مرکز ژرژ پمیدو پاریس

مرکز ژرژ پمپیدو؛ تلاقی هنر، معماری و نوآوری در پاریس

موزه‌ای مدرن در مرکز شهر پاریس

در میان جاهای دیدنی پاریس که اکثرا متعلق به گذشته‌های دور هستند و زرق‌وبرق خاص خود را دارند، مرکزی فرهنگی و هنری‌ای متفاوتی وجود دارد. مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس همان جایی است که هنر مدرن و معماری پست‌مدرن دست در دست نوآوری می‌گذارند و مرکزی متفاوت خلق می‌کنند.

مرکز فرهنگی که امروز در مجله گردشگری علی بابا درباره آن حرف می‌زنیم، قلب تپنده هنر معاصر و مدرن در پاریس است. ساختمانی دارد که پیشتاز سبک معماری های‌تک (High Tech) در دنیاست و زیر و رویش را در معرض دید همگان گذاشته است.

منتقدان این ساختمان را شبیه انسانی می‌دانند که دل و روده‌اش بیرون از بدن قرار دارد، اما بسیاری از معماران هم جسارت معماران این ساختمان را تحسین می‌کنند.

مرکز ژرژ پمپیدو کجاست؟
مرکز ژرژ پمپیدو در کشور فرانسه، شهر پاریس، در منطقه بوبورگ قرار دارد.
ساعت کاری مرکز ژرژ پمپیدو چه زمانی است؟
از ساعت ۱۱ صبح درها باز می‌شود، اما بخش‌های مختلف در زمان‌های متفاوت تعطیل می‌شوند. به‌عنوان مثال، موزه و نمایشگاه در ساعت ۹ شب، گالری کودکان ساعت ۷ شب و مغازه و کتاب‌فروشی ساعت ۹:۴۵ شب تعطیل می‌شوند.
معماری مرکز ژرژ پمپیدو چگونه است؟
ساختمان ژرژ پمپیدو پیشتاز سبک معماری‌ های‌تک (High Tech) و اولین ساختمان در جهان به این سبک است.
مرکز ژرژ پمپیدو چه بخش‌هایی دارد؟
ژرژ پمپیدو شامل موزه هنرهای معاصر و مدرن، نمایشگاه‌های موقت، سالن کنفرانس، کافه، رستوران، بوتیک، کتابخانه عمومی و سینما است.

معرفی مرکز ژرژ پمپیدو

ژرژ پمپیدو همان‌قدر که یک شاهکار معماری است، یک مرکز فرهنگی و هنری برجسته و مهم است که از مردم عادی تا هنرمندان و هنردوستان را به خود جذب می‌کند و با معماری جسورانه و مجموعه‌های متفاوتش، همه را مجذوب خود می‌کند.

مرکز ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

شما در مرکز ژرژ پمپیدو پاریس با موزه هنرهای مدرن و معاصر، دنیای جذاب نمایشگاه‌های موقت، کتابخانه عمومی و سینما روبه‌رو می‌شوید. از آنجایی که این مرکز تلاش می‌کند تا پابه‌پای هنر و هنرمندان پیش برود، نمایشگاه‌های موقت بسیاری را برای معرفی آثار جدید برگزار می‌کند.

جاذبه های مرکز ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

مرکز ژرژ پمپیدو کجاست؟

آدرس مرکز ژرژ پمپیدو: فرانسه، پاریس، منطقه بوبورگ

لوکیشن مرکز ژرژ پمیدو روی گوگل‌مپ

مرکز ژرژ پمپیدو کجاست؟

عکس از: سایت Google maps

مسیر دسترسی به مرکز ژرژ پمپیدو

برای بازدید از مرکز ژرژ پمپیدو پاریس می‌‌توانید از اتوبوس، مترو و سامانه تندرو منطقه‌ای پاریس استفاده کنید.

اتوبوس

برای رسیدن به مرکز ژرژ پمپیدو کافی‌‎ست سوار اتوبوس‌های شماره ۲۹، ۳۸، ۴۷ یا ۷۵ شوید. تمام این اتوبوس‌ها ایستگاهی در نزدیکی این مرکز دارند.

