موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن؛ بزرگ‌ترین موزه هنرهای تزیینی جهان

با سفر به انگلیس، سری به موزه ویکتوریا و آلبرت لندن (Victoria and Albert Museum) بزنید و بیشتر از ۴.۵ میلیون اثر را در یک موزه ببینید. این موزه یکی از جاهای دیدنی انگلیس است و به‌عنوان بزرگ‌ترین موزه هنرهای تزیینی در جهان شناخته می‌شود.

کمتر موزه‌ای پیدا می‌شود که آثار اصیل ایرانی را به نمایش گذاشته باشد؛ اما موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن از این قاعده مستثناست. شما می‌توانید قدیمی‌ترین فرش جهان را – که یک قالی اردبیلی است – در این موزه ببینید. اگر دوست دارید بیشتر با این موزه و آثار ارزشمند آن آشنا شوید، تا آخر این مطلب همراه مجله گردشگری علی بابا باشید.

با بازدید از این موزه می‌توانید آثاری که نظیرش را نمی‌توان جایی پیدا کرد، از نزدیک ببینید: نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار مد و فشن تنها بخشی از آثار دیدنی این موزه هستند.

به‌‌علاوه معماری چشم‌گیر ساختمان موزه و وجود میلیون‌ها اثر ارزشمند و تاریخی در آن، این موزه را به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی انگلیس برای مردم این کشور و گردشگران تبدیل کرده است. شما هم اگر از موزه بازدید کنید، متوجه ارزش و اهمیت آن خواهید شد.

موزه ویکتوریا و آلبرت کجاست؟
برای بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت باید به لندن، منطقه برامپتون در شهرک سلطنتی کنزیگتون بروید.
هزینه بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت چقدر است؟
بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت رایگان است.
ساعت کاری موزه ویکتوریا و آلبرت چه زمانی است؟
ساعت کاری موزه جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، و بقیه روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵.۴۵ دقیقه عصر است.
موزه ویکتوریا و آلبرت چه بخش‌هایی دارد؟
موزه ویکتوریا و آلبرت شامل بخش‌های مختلفی است؛ گالری‌های انگلیسی، گالری آسیا، گالری جواهرات، گالری مد و منسوجات، گالری مبلمان، گالری معماری، گالری سرامیک و شیشه و گالری مجسمه، بخش‌های مختلف موزه هستند.

معرفی موزه ویکتوریا و آلبرت

همان‌طور که اشاره کردیم، موزه ویکتوریا و آلبرت انگلیس بزرگ‌ترین موزه جهان از نظر هنرهای تزیینی است. این موزه به اختصار وی‌اند‌اِی (V&A) خوانده می‌شود و تحت حمایت وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس قرار دارد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

موزه تقریبا ۵.۱ هکتار مساحت دارد و یکی از بزرگ‌ترین سازه‌های منطقه به‌ شمار می‌رود. موزه ویکتوریا و آلبرت، در سال ۱۸۵۲ تاسیس شده و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت، نامگذاری شده است.

شما در این موزه می‌توانید آثاری از فشن، مجسمه‌سازی، معماری، طراحی و نقاشی، سرامیک، عکاسی، شیشه، جواهرات و تعداد زیادی اثر دیگر پیدا کنید. قالی اردبیل، ببر تیپو، خنجر طلای میناکاری‌شده ایرانی، سبوی مصری و هزارن اثر دیگر نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده‌ است.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

موزه ویکتوریا و آلبرت کجاست؟

موزه ویکتوریا و آلبرت در شهر لندن قرار دارد. برای بازدید از این موزه باید به منطقه برامپتون در شهرک سلطنتی کنزیگتون بروید. پیشنهاد می‌کنیم در کنار خواندن پاراگراف بعدی برای مشاهده مسیرهای دسترسی، نگاهی هم به لوکیشن موزه روی گوگل مپ بیندازید.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

لوکیشن موزه ویکتوریا و آلبرت روی گوگل مپ

مسیر دسترسی به موزه ویکتوریا و آلبرت

برای رسیدن به موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، می‌توانید از اتوبوس، مترو یا تاکسی استفاده کنید. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به موزه، ایستگاه کنزیگتون جنوبی (South Kensington) است. این ایستگاه فقط ۵ دقیقه تا موزه ویکتوریا آلبرت پیاده‌روی دارد.

