ارز اربعینی

تاریخ فروش غیرحضوری ارز اربعین چه زمانی است؟

همه چیز درباره ارز اربعین 1403

همان‌طور که احتمالا می‌دانید طبق اعلام بانک مرکزی، قرار بود فروش ارز اربعین سال ۱۴۰۳ از یکشنبه  ۷ مرداد  تا ۳ شهریور و از طریق ۷ بانک آغاز شود؛ اما با تعطیلی فوری ادارات دولتی و بانک‌ها در روز ۷ مرداد تاریخ عرضه و فروش ارز اربعین دچار تغییرات مختلفی شد.

زمان فروش حضوری ارز اربعین

با تعطیلی بانک‌ها در روز یکشنبه ۷ مرداد، فروش حضوری ارز اربعین یک روز به تاخیر افتاد. با توجه به باز بودن ادارات در روز دوشنبه ۸ مرداد، فروش ارز اربعین هم از همین روز به صورت حضوری در بانک‌های اعلام‌شده آغاز خواهد شد.

زمان فروش غیرحضوری ارز اربعین

خبر خوب آن که برای راحتی هرچه بیشتر زائران، امسال فروش غیرحضوری ارز اربعین هم فراهم شده است، متقاضیان دریافت این ارز می‌توانند از روز یکشنبه ۷ مرداد به صورت غیرحضوری فرایند خرید ارز اربعین را از طریق بسترهای غیرحضوری بانک‌ها تکمیل کنند. در ادامه هم باید در زمان تعیین‌شده به بانک‌های مدنظر مراجعه کرده و ارز مدنظرشان را دریافت کنند.

شعب و نوع ارز اربعینی

ارز اربعین امسال در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زائران اربعین حسینی (ع) ارائه خواهد شد.

خوب است بدانید ارز اربعین امسال هم مثل سال پیش به صورت دینار ارائه شده است. همچنین در نظر داشته باشید نرخ ارز بر اساس نرخ مرکز مبادله ارز و طلای ایران خواهد بود و ۷ بانک پارسیان، صادرات، ملی، سپه، ملت، تجارت و پست‌بانک فروش ارز به زائران را بر عهده دارند.

همچنین بانک مرکزی تاکید کرده دریافت این ارز به عنوان ارز اربعین، تداخلی با سهمیه ارز مسافرتی ندارد. بنابراین زائران بعد بازگشت از سفر زیارتی خود، می‌توانند از سهمیه ۵۰۰ یورویی ارز مسافرتی هم استفاده کنند.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.