مرکز ملی هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Surfacemag

مترو

ایستگاه‌های زیر شما را به مرکز فرهنگی هنری پاریس می‌رسانند:

  • ایستگاه Rambuteau در خط ۱۱
  • ایستگاه Hôtel de Ville در خط ۱ و ۱۱
  • ایستگاه Châtelet در خط ۱، ۱۱، ۷، ۱۴ و ۴
مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس

عکس از: سایت Google maps

سامانه تندرو منطقه‌ای یا RER

این سامانه حمل‌ونقل عمومی در پاریس که به تراموا شباهت دارد (در نظر داشته باشید تراموا پاریس با این سامانه متفاوت است)، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای دسترسی به ژرژ پمپیدو باشد. از طریق خط A، B یا C در ایستگاه Châtelet Les Halles پیاده شوید. با یک پیاده‌روی‌ کوتاه به مقصد خواهید رسید.

 مرکز ژرژ پمپیدو در فرانسه

عکس از: سایت Google maps

بهترین زمان بازدید از مرکز ژرژ پمپیدو

بهترین زمان بازدید از مرکز ژرژ پمپیدو در ساعات اولیه باز شدن مرکز است. همچنین روزهای کاری و وسط هفته به لحاظ خلوتی بهتر از آخر هفته‌ها است.

آثار نمایش داده شده در ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

بهترین فصل برای بازدید از مرکز، فصل‌های بهار و پاییز است که پاریس هوای معتدل‌تری دارد. تابستان به دلیل تعطیلات مدارس و گرمای هوا خیلی زمان مناسبی برای سفر به پاریس نیست.

ساعت کاری مرکز ژرژ پمپیدو

مرکز ژرژ پمپیدو فرانسه همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۱ صبح درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند.

ساعت تعطیلی بخش‌های مختلف این مرکز با هم متفاوت است. برای مثال موزه و نمایشگاه در ساعت ۹ شب، گالری کودکان ساعت ۷ شب و مغازه و کتاب‌فروشی ساعت ۹:۴۵ شب تعطیل می‌شوند.

ساعات کاری مرکز ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

تاریخچه مرکز ژرژ پمپیدو

– بذر اندیشه ساخت مرکزی فرهنگی هنری در ذهن ژرژ پمپیدو

برای اینکه با تاریخ مرکز ژرژ پمپیدو آشنا شویم، باید اول ببینیم که ژرژ پمپیدو که بوده و چه کرده است. ژرژ پمپیدو در واقع نام یکی از رئیس‌جمهورهای فرانسه است که از سال ۱۹۶۹ تا زمان مرگش یعنی سال ۱۹۷۴ امورات کشور فرانسه را در دست داشت.

ژرژ پمیدو

عکس از: سایت Lalsace

آقای پمپیدو و همسرش به هنر و گسترش آن در فرانسه علاقه‌مند بودند. پس تصمیم گرفتند مرکزی برای هنر و فرهنگ بسازند که موزه ملی هنر مدرن و معاصر را با ابعاد بین‌المللی و یک کتابخانه عمومی بزرگ در خود جای دهد. آن‌ها می‌خواستند مکانی برای ملاقات رشته‌های مختلف هنری و گفتگو مردم و هنرمندان بسازند.

تاریخچه مرکز ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

بذر اندیشه ساخت چنین مرکز هنری و فرهنگی ابتدا از ذهن هنردوستِ رئیس‌جمهور نشات گرفت، اما چه حیف که عمرش به افتتاح این مرکز قد نداد و فقط نامش بر روی این سازه ماند.

– مرکز ژرژ پمپیدو در دستان معماران بی‌نام‌ونشان

در سال ۱۹۷۰ پمپیدو برای واگذاری پروژه طراحی این مرکز، مسابقه‌ای بین معماران و طراحان برگزار کرد که با استقبال خوبی هم مواجه شد. از بین ۶۸۱ نفر شرکت‌کننده، دو معمار جوان و جسور و ناشناخته برنده شدند و صفحه جدیدی در دنیای معماری مدرن باز کردند.

مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس

عکس از: سایت Thenomadsketchbook

رنزو پیانو و ریچارد راجرز دو معمار مرکز ژرژ پمپیدو، اولین مرکز با معماری های‌تک (High Tech) را در فرانسه ساختند تا انقلابی در معماری جهان آغاز کنند. معماری های‌تک سمبلی از تکنولوژی و پیشرفت است و در ساخت آن‌ها از ماشین‌ها الهام می‌گیرند و از تکنولوژی‌های آن استفاده می‌کنند.

