.

خیابان های دیدنی کشور ژاپن

عکس از: سایت Tokyocheapo

آدرس منطقه آکیهابارا: توکیو، منطقه تای‌تو، آکیهابارا

لوکیشن منطقه آکیهابارا روی گوگل مپ

چهارراه شیبویا (Shibuya City)

چرا لیست جاهای دیدنی ژ‌اپن به پایان نمی‌رسد؟ چهارراه شیبویا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ژاپن است که هیچ جوری نمی‌توان بی‌خیال دیدنش شد.

شلوغ‌ترین چهارراه توکیو جایی است که می‌توانید در رستوران‌های خاص، مراکز مد و خرید و موزه‌های جالبش خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازید.

چهارراه شیبویا

عکس از: سایت Wikimedia

خیابان Spain-zaka Slope یا شیب اسپانیا خیابانی ۱۰۰ متری در همین محله است که به دلیل معماری و ساختمان‌هایش شبیه خیابان‌های اسپانیاست. قدم زدن در این کوچه با مغازه، کافه و رستوران‌های زیبایش تجربه‌ای متفاوت است.

ساختمان مد Shibuya ۱۰۹ در محله شیبویا از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید در ژاپن است که حتی اگر از آن خرید نکنید، باز هم به شما خوش می‌گذرد.

معروف ترین خیابان های ژاپن

عکس از: سایت Vogue

اگر هم به زندگی‌های شبانه علاقه دارید باید به شما بگوییم که چهارراه شیبویا تا نیمه‌های شب، بیدار و شلوغ است. البته که این منطقه بسیار هم امن است و با خیالی راحت می‌توانید در آن قدم بزنید.

آدرس چهارراه شیبویا: توکیو، منطقه شیبویا، چهارراه شیبویا

لوکیشن  چهارراه شیبویا روی گوگل مپ

برج توکیو اسکای تری (Tokyo Skytree)

عاشق این هستید که شهرهای شلوغ را از بالا و ارتفاع زیاد تماشا کنید؟ برج توکیو اسکای تری را در لیست جاهای دیدنی ژاپن در توکیو بگذارید. از بالکن برج توکیو اسکای تری که بلندترین برج ژاپن است، تمام شهر توکیو زیر پای شماست.

برج توکیو اسکای تری

عکس از:‌ سایت Cloudfront

مرکز خرید، آکواریوم، تراس برای تماشای توکیو و کافه و رستوران‌های لاکچری بخشی از خدماتی است که در این برج به شما می‌دهند. دو عرشه اصلی اسکای تری عرضه تمبو در ارتفاع ۳۵۰ متری و عرشه تمبو گالریا در ارتفاع ۴۵۰ متری است. جایی که می‌توانید توکیو را زیر پاهایتان حس کنید.

مراکز دیدنی توکیو

عکس از: سایت Japan-guide

از نکات جالب معماری برج توکیو اسکای تری این است که با معماری سنتی ژاپنی ترکیب شده و از معماری پاگودا در ساخت آن استفاده شده است. این برج ۶۳۴ متری کاربری اصلی‌اش مخابراتی بوده و برای پخش کانال‌های تلویزیونی و رادیویی از آن استفاده می‌شود.

آدرس برج توکیو اسکای تری: توکیو، منطقه سومیدا، اوشی‌اگه

لوکیشن برج توکیو اسکای تری روی گوگل مپ

 پل رنگین کمان (Rainbow Bridge)

روی خلیج توکیو پلی است به طول ۷۹۸ متر که به پل رنگین کمان معروف است. در واقع نورپردازی‌های به شکل رنگین کمان این پل است که توجه گردشگران را جلب و آن را به یکی از دیدنی های ژاپن تبدیل کرده است.

جزیره مصنوعی اودایبا که پیش‌تر راجع به آن صحبت کردیم بهترین ویو را برای تماشای پل رنگین‌کمان دارد.

پل رنگین کمان ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

پل رنگین کمان اسکله شیبائورا و اسکله اودایبا را  به یکدیگر متصل می‌کند. در لایه زیرین و جدا از قسمت ماشین روی پل، یک پیاده‌رو در هر دو طرف پل برای عابرین پیاده طراحی شده است. همچنین عبور دوچرخه و موتور از قسمت پیاده‌روی پل را ممنوع کرده‌اند.

آدرس پل رنگین کمان : توکیو، منطقه مینا‌تو، پل رنگین کمان

لوکیشن پل رنگین کمان روی گوگل مپ

منطقه هاراجوکو (Harajuku)

یکم آن‌طرف‌تر از چهارراه پر رفت‌‍وآمد شیبویا، منطقه‌ای است به نام هاراجوکو که شهرتش را مدیون نمایش‌های مد خیابانی در دهه ۸۰ و ۹۰ است. نمایش‌هایی که نوجوانان با لباس‌ها و آرایش‌های عجیب‌وغریب برگزار می‌کردند.

منطقه هاراجوکو که ملقب به مرکز مد و فرهنگ جوانان ژاپنی است در دل خود تعداد زیادی فروشگاه‌ و کافه‌های کوچک با تم‌های منحصر‌به‌فرد و مورد پسند نوجوانان ژاپنی دارد.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Easytraveljapan

علاوه بر این مکان‌های خاص می‌توانید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای برندهای معروف و بوتیک‌های شیک به ویژه در خیابان اوموتساندو سری بزنید. منطقه هاراجوکو همچنین به جاهای دیدنی ژاپن مثل معبد میجی و پارک یوگی‌یوگی نزدیک است.

آدرس منطقه هاراجوکو:  توکیو، منطقه شیبویا، هاراجوکو

لوکیشن منطقه هاراجوکو روی گوگل مپ

 پل آکاشی کای‌ کیو

پل معلق آکاشی کای کیو که به پل مروارید هم معروف است، با گذشتن از روی تنگه آکاشی، شهر کوبه در هونشو را به ایوایا در جزیره آواجی متصل می‌کند.

طولانی‌ترین پل معلق جهان یا همان آکاشی کای کیو از شاهکارهای معماری ژاپن است و اگر مهندس عمران باشید از بازدید این پل لذت بیشتری می‌برید.

دیدنی های معروف ژاپن

عکس از: سایت Oyakata

اعدادی که درباره این پل وجود دارد، برق از سرتان می‌پراند. برای مثال ژاپنی‌ها از ۱۸۱ هزار تن فولاد و ۱٫۴ میلیون متر مکعب بتن برای ساخت پل مروارید استفاده کردند. برای روشنایی این پل در شب نزدیک به ۲ هزار لامپ در بخش‌های مختلفش روشن می‌شود.

در روزهای خاص و فستیوال‌های مختلف لامپ‌های پل آکاشی کای کیو به رنگ‌های خاصی درمی‌آیند.

آدرس پل آکاشی کای‌ کیو:  استان هیوگوما، آکاشی، تسوهکوتسوتسومی

لوکیشن پل آکاشی کای‌ کیو روی گوگل مپ

محله گلدن گای شینجوکو (Shinjuku Golden-Gai)

از مشهورترین جاهای دیدنی ژاپن در توکیه، محله گلدن گای شینجوکو است که شش کوچه باریک دارد. این کوچه‌های باریک به وسیله گذرگاه‌هایی که باریک‌تر هستند به هم وصل می‌شوند.

