پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس مارماریس؛ گردشی هیجان‌انگیز در ترکیه

لذت تفریحات آبی در شهر مارماریس ترکیه

مارماریس از جمله شهرهای جذاب ترکیه برای سفرهای دسته‌جمعی و خانوادگی است و پارک آبی آتلانتیس یکی از جاهای دیدنی مارماریس به ‌شمار می‌رود.

گلف، خدمات ساحلی، استخر موج، بولینگ، رستوران و کافه‌های مختلف از جمله امکانات و تفریحات پارک آبی آتلانتیس ترکیه هستند. این تفریحات متنوع باعث می‌شود تا گردشگران تجربه‌ای هیجان‌انگیز داشته باشند.

در این مطلب از مجله گردشگری علی‌ بابا قصد داریم بیشتر با این جاذبه‌ گردشگری آشنا شویم.

پارک آبی آتلانتیس مارماریس کجاست؟
پارک آبی آتلانتیس در شهر مارماریس ترکیه در ساحل اوزونیا لی، محله سیتلر، خیابان ۲۱۲ قرار دارد.
ساعت کاری پارک آبی آتلانتیس مارماریس چه زمانی است؟
ساعت کاری پارک آبی از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر است. البته تغییر شرایط جوی و بارندگی در ساعت کاری مجموعه تاثیرگذار است.
چه فصلی از پارک آبی آتلانتیس مارماریس بازدید کنیم؟
بهترین زمان برای سفر به این پارک در ماه‌هایی است که هوا گرم و خشک است (۵ می تا ۲۵ اکتبر) تا بتوانید از تمام امکانات آبی پارک لذت برده و زمان خوشی را در این مجموعه سپری کنید.
تفریحات پارک آبی آتلانتیس مارماریس چیست؟
سرسره‌های متعدد، گلف، بولینگ، خدمات ساحلی، زمین بازی کودکان و استخر موج از امکانات پارک آبی آتلانتیس مارماریس هستند. چند رستوران و کافه نیز در پارک آبی آتلانتیس ترکیه وجود دارد.

آشنایی با پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس ترکیه در سال ۱۹۹۷ میلادی تاسیس شده است. نکته مهم و قابل‌توجه در مورد این جاذبه گردشگری این است که با خرید بلیط ورودی می‌توانید تا هر زمان که بخواهید داخل پارک بمانید و از فضا و امکانات تفریحی آن لذت ببرید.

پارک آبی آتلانتیس ترکیه

عکس از: سایت Leisureopportunities

تفریحات و امکانات به‌روز این پارک آبی باعث شده تا در لیست به‌روزترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی مارماریس قرار گیرد. پس از ورود به پارک آبی آتلانتیس ترکیه، با ۸ سرسره بزرگ و رنگارنگ مواجه می‌شوید. هر کدام از این سرسره‌ها سطح آدرنالین را افزایش می‌دهد.

اگر به ورزش‌های غیرآبی علاقه دارید، به زمین گلف پارک بروید. برای استراحت هم می‌توانید روی شن‌های ساحلی دراز بکشید و لذت ببرید. اگر در این سفر کودک همراه شما است، آن‌ها را به بخش زمین بازی کودکان ببرید تا از جاذبه و تفریحات پارک آبی آتلانتیس مارماریس لذت ببرند.

پارک آبی آتلانتیس مارماریس

عکس از: سایت Tripadvisor

پارک آبی آتلانتیس مارماریس کجاست؟

پارک آبی آتلانتیس در قسمت جنوبی شهر مارماریس و در محله سیتلر و خیابان ۲۱۲ واقع‌ شده‌ است.

لوکیشن پارک آبی آتلانتیس مارماریس روی گوگل مپ

مسیر دسترسی به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

در هر قسمت از شهر مارماریس که باشید، با استفاده از مینی‌ون‌، اتوبوس و یا تاکسی می‌توانید به پارک آبی آتلانتیس بروید. اگر زمان دارید و نمی‌خواهید هزینه پرداخت کنید، بهتر است از سرویس رفت‌وبرگشت رایگان پارک را به‌صورت اینترنتی رزرو کنید.