ایستگاه Gloucester Road هم به موزه نزدیک است. از این ایستگاه باید ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به موزه برسید.

موزه ویکتوریا و آلبرت کجاست؟

عکس از: سایت Google Maps

برای رسیدن به موزه با اتوبوس هم کارتان بسیار راحت است. اطراف موزه ایستگاه‌های اتوبوس وجود دارد. می‌توانید با توجه به مبدا خود، نقشه اتوبوس‌ها را چک کنید و خودتان را به ایستگاه موزه ویکتوریا و آلبرت برسانید.

بهترین زمان بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت

اگر قصدتان بازدید از لندن و جاهای دیدنی آن است، پیشنهاد می‌کنیم در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت به لندن سفر کنید. در این بازه زمانی لندن بسیار خوش آب‌وهواست. تعطیلات طولانی در انگلیس و تعطیلات تابستانه، شلوغ‌ترین روزهای موزه است. در این زمان گردشگران از سراسر انگلیس و کشورهای دیگر، به لندن سفر کرده و از موزه ویکتوریا و آلبرت بازدید می‌کنند.

بهترین زمان بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

اگر بتوانید در روزهای کاری هفته و فصلی غیر از تابستان از موزه بازدید کنید، وضع شلوغ موزه را نخواهید دید.

ساعت کاری موزه ویکتوریا و آلبرت

ساعت کاری موزه ویکتوریا و آلبرت در روزهای مختلف، متفاوت است. این موزه جمعه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، و بقیه روزها از ساعت ۱۰ صبح تا ۵:۴۵ دقیقه عصر مشغول به کار است.

هزینه بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت

سال ۲۰۰۱ بود که اعلام شد بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت رایگان است. این قانون تا امروز هم پابرجا مانده و شما لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای ورود به موزه پرداخت کنید.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

تاریخچه موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت، ابتدا به‌عنوان موزه تولیدات شناخته می‌شد. اولین افتتاحیه آن هم در ماه می سال ۱۸۵۲ در خانه مالبورو ((Malborough House برگزار شد. در سپتامبر همان سال، مجموعه‌های موجود به Somerset House  منتقل شد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

سال ۱۸۵۴ کم‌کم ایده جابه‌جایی موزه به مکان فعلی شکل گرفت. سال ۱۸۵۵ بود که هنری کول، مدیر موزه، از گوتفرید سمپر درخواست کرد طرحی را برای موزه ارائه دهد. گوتفرید سمپر، معمار آلمانی، طرح را ارائه کرد؛ اما طرح توسط هیئت تجارت به دلیل هزینه زیاد اجرا، رد شد.

سال ۱۸۵۷ بالاخره مکان فعلی موزه ویکتوریا و آلبرت، به‌ عنوان لوکیشن موردنظر انتخاب شد. طرح ساختمان هم آماده اجرا شد. ساختمان موزه گسترش یافت و اتاق‌های غذاخوری برای آن ساخته شد. به این ترتیب، موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن اولین موزه در جهان شد که خدمات پذیرایی هم ارائه می‌دهد. در نهایت، افتتاحیه رسمی ملکه ویکتوریا در ۲۰ ژوئن سال ۱۸۵۷ برگزار شد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

در همان سال‌های اول بود که مسئولین موزه ویکتوریا و آلبرت، تعداد مجموعه‌های هنری و گالری‌های موزه را افزایش دادند. سال ۱۸۹۹ با حضور ملکه ویکتوریا، اسم موزه به «ویکتوریا و آلبرت» تغییر پیدا کرد. در همان افتتاحیه اعلام شد قرار است ساختمان Aston Webb  هم به مجموعه موزه اضافه شود.

