دیزنی لندهای دنیا

بهترین دیزنی لندهای دنیا؛ سفر به دنیای انیمیشن‌ها

معرفی کامل هفت دیزنی لند معروف جهان

دیزنی‌لند یک پارک بزرگ یا بهتر بگوییم یک شهربازی مدرن است که حاصل ایده‌های ذهنی «والت دیزنی» بود. خالق انیمیشن‌های دوست‌داشتنی سفید برفی و هفت کوتوله، پینوکیو، سیندرلا و…، متوجه شد باید به فکر خلق ایده‌های بزرگتری باشد تا کودکان بتوانند دنیای انیمیشن‌ها را از نزدیک لمس کنند.

به همین دلیل طی تحقیقات زیاد در سال ۱۹۵۴ اولین دیزنی لند خود را در کالیفرنیا تاسیس کرد تا ترکیبی از شهربازی، دنیای فیلم و انیمیشن و رستوران و پارک‌های متنوع باشد.

حالا در دنیا ۸ نمونه از بهترین دیزنی لندهای دنیا وجود دارد که قصد داریم در این مطلب از مجله گردشگری علی بابا، شما را با همه آن‌ها آشنا کنیم.

بهترین دیزنی لند جهان کجاست؟
در شهرهای مختلف دنیا از جمله لس‌آنجلس، توکیو، دبی، هاوایی، فلوریدا، شانگهای و هنگ کنگ دیزنی‌لندهای زیبایی وجود دارد.
بزرگ ترین دیزنی لند دنیا کدام است؟
دیزنی لند فلوریدا به‌عنوان اولین و بزرگترین پارک در دنیاست که از چهار پارک موضوعی (پادشاهی جادویی، EPCOT، استودیو هالیوود، و پادشاهی حیوانات) تشکیل شده است.
قیمت بلیط کدام دیزنی لند کمتر است؟
هزینه بازدید از دیزنی‌لند دبی نسبت به سایر مراکز کمتر است.
گران ترین دیزنی لند جهان کدام است؟
دیزنی لند فلوریدا به‌عنوان گران ترین معرفی شده است.
چقدر زمان به گشت‌وگذار در دیزنی لند اختصاص دهیم؟
حداقل به ۳ روز زمان برای بازدید از این شهربازی نیاز دارید تا از تمامی قسمت‌های آن دیدن کنید.

۱. دیزنی لند کالیفرنیا

یکی از دیزنی لندهای معروف دنیا در سال ۱۹۵۵ در شهر لس آنجلس (ایالت کالیفرنیا) تاسیس شد که متعلق به شرکت والت دیزنی است. این پارک جذاب تاکنون میزبان بیش از ۶۰۰ میلیون نفر بوده است.

جالب است بدانید قلعه زیبای خفته این شهربازی از قلعه نویشوانشتاین آلمان الگوبرداری شده است که در آنجا احساس می‌کنید در یک فضای انیمیشنی در حال راه رفتن هستید.

دیزنی لندهای جهان

عکس از: سایت Ktia

این پارک دوست داشتنی از چندین قسمت تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  • خیابان اصلی ورودی (Main Street U.S.A)
  • شهر میکی موس (Mickey’s Toontown)
  • دنیای جنگ ستارگان (Star Wars: Galaxy’s Edge)
  • سرزمین ماجراجویی (Adventureland)
  • سرزمین عجایب (Fantasyland)
  • سرزمین مرزی (Frontierland)
  • سرزمین فردا (Tomorrowland)
  • میدان نیواورلئان (New Orleans Square)
دیزنی لند کالیفرنیا

عکس از: سایت Themagicforless

تفریحات دیزنی لند کالیفرنیا

این شهربازی به‌عنوان یکی از دیزنی لندهای معروف جهان، تفریحات زیادی برای سرگرمی خانواده‌ها دارد که از جمله باید به ترن هوایی و چرخ‌وفلک، سینما، بازدید از مغازه‌های قدیمی، سوار شدن در اتوبوس دوطبقه و تراموا اشاره کنیم.

قلعه زیبای خفته و خانه شرک از دیگر سرگرمی‌های این شهربازی است که شما را به دنیای انیمیشن‌ها می‌برد. در اینجا بچه‌ها می‌توانند با شخصیت‌های دیزنی مثل سیندرلا، پینوکیو و میکی‌موس عکس یادگاری بگیرند.

دیزنی لند در کالیفرنیا

عکس از: سایت I0wp

ادونچر لند یا سرزمین جادویی که شباهت زیادی به جنگل‌های استوایی در آفریقا دارد، محل دیگری برای سرگرمی است. در سرزمین مرزی هم نمایش‌های سرخپوستان برگزار می‌شود.