معماری مرکز ژرژ پمپیدو فرانسه

عکس از: سایت Surfacemag

در این ساختمان، لوله‌کشی‌ها و کانال‌های تهویه هوا و سیم‌کشی برق در بیرون ساختمان و در معرض دید قرار دارد. حتی تیرها و ستون‌های سازه ساختمان نیز همگی دیده می‌شود. همچنین مسیر‌های حرکتی در جداره خارجی بنا قرار دارد که خودش یکی از جاذبه‌های دیدنی این مرکز است.

مرکز ژرژ پمپیدو در پاریس

عکس از: سایت Metalocus

– افتتاح یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر مدرن و معاصر در جهان

مرکز ملی هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو در ۳۱ ژانویه ۱۹۷۷ توسط جانشین پمپیدو، والری ژیسکاردستن و با حضور همسرش، کلود پمپیدو افتتاح شد. به محض افتتاح هم مورد استقبال گروه‌های مختلف جامعه از مردم عادی تا هنرمندان و معماران قرار گرفت.

مرکز ژرژ پمپیدو پاریس

عکس از: سایت Google maps

مرکز پمپیدو برای خودش مرزی قائل نیست. خودش را مکانی برای همه می‌داند و هدفش از بین بردن مرزهای بین‌رشته‌ای و بین‌نسلی است. به همین دلیل خیلی زود در لیست پنج بنای تاریخی پربازدید پاریس قرار گرفت.

معماری مرکز ژرژ پمپیدو

بدون شک ژرژ پمپیدو از برجسته‌ترین و پیشرو‌ترین ساختمان‌ها از نگاه معماران پست‌مدرن است. در واقع ساختمان ژرژ پمپیدو پیشتاز سبک معماری‌ های‌تک (High Tech) و اولین ساختمان در جهان به این سبک است.

این مرکز از نمادین‌‌ترین دستاوردهای معماری قرن بیستم بوده که زیبایی صنعتی بی‌نظیر و معماری منحصر‌به‌فردش آوازه این مرکز را جهانی کرده است.

معماری مرکز ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

اگر بخواهیم ظاهر مرکز ژرژ پمپیدو پاریس را برای شما تصویرسازی کنیم، آن را یک ساختمان با ساختاری شیشه‌ای و فلزی، غرق در نور و شبیه قلبی توصیف می‌کنیم که شریان‌هایی بزرگ با رنگ‌های روشن دارد.

مرکز ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Thenomadsketchbook

معمارهای این بنا، آن را به‌عنوان موجودی زنده واقعی تصور کردند. بنا در محله بوبورگ، یکی از قدیمی‌ترین مناطق پایتخت فرانسه و قلب تپنده پاریس از زمان قرون وسطی، ساخته شده است.

معماری مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس

عکس از: سایت Surfacemag

اگر بخواهیم با عدد و رقم درباره معماری و وسعت این سازه با شما حرف بزنیم، باید بگوییم که مرکز ژرژ پمپیدو فرانسه ۴۲ متر ارتفاع و ۱۷۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد و جز وسیع‌ترین موزه‌های هنر مدرن در جهان است.

پیانو و راجرز از چهار کد رنگی برای این ساختمان استفاده کردند تا نمای آن را زنده کنند:

  • رنگ‌‎های آبی برای جریان هوا
  • رنگ زرد برای روشنایی
  • سبز برای مدارهای آب
  • قرمز برای پله و آسانسورها
مرکز ملی هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

امضای بصری ساختمان ژرژ پمپیدو از بیرون، پله برقی مکانیکی بزرگ آن معروف به «کاترپیلار» است که در فضای بیرونی طراحی شده و از شریان‌های اصلی این ساختمان محسوب می‌شود. این پله برقی علاوه بر اینکه امکان دسترسی به تمام بخش‌ها را برای شما فراهم می‌کند، منظره‌ای بی‌نظیر از شهر پاریس هم در اختیارتان می‌گذارد.

بخش‌های مختلف مرکز ژرژ پمپیدو

– موزه هنرهای مدرن و معاصر

موزه هنرهای مدرن و معاصر ژرژ پمپیدو یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آثار هنری قرن بیستم و بیست‌ویکم است. اگر اهل تاریخ و هنر باشید، قطعا بازدید از این بخش برایتان فراموش‌نشدنی خواهد بود. شما در این موزه شاهد آثار نمادینی هستید که عمیقا به دوران مدرن و معاصر تعلق دارند.

مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس

عکس از: سایت Google maps

در مجموعه هنرهای مدرن که متعلق به سال ۱۹۰۵ است، آثار هنرمندان با سبک فاویسم را می‌بینید که با ضربات قلم و رنگ‌های تند و نامتعارف نقاشی‌های متفاوتی را خلق کرده‌اند.

موزه ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Google maps

جنبش فاویسم باعث ظهور هنرمندان اصلی قرن بیستم است و در ادامه باعث پایه‌گذاری کوبیسم، اکسپرسیونیسم و ​​انتزاع هم شد.

– کتابخانه عمومی

کتابخانه عمومی که در مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس قرار دارد (مشهور به BPI) از بدو تولد این مرکز در آن حضور داشته است. این کتابخانه برای استفاده عموم طوری طراحی شده است و طیف وسیعی از منابع معتبر و علمی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

کتابخانه مرکز ژرژپمیدو

عکس از: سایت e-flux

– نمایشگاه‌های موقت

مرکز ژرژ پمپیدو خودش را دائما با تحولات دنیای فرهنگ و هنر سازگار می‌کند، به همین خاطر نمایشگاه‌های موقت زیادی را برپا می‌کند.

موضوعات نمایشگاه‌های موقت بسیار جذاب و متنوع هستند؛ از ادای احترام به بزرگان هنر و نمایش آثار آن‌ها گرفته تا نمایشگاه مبلمان کودک و هنر دیجیتال و… . اطلاعات دقیق این نمایشگاه‌ها را می‌توانید در سایت رسمی مرکز پیدا کنید.

مرکز ملی هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو

عکس از: سایت Thenomadsketchbook

– سینما

سینمای مرکز ژرژ پمپیدو پاریس سالانه بیش از ۱۰۰ فیلم را که معمولا مرتبط با نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرکز هستند (مثل فیلم‌های هنری، گذشته‌نگر، مستند و آثار معاصر) نمایش می‌دهد.

این سینما همچنین میزبان رویدادهای ویژه، نمایش و گفتگو با فیلمسازان و هنرمندان است.

سینمای مرکز ژرژ پمپیدو پاریس

عکس از:‌ سایت Robertjuliat

– سالن‌های نمایش و کنفرانس

مرکز پمپیدو چندین فضا برای برگزاری کنفرانس‌های دانشگاهی، سخنرانی‌های عمومی، میزگرد و کارگاه‌های آموزشی دارد. این فضاها برای تسهیل تبادل فکری طراحی شده‌اند و اغلب با برنامه‌های فرهنگی و هنری گسترده‌تر مرکز پمپیدو مرتبط هستند.

– رستوران و کافه

رستوران این مرکز همنام خودش یعنی ژرژ است. رستوران ژرژ از چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب باز است و چشم‌اندازی بی‌نظیر و اختصاصی از پاریس دارد.

همچنین کافه‌ سنترال در طبقه اول نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای رفع خستگی باشد.

رستوران ژرژ پمیدو

عکس از: سایت Beaumarly

– فروشگاه

در فروشگاه مرکز ژرژ پمپیدو که به بوتیک معروف است، می‌توانید آثار هنری و وسایل متنوعی را بخرید. کد رنگی مرکز که قبل‌تر درباره آن حرف زدیم، در اکثر آثار و وسایل فروشگاه دیده می‌شود. انگار که نماینده‌ای از مرکز ژرژ پمپیدو هستند.

فروشگاه مرکز ژرژ پمیدو در پاریس

عکس از: سایت Centrepompidou

محصولاتی که در این بوتیک می‌توانید برای یادگاری و سوغاتی بخرید، بسیار متنوع هستند و لوازم هنری، لوازم‌التحریر، کتاب، پوستر، کارت پستال، لوازم دکوراتیو، اکسسوری و اسباب‌بازی را شامل می‌شوند.

جاهای دیدنی نزدیک مرکز ژرژ پمپیدو

– موزه ملی پیکاسو (Museu Picasso)

اگر طرفدار آثار پیکاسو هستید، بعد از بازدید از مرکز ملی هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو به این موزه سری بزنید. ساختمان قرن هفدهمی این موزه با نمایش ۵۰۰۰ اثر هنری از پابلو پیکاسو و سایر مجموعه‌های هنری، از موزه‌های کمتر شناخته‌شده پاریس است.