نکته جالب این محله اینجاست که در همین جای کوچک بیش از ۲۰۰ کافه و رستوران وجود دارد. کافه‌هایی بسیار کوچک و قدیمی که از مدرنیته کاملا دور هستند.

جاهای معروف کشور ژاپن

عکس از: سایت Japantravel

عکاسی از کوچه‌های محله گلدن گای شینجوکو تنها با مجوز امکان‌پذیر است. پس مراقب باشید به‌خاطر یک عکس‌برداری ساده به دردسر نیفتد.

آدرس محله گلدن گای شینجوکو: توکیو، منطقه شینجوکو، کابوکیچو

لوکیشن محله گلدن گای شینجوکو روی گوگل مپ

خیابان خرید یاناکا گینزا (Yanaka Ginza)

اگر از مکان‌های مدرن و ساختمان‌های جدید توکیو خسته شدید، سری به خیابان خرید یاناکا گینزا بزنید. خیابانی که به‌خاطر بافت قدیمی‌اش حسی نوستالژیک به گردشگران می‌دهد.

به عاشقان گربه در خیابان خرید یاناکا گینزا بسیار خوش می‌گذرد. تعداد گربه‌های این خیابان بسیار زیاد است و بازی و تماشای این گربه‌ها خودش یک جاذبه گردشگری متفاوت در توکیو است.

خیابان خرید یاناکا گینزا

عکس از: سایت Gotokyo

یاناکا در واقع یک منطقه تجاری و مسکونی آرام است که بسیاری از مردم محلی در آن زندگی می‌کنند و مغازه‌ها و ساختمان‌های قدیمی خود را دارند. اگر از آن دسته از آدم‌ها هستید که دوست دارید با فرهنگ‌ و زندگی روزمره واقعی مردمان دیگر آشنا شوید، از این خیابان حتماً بازدید کنید.

همچنین خیابان خرید یاناکا گینزا بهترین محل برای خرید سوغاتی‌های سنتی و غذاهای منحصر‌به‌فرد ژاپنی است.

خیابان های مناسب خرید در ژاپن

عکس از: سایت Triptojapan

آدرس خیابان خرید یاناکا گینزا: توکیو، منطقه تای‌تو، خیابان خرید یاناکا گینزا

لوکیشن خیابان خرید یاناکا گینزا روی گوگل مپ

مراکز سنتی خرید در ژاپن

عکس از: سایت Triptojapan

خیابان مجی جینگو گاین (Meiji Jingu Gaien Ginkgo Avenue)

وقتی در خیابان مجی جینگو گاین قدم بزنید، شک می‌کنید که خواب هستید یا بیدار. درختانی گینکویی که در خیابان مجی جینگو گاین ردیف شده‌اند، آن را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری ژاپن تبدیل کرده‌اند. حدود ۱۵۰ اصله درخت گینکو در مسافتی ۳۰۰ متری کاشته شده‌ و منظره‌ای کم‌نظیر را رقم زده‌اند.

خیابان مجی جینگو گاین

عکس از: سایت Gltjp

خیابان مجی جینگو گاین در پاییز به ویژه در ماه نوامبر بسیار باشکوه و دیدنی است. همچنین می‌توانید از غذای غرفه‌ها و کافه‌های این خیابان لذت ببرید.

آدرس خیابان مجی جینگو گاین: توکیو، منطقه شینجوکو، مجی جینگو گاین

لوکیشن خیابان مجی جینگو گاین روی گوگل مپ

 محله آئویاما (Aoyama)

محله آئویاما که نامش را از یک سامورایی در قرن ۱۶ گرفته، از محله‌های لاکچری و مرفه ‌نشین توکیو است. خانه‌های مد، رستوران‌ها و کافه‌های بین‌المللی، موزه نزو و گورستان آئویاما از جاهایی است باید در این محله ببینید.

طیف وسیعی از رستوران‌های ارگانیک و حتی وگان را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. هر آخر هفته کشاورزان در غرفه‌هایی در دانشگاه ملل متحد از محصولات تازه و تنقلات خوشمزه می‌فروشند.

محله های معروف ژاپن

عکس از: سایت Housingjapan

همچنین ساختمان‌های این منطقه برای خودشان شاهکارهای هنری هستند و توسط معماران برجسته و معروف ساخته شدند. موزه معروف واتاری که از همین آثار برجسته است و به هنر معاصر اختصاص یافته در این محله قرار دارد.

این محله نسبت به دو محله هاراجوکو که پیش‌تر معرفی کردیم، کمتر توریستی است و شلوغی و ازدحام سایر محله‌های توکیو را ندارد.

آدرس محله آئویاما: توکیو، منطقه مینا‌تو، آئویاما

لوکیشن محله آئویاما روی گوگل مپ

خیابان خرید ناکامیسه (Nakamise-dori Street)

در یکی از مناطق معروف توکیو به نام آسوکوسا خیابانی وجود دارد که از جاهای دیدنی ژاپن است. خیابان خرید ناکامیسه با مغازه‌های رنگارنگ و غرفه غذاهای محلی ژاپنی بهترین مکان برای تجربه زندگی روزمره ژاپنی‌هاست.

حتی اگر از خیلی‌ها بپرسید که بهترین غذای خیابانی در توکیو را کجا می‌توانم بخورم بسیاری از پاسخ‌ها خیابان ناکامیسه خواهد بود.

خیابان خرید ناکامیسه

عکس از: سایت Webmagazine

در واقع ناکامیسه نوعی از خیابان‌های قدیمی در ژاپن است که در محوطه معبد قرار دارند. ناکامیسه هم در معبد سنسوجی و بین دو دروازه معبد است. این خیابان یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین نمونه از این مدل خیابان‌ها به حساب می‌آید.

آدرس خیابان خرید ناکامیسه: توکیو، منطقه تای‌تو، آساکوسا

لوکیشن خیابان خرید ناکامیسه روی گوگل مپ

پل نیهونباشی (Nihonbashi Bridge)

تلاقی تاریخ با مدرنیته در پل نیهونباشی رقم می‌خورد. نیهونباشی را امروزه با آسمان‌خراش‌های خیره‌کننده و فروشگاه‌های بزرگ و مدرن می‌شناسند؛ اما با نگاهی دقیق‌تر آثار دوره ادو ژاپن (۱۶۰۳-۱۸۶۷) را می‌توانیم در آن ببینیم.

با گشت‌وگذار در اطراف پل نیهونباشی و استفاده از رستوران‌های سنتی دوره ادو، سفری به گذشته ژاپن خواهید داشت.

پل نیهونباشی

عکس از: سایت Tripadvisor

این پل قدیمی بر روی رودخانه نیهونباشی گاوا ساخته شده و قسمتی از خیابان چوئو دوری است.

آدرس پل نیهونباشی: توکیو، منطقه چوئو، نیهونباشی‌موروماچی

لوکیشن پل نیهونباشی روی گوگل مپ

منطقه ناکامگورو (Nakameguro)

رودخانه مگورو با شکوفه‌های گیلاس را یادتان هست؟ این رودخانه دقیقا در منطقه ناکامگورو واقع شده و مملو از رستوران‌های لوکس، موزه‌ها و گالری‌های هنری است. شهرت منطقه ناکامگورو بیشتر به‌خاطر رودخانه مگورو و درخت‌های دو طرفش است که در فصل شکوفه‌های گیلاس مانند رویا می‌شود.