همچنین می‌توانید به بخش لبه کهکشان بروید و روایت جنگ ستارگان را از نزدیک نظاره کنید. یکی دیگر از تفریحات دیزنی لند کالیفرنیا «سرزمین عجایب» است که می‌توانید در آنجا از نزدیک با شخصیت کارتونی آلیس همراه شوید.

اگر بعد از بازی و تفریح خسته شدید، می‌توانید به رستوران‌های این پارک بزرگ سر بزنید و در طول غذا خوردن هم با شخصیت‌های انیمیشنی معروف ملاقات کنید.

بهترین دیزنی لندهای دنیا

عکس از: سایت Simpleviewinc

پارک‌های موضوعی دیزنی لند کالیفرنیا

این دیزنی‌لند چند پارک موضوعی دارد که شامل موارد زیر است:

  • پارک ماجراجویی دیزنی
  • قلمرو حیوانات دیزنی
  • پارک آبی تالاب تایفون
  • پارک آبی ساحل بلیزارد
  • دو زمین مینی‌گلف
  • چهار زمین گلف
تم پارک های دیزنی لند کالیفرنیا

عکس از: سایت Disneyparks.disney.go

رفتن به دیزنی لند کالیفرنیا

این پارک در منطقه «آناهایم» قرار دارد که در فاصله یک ساعتی با مرکز شهر لس آنجلس واقع شده است. اگر با هواپیما به شهر لس‌آنجلس سفر می‌کنید، باید ابتدا به فرودگاه اورنج کانتی بروید که نزدیک‌تر است.

فاصله فرودگاه تا پارک را می‌توانید با تاکسی اینترنتی اوبر (Uber) طی کنید.

آدرس دیزنی لند کالیفرنیا

عکس از: سایت Insidethemagic

خرید بلیط دیزنی لند کالیفرنیا

قیمت بلیط این پارک در روزهای مختلف سال متفاوت است. در تعطیلات کریسمس و فصل تابستان، قیمت بلیط گران‌تر است.

اعتبار بلیط بازدید از پارک ۱۳ روز است و بعد از آن باطل می‌شود. شما می‌توانید این بلیط را به صورت آنلاین از طریق Get Away Today هم تهیه کنید.

دیزنی لندهای دنیا

عکس از: سایت Disneyparks.disney.go

اقامت در نزدیکی دیزنی لند کالیفرنیا

برای اینکه مجبور نباشید بعد از گردش و تفریح مسیر زیادی را تا شهر محل اقامت خود طی کنید، می‌توانید در یکی از هتل‌های نزدیک به شهربازی بمانید. در نزدیکی این شهربازی تعداد زیادی هتل وجود دارد که از جمله باید به ۳ هتل با مدیریت دیزنی لند اشاره کنیم.

دیزنی لند هتل، هتل پارادایس اسکله دیزنی و اسپا گرند کالیفرنیای دیزنی ۳ اقامتگاه با مدیریت این مرکز تفریحی هستند که تمامی امکانات رفاهی برای میزبانی از مسافران را دارند.

دیزنی لند در کالیفرنیا

عکس از: سایت Disneyparks.disney.go

۲. دیزنی لند پاریس

یکی دیگر از بهترین دیزنی لندهای دنیا در شهر زیبای پاریس قرار دارد که تمامی امکانات تفریحی و سرگرمی که در دیزنی‌لند کالیفرنیا وجود دارد، در اینجا هم دیده می‌شود. البته در دیزنی لند پاریس می‌توانید شاهد مراحل ساخت انیمیشن‌ هم باشید.

دیزنی لند پاریس

عکس از: سایت Cloudfront

تفریحات دیزنی لند پاریس

از جمله سرگرمی‌های این شهربازی پاریس باید به استودیو دیزنی، زمین گلف، ادونچر لند و فانتزی لند اشاره کنیم. در قسمت فرانت ایرلند این پارک می‌توانید در سفینه زمان بنشیند و یا برای مشاهده شخصیت‌های انیمیشنی به دیسکاوری لند بروید.

از دیگر سرگرمی‌های این شهربازی باید به بازدید از هتل‌های تفریحی، دو پارک موضوعی (تم پارک) و منطقه هتلی با شش هتل اشاره کنیم. دهکده دیزنی هم یکی دیگر از قسمت‌های این شهربازی است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

در این پارک یک منطقه خرید هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که بتوانید وسایل بازی برای کودکان یا مواد غذایی را از آنجا تهیه کنید. جالب است بدانید در این پارک یک رستوران شبیه به مرکز شهر دیزنی ساخته شده است که بعد از تفریح و سرگرمی در آنجا غذا میل کنید.