موزه پیکاسو

عکس از: سایت Melhoresdestinos

جدا از مجموعه شخصی پیکاسو، می‌توانید مجموعه وسیعی از شاهکارهای طراحی‌شده توسط هنرمندان مشهور قدیمی و معاصر مثل مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از نقاشی‌ها و مجسمه‌ها، چاپ‌ها و حکاکی‌های عجیب‌وغریب به همراه حدود ۱۰۰ کتاب با تصویرگری پابلو پیکاسو را از نزدیک ببینید.

موزه پیکاسو پاریس

عکس از: سایت Google maps

این موزه شامل چهار گالری در چهار طبقه است که علاوه بر آثار هنری شگفت‌انگیز پیکاسو، آثار هنرمندان مشهوری همچون ادگار دگا، پل سزان، پل گوگن، ژرژ براک، خوان میرو، هانری ماتیس و هانری روسو را هم نمایش می‌دهد.

جاهای دیدنی نزدیک ژرژ پمیدو

عکس از: سایت Google maps

فاصله مرکز ژرژ پمپیدو تا موزه ملی پیکاسو حدود ۲.۴ کیلومتر (۱۵ دقیقه) است.

– کلیسای سنت شاپل (Sainte-Chapelle)

با جواهر معماری گوتیک، یعنی کلیسای سنت شاپل آشنا شوید. اگر در ایران از دیدن کاشی‌کاری‌های رنگی و نقاشی‌های ظریف و دقیق قدیمی لذت برده‌اید، پس حتما کلیسای سنت شاپل با شیشه‌های رنگی چشم‌نوازش قلب شما را تسخیر می‌کند.

کلیسای سنت شاپل

عکس از: سایت Wikimedia

قدمت کلیسای سنت شاپل به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد و به دستور پادشاه لوئیس نهم ساخته شده است. لوئی نهم در قرن سیزدهم، اشیایی مقدس را از امپراطوران قسطنطنیه خرید که ارزش مادی و معنوی زیادی داشتند. برای اینکه از این اشیا به بهترین نحو محافظت کند، کلیسای سنت شاپل را به زیباترین شکل ممکن ساخت.

کلیسای سنت شاپل در پاریس

عکس از: سایت Sainte-Chapelle

تاج خار مسیح و بخشی از صلیب او از برجسته‌ترین آثار کلیسای سنت شاپل است. جدا از آثار ارزشمندش، معماری کلیسا بسیار تماشایی است و با هزاران شیشه رنگی، طاق با خطوط قرمز و طلایی و مجسمه‌های زیبا مثل مجسمه مریم مقدس تزیین شده است.

فاصله مرکز ژرژ پمپیدو تا موزه کلیسای سنت شاپل حدود یک کیلومتر (۷ دقیقه) است.

– موزه هنر و صنایع دستی پاریس

اگر طرفدار تکنولوژی و علاقه‌مند به سیر تاریخی تحولات و پیشرفت‌‌های بشر هستید، موزه هنر و صنایع دستی پاریس را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید؛ به خصوص که به مرکز ژرژ پمپیدو هم بسیار نزدیک است.

موزه هنر و صنایع دستی پاریس

عکس از: سایت Google maps

این موزه بیش از ۸۰ هزار شی و ۱۵ هزار طراحی را در خود جای داده که شامل مجموعه وسیعی از ابزارهای علمی، اختراعات و پیشرفت‌های فناوری می‌شود. تاسیس موزه به سال ۱۷۹۴ برمی‌گردد و ۷ مجموعه مختلف به نام ابزارهای علمی، مواد، انرژی، مکانیک، ساخت‌و‌ساز، ارتباطات و حمل‌و‌نقل دارد.

موزه هنر و صنایع دستی پاریس

عکس از: سایت Google maps

برخی از آثار قابل‌‍توجه و شگفت‌انگیز موزه مربوط به آونگ فوکو (وسیله‌ای برای نشان دادن چرخش زمین)، آزمایشگاه لاوازیه، نخستین مدل مجسمه آزادی، خودروهای اولیه و ماشین‌های مکانیکی است.

فاصله مرکز ژرژ پمپیدو تا موزه هنر و صنایع دستی پاریس حدود ۲ کیلومتر (۱۰ دقیقه) است.

موزه هنر و صنایع دستی پاریس

عکس از: سایت Google maps

– موزه لوور

مگر می‌شود کسی به پاریس برود و هیچ برنامه‌ای برای بازدید از موزه لوور نداشته باشد؟ قطعا شما هم می‌دانید که موزه لوور پربازدیدترین و معروف‌ترین موزه جهان است و سالانه از ۱۰ میلیون بازدیدکننده میزبانی می‌‎کند.