دیدنی های ژاپن

عکس از: سایت Barrettish

در فاصله چند قدمی این منطقه نواحی مدرن دایکانیاما و ابیسو قرار دارد. همچنین چند کتاب‌فروشی مدرن و زیبا به همراه فضایی برای مطالعه برای اهل کتاب فراهم است.

آدرس منطقه ناکامگورو: توکیو، منطقه مگورو، ناکامگورو

لوکیشن منطقه ناکامگورو روی گوگل مپ

موزه‌ها و جاذبه‌های تفریحی ژاپن

دیزنی لند توکیو (Tokyo Disneyland)

مگر می‌شود این همه راه تا توکیو برویم و یک روز را در دیزنی لند نگذرانیم؟ حتی اگر تمام کودکی‌تان را با کارتون‌های دیزنی نگذرانده باشید، حتی اگر در کودکی شب‌ها درباره کارتون‌های دیزنی رویا بافی نکرده باشید، باز هم در این دیزنی لند توکیو تجربه‌ای تکرارنشدنی را خواهید داشت.

دیدنی های ژاپن برای کودکان

عکس از: سایت Cloudinary

دیزنی لند بر اساس کارتون‌ها و شخصیت‌های والت‌دیزنی اولین‌بار در آمریکا ساخته شد. دیزنی لند توکیو اولین دیزنی‌لند خارج از آمریکاست که در سال ۱۹۸۳ درهایش به سمت علاقه‌مندان باز شد.

دیزنی لند توکیو با الهام از دیزنی‌لند کالیفرنیا و مجیک کینگدام فلوریدا ساخته شده و دارای ۷ بخش اصلی با موضوعات مختلف است.

دیزنی لند در ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

بازار جهانی برای خرید، سرزمین فردا با موضوع تکنولوژی، شهر کارتونی یا محله میکی‌ماوس، سرزمین فانتزی با موضوع انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی، کشور حیوانات با کاراکترهای کارتون «ترانه جنوب»، سرزمین غربی و سرزمین ماجراجویی بخش‌های مختلف دیزنی لند توکیو هستند.

پیشنهاد می‌کنیم بازی دزدان دریایی کارائیب، پرواز با پیتر پن، جنگ ستارگان و شکار عسل با پو را از دست ندهید.

دیزنی لند ژاپن

عکس از: سایت The travel intern

آدرس دیزنی لند توکیو: استان چیبا، اورایاسو، مای‌هاما

لوکیشن دیزنی لند توکیو روی گوگل مپ

پارک گل های آشیکاگا (Ashikaga Flower Park)

تجربه‌ای خاص و به‌یادماندنی می‌خواهید؟ بفرمایید پارک گل های آشیکاگا. یکی از جاذبه‌ های گردشگری ژاپن در شهر آشیکاگا استان توچیگی است که بی‌شک طبیعت رویایی و خیره‌کننده آن می‌تواند منبع الهام انمیشین‌سازان باشد.

پارک گلهای آشیکاگا

عکس از: سایت Cheapoguides

انواعی از فوجی‌های آبی، سفید و صورتی و درخت پروانه‌ای Yellow Laburnum زرد رنگ این پارک را به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل کرده‌اند. در کنار طبیعت بی‌نظیر و گل‌های زیبا، کافه، رستوران، فروشگاه خرید سوغاتی و امکانات تفریحی دیگر این پارک را بین گردشگران محبوب کرده است.

پارک گل های آشیکاگا از چند باغ مختلف تشکیل شده که باغ گل‌های شاندو یکی از آنهاست. در این باغ انواع گیاهان از سراسر جهان به طور تخصصی نگهداری می‌شوند.

زیباترین جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Tabimaniajapan

در باغ گل لیلیوم پارک گل های آشیکاگا بیش از ۱۰۰ نوع مختلف لیلیوم وجود دارد که در بهار یکی از رویایی‌ترین مناظر را می‌سازند. در باغ گل ژاپنی هم انواع گل‌های ژاپنی توسط حرفه‌ای‌ها نگهداری می‌شود.

آدرس پارک گل های آشیکاگا: استان توچیگی، آشیکاگا، هاساماچو

لوکیشن پارک گل های آشیکاگا روی گوگل مپ

پارک نارا (Nara Park)

پارک نارا صدایش بزنیم یا پارک گوزن‌ها؟ یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ها و دیدنی های ژاپن یعنی پارک نارا خانه بیش از ۱۲۰۰ گوزن است که می‌تواند تجربه‌ای تکرارنشدنی و متفاوت برای شما باشد.

این پارک بزرگ و منحصربه‌فرد مملو از درختان قدیمی و حوض‌های آب است. ترکیب آنها با گوزن‌هایی که به آرامی این طرف و آن طرف می‌روند صحنه‌ای است که شاید جای دیگری نتوانید ببینید.

پارک های ژاپن

عکس از: سایت Travelgaijinpot

برخی از گوزن ها یاد گرفته‌اند که در مقابل بازدیدکنندگان تعظیم و از آنها درخواست غذا کنند. گوزن‌های نارا به‌طور شگفت‌انگیزی اهلی هستند، البته اگر فکر کنند به آنها غذا می‌دهید می‌توانند تهاجمی باشند. پس آنها را با غذا اذیت نکنید.

معبد تودایجی که بزرگ‌ترین بنای چوبی در جهان است هم در پارک نارا قرار دارد و مجسمه ۱۵ متری بودا را در قلب خود جای‌داده است.

آدرس پارک نارا: استان نارا، نارا، زوشیچو

لوکیشن پارک نارا روی گوگل مپ

 شهربازی فوجی کیو هایلند (Fuji-Q Highland)

عاشق هیجان و دستگاه‌های بالابلند در شهربازی‌ها می‌گردید؟ شهربازی فوجی کیو هایلند با رکوردهای گینس خود منتظر شماست. شهربازی فوجی کیو هایلند در دامنه کوه فوجی و در منطقه تفریحی ۵ دریاچه فوجی  (فوجی گوکو) واقع شده و مکان مورد علاقه عاشقان هیجان و ماجراجویی است.

سریع‌ترین ترن هوایی ژاپن، رکورد پرشیب‌ترین ترن هوایی ژاپن، بیشترین رکورد تعداد وارونگی سرنشینان در ترن هوایی، پیست اسکیت روی یخ، چشمه‌های آبگرم و ده‌ها امکانات و بازی دیگر به شهرت این شهربازی را بیشتر کرده‌اند. در حال حاضر، این پارک پنج ترن هوایی بزرگ دارد.

شهربازی های ژاپن

عکس از: سایت Japantravel

چندین جاذبه سرگرمی دیگر این پارک بر اساس انیمیشن و کارتون‌های محبوب ساخته شدند و موردعلاقه کودکان و حتی بزرگسالان هستند. علاوه بر این‌ها در این شهربازی تعداد زیادی از وسایل بازی سنتی مثل فنجان چای، کشتی دزدان دریایی، چرخ‌وفلک و تاب‌های معلق در آسمان وجود دارد.

