photo oshagh x min

گردنه عشاق کجاست؟ جاذبه‌ای برای لحظات رمانتیک

سفری فراموش نشدنی به استان هرمزگان

میان بازدید از جاهای دیدنی هرمزگان، سری هم به گردنه عشاق بزنید؛ چشم‌اندازی فراموش‌نشدنی، صدای آرامش‌بخش موج‌های دریا، طبیعت فوق‌العاده و انعکاس رویایی خورشید در آب، همه کنار هم در گردنه عشاق بندر مقام جمع شده‌اند.

تا حالا شده دلتان بخواهد لب ساحل غروب خورشید را ببینید؟ گردنه عشاق یکی از زیباترین و رویایی‌ترین منظره‌های غروب‌ در ایران را دارد. برای این‌که با این جاذبه دیدنی بیشتر آشنا شوید، ما در مجله گردشگری علی بابا این مطلب را برایتان آماده کرده‌ایم. پس تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

گردنه عشاق کجاست؟
گردنه عشاق در استان هرمزگان، بین شهرستان پارسیان و مقام قرار دارد.
تفریحات گردنه عشاق چیست؟
پیاده‌روی، صخره‌نوردی، عکاسی و تماشای طلوع و غروب آفتاب از تفریحات گردنه عشاق است.
فاصله شیراز تا گردنه عشاق چقدر است؟
فاصله شیراز تا گردنه عشاق ۴۴۰ کیلومتر است.
فاصله عسلویه تا گردنه عشاق چقدر است؟
فاصله عسلویه تا گردنه عشاق تقریبا ۱۰۰ کیلومتر است
مسیر دسترسی به گردنه عشاق چگونه است؟
برای رسیدن به گردنه عشاق، باید اول به هرمزگان و بندر لنگه بروید. بعد از این بندر، به شهرستان پارسیان بروید. از آن‌جا وارد جاده‌ای شوید که پارسیان را به مقام وصل می‌کند. گردنه عشاق بخشی از همین جاده است.

آشنایی با گردنه عشاق

برای معرفی کامل‌ گردنه عشاق، از ظاهر آن شروع می‌کنیم که زبانزد گردشگران است. جاده‌ای را تصور کنید که چشم‌اندازی دیدنی به دریا دارد، صخره‌ها، شن‌های طلایی و انعکاس خورشید در آب را هم به تصویر اضافه کنید؛ حالا باید زیبایی منظره را چندبرابر کنید تا به نسخه واقعی این گردنه نزدیک‌تر شوید.

گردنه عشاق بندر مقام

عکس از: سایت Youtopin

سالانه گردشگران برای بازدید از این جاذبه، به جنوب سفر می‌کنند. در گردنه عشاق شما هم منظره‌ای رویایی می‌بینید، هم از دریا آرامش می‎‎‌گیرید و هم لوکیشنی بی‌نظیر برای عکاسی دارید. بسیاری از گردشگران و مردم محلی، پیشنهاد می‌کنند با همسر یا معشوقتان به گردنه عشاق سر بزنید

علت نامگذاری گردنه عشاق

عکس از: سایت Tmartravel

گردنه عشاق، بخشی از استان هرمزگان است که در نزدیکی بندر مقام هرمزگان قرار دارد. این گردنه در واقع جاده‌ای‌ست که از بندر مقام به بندر پارسیان کشیده شده است. این جاده، در سال‌های اخیر، به یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی عروس و داماد تبدیل شده است.

گردنه عشاق پارسیان

عکس از: سایت Google Maps

گردنه عشاق کجاست؟

این گردنه دقیقا در هرمزگان، بندر مقام قرار دارد. بندر مقام به بندر عشاق هم معروف است. برای رسیدن به این جاذبه دیدنی باید اول به شهرستان پارسیان بروید، بعد وارد جاده مقام – پارسیان شوید؛ گردنه عشاق مقام، بخشی از این جاده است. برای دیدن لوکیشن دقیق گردنه عشاق روی گوگل مپ، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

گردنه عشاق مقام

عکس از: سایت Google maps

لوکیشن گردنه عشاق روی گوگل مپ

دسترسی به گردنه عشاق

برای رسیدن به گردنه عشاق باید هر کجا که هستید، اول خودتان را به هرمزگان برسانید. به بندر لنگه بروید، از آنجا به شهرستان پارسیان و بعد به سمت گردنه عشاق بروید. در طول مسیرتان از بندر لنگه تا شهرستان پارسیان، از روستاهای مغذان، بستانو و زیارت عبور خواهید کرد.