از دیگر سرگرمی‌ها و تفریحات دیزنی لند پاریس باید به سوار شدن ترن هوایی، بازی با وسایل بازی با تم انتقام جویان، راک اند رول، مرد عنکبوتی، ایندیانا جونز و انیمیشن فروزن اشاره کرد.

دیزنی لندهای دنیا

عکس از: سایت Cntraveler

پارک‌های موضوعی دیزنی لند پاریس

این شهربازی دو پارک موضوعی (پارک استودیو والت دیزنی و پارک موضوعی قلعه) دارد. پارک قلعه این دیزنی‌لند نسخه دیگری از قلعه زیبای خفته کالیفرنیاست.

همچنین در پارک استودیو والت دیزنی پاریس، امکانات استودیو هالیوود دیزنی فراهم شده است. به طوری که می‌توانید مراحل ساخت انیمیشن‌ها را از نزدیک مشاهده کنید. بخش‌های جدیدتری هم در دو پارک موضوعی این دیزنی‌لند در حال ساخت است که در آینده راه‌اندازی می‌شوند.

پاریس دیزنی لند

عکس از: سایت Disneylandparis

رفتن به دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس در منطقه شِسی (در ۳۲ کیلومتری شرق این شهر) قرار دارد. نزدیکی ایستگاه قطار Marne-la-Vallée-Chessy به این پارک، دسترسی را برای شهروندان و توریست‌ها آسان کرده است. می‌توانید ابتدا به ایستگاه مرکز شهر پاریس بروید و سپس از آنجا به پارک دیزنی‌لند دسترسی پیدا کنید. فاصله دو ایستگاه از هم ۴۵ دقیقه است.

اگر قصد دارید از طریق هوایی به این پارک بروید، باید ابتدا خود را به فرودگاه شارل دوگل پاریس (CDG) برسانید. سپس به ایستگاه قطار در مرکز شهر (۱۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد) بروید و از آنجا به سمت دیزنی لند پاریس بروید.

دیزنی لند در فرانسه

عکس از: سایت Wikimedia

همچنین شما می‌توانید با اتوبوس هم به این شهربازی دسترسی داشته باشید. برای این کار باید ابتدا به ایستگاه Marne-la-Vallée-Chessy (در مرکز شهر پاریس) بروید و سپس در ایستگاه دیزنی لند پیاده شوید.

خرید بلیط دیزنی لند پاریس

برای خرید بلیط این شهربازی می‌توانید به صورت آنلاین هم اقدام کنید. البته بلیط به شکل حضوری هم فروخته می‌شود. این پارک دو نوع بلیط تاریخ‌دار (برای تاریخ‌های خاص) و بدون تاریخ دارد.

بلیط بدون تاریخ بدون انقضا و گران‌تر است.

دیزنی لندهای معروف جهان

عکس از: سایت Architecturaldigest

اقامت در نزدیکی دیزنی لند پاریس

برای اینکه رفت‌وآمد شما به شهربازی پاریس سخت نشود، می‌توانید در همان نزدیکی یک هتل رزرو کنید. دو هتل در نزدیکی پارک قرار دارد که تنها با ۳ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید خود را به آنجا برسانید. همچنین تعداد دیگری هتل نیز در نزدیکی این شهربازی قرار دارد که با ۲۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آنجا بروید.

هتل دیزنی لند پاریس

عکس از: سایت Disneylandparis-news

در نزدیکی این شهربازی یک منطقه هتلی با شش هتل دیزنی قرار دارند. همچنین هتل مزرعه دیوی کراکت دیزنی و یک هتل جدید به نام Villages Nature Paris از جمله اقامتگاه‌های نزدیک به دیزنی لند پاریس است.

۳. دیزنی لند هنگ کنگ

یکی دیگر از بهترین دیزنی لندهای جهان در شهر هنگ‌کنگ قرار دارد که در سال ۲۰۰۵ در جزیره لانتائو در خلیج پنی ساخته شد. این شهربازی از دیزنی‌لند شهر لس‌آنجلس کوچک‌تر است، اما جالب است بدانید با وجود وسعت کمتر (۲۷ هکتار)، تمامی امکانات تفریحی و رفاهی نسخه اصلی را دارد.

دیزنی لند هنگ کنگ

عکس از: سایت CNN

در دیزنی لند هنگ کنگ نمادهای فرهنگ چینی هم اجرا شده است. برای نمونه باید به قرار دادن اعداد شانس در طول مسیر حرکت به سمت شهربازی اشاره کنیم. همچنین سازه‌ها و تجهیزات بازی در این دیزنی لند با اصول فنگ‌شویی طراحی و اجرا شده‌اند.