آدرس شهربازی فوجی کیو هایلند: استان یاماناشی، فوجی‌یوشیدا، شین-نیشیهارا

لوکیشن شهربازی فوجی کیو هایلند روی گوگل مپ

 پارک موضوعی توکیو دیزنی سی (Tokyo DisneySea)

در هیچ جای دنیا نمی‌توانید مثل پارک موضوعی توکیو دیزنی سی را ببینید. چون‌که کمپانی دیزنی تنها یک نسخه از پارک‌های آبی دیزنی را آن هم فقط در توکیو ساخته است. پس تا در توکیو هستید از دستش ندهید.

توکیو دیزنی سی با الهام از اسطوره‌ها و افسانه‌های دریایی از هفت بندر با تم‌های مختلف تشکیل شده: بندر مدیترانه، جزیره اسرارآمیز، تالاب پری دریایی، ساحل عرب، دلتای رودخانه گمشده، بندر دیسکاوری و آب‌نمای آمریکایی.

پارک های معروف کشور ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

پارک موضوعی توکیو دیزنی سی در کنار دیزنی لند توکیو قرار دارد و مثل سایر دیزنی‌لندها در بین کودکان بسیار محبوب است. اما فکر نکنید که سرگرمی و معماری جذاب این پارک بزرگسالان را به خود جذب نمی‌کند. تعداد زیادی رستوران و کافه با غذاهای مختلف در این پارک میزبان شما هستند.

آدرس پارک موضوعی توکیو دیزنی سی: استان چیبا، اورایاسو، مای‌هاما

لوکیشن پارک موضوعی توکیو دیزنی سی روی گوگل مپ

پارک یادبود صلح هیروشیما (Atomic Bomb Dome)

لمس یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین وقایع تاریخ چیزی است که جایی خارج از ژاپن پیدایش نمی‌کنید. پارک یادبود صلح هیروشیما که به گنبد اتمی هم معروف است، برای یادبود تلخ بمباران هسته‌ای هیروشیمای ژاپن ساخته شده است.

این پارک که یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی ژاپن است در پاسداشت بیش از ۲۰۰ هزار کشته حادثه هیروشیما، سالانه از بیش از ۱ میلیون گردشگر و بازدیدکننده میزبانی می‌کند.

پارک یادبود صلح هیروشیما

عکس از: سایت Wikimedia

قبل از بمباران اتمی، منطقه‌ای که اکنون به آن پارک صلح هیروشیما می‌گوییم، قلب سیاسی و تجاری شهر بود. به همین دلیل به عنوان هدف بمباران انتخاب شد. چهار سال بعد از پرتاب بمب، تصمیم گرفته شد که این منطقه بازسازی نشود و برای زنده نگه داشتن یاد این فاجعه تاریخی حفظ شود.

علاوه بر فضای سبز، در این پارک می‌توان تعدادی یادبود، موزه و تالار سخنرانی هم ساخته‌اند. در موزه این پارک می‌توانید با تاریخ هیروشیما و ظهور بمب هسته‌ای آشنا شوید. تمرکز اصلی موزه بر وقایع ۶ آگوست است: پرتاب بمب و رنج نابخشودنی بشر. جزئیات شخصی نمایش داده شده بسیار غم‌انگیز است.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

بین موزه و گنبد اتمی، ‌ قنوتاف برای قربانیان بمب قرار دارد. قنوتاف یک مقبره قوسی شکل برای جان‌باختگان بمباران اتمی است. در زیر طاق، صندوق سنگی حاوی اسامی جان‌باختگان هم وجود دارد. لیستی با بیش از ۲۲۰ هزار اسم.

آدرس پارک یادبود صلح هیروشیما: هیروشیما، منطقه ناکا، ناکاجیماچو

لوکیشن پارک یادبود صلح هیروشیما روی گوگل مپ

 باغ وحش اوئنو (Ueno Zoological Gardens)

از جاذبه‌ های گردشگری ژاپن که بسیار قدیمی و محبوب است باغ وحش اوئنو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پانداهای بامزه و دوست‌داشتنی چینی از حیوان‌های محبوب این باغ وحش هستند.

باغ وحش اوئنو اکنون خانه حدود ۳۰۰ گونه مختلف است و تجربه یادگیری در مورد تنوع حیوانات و همچنین سرگرمی و لذت را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

باغ وحش اوئنو

عکس از: سایتCloudinary

در بخش‌های «گوریلا وودز» و «جنگل ببر»، شما هیجان روبه‌رو شدن با حیات وحش شگفت‌انگیز را تجربه می‌کنید. همچنین مسئولین باغ وحش اوئنو در تلاش برای پرورش گونه‌های در حال انقراض هستند و نشر دانش و تجربه در این زمینه را وظیفه خود می‌دانند.

باغ وحش های ژاپن

عکس از:‌ سایت Timeout

پاگودا (معبد) پنج طبقه و خانه‌ چای، ژاپنی بودن این باغ وحش را نشان می‌دهند.

آدرس باغ وحش اوئنو: توکیو، منطقه تای‌تو، اوئنوکوئن

لوکیشن باغ وحش اوئنو روی گوگل مپ

پارک موضوعی یونیورسال استودیوز (Universal Studios Japan)

پارک موضوعی یونیورسال استودیوز از آن جاذبه‌های گردشگری است که نباید دیدنش را از دست بدهید. جایی که می‌توانید با شخصیت کارتون‌های محبوبتان ملاقات کنید و شاهد رقص و آواز باشید.

پارک موضوعی یونیورسال استودیوز

عکس از:‌ سایت Cloudinary

یونیورسال استودیوز ژاپن  در حال حاضر ده بخش دارد:

  • هالیوود
  • نیویورک (با تم مرد عنکبوتی)
  • سانفرانسیسکو
  • پارک ژوراسیک
  • دنیای آب
  • روستای آمیتی (با تم فیلم آرواره‌ها)
  • سرزمین عجایب جهانی
  • پارک مینیون
  • دنیای جادوگرانه هری پاتر و مدرسه هاگوارتز
  • دنیای سوپر نینتندو
جاهای دیدنی معروف ژاپن

عکس از: سایت Google maps

دز نزدیکی یونیورسال استودیوز هتل، مرکز خرید و رستوران‌های زیادی است که می‌توانید از خدمات آنها استفاده کنید.

آدرس پارک موضوعی یونیورسال استودیوز: اوزاکا،  منطقه کونهانا، ساکوراجیما

لوکیشن پارک موضوعی یونیورسال استودیوز روی گوگل مپ

آکواریوم اوکیناوا چورائومی (Okinawa Churaumi Aquarium)

آکواریوم اوکیناوا چورائومی آکواریومی است که در آن می‌توانید با موجودات دریاهای اوکیناوا روبرو شوید. خدمات و امکاناتی که این آکواریوم ارائه می‌دهد باعث شده همه افراد  مسن، افراد با ناتوانی جسمی و مادران با بچه‌های کوچک از حضور در آن لذت ببرند. رستوران و مغازه‌های خرید هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌اند.

آکواریوم اوکیناوا چورائومی

عکس از: سایت Japantravel

آکواریوم اوکیناوا چورائومی بخشی از پارک اوشن اکسپو است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و بهترین آکواریوم‌های جهان شناخته می‌شود. مخازن آب این آکواریوم به قدری عظیم است که می‌تواند کوسه و نهنگ هم را در خود جا دهد.

این آکواریوم که در ساحل شبه جزیره موتوبو واقع شده است، در سال ۲۰۰۲ بازسازی شد و اکنون خانه ۷۱۰ گونه از جانداران دریایی است.

