اجاره خودرو در فرودگاه دبی

اجاره خودرو در فرودگاه دبی (DXB)؛ معرفی انواع سرویس‌ها، مدارک و قیمت

همه چیز درباره اجاره خودرو در فرودگاه دبی

اجاره خودرو در فرودگاه دبی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها بین گردشگران است تا بتوانند خیلی راحت‌تر به محل اقامت خود رسیده و در شهر دبی گشت‌وگذار کنند. از طرفی چون فرودگاه بین‌المللی DXB دبی یکی از بزرگ‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌ها در دنیاست، خدمات اجاره خودرو در آن متنوع است.

شرکت‌های متعددی وجود دارند که خودروهای مختلفی را از مدل‌های اقتصادی تا لوکس در فرودگاه دبی اجاره می‌دهند. در ادامه با مجله گردشگری علی‌بابا همراه باشید تا کرایه ماشین در فرودگاه دبی، انواع سرویس‌ها، نحوه اجاره خودرو، مدارک لازم و… را با هم بررسی کنیم.

آیا می‌توانم با خودرو اجاره شده در فرودگاه دبی به شهرهای دیگر امارات سفر کنم؟
بله، اما ممکن است شرکت از شما مبلغی را به‌عنوان هزینه خروج از شهر دریافت کند.
آیا کرایه ماشین در فرودگاه دبی خدمات بیمه نیز دارد؟
بله، هر شرکتی برای پوشش دهی نیازهای مختلف مشتریان خود انواع مختلف بیمه اجاره خودرو را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.
آیا می‌توانم در لحظه ورود به فرودگاه دبی ماشین اجاره کنم؟
بله، امکان‌پذیر است، اما برای تضمین در دسترس بودن خودرو و دریافت بهترین نرخ‌ها، توصیه می‌کنیم خودرو را پیش از ورود به فرودگاه دبی رزرو کنید.
آیا می‌توانم خودروی اجاره‌ای را در فرودگاه دبی عودت دهم؟
بله، یکی از جذاب‌ترین مزیت‌های اجاره خودرو در فرودگاه دبی این است که شما می‌توانید ماشین را هنگام برگشت در فرودگاه عودت دهید.

شرایط اجاره خودرو در فرودگاه دبی

شرکت‌های مختلف با دریافت تصویر مدارک شناسایی رسمی، گواهینامه معتبر در امارات، هزینه اجاره و موارد جانبی آن امکان استفاده از خدمات اجاره خودرو در فرودگاه دبی را برای شما فراهم می‌کنند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

به طور کلی خوب است بدانید هر دو فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم (DWC) خدمات کرایه ماشین ارائه می‌دهند. شما مسافران می‌توانید از لحظه ورود به دبی تا لحظه خروج از آن، از مزایای اجاره ماشین بهره‌مند شوید.

در نظر داشته باشید فرودگاه دبی ۳ ترمینال مختلف دارد. هنگام رزرو سرویس اجاره خودرو باید حتما ترمینال مدنظر خود را به شرکت اجاره خودرو اطلاع دهید تا فرایند تحویل ماشین خیلی سریع انجام شود.

به همین دلیل اغلب شرکت‌های اجاره خودرو هنگام دریافت مدارک از شما می‌خواهند که اطلاعات پرواز خود را هم ارائه دهید تا در ترمینال ورودی به استقبال شما آمده و در صورت تاخیر یا تغییر زمان رسیدن به فرودگاه هماهنگی‌های لازم لحاظ شود.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

کرایه ماشین در ترمینال یک فرودگاه دبی

در ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی دبی، خدمات کرایه ماشین توسط چندین شرکت معتبر ارائه می‌شود. مسافران می‌توانند برای راحتی بیشتر رفت‌وآمد خود در دبی از خدمات اجاره خودرو در فرودگاه دبی برای این ترمینال استفاده کنند.

ترمینال ۱ فرودگاه بین‌المللی دبی برای پروازهای غیر از امارات و فلای‌دبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایرلاین‌هایی مانند لوفت‌هانزا، بریتیش ایرویز، ایر فرانس، و کی‌ال‌ام از جمله شرکت‌هایی هستند که معمولا در این ترمینال فعالیت دارند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

همچنین شرکت‌های هواپیمایی آسیایی مانند کانتاس و سینگاپور ایرلاینز پروازهای خود را از این ترمینال انجام می‌دهند. این ترمینال به خوبی تجهیز شده و طیف وسیعی از خدمات و امکانات را به مسافران ارائه می‌دهد تا آن‌ها در طول مدت اقامت تجربه‌ای راحت و کارآمد در فرودگاه داشته باشند.