بعد از ژاپن، این دومین دیزنی‌لند در آسیا محسوب می‌شود که روزانه میزبان ۳۴ هزار گردشگر است. در اینجا مناسبت‌های خاص مثل جشن هالووین و کریسمس نیز برگزار می‌شود.

تفریحات دیزنی لند هنگ کنگ

مثل سایر دیزنی لندهای معروف دنیا در اینجا هم امکانات و اسباب‌بازی‌های زیادی با الگوبرداری از بازی‌های انیمیشنی فراهم شده است. بازی و سرگرمی در پارک گیزلی کلاش با چرخ‌وفلک بزرگ یکی از تفریحات مهیج در این شهربازی است.

دیزنی لندهای معروف جهان

عکس از: سایت Hollywoodreporter

همچنین باید میستیک پوینت آن اشاره کنیم که شباهت زیادی به خانه ارواح دارد و در واقع یک خانه رمزآلود است. اگر عاشق هیجان و بالا رفتن آدرنالین خون خود هستید، می‌توانید از این قسمت دیزنی لند شهر هنگ‌کنگ دیدن کنید.

همچنین در این شهربازی می‌توانید به قلعه زیبای خفته و سرزمین عجایب (Fantasy Land) بروید. در این قسمت‌ها بازی‌هایی مانند کراسل سیندرلا (چرخ‌وفلک اسبی)، دامبو فیل پرنده و جنگل پریان وجود دارد که می‌توانید با شخصیت‌های انیمیشنی کارتون‌های دیزنی نیز روبرو شوید.

پارک‌های موضوعی دیزنی لند هنگ کنگ

این شهربازی دارای ۴ پارک موضوعی است که عبارت‌اند از:

  • خیابان ورودی اصلی (Main Street, U.S.A)
  • سرزمین عجایب (Fantasyland)
  • سرزمین ماجراجویی (Adventureland)
  • سرزمین فردا (Tomorrowland)

البته شهربازی هنگ‌کنگ بخش‌های دیگری هم دارد که از جمله باید به سرزمین Toy Story، Grizzly Gulch و سرزمین یخ زده اشاره کنیم. این قسمت‌ها با الگوبرداری از انیمیشن Frozen ساخته شده‌اند.

دیزنی لند در هنگ کنگ

عکس از: سایت Wikimedia

رفتن به دیزنی لند هنگ کنگ

همانطور که اشاره کردیم این دیزنی‌لند در جزیره لانتاو قرار دارد که با تاکسی، اتوبوس و یا قطار می‌توانید خود را به آنجا برسانید:

  • اتوبوس: برای استفاده از این وسیله نقلیه ابتدا باید به ایستگاه اتوبوس تین چی یونیورسیتی (Tin Shui Wai MTR Station) بروید و سپس از آنجا به سمت دیزنی لند هنگ کنگ حرکت کنید. فاصله بین دو ایستگاه اتوبوس ۳۰ دقیقه است.
  • قطار: برای اینکه با قطار به این شهربازی بروید، ابتدا به ایستگاه تین چی یونیورسیتی بروید و سپس در ایستگاه پارک دیزنی لند پیاده شوید. فاصله دو ایستگاه از هم ۲۰ دقیقه است.
  • تاکسی: با استفاده از تاکسی اینترنتی اوبر می‌توانید به دیزنی‌لند هنگ‌کنگ بروید که ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.
دیزنی لند هنگ کنگ

عکس از: سایت Cntraveler

خرید بلیط دیزنی لند هنگ کنگ

بلیط دیزنی‌لند هنگ‌کنگ نسبت به قیمت بلیط سایر دیزنی لندهای معروف جهان (کالیفرنیا و پاریس)، ارزان‌تر است. این بلیط را می‌توانید از طریق مراکز فروش بلیط در هنگ‌کنگ دریافت کنید. همچنین بلیط به صورت آنلاین نیز عرضه می‌شود که باید به وب سایت آن مراجعه کنید.

دیزنی لندهای معروف دنیا

عکس از: سایت Discover hongkong

اقامت در نزدیکی دیزنی لند هنگ کنگ

در نزدیکی این دیزنی‌لند تعداد زیادی اقامتگاه نیز وجود دارد که بتوانید برای چند روز در آنجا اقامت داشته باشید. بازدید از این دیزنی‌لند حداقل ۳ روز طول می‌کشد؛ برای همین پیشنهاد می‌کنیم در نزدیکی شهربازی، هتل رزرو کنید.