پارک آبی آتلانتیس کجاست؟

عکس از: سایت Happytoursturkey

رفتن از تهران به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

برای رسیدن به شهر مارماریس از تهران می‌توانید از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه ازمیر پرواز داشته باشید. سپس از آنجا با خودروی شخصی یا اتوبوس به مارماریس بروید. فاصله‌ فرودگاه ازمیر تا مارماریس ۲۴۵ کیلومتر است.

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به مارماریس، پرواز به فرودگاه‌های دالامان و بدروم است. فاصله‌ بدروم و دالامان به مارماریس به ترتیب ۱۳۰ و ۹۰ کیلومتر است.

پارک آبی آتلانتیس

عکس از: سایت Kayak

می‌توانید به فرودگاه استانبول هم بروید. پس از آن از فرودگاه استانبول به دالامان بروید و بعد از آن با خودروی شخصی یا اتوبوس به شهر مارماریس سفر کنید. فاصله‌ استانبول تا دالامان حدود یک ساعت است.

آب‌و‌هوای پارک آبی آتلانتیس مارماریس

در فصل بهار میانگین دمای روزانه پارک آبی آتلانتیس بین ۱۵ تا ۲۱ درجه سانتیگراد (۵۹ تا ۷۰ درجه فارنهایت) است. در این فصل دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد، یعنی روزها گرم‌تر، ولی شب‌ها خنک‌تر می‌شود.

تابستان فصلی آفتابی، طولانی، گرم و مرطوب است و از ماه می تا اکتبر را شامل می‌شود. گرم‌ترین ماه‌های مارماریس ژوئیه و آگوست است و حدود چهارده ساعت در روز آفتابی است. دما اغلب به بالای ۴۰ درجه و به ندرت به بالای ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

آب و هوای پارک آبی آتلانتیس ترکیه

عکس از: سایت Excursionmania

در پاییز، روزها معمولا گرم و شب‌ها آرام است، بنابراین بازدیدکنندگان باید لباس‌های سبک و خنک بپوشند. حداکثر دمای روزانه ۳۲ درجه و حداقل دمای روزانه ۲۲ درجه سانتی‌گراد است.

میانگین دمای روزانه در مارماریس در ماه دسامبر بین ۱۰ تا ۱۶ درجه سانتیگراد (۵۰ تا ۶۱ درجه فارنهایت) متغیر است. در حالی ‌که گاهی اوقات دمای هوا در برخی شب‌ها به زیر ۱۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد، ولی به ندرت در طول روز از ۱۶ درجه سانتی گراد فراتر می‌رود.

بهترین زمان سفر به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از آتلانتیس در طول تابستان است. برای جلوگیری از شلوغی، صبح بهترین زمان است؛ زیرا زمان انتظار کوتاه و فضای پارک آرام است. با گذشت زمان، پارک شلوغ و شلوغ‌تر می‌شود.

از ۵ می تا ۲۵ اکتبر هم زمان خوبی برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس است. در این ماه‌ها هوا گرم و خشک است، بنابراین شما می‌توانید از تمام امکانات آبی پارک لذت ببرید و تجربه خوبی داشته باشید. همچنین در این ماه‌ها پارک خلوت‌تر است.

آب و هوای پارک آبی آتلانتیس

عکس از: سایت Bookeder

ساعت کاری پارک آبی آتلانتیس مارماریس

پارک آبی آتلانتیس همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ عصر باز است و گردشگران می‌توانند از امکانات تفریحی این پارک لذت ببرند.

تفریحات پارک آبی آتلانتیس مارماریس

سرسره چاله فضایی

سرسره‌های چاله فضایی برای افرادی که به‌ دنبال تفریحات هیجانی هستند، مناسب است. در ابتدای مسیر همه چیز آرام به ‌نظر می‌رسد. پس از مدتی وارد چاله‌ بزرگی می‌شوید که با آرامی درون آن سر می‌خورید. شما پس از چند بار چرخش، ناگهان وارد استخر عمیقی می‌شوید.

سرسره های پارک آبی آتلانتیس مارماریس

عکس از: سایت Tripadvisor

سرسره رودخانه وحشی

این نوع سرسره شما را وارد یک فضای جنگلی می‌برد که با تصویر ایجاد شده است. در این سرسره حس برخورد موج‌های خروشان رودخانه با صخره را تجربه خواهید کرد.

در مسیر پر‌پیچ‌وخم این سرسره، سطح هیجان و آدرنالین خون شما افزایش می‌یابد. برای استفاده از این سرسره می‌توانید از تیوپ‌های تک‌نفره یا دونفره استفاده کنید.