مراسم افتتاحیه ساختمان استون وب در ۲۶ ژوئن سال ۱۹۰۹، با حضور پادشاه ادوارد هفتم و ملکه الکساندرا، برگزار شد. پنج سال بعد، در ۱۹۱۴، ساخت و ساز موزه علوم آغاز شد. طی چند سال ساخت این بخش هم تمام شد و به‌ عنوان قسمتی از موزه شروع به کار کرد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

با شروع جنگ جهانی دوم، مجموعه‌های هنری موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن به مکان‌های مختلفی فرستاده شد. این عمل به منظور حفاظت از آثار تاریخی و هنری موزه بود.

قبل از بازگشت مجموعه‌ها به موزه، در سال ۱۹۴۶، نمایشگاهی به نام “Britain can make it” در موزه برگزار شد. این نمایشگاه بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده جذب کرد و باعث شد موزه ویکتوریا و آلبرت معروف‌تر شود.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

سال ۲۰۰۱، مسئولین موزه یک برنامه بازسازی بزرگ به ارزش ۱۵۰ میلیون پوند را شروع کردند. نام این برنامه بازسازی «نقشه آینده» یا “Futrue Plan” بود. این بازسازی شامل طراحی مجدد تمامی گالری‌ها، ارتقای امکانات عمومی موزه، بهبود دسترسی بازدیدکنندگان، در دسترس بودن اطلاعات بیشتر، نمایش بهتر آثار و امکانات و خدمات دیگر می‌شد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

معماری موزه ویکتوریا و آلبرت

ساختمان موزه، مهندسان و معماران زیادی به خود دیده است. موزه ویکتوریا و آلبرت شامل گالری‌های مختلف با طرح‌های مختلف است. برای پیدا کردن جذابیت‌های معماری ساختمان، لازم نیست خیلی به خودتان زحمت بدهید. هر جا را که نگاه کنید، بخشی از این  زیبایی و هنر را خواهید دید.

معماری موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

موزاییک‌کاری‌ها، نقاشی‌های دیواری، استفاده از سفال، آجر و موزاییک در طراحی و ده‌ها نکته دیگر در طراحی ساختمان این موزه، توجهتان را جلب خواهد کرد. تزیینات تاریخی و مدرن موزه در کنار هم، ساختمان و فضای داخلی را بیشتر به چشم می‌آورند.

اگر به جزئیات و شکوه معماری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن بزنید.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

بخش‌های مختلف موزه ویکتوریا و آلبرت

بخش‎های زیادی در موزه ویکتوریا و آلبرت وجود دارد. هر یک از این قسمت‌ها بخشی از تاریخ و هنر را به شما نشان می‌دهد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بخش‌های مختلف موزه را هم بشناسید.

– گالری‌های انگلیسی

از گالری‌های انگلیسی (British Galleries) شروع می‌کنیم. حدود ۴۰۰۰ اثر مربوط به قرن‌های ۱۶ تا ۲۰ میلادی، در ۱۵ گالری به‌ عنوان گالری‌های انگلیسی به نمایش گذاشته شده است. این گالری‌ها به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند: دوره جرج، دوره ویکتوریا و دوره تودور و استوارت.

«دوره تودور و استوارت» شامل آثار باروک و رنسانس، «دوره جرج» مربوط به احیای گوتیک و تاثیر آسیا بر هنر آن‌ها و «دوره ویکتوریا» هم شامل آثاری مربوط به احیای رنسانس می‌شود.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

با بازدید از این گالری‌ها می‌توانید تاثیر کشورهای مختلف روی آثار دوره رنسانس و گوتیک را از نزدیک ببینید.

– گالری آسیا

گالری آسیا (Asian Collection) شامل آثار متنوع و معروفی است. خنجر طلای میناکاری شده ایرانی و غلافش، سلاح‌های مختلف، سبوی مصری، آثار سفالی و ببر تیپو هندی، از جمله آثاری است که در این گالری خواهید دید.