دیزنی لند هنگ کنگ

عکس از: سایت Discover hongkong

۴. دیزنی لند فلوریدا

یکی دیگر از دیزنی لندهای معروف دنیا در شهر فلوریدا قرار دارد که ۱۷ سال بعد از ساخت اولین دیزنی‌لند (در کالیفرنیا) ساخته شد. این شهربازی در یک زمین با وسعت ۲۵ هزار هکتار ساخته شده است.

این مجموعه شامل پارک موضوعی مجزا، دو پارک آبی، دو زمین مینی گلف و چهار زمین گلف است که تمامی استانداردهای ساخت سایر دیزنی‌لندها در آن رعایت شده است.

دیزنی لند فلوریدا

عکس از: سایت Cloudfront

تفریحات دیزنی لند فلوریدا

از جمله تفریحات در این شهربازی باید به مرکز اسپا، مرکز بولینگ، مزرعه برای اسب‌سواری، مرکز خرید و سالن غذاخوری اشاره کنید. پیاده‌رو با تم خیابان‌های معروف آمریکا، وجود تعدادی آبنما و فواره برای عکاسی و مرکز تفریحات شبانه از جمله سرگرمی‌های بازدیدکنندگان در دیزنی لند فلوریداست.

بهترین دیزنی لندهای دنیا

عکس از: سایت Wdprapps

در داخل پارک سیستم حمل‌ونقل رایگان هم وجود دارد که بتوانید به راحتی از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید. از دیگر تفریحات و سرگرمی‌های مهیج این دیزنی‌لند باید به گشت‌وگذار در قلمروی پادشاهی و قصر سیندرلا، صعود عمودی با ماشین‌های عجیب‌و‌غریب، ماجراجویی در دنیای آواتارها، سفر به برج وحشت، گشت‌وگذار در سرزمین ستارگان و… اشاره کرد.

در این دیزنی لند اسباب‌بازی‌های جدید زیادی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است که از سرگرمی در آنجا لذت ببرید.

دیزنی لندهای جهان

عکس از: سایت Visittheusa

پارک‌های موضوعی دیزنی لند فلوریدا

تم پارک‌های دیزنی‌لند فلوریدا درست مثل سایر دیزنی‌لندهای دنیا تدارک دیده شده است. این پارک‌ها عبارت‌اند از:

  • اپکات (Epcot)
  • قلمرو حیوانات دیزنی (Disney’s Animal Kingdom)
  • استودیو هالیوود دیزنی (Disney’s Hollywood Studios)
  • پارک آبی ساحل بلیزارد (Disney’s Blizzard Beach)
  • سرزمین جادویی (Magic Kingdom)
  • پارک آبی تالاب تایفون (Disney’s Typhoon Lagoon)
  • مینی گلف باغ جادویی (Fantasia Gardens)
  • مینی گلف وینتر سامرلند (Winter Summerland)
دیزنی لند در آمریکا

عکس از: سایت I0wp

دسترسی به دیزنی لند فلوریدا

شما می‌توانید با قطار، تاکسی اوبر و یا اتوبوس به این دیزنی‌لند بروید.

اگر از طریق مسیر هوایی به شهر فلوریدا رفته‌اید، باید ابتدا خود را به فرودگاه بین‌المللی اورلاندو (MCO) برسانید و سپس از آنجا با تاکسی اوبر به سمت دیزنی لند بروید.

اگر قصد دارید با قطار سفر کنید، ابتدا به ایستگاه قطار اورلاندو بروید و بعد از پیاده شدن با تاکسی به دستگاه دیزنی‌لند بروید.

دیزنی لند فلوریدا

عکس از: سایت Landlopers

برای دسترسی به دیزنی لند فلوریدا با تاکسی باید از مسیر ۱-۴ عبور کنید که حدود ۴۰ دقیقه تا فرودگاه اورلاندو فاصله دارد. اگر در یکی از هتل‌های دیزنی لند اقامت داشته باشید، می‌توانید از پارکینگ رایگان هم استفاده کنید.

خرید بلیط دیزنی لند فلوریدا

همچون شهربازی لس‌آنجلس قیمت بلیط آن در تمامی ایام سال یکسان تعریف نشده است و برخی از ایام خاص مثل تعطیلات تابستان یا روزهای تعطیلات کریسمس قیمت بلیط آن بیشتر می‌شود.

زیباترین دیزنی لند جهان

عکس از: سایت Landlopers

قیمت بلیط در این دیزنی‌لند برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است. همچنین بلیط تنها برای ورودی شهربازی است و استفاده از برخی از وسایل و تفریحات شهربازی به هزینه اضافه نیاز دارند.