موزه لوور

عکس از: سایت Wikimedia

با بازدید از موزه لوور می‌توانید در زمان سفر کنید و برجسته‌ترین آثار هنری مثل نقاشی مونالیزا از داوینچی را ببینید. همچنین برای ما ایرانی‌ها بخش جذاب آثار باستانی ایرانی وجود دارد که شکوه و عظمت ایران باستان را در آن به وضوح مشاهده می‌کنید.

موزه لوور بیش از ۳۵۰ هزار اثر هنری و تاریخی را در دل خود نگهداری می‌کند که قدمت این آثار به  تمدن‌های باستانی قبل از قرن ششم تا قرن نوزدهم میلادی بازمی‌گردد.

موزه لوور پاریس

عکس از: سایت Saymedia

نکته مهم این است که نباید انتظار داشته باشید در یک روز بتوانید تمام بخش‌های موزه لوور را به دقت تماشا کنید. برای بازدید از بخش‌های مختلف و آثار هنری بی‌نظیر موزه لوور باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و چند روز مختلف را به بازدید اختصاص دهید.

موزه لوور پاریس

عکس از: سایت Brightspotcdn

فاصله مرکز ژرژ پمپیدو تا موزه لوور حدود ۳ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است.

– میدان معبد

اگر بعد از بازدید از ژرژ پمپیدو دوست داشتید در فضای سبز قدم بزنید و استراحت کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به سمت میدان معبد بروید. میدان معبد، باغی در پاریس است که قدمت آن به سال ۱۸۵۷ برمی‌گردد.

این میدان در قرون وسطی محل یک قلعه متعلق به شوالیه‌ها بوده و در طول انقلاب فرانسه به‌عنوان زندان استفاده می‌شده است تا اینکه در قرن نوزدهم تخریب شد.

میدان معبد پاریس

عکس از: سایت Tripadvisor

این باغ به سبک انگلیسی ساخته شده و پر از درخت‌های عجیب‌وغریب و کمیاب مثل ملخ عسل آمریکایی، درخت طلایی، جینکو بیلوبا، فندق ترکی ۱۸ متری و درخت بتکده ژاپنی ۱۷ متری است.

فاصله مرکز ژرژ پمپیدو تا میدان معبد حدود ۲ کیلومتر (۱۰ دقیقه) است.

جاهای دیدنی نزدیک ژرژ پمیدو

عکس از: سایت Tripadvisor

اقامت در نزدیکی مرکز ژرژ پمپیدو

انتخاب اقامتگاهی که در نزدیکی مرکز ژرژ پمپیدو باشد، کار بسیار عاقلانه‌ای است. چرا که مرکز ژرژ پمپیدو در مرکز شهر پاریس و نزدیک به بسیاری از جاذبه‌ها و دیدنی‌های پاریس قرار گرفته است. در ادامه چندتا از بهترین هتل های پاریس را برایتان آورده‌ایم.

هتل‌های لوکس

  1. Hôtel National des Arts et Métiers
  2. Hôtel Duo
  3. Le Pavillon de la Reine & Spa
  4. Renaissance Paris Republique Hotel
هتل های نزدیک مرکز ژرژ پمیدو

عکس از: سایت Cntraveler

هتل‌های متوسط و اقتصادی

  • Hôtel Le Relais des Halles
  • Hôtel Beaubourg
  • Hôtel de la Place des Vosges
  • Hôtel Paris France
هتل های اقتصادی

عکس از: سایت Kayak

توصیه‌هایی برای بازدید از مرکز ژرژ پمپیدو

برای اینکه بهترین تجربه بازدید را از مرکز ژرژ پمپیدو فرانسه داشته باشید، نکات زیر را به دقت بخوانید:

  • برای اینکه وقتتان را در صف خرید بلیط مرکز ژرژ پمپیدو هدر ندهید، بلیط خود را آنلاین بخرید.
  • قبل از مراجعه، سایت رسمی مرکز ملی هنری و فرهنگی ژرژ پمپیدو را چک کنید تا ببینید چه نمایشگاه‌های موقتی در حال اجراست، ممکن است برای برخی از آن‌ها نیاز باشد جداگانه بلیط بخرید.
  • اگر خلوتی و آرامش برایتان اولویت دارد، در ساعات ابتدایی روز از ژرژ پمپیدو بازدید کنید.
  • در نظر داشته باشید که ژرژ پمپیدو در روزهای اول می و سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.