معروف ترین جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Kanpai-japan

شاید برایتان جالب باشد که در آکواریوم اوکیناوا چورائومی مراسم عروسی با برنامه‌های متفاوت و مختلف هم برگزار می‌شود.

آدرس آکواریوم اوکیناوا چورائومی: استان اوکیناوا، منطقه کونیگامی،موتوبو، ایشیکاوا

لوکیشن آکواریوم اوکیناوا چورائومی روی گوگل مپ

بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما (Yokohama Hakkeijima Sea Paradise)

فکر نکنید عبارت «بهشت» اغراق است که در اول اسم این جاذبه گردشگری بهشت آورده‌اند. واقعاً بهشتی است آن هم از جنس آب.

بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما در یوکوهاما و در یک ساعتی توکیو قرار دارد. در این مجموعه شما می‌توانید از چهار آکواریوم بزرگ با آبزیان مختلف، موزه با تم دریا، فروشگاه و کافه و رستوران‌ دیدن کنید.

بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما

عکس از: سایت Kanagawa

نکته جالب درباره این بهشت دریایی این است که اکثر بخش‌های آن نیاز به ورودی ندارد و فقط برای جاذبه‌های Aqua Resorts و بازی Pleasure Land باید هزینه بپردازید.

موزه آکوا یک آکواریوم است که می‌توانید در آن از ماهی‌های دریایی، دلفین‌ها، شیر دریایی، فوک‌، خرس‌ قطبی، کوسه‌، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، سمورهای دریایی و بسیاری دیگر از موجودات دریایی دیدن کنید.

آکواریوم های کشور ژاپن

عکس از: سایت Japan-guide

Dolphin Fantasy در ساختمانی مجزا در کنار موزه آکوا واقع شده و دارای یک استخر بزرگ قوسی شکل و تونل‌ مانند است. می‌توانید در تونل قدم بزنید و شنای دلفین‌ها، ماهی‌های ریزودرشت را تماشا کنید. تالاب Fureai هم می‌توانید با برخی از آبزیان ارتباط بگیرید و آنها را لمس کنید.

Pleasure Land هم بخشی از بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما و در واقع یک شهربازی است. ترن هوایی، چرخ‌وفلک و تاب معلق در آسمان بخشی از دستگاه‌های این شهربازی است.

جاهای دیدنی کشور ژاپن

عکس از: سایت Japan-guide

در کل این پارک جذاب و متفاوت می‌تواند خاطره‌ای متفاوت را در سفر به ژاپن برای شما بسازد. پس حتماً آن را جزئی از برنامه خود بگذارید.

آدرس بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما: استان کاناگاوا، یوکوهاما، منطقه کانازاوا، هاکیجیما

لوکیشن بهشت دریایی یوکوهاما هاکیجیما روی گوگل مپ

 پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi Seaside Park)

ژاپن هر لحظه می‌تواند با جاذبه‌های طبیعی‌اش نفستان را بند بیاورد. حتی عکس‌های پارک ساحلی هیتاچی شگفت‌انگیز است چه برسد که از نزدیک شاهد این همه زیبایی باشید.

در ساحل اقیانوس آرام ژاپن، پارکی است حیرت‌انگیز با تپه‌های گل، درختان زیبا، چمنزارها و چشمه‌های متعدد که به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی ژاپن تبدیل شده است. در مسیرهای مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه سواری این پارک می‌توانید کلی خاطرات به یاد ماندنی بسازید.

پارک ساحلی هیتاچی

عکس از: سایت Tripadvisor

معروف‌ترین گل این پارک که در اکثر عکس‌ها می‌بینید، گل نموفیلا آبی است که در فصل بهار تپه‌ها را می‌پوشاند و تشخیص زمین از آسمان را سخت می‌کند. اگرچه پارک هیتاچی را به نموفیلاها می‌شناسند، اما گل‌های مختلف دیگری هم به زیبایی این پارک می‌افزایند. گل‌هایی مثل نرگس و لاله هم در این پارک وجود دارند.

زیباترین جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Isit.ibarakiguide

مسیرهایی که از تپه عبور می‌کنند منظره‌ای بی‌نظیر  از اقیانوس آرام و بقیه پارک را به شما می‌دهند. در پاییز، تپه توسط بوته‌های سبز رنگ کوکیا پوشیده می‌شود که با سردتر شدن هوا به آرامی قرمز می‌شوند.

آدرس پارک ساحلی هیتاچی: استان ایباراکی، هیتاچیناکا، ماواتاری، اونومایزا

لوکیشن پارک ساحلی هیتاچی روی گوگل مپ

پارک یویوگی (Yoyogi Park)

یکی از جاهای دیدنی ژاپن که نباید از دستش بدهید، پارک یویوگی با درختان زیبا، برکه‌های پر آب و طبیعت جذابش است. این پارک که در قلب شهر شلوغ توکیو قرار دارد بهترین مکان برای پیک‌نیک، پیاده‌روی و وقت‌گذرانی است.

پارک یویوگی

عکس از: سایت Cntraveler

دو دلیل معروفیت و محبوبیت این پارک درختان جینگو در پاییز و شکوفه‌های گیلاس در بهار است. فستیوال و برنامه‌های متعددی در یویوگی شکل می‌گیرند که باعث شلوغ‌تر شدن پارک می‌شوند.

آدرس پارک یویوگی: توکیو، منطقه شیبویا، یویوگی‌کامیزونوچو

لوکیشن پارک یویوگی روی گوگل مپ

پارک اوئنو (Ueno Park)

یکی از محبوب‌ترین پارک‌های توکیو برای ساکنان و گردشگران پارک اوئنو است. طبیعت پارک اوئنو در همه فصل‌ها زیباست و با تغییر فصل رنگ پارک هم تغییر می‌کند.

پارک اوئنو‌ ژاپن

عکس از: سایت Triptojapan

محوطه پارک اوئنو در اصل بخشی از معبد کانئیجی بود؛ معبدی که یکی از بزرگترین و ثروتمندترین معابد شهر و معبد خانوادگی خاندان حاکم توکوگاوا در دوره ادو بوده است.

در انتهای جنوب غربی پارک می‌توانید دریاچه شینوبازو را ببینید که یادآور عظمت سابق معبد کانئیجی است.در جزیره‌ وسط دریاچه، سالن معبدی مختص به الهه بنتن قرار دارد.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Triptojapan

اما این پارک دلایل بیشتری برای محبوبیتش دارد. بسیاری از موزه‌های مهم توکیو مثل موزه ملی توکیو، موزه ملی هنر غربی، موزه هنر متروپولیتن توکیو و موزه ملی علوم در این پارک مستقر هستند.  همچنین باغ وحش اوئنو، اولین باغ جانورشناسی ژاپن را هم می‌توانید در این پارک ببینید.