اقامت در نزدیکی دیزنی لند فلوریدا

در نزدیکی این شهربازی بزرگ تعداد زیادی اقامتگاه و هتل وجود دارد که بتوانید به راحتی از امکانات دیزنی‌لند استفاده کنید. به طوری که بدون نیاز به تاکسی بتوانید پیاده به شهربازی بروید. بازدید کامل از این مرکز توریستی بیش از ۳ روز طول می‌کشد و در این مدت بهتر است در یکی از هتل‌های نزدیک دیزنی‌لند اقامت داشته باشید.

هتل در نزدیکی دیزنی لند فلوریدا

عکس از: سایت Hollywoodreporter

۵. دیزنی لند شانگهای چین

پارک تفریحی شانگهای به‌عنوان یکی دیگر از بهترین دیزنی لندهای دنیا در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد. این شهربازی معروف در شهر جدید چوانشا و در منطقه پودونگ واقع شده است. در اینجا هم درست مثل سایر شعبه‌های دیزنی‌لند (در کالیفرنیا، پاریس، هنگ‌کنک و…) بسیاری از شخصیت‌های انیمیشنی مثل سیندرلا، زیبای خفته یا بیمکس حضور دارند.

تمامی امکاناتی که در سایر شعبه‌های این دیزنی لند وجود دارد، در شعبه هنگ‌کنگ هم وجود دارد. با این تفاوت که در اینجا سرزمین مرزی حذف شده است.

دیزنی لندهای معروف دنیا

عکس از: سایت Brightspotcdn

تفریحات دیزنی لند شانگهای

این شهربازی محبوب به نحوی طراحی شده است تا بتوانید با شخصیت‌ها و ابرقهرمان‌های کارتون‌های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنید. قسمت‌های مختلف دیزنی‌لند شانگهای که می‌تواند محلی برای تفریح و سرگرمی باشد شامل قطار هفت کوتوله، سرزمین عجایب داستان آلیس و کشتی جک در داستان دزدان دریایی کارائیب است.

دیزنی لند چین

عکس از: سایت Travelchinaguide

همچنین وقتی وارد خیابان اصلی ورودی (Main Street U.S.A) می‌شوید، می‌توانید از نزدیک شخصیت دوست‌داشتنی میکی موس را ببینید. از آنجا که کودکان چینی‌ اغلب با پدربزرگ و مادربزرگ خود به دیزنی‌لند می‌روند، در این شهربازی قسمت‌هایی برای تفریح سالمندان هم در نظر گرفته شده است.

در یکی از قسمت‌های دیزنی‌لند شانگهای یک سالن غذاخوری به چشم می‌خورد که بعد از ساعت‌ها گشت‌وگذار بتوانید در آنجا استراحت کرده و غذای مورد علاقه خود را میل کنید.

بهترین دیزنی لندهای دنیا

عکس از: سایت Wikimedia

پارک‌های موضوعی دیزنی لند شانگهای

این شهربازی هم درست مثل سایر دیزنی لندهای جهان از قسمت‌های مختلف و چندین پارک موضوعی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  • زوتوپیا (Zootopia)
  • سرزمین عجایب (Fantasyland)
  • خیابان میکی موس (Mickey Avenue)
  • جزیره ماجراجویی (Adventure Isle)
  • باغ خیالات (Gardens of Imagination)
  • خلیج گنج (Treasure Cove)
  • سرزمین داستان اسباب‌بازی (Toy Story Land)

شما می‌توانید در هر قسمتی از این پارک که بخواهید استراحت کنید و مشغول تفریح و سرگرمی شوید.

رفتن به دیزنی لند شانگهای

عکس از: سایت Wikimedia

رفتن به دیزنی لند شانگهای

برای رفتن به این شهربازی می‌توانید از اتوبوس، تاکسی  یا قطار استفاده کنید.

اگر می‌خواهید با اتوبوس به دیزنی‌لند این شهر بزرگ بروید، ابتدا باید خود را به ایستگاه اتوبوس Longyang Road (Line 2) برسانید. سپس در ایستگاه دیزنی‌لند شانگهای پیاده شوید. فاصله بین دو ایستگاه ۳۰ دقیقه است.

دیزنی لندهای جهان

عکس از: سایت Wdpromedia

اگر می‌خواهید با قطار سفر کنید، باید ابتدا به ایستگاه مترو پودونگ (خط ۲) بروید و سپس در ایستگاه دیزنی لند پیاده شوید. فاصله دو ایستگاه حدود ۲۰ دقیقه است.

تاکسی گرفتن برای رفتن به شهربازی راحت‌ترین روش دسترسی است اما ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و احتمالا هزینه سفر با این روش هم بیشتر شود.