سرسره سیاه‌چاله

این سرسره با دیگر سرسره‌های این پارک آبی متفاوت است. سیاه‌چاله مسیری طولانی و سرپوشیده به رنگ سیاه است.

برای طی کردن مسیر به یک تیوپ دونفره نیاز دارید. داخل سرسره به جز سرعت و نورهایی که هر از گاهی از بیرون دیده می‌شود، متوجه چیز دیگری نمی‌شوید.

سرسره سیاهچاله

عکس از: سایت Marmariswaterpark

سرسره دوقلوی رنگین‌کمانی

دوقلوی رنگین‌کمانی، سرسره‌های بلند و پرسرعت پارک آبی آتلانتیس ترکیه هستند که در پارک‌های آبی دیگر نیز وجود دارند. اگر تنهایی می‌ترسید، می‌توانید به همراه یک دوست یا یک فرد از اعضای خانواده تجربه‌ای هیجانی برای خود رقم بزنید.

پارک آبی آتلانتیس ترکیه

عکس از: سایت Ibnbattutatravel

سرسره کامیکازه

اگر به ‌دنبال افزایش آدرنالین هستید، کامیکازه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. در این نوع سرسره تجربه‌ای مشابه به سقوط آزاد را پشت سر می‌گذارید. اگر از ارتفاع و سرعت می‌ترسید، بهتر است سرسره‌های دیگر را امتحان کنید.

سوپر سرسره

برای تجربه‌ استفاده از یک سرسره طولانی و سریع به سراغ سوپر سرسره بروید. هیجان و لذت شما در این سرسره‌ها دوچندان خواهد بود.

پارک آبی آتلانتیس ترکیه

عکس از: سایت Getyourguide

سقوط آزاد

سقوط آزاد آخرین قسمت از بازی‌های پارک آبی آتلانتیس است که هیجان به اوج خود می‌رسد. سقوط آزاد، سقوطی هیجان‌انگیز است.

سرسره اسپلش

این سرسره، هیجان دیگری را رقم می‌زند. پیچ‌های سریع و غافلگیرکننده تفریح شما را به یک سواری پر سروصدا تبدیل می‌کند. همانند شروع جذاب، در انتهای سرسره با سقوطی پرهیجان تفریح شما به پایان می‌رسد.

زمین بازی کودکان

علاوه‌ بر سرسره‌های بزرگسالان، یک زمین بازی برای کودکان هم وجود دارد تا آن‌ها نیز در این پارک به تفریح بپردازند. فضای بازی کودکان از سرسره‌های رنگارنگی به شکل حیوانات تشکیل شده است.

زمین بازی کودکان

عکس از: سایت Marmarissuparki

استخر موج

یکی دیگر از قسمت‌های پارک آبی آتلانتیس مارماریس، استخر موج است. بعد از بازی در کنار سرسره‌ها، یک سری هم به استخر موج بزنید. در این استخر خود را به دست موج‌های آبی و آرام استخر بسپارید.

موج‌های بلند این استخر ۱.۵ الی ۲ متر ارتفاع دارند. همچنین می‌توانید سوار تیوپ شوید و از موج‌سواری هیجان‌انگیز لذت ببرید.

استخر موج

عکس از: سایت Imgkit

زمین بازی گلف

زمین گلف این مجموعه آبی چندان بزرگ نیست و شاید در ابتدا توجه شما را چندان جلب نکند. ولی بعد از مدتی متوجه می‌شوید که زمان زیادی را در زمین گلف سپری کرده‌اید.

بولینگ

بولینگ تفریح و گزینه‌ خوبی برای خنک شدن و رهایی از گرمای روز است. در زمین بولینگ، علاوه ‌بر بولینگ، بازی‌های دیگری مانند بیلیارد، بازی‌های ویدیویی، فوتبال دستی و هاکی روی میز نیز ارائه می‌شود. هر کدام از بازی‌ها هزینه‌ جدا دارند. ساعت کاری این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۲ بامداد است.

ساحل اختصاصی

پارک آبی آتلانتیس ترکیه در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، گردشگران می‌توانند از ساحل تمیز و اختصاصی این دریا استفاده کنند. در محوطه این ساحل می‌توانید شنا کنید و تنی به آب بزنید یا روی تخت‌های ساحلی دراز بکشید و لذت ببرید.