اجاره خودرو در ترمینال دو فرودگاه دبی

مسافران می‌توانند در ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی از خدمات اجاره خودرو شرکت‌های مختلف استفاده کنند. این شرکت‌ها انواع خودروها را از اقتصادی تا لوکس، برای اجاره ارائه می‌دهند تا نیازهای مختلف مسافران را پوشش دهند.

البته در نظر داشته باشید ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی بیشتر برای پروازهای داخلی و منطقه‌ای استفاده می‌شود. این ترمینال پایگاه اصلی شرکت هواپیمایی فلای دبی بوده و سایر ایرلاین‌ها مانند فلای ناس، ایر ایندیا اکسپرس و… خدمات پروازهای چارتر و اقتصادی را ارائه می‌دهند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

اجاره ماشین در ترمینال سه فرودگاه دبی

ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی دبی، عمدتا توسط شرکت هواپیمایی امارات استفاده می‌شود و خدمات کرایه ماشین را در سطح بالایی ارائه می‌دهد.

شرکت‌های بزرگ و برتر صنعت اجاره خودرو در دبی معمولا تقاضای زیادی برای کرایه ماشین در ترمینال ۳ فرودگاه دبی دارند. به همین دلیل بعضی شرکت‌ها برای راحتی بیشتر این امکان را فراهم کرده‌اند که مسافران قبل سفر، اجاره خودرو مورد نظرشان را برای تحویل در ترمینال ۳ فرودگاه دبی به‌صورت آنلاین رزرو کنند.

انواع سرویس‌های اجاره خودرو در فرودگاه دبی DXB

  • اجاره خودرو در فرودگاه دبی با راننده
  • کرایه ماشین در فرودگاه دبی بدون راننده

شرکت‌های مختلف اجاره خودرو در دبی سرویس‌های مختلفی مانند کرایه ماشین در فرودگاه دبی با راننده و بدون راننده به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

متقاضیان می‌توانند باتوجه‌ به نیاز و بودجه خود انواع مختلف مدل‌های ماشین را از اقتصادی تا لوکس در دو حالت با راننده یا بدون راننده برای مدت زمان روزانه، هفتگی و بلندمدت در فرودگاه دبی اجاره کنند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

سعادت رنت به‌عنوان یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین شرکت‌های ایرانی اجاره خودرو در فرودگاه دبی و داشتن رتبه یک رضایتمندی مشتری درTrip Advisor  و Google Review  این امکان را فراهم کرده تا مشتریان بدون پرداخت هزینه ترانسفر تحویل یا عودت و کاملا رایگان ماشین مورد نیازشان را در فرودگاه دبی و ترمینال‌های ۳ و ۱ کرایه کنند.

اجاره ماشین در فرودگاه دبی با راننده

بعضی از شرکت‌ها، امکان اجاره خودرو در فرودگاه دبی با راننده را ارائه می‌دهند. این گزینه برای افرادی که ترجیح می‌دهند خودشان رانندگی نکنند یا با قوانین رانندگی در امارات آشنا نیستند، مناسب است.

این سرویس می‌تواند علاوه‌بر ساعتی به‌صورت ترانسفر فرودگاهی هم باشد. در مجموع این خدمات محبوب افرادی است که نمی‌خواهند بعد از خستگی ناشی از پرواز درگیر استرس‌های رانندگی شوند و می‌خواهند با خیال راحت و سریع به محل اقامت خود برسند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

کرایه ماشین در فرودگاه دبی بدون راننده

در فرودگاه بین‌المللی دبی، امکان اجاره خودرو بدون راننده هم فراهم است. این گزینه به مسافران اجازه می‌دهد کاملا آزاد و مستقل در دبی تردد کنند.

شرکت‌های متعددی امکان اجاره خودرو در فرودگاه دبی را در انواع متنوع اقتصادی، متوسط و لوکس ارائه می‌دهند. مسافران می‌توانند با ارائه مدارکی مثل گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی، پاسپورت و هزینه اجاره، خودرو مورد نظر خود را اجاره کنند.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

این سرویس می‌تواند شامل امکانات اضافی مانند سیستم ناوبری GPS و بیمه کامل و صندلی کودک باشد که سفر را برای مسافران راحت‌تر و ایمن‌تر کند.