خرید بلیط دیزنی لند شانگهای

بلیط بازدید از شهربازی معروف شانگهای به صورت اینترنتی و حضوری عرضه می‌شود. بلیط همه روزه عرضه می‌شود و تهیه آن کار سختی نیست. هزینه خرید بلیط برای کودکان ۵۰ درصد ارزان‌تر از بلیط بزرگسالان است و ورود کودکان زیر ۳ سال هم رایگان است.

دیزنی لند شانگهای چین

عکس از: سایت Wdpromedia

اقامت در نزدیکی دیزنی لند شانگهای

در نزدیکی دیزنی لند شانگهای دو هتل لوکس ۵ ستاره تاسیس شده است که می‌توانید یک شب متفاوت را در آنجا بگذرانید. این اقامتگاه‌ها دارای تمامی امکانات رفاهی برای میزبانی از توریست‌ها را دارند.

۶. دیزنی لند توکیو

یکی دیگر از بهترین دیزنی لندهای معروف دنیا در سال ۱۹۸۳ در شهر توکیو ژاپن ساخته شد. این شهربازی پر از امکانات تفریحی و مهیج است که باعث می‌شود بسیاری از خانواده‌های ژاپنی از شهرهای مختلف برای بازدید از آن به توکیو سفر کنند.

در اینجا همه قسمت‌های مختلف تفریحی که در سایر دیزنی لندهای جهان ساخته شده است، وجود دارد. البته دو قسمت جدید به نام سرزمین فردا و بازار جهانی هم به آن اضافه شده است.

دیزنی لند توکیو

عکس از: سایت Cloudinary

تفریحات دیزنی لند توکیو

برای سرگرمی بازدیدکنندگان در این شهربازی بخش‌های زیادی وجود دارد که از جمله باید به مجموعه گردشگری سرزمین غربی، قصر سیندرلا، خانه شرک و جنگل تارزان اشاره کنیم. اگر عاشق شخصیت‌های انیمیشنی ساخت دیزنی هستید، اینجا می‌تواند یکی از بهترین نقاط گردشگری دنیا برای میزبانی از شما باشد.

ضمن اینکه در این شهربازی مرکز خرید هم وجود دارد که بتوانید بسیاری از وسایل بازی را خریداری کنید. اگر بعد از گشت‌وگذار و خرید خسته شدید، به رستوران دیزنی‌لند توکیو بروید و در آنجا بهترین غذا را میل کنید.

دیزنی لندهای معروف دنیا

عکس از: سایت Travelandleisure

جالب است بدانید در مناسبت‌های خاص، در این شهربازی جشن‌های باشکوه برگزار می‌شود که همراه با برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده و آتش‌بازی است. پس اگر در ایام تعطیلات عید کریسمس به شهر توکیو سفر کنید و به این شهربازی بروید، حتما از تماشای فستیوال کریسمس دیزنی‌لند آنجا لذت می‌برید.

پارک‌های موضوعی دیزنی لند توکیو

این شهربازی از چندین پارک موضوعی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  • پارک دیزنی‌لند توکیو DisneyLAND))
  • پارک دیزنی‌سی توکیو (DisneySea)

تمامی نقاط تفریحی و پارک‌های موضوعی این شهربازی از طریق اتوبوس و مونوریل به همدیگر متصل هستند.

دیزنی لند توکیو

عکس از: سایت Wdprapps

رفتن به دیزنی لند توکیو

برای رفتن به این پارک بزرگ می‌توانید از طریق تاکسی، قطار و اتوبوس سفر کنید. برای رفتن با اتوبوس باید به یکی از ایستگاه‌های مرکز شهر بروید و سپس در ایستگاه دیزنی‌لند پیاده شوید.

اگر می‌خواهید با قطار سفر کنید بهتر است بدانید که این شهربازی با ایستگاه قطار یک ساعت فاصله دارد که در نهایت مجبور می‌شود این فاصله را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید.

تاکسی‌ها در همه ساعات روز کار می‌کنند و می‌توانید به راحتی خود را به شهربازی برسانید.

دیزنی لند در ژاپن

عکس از: سایت Wikimedia

خرید بلیط دیزنی لند توکیو

بلیط این جاذبه توریستی به صورت حضوری و اینترنتی عرضه می‌شود. برای اینکه مجبور نشوید ساعات زیادی منتظر خرید بلیط بمانید، بهتر است آن را از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید. برای این کار وارد وب سایت دیزنی لند توکیو شوید و بلیط را رزرو کنید.