آدرس پارک اوئنو: توکیو، منطقه تای‌تو، اوئنوکوئن

لوکیشن پارک اوئنو روی گوگل مپ

زیباترین پارک های ژاپن

عکس از: سایت Triptojapan

شهربازی ناگاشیما اسپا لند (Nagashima Spa Land)

اگر در سفرتان به شهر کووانا ژاپن رسیدید، برای داشتن یک روز فوق‌العاده به منطقه تفریحی ناگاشیما اسپا لند بروید. این مجموعه از چندین مرکز تفریحی اصلی تشکیل شده:

  • پارک تفریحی ناگاشیما اسپا لند: معروف‌ترین بخش مجموعه با بهترین، طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین ترن‌های هوایی جهانی
  • پارک گلی زیبا به نام نابانا نو ساتو
  • پارک آبی جوی‌فول که فقط در تابستان باز است.
  • مجموعه حمام چشمه آب گرم به نام ناگاشیما اسپا یوامی نو شیما در جنوب غربی منطقه تفریحی ناگاشیما با حمام‌ مردان و زنان جدا و منظره‌ای بی‌نظیر
  • موزه آنپانمن در کنار ورودی اصلی شهربازی که بر اساس انیمیشن‌های محبوب کودکان ساخته‌ شده است.
  • مرکز خرید بزرگ میتسوی اوت لت پارک جاز دریم ناگاشیما، درست در کنار ناگاشیما اسپا لند است.
شهربازی ناگاشیما اسپا لند

عکس از: سایت I1wp

برای رفتن به پارک گل نابانا نو ساتو هم می‌توانید با اتوبوس ۱۵ دقیقه‌ای به این پارک برسید. این پارک در فصل‌های گرم سال میزبان یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های گل در ژاپن است. نورپردازی زمستانی پارک از اکتبر تا مه بسیار دیدنی است.

آدرس شهربازی ناگاشیما اسپا لند: استان میه، کوانا،  اورایاسو

لوکیشن شهربازی ناگاشیما اسپا لند روی گوگل مپ

حمام آب معدنی اوادو اونسن منوگاتاری اودایبا

اگر طرفدار حمام آب معدنی هستید و به خواص آن اعتقاد دارید، سری به حمام آب معدنی اوادو اونسن منوگاتاری اودایبا بزنید. این حمام بزرگ‌ترین مجموعه آب‌گرم مصنوعی در توکیو است. تعداد زیادی از حوضچه‌‌ها با دما‌ها و ویژ‌گی‌های متفاوت در این حمام آب معدنی هستند که می‌توانید در آنها لحظات خوشی را داشته باشید.

حمام آب معدنی اوادو اونسن منوگاتاری اودایبا

عکس از: سایت Timeout

در مرکز منوگاتاری می‌توانید با اونسن‌های ژاپنی که یک سنت اصیل ژاپنی است آشنا شوید. اونسن یعنی آب‌تنی کردن در حوض‌های کوچک آب داغ. علاوه بر حمام کردن می‌توانید با لباس‌های سنتی یوکاتا عکس‌هایی خاطره‌انگیز ثبت کنید.

آدرس حمام آب معدنی اوادو اونسن منوگاتاری اودایبا: چیبا، اورایاسو

لوکیشن حمام آب معدنی اوادو اونسن منوگاتاری اودایبا روی گوگل مپ

 پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا (Edo Wonderland Nikko Edomura)

در لیست جاذبه‌ های گردشگری ژاپن این پارک موضوعی با بقیه متفاوت است. معماری و فضای این پارک از تاریخ ادو یا دوره پیشامدرن ژاپن، الهام گرفته است. در کوچه و خیابان‌های این پارک نینجاها و سامورایی‌ها به طور نمایشی با هم مبارزه می‌کنند.

تم پارک ژاپن

عکس از: سایت Tripadvisor

اگر به تاریخ به ویژه زندگی‌ نینجاها و سامورایی‌های ژاپن علاقه دارید، وقتی را برای بازدید از پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا اختصاص دهید.

شما به عنوان بازدید‌کننده می‌توانید با پرداخت هزینه لباس‌های دوره ادو را اجاره کنید، از فروشگاه‌ها و موزه‌های تاریخی شهر بازدید و در بازی‌ها شرکت کنید. همچنین از  نمایش‌های زنده و تئاتر که به سبک همان دوره ادو است لذت ببرید. نمایشی از جنس نبرد شمشیرها، نمایش جادو و هنرهای رزمی.

تم پارک های ژاپن

عکس از: سایت Tripadvisor

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های پارک هزارتوی نینجا است که عبور از آن ترسناک و سخت است. اما نگران نباشید؛ چون که راه‌های خروج اضطراری هم قرار داده‌اند. یادتان نرود از خانه آموزش نینجاها دیدن کنید که با دیوارهای زخمی بسیار جذاب است.

آدرس پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا: توچیگی، نیکو، کاراکورا

لوکیشن پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا روی گوگل مپ

جاهای دیدنی کشور ژاپن

عکس از: سایت Tripadvisor

شهربازی هانایاشیکی (Edo Wonderland Nikko Edomura)

اولین و قدیمی‌ترین شهربازی ژاپن لقب شهربازی هانایاشیکی است که از سال ۱۸۵۳ فعالیت می‌کند. این شهربازی در ابتدا به عنوان یک پارک گل شروع به کار کرد، تا زمانی که مدیریت آن شروع به افزودن جاذبه های بیشتری برای تبدیل آن به یک شهربازی کرد.

شهربازی هانایاشیکی

عکس از: سایت Nippon

در حال حاضر این شهربازی قدیمی بازی‌های جدید و متفاوت مثل ترن هوایی، اسپیس شات، تاب معلق و چرخ و فلک دارد. حدود ۵ الی ۶ رستوران کوچک با غذاهای ژاپنی به همراه دو مغازه برای خرید هم جزء امکانات شهربازی هانایاشیکی هستند.

آدرس پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا: توچیگی، نیکو، کاراکورا

لوکیشن پارک موضوعی ادو واندرلند نیکو ادومورا روی گوگل مپ

 موزه هنرهای دیجیتالی تیم لب (teamLab Planets)

احتمالاً شما هم عادت کردید وقتی اسم موزه را می‌شنوید به یاد آثار باستانی و زمان‌های خیلی دور بیفتید. اما این موزه نه تنها به آثار باستانی و قدیمی تعلق ندارد؛ بلکه مملو از تکنولوژی‌های امروزی است.

موزه هنرهای دیجیتالی ژاپن

عکس از: سایت Travel.rakuten

شما با قدم زدن در بخش‌های مختلف این موزه غرق در دنیایی حیرت‌انگیز و گیج‌کننده می‌شوید. موزه تیم‌ لب پلنت تلاش می‌کند تا هنر، علم، فناوری و جهان طبیعی با یکدیگر تلفیق کند و دنیای و تجربه متفاوتی را به بازدیدکنندگان بدهد.

موزه هنرهای دیجیتالی تیم لب

عکس از: سایت Teamlab

دقت کنید که تیم لب در سراسر جهان از سیلیکون‌ولی و نیویورک گرفته تا ابوظبی و پکن نمایشگاه دارد، اما ما در اینجا فقط راجع به تیم لب پلنت توکیو و آثار مختص به آن صحبت می‌کنیم.

در تیم لب پلنت توکیو در آب قدم می‌زنید و باغی است که در آن با گل‌ها یکی می‌شوید. موزه ۴ فضای آثار هنری در مقیاس بزرگ و ۲ باغ دارد که با تلفیق واقعیت و تکنولوژی طراحی شده‌اند. برای مثال گالری باغ ‌مانند  با بیش از ۱۳۰۰۰ گل واقعی وجود دارد که با فناوری ترکیب شده است.