از بندر لنگه تا گردنه، تقریبا دو ساعت راه است. گردنه عشاق بخشی از جاده مقام به پارسیان است. پس لازم نیست مسیر را پیاده طی کنید تا به مقصد برسید.

گردنه عشاق کجاست؟

عکس از: سایت Google maps

بندر مقام فرودگاه ندارد. برای سفرهای هوایی باید ابتدا به عسلویه، بندر لنگه یا بندرعباس بروید. بعد از رسیدن به مقصد، بقیه راه را با وسایل نقلیه زمینی به سمت گردنه عشاق طی کنید. برای سفر با قطار هم همین راه را در پیش دارید. باید با قطار به بندرعباس رفته و بقیه راه را با وسیله نقلیه دیگری طی کنید.

آدرس گردنه عشاق

عکس از: سایت Google maps

وسایل حمل‌و‌نقل عمومی، در مسیر بندر مقام یا بندر عشاق زیاد رفت‌و‌آمد ندارند. به همین دلیل بهترین گزینه برای رفتن به گردنه عشاق، استفاده از خودروی شخصی است. البته با تاکسی هم می‌توانید از بندر لنگه به گردنه عشاق بروید.

فاصله شیراز تا گردنه عشاق

فاصله شیراز تا بندر مقام تقریبا ۴۴۰ کیلومتر است. از بندر مقام تا گردنه عشاق هم تقریبا ۲۵ کیلومتر فاصله دارید. فاصله زمانی بین شیراز تا گردنه عشاق حدود ۶ ساعت است.

اگر می‌خواهید از شیراز به گردنه بروید، می‌توانید از مسیری که قبل‌تر گفتیم، استفاده کنید.

فاصله شیراز تا گردنه عشاق

عکس از: سایت Google maps

فاصله عسلویه تا گردنه عشاق

فاصله عسلویه تا گردنه عشاق، حدودا ۱۰۰ کیلومتر است. کافیست دو ساعت زمان بگذارید تا از عسلویه به این جاذبه دیدنی برسید.

فاصله عسلویه تا گردنه عشاق

عکس از: سایت Google maps

آب‌و‌هوای گردنه عشاق

بندر مقام هم مانند بندرهای دیگر در استان هرمزگان، آب‌و‌هوایی گرم و شرجی دارد. فروردین در هرمزگان هوا نسبتا خنک است. اما از اردیبهشت به بعد، هوا شروع به گرم شدن می‌کند. تابستان‌ها در این استان شدیدا گرم است. گاهی دمای هوا از ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم بالاتر می‌رود.

بهترین فصل رفتن به گردنه عشاق

عکس از: سایت Google maps

در زمستان، امکان آبتنی و شنا در دریا وجود ندارد. اما آب‌وهوای کلی منطقه مناسب سفر است. پاییز فصلی خنک برای هرمزگان است. همچنین در این فصل می‌توانید با خیال راحت در دریا هم شنا کنید.

بهترین زمان سفر به گردنه عشاق

با توجه به آب‌وهوای این منطقه، بهتر است پاییز یا زمستان به هرمزگان سفر کنید. اگر می‌خواهید گردنه عشاق را خیلی خلوت ببینید، می‌توانید در دی یا بهمن به این منطقه بروید. با این اوصاف، بهترین زمان سفر به گردنه عشاق، نیمه دوم فروردین ماه است.

گردنه عشاق هرمزگان

عکس از: سایت Google maps

تفریحات گردنه عشاق

وقتی به گردنه عشاق می‌روید، می‌توانید تفریحات مختلفی را امتحان کنید. در این قسمت برایتان از تفریحات آرامش‌بخش و جذابی می‌گوییم که می‌توانید در گردنه عشاق هرمزگان تجربه کنید.

– صخره‌نوردی

شما در گردنه عشاق صخره‌های زیادی خواهید دید. بعضی از این صخره‌ها پتانسیل خوبی برای صخره‌نوردی دارند. پس اگر صخره‌نورد حرفه‌ای هستید و متخصص این کار، پیشنهاد می‌کنیم با همراه داشتن تجهیزات کامل این تفریح را از خودتان دریغ نکنید.

تفریحات گردنه عشاق پارسیان

عکس از: سایت Tmartravel

– تماشای طلوع و غروب آفتاب

یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی که در گردنه عشاق می‌توانید تجربه کنید، تماشای طلوع و غروب آفتاب است. به قول بسیاری از گردشگران، گردنه عشاق بهترین منظره طلوع و غروب خورشید را دارد.