دیزنی لند ژاپن

عکس از: سایت The travel intern

اقامت در نزدیکی دیزنی لند توکیو

در نزدیکی این شهربازی معروف سه هتل قرار دارد که عبارت‌اند از:

  • هتل دیزنی لند توکیو
  • هتل دیزنی سی توکیو میرا کوستا
  • هتل دیزنی سفیر

همچنین در فاصله کمی دورتر از شهربازی (۱۰ دقیقه پیاده روی) ۶ هتل دیگر نیز قرار دارند که بتوانید شب را در آنجا اقامت داشته باشید.

۷. دیزنی لند هاوایی

دیزنی لند هاوایی که با نام «دیزنی لند آولانی» شناخته شده است، در جزیره هاوایی (در کنار ساحل) قرار دارد. به همین دلیل اینجا یک دیزنی لند متفاوت است که نه تنها سایر امکانات سرگرمی و رفاهی را فراهم کرده، بلکه دارای امکانات آبی هم هست. به طوری که می‌توانید با بازی‌های مهیج آبی سرگرم شوید.

دیزنی لندهای آمریکا

عکس از: سایت Magicfamilygetaways

دیزنی‌لند هاوایی بیشتر به خاطر آب‌وهوای متفاوت و داشتن پوشش گیاهی در دنیا معروف شده است. در واقع پوشش گیاهی خاص و همجواری آن در کنار دریا یکی از دلایل جذابیت این شهربازی برای توریست‌هاست.

تفریحات دیزنی لند هاوایی

اولین سرگرمی این شهربازی، مراکز اسپا و بازی‌های آبی است و به همین دلیل بسیاری آن را یک سرزمین بازی‌های آبی می‌نامند. اینجا هم مثل تمامی دیزنی‌لندهای سراسر دنیا دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی است و شما را به دنیای انیمیشن‌ها می‌برد.

به طوری که اگر از پارک قلعه یا پارک دیزنی لند، پارک استودیو والت دیزنی، خانه ترسناک فانتوم مانور یا قصر سیندرلا دیدن کنید، گویی در دنیای انیمیشن‌های والت دیزنی در حال راه رفتن هستید.

دیزنی لند هاوایی

عکس از: سایت Frommers

پارک‌های موضوعی دیزنی لند هاوایی

این دیزنی‌لند دارای چندین پارک است که از جمله باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پارک قلعه
  • پارک استودیو والت دیزنی
  • قلعه زیبای خفته
  • سرزمین ماجراجویی ادونچرلند
دیزنی لندهای معروف دنیا

عکس از: سایت Parksmedia

رفتن به دیزنی لند هاوایی

این شهربازی در آولانی در منطقه کو اولینا قرار دارد که بسیاری آنجا را به یک تکه از بهشت تشبیه می‌کنند. برای دسترسی به این شهربازی ابتدا باید به این جزیره بروید که برای دسترسی باید از هواپیما یا کشتی استفاده کنید. سپس از مرکز جزیره تا دیزنی‌لند را با تاکسی طی کنید.

خرید بلیط دیزنی لند هاوایی

بلیط این شهربازی معروف به صورت اینترنتی و آنلاین در دسترس است. هزینه خرید بلیط این مرکز توریستی به دلیل گران بودن جزیره نسبت به سایر دیزنی لندهای معروف دنیا (به استثنای دیزنی لند کالیفرنیا) بیشتر است. با این حال قیمت بلیط برای کودکان ۵۰ درصد ارزان‌تر از بلیت بزرگسالان است.

دیزنی لندهای دنیا

عکس از: سایت Scottkelby

اقامت در نزدیکی دیزنی لند هاوایی

در نزدیکی این مرکز توریستی تعداد زیادی اقامتگاه لوکس ساخته شده است که دارای امکانات کامل برای میزبانی از توریست‌ها هستند. اغلب این هتل‌ها با منظره رو به دریا ساخته‌ شده‌اند که دارای منظره‌ای جادویی رو به فضای دیزنی لند و دریا هستند.

توصیه‌هایی برای سفر خاطره‌انگیز به بهترین دیزنی لندهای دنیا

قبل از سفر باید آب‌وهوای مقصد را در نظر داشته باشید. در صورت نیاز لباس گرم یا عینک آفتابی همراه ببرید.

برای بازدید از دیزنی‌لند نیازی به همراه داشتن خوراکی نیست، در آنجا می‌توانید مواد غذایی را از فروشگاه‌های فعال در شهربازی تهیه کنید. همچنین در فروشگاه وسایل بازی برای کودکان هم عرضه می‌شود که نیاز نیست این وسایل را از ایران ببرید.

برای اینکه زمان بازدید معطل نشوید، بهتر است بلیط را از قبل اینترنتی رزرو کنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه

  1. ایلیا می‌گوید

    خوشبحال کسایی که میتونن برن😔