موزه های ژاپن

عکس از: سایت Travel.rakuten

در نمایشگاه دیگری با پای برهنه وارد فضا‌های مختلف می‌شوید و تمام بدن خود را همراه با دیگران در آثار هنری عظیم غوطه‌ور می‌کنید. حتی گاهی تا زانو در آب می‌روید. آثار هنری به طور مداوم تغییر و درک مرزهای بین بازدیدکنندگان و آثار را محو می‌کنند.

آدرس موزه هنرهای دیجیتالی تیم لب (تیم لب پلنت):  توکیو، منطقه کوتو، آئومی

لوکیشن موزه هنرهای دیجیتالی تیم لب (تیم لب پلنت) روی گوگل مپ

زیباترین موزه های تکنولوژی ژاپن

عکس از: سایت Travel.rakuten

موزه ملی هنر غربی (The National Museum of Western Art)

در پارک اوئنو در توکیو موزه‌ای است به نام موزه ملی هنر غرب که آثار هنر غربی را به نمایش می‌گذارد. منظور از هنر غربی، هنر اروپایی و تا حدودی هنر آمریکایی است. اما در ابتدا این موزه برای به نمایش گذاشتن نقاشی و مجسمه‌های فرانسوی تأسیس شد.

این موزه در دل خود گالری‌های نمایشگاه‌های دائمی و موقت، یک سالن کوچک، یک رستوران و یک فروشگاه را جا داده است.

موزه ملی هنرهای غربی ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

معماری بنای این موزه به سبک  لو کوربوزیه (معمار، طراح و شهرساز سوئیسی و از پیش‌گامان معماری مدرن) است. در موزه ملی هنر غربی شاهد حدود ۴۵۰۰ اثر هنری از جمله مجسمه‌ها و نقاشی‌های قرن ۱۴ تا اوایل قرن ۲۰ میلادی خواهید بود. آثار هنرمندان مشهوری مثل پیکاسو، ونگوگ، سزان، مونه و رنوآر را هم می‌توانید ببینید.

آدرس موزه ملی هنر غربی: توکیو، منطقه تای‌تو، اوئنوکوئن

لوکیشن موزه ملی هنر غربی روی گوگل مپ

موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum)

از جاهای دیدنی ژاپن که نباید از دستش بدهید، موزه ملی توکیو بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین موزه ژاپن است. این موزه لقب‌های دیگری مثل بزرگ‌ترین موزه هنر ژاپن و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر در جهان هم دارد.

موزه ملی توکیو

عکس از: سایت Cntraveler

حدود ۱۱۰ هزار قطعه در موزه ملی توکیو به نمایش درآمده که شامل آثار باستانی ژاپن، آثار باستانی کشورهای آسیایی مثل چین، کره، و هند، گنجینه‌های ملی و مسجمه‌های بودا است.

آدرس موزه ملی توکیو: توکیو، منطقه تای‌تو، اوئنوکوئن

لوکیشن موزه ملی توکیو روی گوگل مپ

موزه کاپ نودل یوکوهاما (Cup Noodles Museum Yokohama)

یک فضای هنری فوق مدرن و یک جاذبه گردشگری عجیب می‌خواهید؟ بفرمایید موزه کاپ نودل یوکوهاما.

شاید در نگاه اول فکر کنید که این یک موزه عادی و بامزه است اما سیر خلاقیت و نوآوری در ژاپن را می‌توانید در موزه کاپ نودل یوکوهاما ببینید‌. یک سینما کوچک که تاریخ برند نودل را روایت می‌کند به همراه آزمایشگاهی برای تولید نودل اختصاصی خودتان هم در موزه وجود دارد.

موزه نودل ژاپن

عکس از: سایت Whereintokyo

آدرس: استان کاناگاوا، یوکوهاما، منطقه کوهکو، شین‌کویاسو

لوکیشن موزه کاپ نودل یوکوهاما روی گوگل مپ

بهترین موزه‌های ژاپن

عکس از: سایت Whereintokyo

موزه هنرهای متروپولیتن توکیو

یکی از جاهای دیدنی ژاپن که اهل هنر از آن لذت می‌برند، موزه هنرهای متروپولیتن توکیو است. موزه‌ای که در دل پارک زیبا و دیدنی اوئنو قرار دارد. این موزه اولین موزه هنرهای عمومی در ژاپن است که در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد.

موزه هنر متروپولیتن توکیو علاوه بر نمایش شاهکارهای هنر ژاپن و کشورهای دیگر، گالری‌های مختلف و موقت به همراه سالن برای برگزاری مراسم توسط سازمان‌های فرهنگ و هنر هم دارد.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Gltjp

در بازدید از موزه هنر متروپولیتن توکیو حتماً یادتان باشد که از سالن Sato Keitaro Memorial Lounge منظره پارک اوئنو را ببینید. به‌علاوه ساختمان این موزه برای خودش اثر هنری محسوب می‌شود و توسط استاد ژاپنی معماری مدرن یعنی Kunio Maekawa طراحی شده است.

آدرس: توکیو، منطقه تای‌تو، اوئنوکوئن

لوکیشن موزه هنرهای متروپولیتن توکیو روی گوگل مپ

موزه کتاب مصور

موزه کتاب مصور در ژاپن جایی است که هر کودکی با پا گذاشتن درون آن، به سختی از آن خارج می‌شود. موزه‌ای که اختصاص به کتاب‌های مصور دارد و فضایی دلباز را برای مطالعه فراهم کرده است.

موزه کتاب مصور ژاپن

عکس از: سایت googleusercontent

راه‌پله‌های زیبا موزه کتاب مصور جان می‌دهد برای اینکه روی پله‌هایش بنشینید و کتاب ورق بزنید. از زیبایی‌های این موزه این است که تمام کتاب‌ها را از نمای رو‌به‌رو چیده‌اند و این چیدمان به خاص بودن این موزه کمک کرده است.

آدرس موزه کتاب مصور:توکیو، منطقه تاکادانوبابا، کیتا

معروف‌ترین مراکز خرید ژاپن

منطقه خرید گینزا (Ginza)

اگر دوست دارید از یک منطقه لوکس که از قضا بزرگ و معروف هم هست خرید کنید، منطقه خرید گینزا مناسب شماست. بزرگ‌ترین برندهای جهان داشتن یک مغازه در خیابان گینزا را ضروری می‌دانند و برایشان یک افتخار است. به همین دلیل گینزا را جز جاهای دیدنی ژاپن قرار دادیم.

مراکز خرید ژاپن

عکس از: سایت Discoverist.changirecommends

خیابان گینزا جدا از اینکه از خیابان‌های معروف برای خرید در توکیو است، به‌خاطر معماری، رستوران‌ها، گالری‌های هنری،  کلوب‌های شبانه، اتاق‌های چای و نور نئونی تابلوهای تبلیغاتی‌اش معروف است.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت
discoverist.changirecommends

بهترین زمان برای بازدید از این خیابان بعد‌ازظهر آخر هفته‌هاست؛ زمانی که خیابان شلوغ چو دوری به روی ماشین‌ها بسته می‌شود. معروف‌ترین پاساژهایی که می‌توانید در خیابان گینزا از آن خرید کنید شامل Seiko House Ginza، Ginza Six، Tokyu Plaza Ginza، Marronnier Gate و Itoya است.