غروب گردنه عشاق

عکس از: سایت X

با تماشای طلوع و غروب خورشید می‌توانید یکی از بهترین، به‌یادماندنی‌ترین، زیباترین و رمانتیک‌ترین خاطرات هرمزگان را برای خود بسازید.

– عکاسی

حیف است به گردنه عشاق سری بزنید و از این منظره فوق‌العاده عکاسی نکنید. نیازی نیست دوربین حرفه‌ای یا مهارت‌های یک عکاس حرفه‌ای را داشته باشید. با ساده‌ترین امکانات و ابزارها، باز هم این مکان جذابیت خود را نشان می‌دهد.

عکس گردنه عشاق بندر مقام

عکس از: میراث فرهنگی هرمزگان

اگر هم عکاس هستید یا دنبال لوکیشنی جذاب برای عکاسی می‌گردید، گردنه عشاق یک جاذبه فوق‌العاده برای شماست. این گردنه با منظره‌هایش پشیمانتان نمی‌کند.

– پیاده‌روی در گردنه

پیاده‌روی یکی دیگر از تفریحات آرامش‌بخش و رمانتیک گردنه عشاق است. با پیاده‌روی‌های کوتاه می‌توانید مناظر بیشتری ببینید و بیشتر آرامش بگیرید. قدم ‌زدن کنار ساحل با پاهای برهنه و قدم زدن در جاده، هر چقدر هم که کوتاه باشد، باز دل‌انگیز است.

گردنه عشاق پارسیان

عکس از: سایت X

جاهای دیدنی نزدیک گردنه عشاق

اگر قصد سفر به هرمزگان و بازدید از گردنه عشاق را دارید، خوب است جاذبه‌های دیدنی نزدیک گردنه را هم بشناسید. با بازدید از این جاذبه‌ها، خاطراتتان پر از منظره‌های زیبای طبیعی می‌شود.

– جزیره لاوان

از بندر مقام ۲۰ کیلومتر که فاصله بگیرید، جزیره لاوان را پیدا می‌کنید. طبیعت زیبای این جزیره و جاذبه‌های توریستی آن، باعث شده لاوان به یکی از معروف‌ترین جزایر جنوبی استان هرمزگان تبدیل شود.

جزیره لاوان

عکس از: سایت Mehrnews

می‌توانید در این جزیره قدم بزنید یا کنار ساحل بنشینید و از منظره لذت ببرید. فرقی نمی‌کند در حال انجام چه کاری باشید، دریا و ساحلِ یکدستِ آن به شما آرامش می‌دهد.

– روستای زیارت

زیارت، نام روستایی در غرب بندر مقام است. طبیعت این روستا، خانه‌های محلی، نخلستان‌های روستا و سوغاتی‌هایی که می‌توانید از این روستا تهیه کنید، همگی از جذابیت‌های روستای زیارت هستند.

روستای زیارت

عکس از: سایت Wikimedia

در روستای زیارت می‌توانید تعداد زیادی اتاق برای اجاره پیدا کنید. در این صورت دیگر نیازی نیست نگران اقامت خود در طول سفر باشید. بعضی از خانه‌های محلی در این روستا به ‌عنوان اقامتگاه بوم‌گردی در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفته است.

– روستای مغذان

روستای مغذان یا مغدان، روستایی از توابع شهرستان پارسیان است. جاذبه‌های ساحلی و طبیعت این روستا، نکات مثبتی است که گردشگران معمولا از آن یاد می‌کنند. می‌توانید به این روستا بروید، برای خودتان سوغاتی بخرید، کنار دریا بنشینید و به زیبایی‌های خلیج فارس بنگرید.

روستای مغذان هرمزگان

عکس از: سایت mizaonline

– ساحل بنود

اگر دوست دارید ساحلی صخره‌ای را از نزدیک ببینید، سری به ساحل بنود بزنید. صخره‎هایی با شکل‌های متنوع، صدای برخورد موج‌ها به صخره‌ها و غارهایی که دهانه‌هایی رو به دریا دارند، از جذابیت‌های این ساحل هستند.

ساحل بنود

عکس از: سایت alef

اگر فیلم محمد رسول الله (ص) را دیده باشید، شاید بدانید که ساحل بنود یکی از لوکیشن‌های این فیلم است. ساحل بنود به حضورش در فیلم محمد رسول الله (ص) و صخره‌ای بودن، بین مردم محلی و گردشگران خیلی معروف است.

– بندر مقام

تا حالا زیاد از بندر مقام برایتان گفته‌ایم. حال می‌خواهیم بیشتر از جذابیت‌های این بندر برایتان بگوییم. مقام به داشتن سواحل صخره‌ای، طبیعت بکر، جاده‌های زیبا و چشم‌انداز زیبای دریا معروف است.