نحوه اجاره خودرو در فرودگاه دبی بدون راننده

  1. بررسی با شرکت مورد اعتماد اجاره خودرو در دبی
  2. انتخاب سرویس مورد نیاز
  3. تعیین خودرو از فهرست ناوگان شرکت باتوجه‌به بودجه و نیاز
  4. ارتباط با شرکت و رزرو سرویس
  5. ارسال مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای عقد قرارداد کرایه ماشین در فرودگاه دبی
  6. تایید نهایی قرارداد توسط مشتری و شرکت
  7. پرداخت هزینه‌های لازم
  8. دریافت سرویس اجاره خودرو در فرودگاه دبی

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

معمولا نحوه کرایه ماشین در فرودگاه دبی طبق مراحل بالا انجام می‌شود؛ البته ممکن است مدارک لازم برای شرکت‌های مختلف کمی متفاوت باشد.

در نظر داشته باشید بعضی شرکت‌ها مانند سعادت رنت امکان رزرو رایگان، آنلاین و ۲۴ساعته دارند تا مشتریان بتوانند راحت‌تر از خدمات اجاره خودرو در فرودگاه دبی استفاده کنند.

قیمت اجاره خودرو در فرودگاه دبی

  • مبلغ اجاره خودروهای اقتصادی در فرودگاه دبی: حدودا ۸۵-۲۰۰ درهم/روزانه
  • مبلغ اجاره خودروهای نیمه‌اقتصادی در فرودگاه دبی: حدودا ۲۰۰-۳۰۰ درهم/روزانه
  • مبلغ اجاره خودروهای تشریفاتی در فرودگاه دبی: حدودا ۳۰۰-۵۰۰ درهم/روزانه
  • مبلغ اجاره خودروهای لوکس و گران‌قیمت در فرودگاه دبی: حدودا ۵۰۰-۱۰۰۰ درهم/روزانه

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

هزینه کرایه ماشین در فرودگاه دبی باتوجه‌ به شرکت اجاره خودرو، مدل ماشین، تعداد روزها، هزینه‌های جانبی قرارداد، داشتن فیچرهای اضافی و… می‌تواند متغیر باشد، به همین دلیل قیمت‌های فهرست بالا حدودی هستند.

برای اطلاع دقیق قیمت با شرکت معتمد خود برای اجاره خودرو در ارتباط باشید.

ودیعه ضمانت نقدی و خلافی چیست؟

– ودیعه ضمانت نقدی یا دیپوزیت (deposit)

مبلغی است که شرکت به‌عنوان ضمانت عودت ماشین به‌صورت سالم دریافت کرده و پس از تحویل‌گرفتن خودرو، به مشتری برگردانده می‌شود.

در نظر داشته باشید در صورت داشتن خسارات جزئی یا جرایم راهنمایی و رانندگی مبلغی از دیپوزیت کسر شده و مابقی بازپرداخت می‌شود. زمان پرداخت مبلغ دیپوزیت طبق قوانین شرکت اجاره خودرو متغیر است.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

– ودیعه خلافی

بعضی شرکت‌ها مبلغ جزیی به‌عنوان ودیعه خلافی از مشتری دریافت می‌کنند. این مبلغ بعد از استعلام خلافی راهنمایی و رانندگی به مشتری برگردانده می‌شود.

مدارک مورد نیاز کرایه ماشین در فرودگاه دبی

باتوجه‌به نوع سرویس یعنی اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده، مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در فرودگاه دبی متفاوت است.

– مدارک لازم برای اجاره خودرو با راننده در فرودگاه دبی

در سرویس کرایه ماشین چون همه مسئولیت‌های ماشین در صورت تصادف، آسیب احتمالی و دزدی بر عهده راننده است، نیازی نیست تا مشتری مدرکی ارائه دهد. معمولا تنها اطلاعات پرواز و مشخصات شناسایی مشتری دریافت می‌شود تا قرارداد به اسم او تنظیم شده و راننده با در دست داشتن پلاکارد اسم مشتری در سالن انتظار به استقبال او بیاید.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

– مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده در فرودگاه دبی

مدارک برای کرایه ماشین در فرودگاه دبی باتوجه‌به شرایط اقامت فرد متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در فرودگاه دبی توسط افراد مقیم ایران

  • ویزا
  • پاسپورت
  • گواهی‌نامه بین‌المللی
  • اطلاعات پرواز
  • پرداخت ودیعه دیپوزیت/خلافی (طبق سیاست‌های شرکت اجاره خودرو)

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در فرودگاه دبی توسط افراد مقیم امارات