قایق‌سواری و جت‌اسکی از تفریحات دیگری هستند که شما می‌توانید در این ساحل از آن‌ها استفاده کنید.

ساحل اختصاصی

عکس از: سایت Tripmydream

امکانات پارک آبی آتلانتیس مارماریس

با توجه به تنوع فعالیت‌ها و امکانات موجود در پارک آبی آتلانتیس، بازدیدکنندگان می‌توانند یک روز پرانرژی و شاداب را در این مکان سرگرم‌کننده سپری کنند. از جمله امکانات این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمد
  • صندوق امانت
  • پارکینگ رایگان
  • اتاق تعویض لباس
  • دوش حمام
  • سرویس‌ بهداشتی
  • ساحل اختصاصی
  • تخت‌های رایگان در کنار ساحل
امکانات پارک آبی آتلانتیس مارماریس

عکس از: سایت Marmarissuparki

  • تیوپ
  • کمک‌های اولیه و پرستاران باتجربه
  • اتاق کودک
  • کافه و رستوران اختصاصی
  • امکان خروج و ورود دوباره به پارک طی یک روز
  • موسیقی زنده برای افزایش هیجان فضای پارک
پارک آبی آتلانتیس ترکیه

عکس از: سایت Marmarissuparki

قوانین پارک آبی آتلانتیس مارماریس

  • برای ورود به پارک آبی آتلانتیس حتما باید لباس شنا داشته باشید.
  • قبل از ورود به این مجموعه‌ آبی، از سرویس بهداشتی و دوش استفاده کنید.
  • در مجموعه پارک آبی، نظافت و بهداشت را رعایت کنید.
  • در هیچ یک از استخرها شیرجه نزنید.
  • از هل دادن، تنه زدن و دویدن در پارک آبی خودداری کنید.
  • کودکان با قد زیر ۱۲۰ سانتی‌متر و زیر ۸ سال نمی‌توانند از سرسره‌ها استفاده کنند.
  • کودکان زیر ۱۲ سال باید یک همراه بزرگسال داشته باشند.
  • مراقب سطوح لغزنده و مرطوب پارک آبی باشید.
  • از همراه بردن ظروف شیشه‌ای به پارک آبی خودداری کنید.
  • ورود غذا و نوشیدنی از بیرون از مجموعه ممنوع است.
  • ورود حیوانات خانگی به پارک ممنوع است.
  • افرادی که دارای معلولیت جسمی هستند، باید با مدیریت پارک آبی تماس بگیرند.
قوانین پارک آبی آتلانتیس

عکس از: سایت Marmarissuparki

امنیت پارک آبی آتلانتیس مارماریس

در طول پارک محدودیت‌های ارتفاع قد با توجه ‌به نوع سرسره و جاذبه قرار داده شده است و افراد باید به این علائم دقت کنند. همچنین غریق نجات‌هایی در تمام قسمت‌های پارک آبی برای نظارت و ارائه راهنمایی‌های لازم حضور دارند. آن‌ها می‌توانند به زبان انگلیسی هم صحبت کنند، پس اگر زبان ترکی بلد نیستید، می‌توانید به زبان انگلیسی از آن‌ها کمک بگیرید.

جاهای دیدنی نزدیک پارک آبی آتلانتیس مارماریس

در این بخش از مطلب، قصد داریم دیگر جاهای دیدنی مارماریس را معرفی کنیم.

پارک دلفین‌ها

پارک دلفین‌ها یا دلفیناریوم مارماریس، اولین دلفیناریوم ترکیه است. اگر به دریا و جانداران دریایی علاقه دارید، از این پارک زیبا دیدن کنید. فاصله این پارک تا مجموعه آبی آتلانتیس حدود ۲.۳ کیلومتر است.

پارک دلفین‌ها

عکس از: سایت Aksudolphin

قلعه مارماریس

قلعه مارماریس با قدمت هزار ساله یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مارماریس است. دیوارهای باشکوه و باعظمت این قلعه، آثار و هنر گذشتگان را به تصویر می‌کشد.

اگر به بنا‌ها و آثار تاریخی علاقه‌مندید، بازدید این قلعه را از دست ندهید. چشم‌انداز این قلعه رو به بندرگاه است و حدود ۳.۴ کیلومتر با مجموعه آبی آتلانتیس فاصله دارد.