با بازدید از این گالری، با تاریخ و هنر آسیایی بیشتر آشنا می‌شوید. آثار این گالری در موزه ویکتوریا و آلبرت، برای ما آسیایی‌ها ارزش خاصی دارد.

– گالری مبلمان

گالری مبلمان (Furniture Gallery) جدیدترین بخش موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن است. بیشتر آثار این گالری مربوط به طراحان قرن ۱۸ تا ۲۰ میلادی می‌شود. اما جز آن‌ها می‌توانید چندین اثاثیه و وسیله از قرون وسطی هم در این بخش ببینید.

گالری مبلمان (Furniture Gallery)

عکس از: سایت Google Maps

– گالری مد و منسوجات

گالری مد و منسوجات (Fashion and Textiles) هوش از سر علاقه‌مندان به مد و فشن می‌برد. اگر دوست دارید لباس‌های تاریخی و مهم را ببینید، حتما سری به موزه ویکتوریا و آلبرت انگلیس بزنید و به گالری مد بروید. در این گالری می‌توانید لباس‌های تاریخی دوره رنسانس تا امروز را ببینید.

پارچه‌بافی، گلدوزی، طراحی لباس‌ها و تمام جزئیات در این لباس‌ها، باعث می‌شود دلتان بخواهد ساعت‌ها در گالری مد و منسوجات وقت بگذرانید.

– گالری جواهرات

گالری جواهرات (Jewelry Gallery) در موزه ویکتوریا و آلبرت، شامل بیشتر از ۶۰۰۰ اثر می‌شود. این آثار، جواهرات مختلف را از دوران مصر باستان تا به امروز به شما نشان می‌دهد. الماس‌های تزئینی، جواهرات سلطنتی، جواهرات کارتیه و ده‌ها مدل دیگر، منتظر شما هستند تا از آن‌ها بازدید کنید.

گالری جواهرات (Jewelry Gallery)

عکس از: سایت Google Maps

– گالری معماری

گالری معماری (Architecture Gallery) موردعلاقه معماران و دوستداران معماری است. این بخش از موزه ویکتوریا و آلبرت، تاریخچه معماری را در قالب مدل‌های مینیاتوری، عکس و نقاشی به شما نشان می‌دهد.

بیشتر از ۷۰۰ هزار قطعه عکس و ۶۰۰ هزار اثر نقاشی در این گالری وجود دارد که آثار مختلف معماری را به تصویر کشیده‌اند.

گالری معماری

عکس از: سایت Tripadvisor

– گالری سرامیک و شیشه

گالری سرامیک و شیشه(Ceramics and glass)  یکی از بخش‌هایی است که دیدنی‌های بی‌شماری دارد. آثار شیشه‌ای مختلف از جمله شیشه‌های رنگی، آثار سرامیکی و آثاری از طراحان بزرگ تاریخ در این گالری به نمایش گذاشته شده است.

گالری سرامیک و شیشه

عکس از: سایت Nytimes

– گالری مجسمه

گالری مجسمه (Sculpture Galleries) با بیشتر از ۲۲ هزار اثر، می‌تواند شما را ساعت‌ها محو تماشای آثار کند. نسخه کپی تمام قد «تندیس داوود» اثر میکل آنژ، معروف‌ترین و مهم‌ترین اثر این گالری است. همچنین می‌توانید هزاران مجسمه و گچ‎کاری برجسته دیگر را نیز در این بخش پیدا کنید.

گالری مجسمه (Sculpture Galleries)

عکس از: سایت Google Maps

آثار موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت، شامل آثار مختلفی از سراسر جهان است. حدود ۴.۵ میلیون اثر هنری و تاریخی در این موزه نگهداری می‌شوند که طیف گسترده‌ای دارند. از آثار دست‌ساز، لباس‌های تاریخی و وسایل قدیمی تا آثار معماری مدرن و جواهرات سنگین و ارزشمند، همه در این موزه در کنار هم قرار گرفته‌اند.