بندر مقام

عکس از: سایت irna

با بازدید از این بندر یک روز آرام و بی‌دغدغه برای خودتان خواهید داشت. اما در این بندر بیشتر از همیشه باید حواستان باشد تا به طبیعت آسیبی نرسانید. متاسفانه در سال‌های اخیر، گردشگران آسیب زیادی به اکوسیستم سواحل صخره‌ای مقام زده‌اند.

– بندر پارسیان

بندر پارسیان هم مقصدی است که به شما مناظر طبیعی و جذاب زیادی نشان می‌دهد. نخلستان‌های این بندر، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بندر پارسیان است. قدمت این نخل‌ها اشاره به قدمت شهرستان پارسیان دارد.

بندر پارسیان

عکس از: سایت freena

اگر دوست دارید غروب یا طلوع خورشید را از چشم‌انداز زیبای دیگری ببینید، از نخلستان‌ها بازدید کنید یا در آن‌ها عکاسی کنید، حتما سری به بندر پارسیان بزنید.

اقامت در نزدیکی گردنه عشاق

اقامت، یکی از مسائل مهم برای هر سفری است. قبل از شروع هر سفری باید از محل اقامت خود مطمئن باشیم و با خیال راحت سفر کنیم. خوشبختانه گزینه‌های مختلفی برای اقامت در استان هرمزگان پیش‌روی شماست.

اقامت در گردنه عشاق

عکس از: سایت Google maps

باید در نظر داشته باشید که نزدیک گردنه عشاق هیچ هتلی برای اقامت وجود ندارد؛ اما خانه‌های محلی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی را در شهرستان‌ها و روستاهای اطراف آن راحت می‌توانید پیدا کنید. بندر مقام یکی از نزدیک‌ترین جاها به گردنه عشاق است. خوشبختانه در این بندر می‌توانید اقامتگاه‌ها و خانه‌های زیادی برای اجاره پیدا کنید.

اقامت در نزدیکی گردنه عشاق

عکس از: سایت Google maps

اگر دوست دارید حتما در هتل بمانید، باید به عسلویه، بندر لنگه یا بندرعباس بروید. خوبی اقامت در هتل‌ها این است که به بیشتر جاهای دیدنی و مکان‌های مهم شهر دسترسی خوبی دارید.

گردنه عشاق پارسیان

عکس از: سایت Google maps

کمپینگ هم می‌تواند یکی از گزینه‌های شما باشد؛ می‌توانید در سواحل بندر مقام کمپ بزنید و شب را کنار دریا سپری کنید. برای این ‌کار لازم است همه وسایل موردنیاز کمپینگ را همراه خودتان داشته باشید.

تجهیزات موردنیاز در سفر به گردنه عشاق

لباس اضافه، کفش مناسب و کرم ضدآفتاب از واجبات سفر به هرمزگان است. پس مطمئن باشید این سه مورد را فراموش نمی‌کنید. اگر می‌خواهید شب را کنار ساحل بمانید و کمپ بزنید، حتما اطمینان حاصل کنید که تمام وسایل لازم را با خودتان می‌برید.

گردنه عشاق مقام

عکس از: سایت Google maps

کیسه زباله، پماد ضدگزش، کلاه آفتاب‌گیر و عینک آفتابی هم از لازمه‌های سفر هستند. با به همراه داشتن وسایل موردنیاز هم می‌توانید از خودتان محافظت کنید و هم از طبیعت.

توصیه‌هایی برای سفر به گردنه عشاق

چند نکته برای سفر به گردنه عشاق وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها، سفری خوش و امن را برای خود و همسفرانتان رقم خواهید زد:

  • اول از همه باید بدانید بعضی از قسمت‌های بندر مقام، جزو مناطق حفاظت‌شده حیوانات هستند و شما نمی‌توانید از این بخش‌ها بازدید کنید.
  • به حیوانات، لانه‌های آن‌ها، صدف‌ها و صخره‌های ساحلی دست نزنید. آن‌ها بسیار آسیب‌پذیر هستند.
  • کیسه زباله، لباس اضافی، غذا و آب کافی همراه خود داشته باشید.
  • در آخر یادتان باشد طوری برنامه‌ریزی کنید که حسابی خوش بگذرانید. می‌توانید تجربه سفرتان به گردنه عشاق را با ما در مجله گردشگری علی بابا شریک شوید و از خاطراتتان برای ما کامنت بگذارید. سفر به سلامت.

 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.