قلعه مارماریس

عکس از: سایت Hotelmydream

سواحل مارماریس

مارماریس از جمله شهرهای ساحلی ترکیه به‌ شمار می‌رود. منظره‌های ساحلی و آب‌های فیروزه‌ای نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. از سواحل مارماریس تا پارک آبی آتلانتیس حدود ۳.۶ کیلومتر فاصله است.

سواحل مارماریس

عکس از: سایت Tripmydream

موزه مارماریس

تاریخچه مارماریس به سال‌های قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. موزه مارماریس از بقایای قلعه‌ای است که به ‌دست یونانی‌ها ساخته شده است. این موزه رو به خلیج مارماریس قرار دارد و معماری هزار ساله‌ آن نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

گالری هنری و سالن مردم‌نگاری از دیگر بخش‌های دیدنی این موزه به‌ شمار می‌روند. فاصله موزه‌ مارماریس تا پارک آبی آتلانتیس حدود ۳.۵ کیلومتر است.

موزه مارماریس

عکس از: سایت Google maps

اقامت در نزدیکی پارک آبی آتلانتیس مارماریس

هتل جیهان ترک

جهان ترک هتلی ۳ ستاره در مارماریس است که حدود ۶۰۰ متر با پارک آبی آتلانتیس فاصله دارد. هتل به‌صورت ۲۴ ساعته آماده‌ پذیرش مهمانان و گردشگران است.

برای تبدیل ارز می‌توانید از صرافی داخل هتل استفاده کنید. مهمانان نمی‌توانند حیوانات خانگی خود را به هتل بیاورند. رستوران، استخر روباز، سالن تنیس روی میز و بیلیارد از دیگر امکانات این هتل هستند.

هتل های مارماریس

عکس از: سایت Google maps

هتل گرند ستیا

گرند ستیا هتلی ۴ ستاره در قلب شهر مارماریس ترکیه است. این هتل در میان دریای اژه و کوه‌ها و نخل‌های شهر قرار دارد. در رستوران‌های این هتل، غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود.

زمین تنیس، استخر روباز و سرپوشیده و سرسره‌های آبی از امکانات این هتل به‌ شمار می‌روند. اگر به‌ دنبال یک هتل ۴ ستاره‌ مقرون‌به‌صرفه هستید، گرند ستیا گزینه‌ مناسبی برای شما است.

هتل های نزدیک پارک آبی آتلانتیس

عکس از: سایت Booking

هتل گرین نیچر دیاموند

گرین نیچر دیاموند، یک هتل ۵ ستاره با چشم‌انداز رو به دریا در مارماریس ترکیه است. استخر روباز و سرپوشیده، سالن بدنسازی، اسکواش، ماساژ، آبگرم، زمین بازی کودکان، دوچرخه‌سواری و غیره از امکانات این هتل ۵ ستاره هستند.

از جمله امکانات دیگر هتل این است که می‌توانید رایگان به وای‌فای هتل متصل شوید. صبحانه، ناهار و شام به‌صورت منو باز و بوفه ارائه می‌شود. همچنین هتل غذاهای رژیمی هم دارد.

هتل های نزدیک پارک آبی آتلانتیس

عکس از: سایت Google maps

توصیه‌هایی برای سفر به پارک آبی آتلانتیس مارماریس

اگر به شهر مارماریس سفر می‌کنید، پارک آبی آتلانتیس را به‌عنوان تفریحی هیجان‌انگیز در نظر بگیرید. به نکات زیر هم توجه داشته باشید:

  • مجموعه‌ آبی از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر باز است؛ البته تغییر شرایط جوی و بارندگی روی ساعت کاری پارک تاثیر می‌گذارد.
  • سرسره‌های آبی در طول روز بین ساعت ۱۳ تا ۱۳:۳۰ تعطیل هستند.
  • برای ورود به پارک باید بلیط تهیه کنید. برای کودکان زیر ۴ سال نیازی به تهیه بلیط نیست.
  • برای استفاده از امکانات و تفریحات پارک آبی، بازه زمانی وجود ندارد و شما حتی می‌توانید از پارک بیرون رفته و مجدد در همان روز وارد شوید.
  • امکاناتی مانند زمین گلف، بیلیارد، تنیس و… هم در این پارک فراهم است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.