آثار موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

بعضی از آثار معروف و ارزشمند موزه شامل کپی مجسمه داوود، ببر تیپو، قالی اردبیل، گنجینه آمودریا و پرنده جواهرنشان برمه است.

جاهای دیدنی نزدیک موزه ویکتوریا و آلبرت

با رفتن به موزه ویکتوریا و آلبرت، خوب است سری هم به جاهای دیدنی نزدیک موزه بزنید. در ادامه چند جاذبه نزدیک به موزه را به شما معرفی می‌کنیم.

– موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن، در حد چند دقیقه پیاده‌روی از موزه ویکتوریا و آلبرت فاصله دارد. در این موزه می‌توانید بیشتر از ۸۰ میلیون نمونه از جانداران مختلف را ببینید. گونه‌های موزه شامل گیاه‌شناسی، دیرینه‌شناسی، کانی‌شناسی، حشره‌شناسی و جانورشناسی است.

موزه تاریخ طبیعی لندن

عکس از: سایت Google Maps

بیشتر مجموعه‌های موجود را چارلز داروین هنگام سفرهایش جمع‌آوری کرده است. در بخشی از این موزه اسکلتی بزرگ از یک دایناسور عظیم‌الجثه به نمایش گذاشته شده است که بسیار حیرت‌انگیز است.

با بازدید از این موزه می‌توانید اسکلت جانداران مختلف را ببینید و با انواع گیاهان و جانوران آشنا شوید.

موزه تاریخ طبیعی لندن

عکس از: سایت Google Maps

– سرزمین دوپامین

تا به حال به موزه‌ای رفته‌اید فقط برای این‌که دوپامین، هورمون شادی، در بدنتان ترشح شود؟ سرزمین دوپامین یک موزه تعاملی است که به شما تجربه‌های مختلف و جذابی ارائه می‌دهد.

سرزمین دوپامین

عکس از: سایت Google Maps

در این مکان می‌توانید بالش‌بازی کنید، به اتاق نوشتن بروید، به جنگل دیجیتالی سری بزنید، با قدم‌هایتان موسیقی بسازید، در استخر توپ‌ها غرق شوید و در کهکشانی از نورها راه بروید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در کنار بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت، سری هم به این جاذبه دیدنی بزنید و روزتان را هیجان‌انگیزتر کنید.

– گالری کرامول

گالری کرامول، جاذبه‌ای در دل لندن است که به شما آثار مختلفی از سراسر جهان را نشان می‌دهد. ساختمان گالری کرامول، شامل ۱۴ فضای نمایشگاهی است که آثار ارزشمندی را در خود نگه می‌دارند. در این گالری می‌توانید آثاری از هنر مدرن ایرانی را هم پیدا کنید.

گالری کرامول

عکس از: سایت Google Maps

– موزه علوم لندن

موزه علوم لندن، ابتدا بخشی از موزه ویکتوریا و آلبرت بود. اما بعدها مستقل شد. این موزه شامل بیش از ۳۰۰ هزار اثر تاریخی می‌شود. معروف‌ترین اثر این موزه، قدیمی‌ترین لوکوموتیو بخار سالم دنیا است. در موزه علوم لندن می‌توانید آثار متنوعی مانند انواع موتورها و آثار صنعتی، آثاری مربوط به ژنتیک و علم پزشکی و آثار مختلف علمی را پیدا کنید.

موزه علوم لندن

عکس از: سایت Google Maps

اقامت در نزدیکی موزه ویکتوریا و آلبرت

بهتر است قبل از سفر، تکلیف اقامتتان در لندن را مشخص کنید. اگر دوست دارید نزدیک موزه ویکتوریا و آلبرت اقامت داشته باشید، این بخش را با دقت بیشتری بخوانید. در ادامه پنج مورد از نزدیک‌ترین هتل‌ها به موزه ویکتوریا و آلبرت را به شما معرفی کرده‌ایم.