  • ویزا امارات
  • کارت اقامت امارات
  • گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی (حداکثر ۶ ماه بعد از اقامت در امارات اعتبار دارد) یا گواهی‌نامه امارات
  • پرداخت ودیعه دیپوزیت/خلافی (طبق سیاست‌های شرکت اجاره خودرو)

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

مدارک مورد نیاز اجاره ماشین در فرودگاه DXB دبی گردشگران غربی

  • ویزا
  • پاسپورت
  • گواهی‌نامه کشور محل اقامت
  • پرداخت ودیعه دیپوزیت/خلافی (طبق سیاست‌های شرکت اجاره خودرو)

گردشگران غربی و افراد مقیم در کشورهای عربی زیر می‌توانند با گواهین‌امه کشور خود در دبی ماشین اجاره کنند:

اتریش، ایتالیا، رومانی، استرالیا، ژاپن، عربستان سعودی، بحرین، کویت، بلژیک، لتونی، سنگاپور، کانادا، لیتوانی، اسلواکی، چین، لوکزامبورگ، آفریقای جنوبی، دانمارک، هلند، کره جنوبی، فنلاند، نیوزلند، اسپانیا، فرانسه، نروژ، سوئد، آلمان، سوئیس، یونان، لهستان، ترکیه، مجارستان، مجارستان، پرتغال، انگلستان، هنگ کنگ، قطر، آمریکا و ایرلند.

نکات ویژه اجاره خودرو در فرودگاه دبی

شهر دبی امارات دو فرودگاه بین‌المللی با نام‌های فرودگاه دبی (DXB) و فرودگاه آل مکتوم (DWC) دارد که هرروز هزاران مسافر در آن‌ها جابه‌جا می‌شوند. به همین دلیل صنعت کرایه ماشین در فرودگاه‌های دبی پر رونق است.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

توجه به موارد زیر برای استفاده از سرویس‌های مختلف اجاره خودرو در فرودگاه دبی خالی از لطف نیست:

– معمولا  شرکت‌های مختلف اجاره خودرو در قرارداد خود قید می‌کنند ماشین با همان میزان بنزینی که تحویل داده شده، عودت شود.

– چون ماشین‌ها عموما کارواش رفته و تمیز تحویل داده می‌شوند، هنگام عودت هم باید تمیز باشند. بنابراین اگر خودرو را کثیف و بدون کارواش برگردانید، هزینه کارواش از شما دریافت خواهد شد.

– به دلیل این‌که بوی سیگار و دخانیات برای همه نامطلوب است، شرکت‌ها قید می‌کنند داخل ماشین سیگار کشیده نشود. اگر مشتری این قانون را نقض کند، باید مبلغی را به‌عنوان جریمه بپردازد.

– عبور از خیابان شیخ زائد و سایر خیابان‌های معروف به ازای هر بار رفت یا برگشت ۵ درهم هزینه عبور یا سالیک (salik) دارد. در صورت عبور از این خیابان‌ها مبلغ سالیک از مشتری دریافت می‌شود.

– مالیات اجاره خودرو مطابق با قوانین مالیاتی دبی ۵% است. هنگام عقد قرارداد این مبلغ در فاکتور نهایی لحاظ خواهد شد.

– هزینه انتقال پول برای قراردادهای اجاره خودرو در دبی متغیر و بین ۱۰ تا ۵۰ درهم است. اگر شما ودیعه ضمانت نقدی یا ودیعه خلافی خود را در دبی پرداخت کرده باشید و بخواهید این مبلغ از طریق صرافی یا مسترکارت در کشور دیگری به شما بازگردانده شود، کارمزدی بر این انتقال تعلق می‌گیرد که باید آن را بپردازید.

اجاره خودرو در فرودگاه دبی

سخن آخر

اجاره خودرو در فرودگاه دبی به عنوان یک گزینه راحت و مقرون‌به‌صرفه برای گردشگران این شهر امارات است. خدمات متنوع اجاره خودرو در مدل‌های اقتصادی تا لوکس و سرویس‌های بدون راننده و با راننده، نیازهای مختلف مسافران را پوشش می‌دهد.

هر شرکت باتوجه به سیاست‌های خود مدارک و هزینه کرایه ماشین در فرودگاه دبی را مشخص می‌کند. در نهایت شما می‌توانید با جست‌وجو در سایت‌ها و بررسی رضایتمندی مشتریان بهترین شرکت را برای اجاره ماشین در فرودگاه دبی انتخاب و سفری راحت و دلچسب را تجربه کنید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.