آدرس: توکیو،منطقه چوئو، گینزا

لوکیشن منطقه خرید گینزا روی گوگل مپ

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Japancitytour

مرکز خرید اوموتساندو هیل (Omotesando Hills)

مرکز خرید لوکس اوموتساندو هیل در خیابان معروف اوموتساندو قرار دارد. این مرکز خرید دارای بیش از ۱۳۰ فروشگاه است که اغلب متعلق به برندهای لوکس و مطرح هستند. مرکز خرید شش اوموتساندو هیل ۶ طبقه به نگین درخشان خیابان اوموتساندو تبدیل شده است.

مرکز خرید اوموتساندو هیل

عکس از: سایت Cntraveler

خود خیابان اوموتساندو در بین ثروتمندان توکیو بسیار محبوب است چرا که بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین برندهای جهان همگی در این خیابان صف کشیده‌اند. اگر اهل خریدهای گران قیمت و طرفدار برندهایی مثل گوچی، پرادا و لویی‌ویتون این مرکز خرید توقع شما را برآورده می‌کند.

آدرس مرکز خرید اوموتساندو هیل: توکیو، منطقه شیبویا، جینگومائه

لوکیشن مرکز خرید اوموتساندو هیل روی گوگل مپ

مراکز خرید ژاپن

عکس از: سایت Google maps

 بازار ماهی تسوکیجی (Tsukiji Outer Market)

اگر اهل تجربه و علاقه‌مند به تست غذاهای جدید هستید، اگر غذاهای دریایی را می‌پسندید، حتماً سر زدن و خرید از بازار ماهی تسوکیجی را در لیست دیدنی های ژاپن قرار دهید.

بازار ماهی تسوکیجی که از بزرگ‌ترین بازارهای عمده‌فروشی در جهان است هر روز میزبان تعداد زیادی خریدار و گردشگر بوده و از حالت بازار محلی به یک تجارت جهانی تبدیل شده است.

بازار ماهی تسوکیجی

عکس از: سایت Cheapoguides

در این بازار انواع ماهی از ساردین تا خاویار گرفته و سایر موجودات دریایی را می‌توانید پیدا کنید. حراجی‌هایی که ماهی فروشان برای فروش محصولاتشان راه می‌اندازند هم بسیار دیدنی است. آنها سعی می‌کنند با بازارگرمی ماهی‌های سنگین وزن و تازه خود را به بالاترین قیمت بفروشند.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Japan-guide

رستوران‌های محلی ژاپنی هم در بازار ماهی تسوکیجی کم نیستند. شما می‌توانید سوشی‌های اصیل ژاپنی را در این رستوران‌ها تست کنید. البته اگر به ماهی خام علاقه دارید.

آدرس: توکیو، منطقه چوئو، تسوکیجی

لوکیشن بازار ماهی تسوکیجی روی گوگل مپ

مرکز خرید کیته توکیو (KITTE Marunouchi)

حتماً شما هم شنیدید که توکیو یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است، اما در همین شهر گران مرکز خریدهایی یافت می‌شود که قیمت‌های مناسب با محصولات جذاب دارند. مرکز خرید کیته توکیو یکی از همان‌ها است.

مراکز خرید ژاپن

عکس از: سایت Google maps

ساختمان این مرکز خرید متعلق به شرکت پست ژاپن است که قبلاً هم به‌عنوان اداره پست از آن استفاده می‌کردند. البته هنوز هم دفتر اداره مرکزی توکیو در ساختمان کیته قرار دارد. مرکز اطلاعات توریستی چند زبانه، روف‌گاردن بسیار زیبا با منظره پایتخت ژاپن و یک موزه برخی از امکانات تفریحی مرکز خرید کیته توکیو هستند.

دیدنی های ژاپن

عکس از: سایت Google maps

همچنین در این مرکز خرید می‌توانید از رستوران‌هایی کوچک و بزرگ غذاهای محلی ژاپنی بخرید و با طعم‌های این فرهنگ بیشتر آشنا شوید. جالب است بدانید یکی از طبقات منفی مرکز خرید کیته توکیو پاتوق رامن‌فروشی‌ها است.

آدرس: توکیو، منطقه چیودا، مارونوچی

لوکیشن مرکز خرید کیته توکیو روی گوگل مپ

مرکز خرید فوتاکو تاماگاوا رایز (Futako-Tamagawa Rise Shopping Center)

مرکز خریدهای جذاب توکیو تمامی ندارد. این بار سری می‌زنیم به یکی از جدیدترین آنها یعنی مرکز خرید فوتاکو تاماگاوا رایز که از جاهای دیدنی ژاپن محسوب می‌شود.

این مرکز خرید که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شده، در کنارش یک رودخانه زیبا دارد. مراسم‌های آتش‌بازی در تابستان که روی رودخانه انجام می‌شود بسیار دیدنی و هیجان‌انگیز است. قرارگیری این مرکز خرید در کنار پارک فوتاکو تاماگاوا آن را محبوب دل خانواده‌های ژاپنی کرده است.

جاهای دیدنی ژاپن

عکس از: سایت Google maps

تمام تلاش مرکز خرید فوتاکو تاماگاوا رایز این بوده که این محل را برای قشرهای مختلف مناسب‌سازی کنند و همه بتوانند اوقات خوشی را در آن داشته باشند.

آدرس: توکیو، منطقه ستاگایا، تاماگاوا

لوکیشن مرکز خرید فوتاکو تاماگاوا رایز روی گوگل مپ

جاهای دیدنی کشور ژاپن

عکس از: سایت Google maps

توصیه‌های علی بابا برای تجربه سفری خاطره‌انگیز به ژاپن

  • بهتر است یک سری اصطلاحات ژاپنی برای پرسیدن آدرس یا کمک گرفتن را قبل از سفر یاد بگیرید تا اگر کسی انگلیسی بلد نبود، بتوانید با ژاپنی‌ها ارتباط بگیرید.
  • مردم ژاپن برای فرهنگ و سنت‌هایشان احترام زیادی قائل هستند، پس حتماً مطالعه کوچکی درباره فرهنگ ژاپن داشته باشید که بر خلاف آن رفتار نکنید.
  • ژاپن کشوری است که آب‌وهوای متفاوت دارد و بسته به هوای متفاوت جاهای دیدنی ژاپن هم تغییر می‌کنند. باتوجه‌به فصلی که سفر می‌کنید، لیستی از جاهای دیدنی آن فصل هم داشته باشید.
  • از کارت‌های آی‌سی قابل‌شارژ (مانند Suica یا Pasmo) برای سفر راحت با قطار، اتوبوس و حتی برای خریدهای کوچک در فروشگاه‌های رفاهی استفاده کنید.
  • در سفر به کیوتو یا نارا اجاره دوچرخه را در نظر بگیرید تا راهی لذت بخش برای گشت‌وگذار داشته باشید.
  • در رستوران‌های ژاپن انعام ندهید، چرا که کار مرسومی نیست.
  • هنگام ورود به خانه‌ها، معابد و برخی مکان‌های سنتی خاص، باید کفش‌های خود را در بیاورید. پس به این نکته توجه کنید تا با شما برخورد نشود.
  • در موقعیت‌های اضطراری برای ارتباط با پلیس به شماره ۱۱۰ و ارتباط با آمبولانس و آتش‌نشانی به شماره ۱۱۹ زنگ بزنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.