– هتل Rembrandt

هتل رمبرانت یکی از نزدیک‌ترین هتل‌ها به موزه ویکتوریا و آلبرت است. این هتل چهار ستاره خدماتی مانند اینترنت پرسرعت، پارکینگ خصوصی، خدمات اجاره ماشین، استخر و.. را شامل می‌شود. اگر دوست دارید چشم‌اندازی به شهر داشته باشید و درعین‌حال، راحتی خودتان و دسترسی به جاذبه‌های دیدنی برایتان مهم است، رمبرانت یکی از هتل‌های مناسب برای شماست.

هتل Rembrandt

عکس از: سایت Google Maps

لوکیشن هتل Rembrandt روی گوگل مپ

– هتل Franklin

هتل فرانکلین، هتلی پنج ستاره در لندن است. این هتل معروفیت زیادی بین گردشگران دارد. پرستار بچه، خدمات نگهداری کودک، اینترنت پرسرعت، پارکینگ و باشگاه، بخشی از خدمات و امکانات این هتل است. این هتل اتاق‌های متنوعی دارد و بیشتر اتاق‌ها، ویویی فوق‌العاده به شهر دارند.

هتل FRANKLIN

عکس از: سایت Google Maps

لوکیشن هتل Franklin روی گوگل مپ

– هتل Pelham

هتل پلهام هم یکی از هتل‌های پنج ستاره نزدیک موزه ویکتوریا و آلبرت به شمار می‌رود. با وجود خدماتی مانند اینترنت پرسرعت، پارکینگ، باشگاه، پرستار کودک، زمین تنیس و چندین امکانات دیگر، هتل پلهام تلاش می‌کند راحتی را برای مسافرانش فراهم کند.

هتل Pelham

عکس از: سایت Google Maps

لوکیشن هتل Pelham روی گوگل مپ

– هتل Egerton

این هتل از نظر بیشتر گردشگران، به‌عنوان بهترین هتل نزدیک به موزه ویکتوریا و آلبرت شناخته می‌شود. این هتل پنج ستاره با ارائه خدماتی مانند اینترنت پرسرعت، خدمات امنیتی ۲۴ ساعته، پارکینگ و امکانات دیگر، بین گردشگران محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر خدمات و امکانات این هتل، زیبایی و تزیینات آن توجهتان را به خود جلب خواهد کرد.

هتل Egerton

عکس از: سایت Google Maps

لوکیشن هتل Egerton روی گوگل مپ

– هتل Ampersand

هتل امپرسند، هتلی پنج ستاره و لاکچری است که خاطره خوشی از اقامت در اتاق‌هایش برایتان به یادگار خواهد گذاشت. در امپرسند می‌توانید از پارکینگ، اینترنت پرسرعت، باشگاه، اتاق جلسات و خدمات دیگر هتل، به‌راحتی استفاده کنید.

هتل Ampersand

عکس از: سایت Google Maps

لوکیشن هتل Ampersand روی گوگل مپ

توصیه‌هایی برای بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت

برای بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت در انگلیس، لازم است به فکر خودتان و حال خوب خودتان باشید. حواستان باشد در سفر حسابی خوش بگذرانید و علاوه بر موزه ویکتوریا و آلبرت، از بقیه جاهای دیدنی لندن هم بازدید کنید.

موزه ویکتوریا و آلبرت

عکس از: سایت Google Maps

اگر دوست دارید هنگامی که موزه خلوت است از آن بازدید کنید، بهتر است در روزهای کاری هفته سری به موزه بزنید. معمولا آخر هفته‌ها و تعطیلات تابستانی، موزه کمی شلوغ می‌شود.

اگر سری به این موزه جذاب زدید، خوشحال می‌شویم تجربیات ارزشمندتان را در قالب کامنت، زیر این مطلب، با ما به اشتراک بگذارید. سفر به سلامت.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.