آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو آرژانتین ماجراجویی در گلوگاه شیطان

آبشار ایگوازو از عجایب هفتگانه جدید دنیا

آبشار ایگوازو یا آبشار ایگواسو؟ این آبشار از جاهای دیدنی برزیل است یا از جاهای دیدنی آرژانتین؟ اصلا بازدید از آبشارهای ایگواسو ارزش طی کردن این همه راه تا یک قاره دیگر را دارد؟ این‌ها سوالاتی است که معمولا مسافرانی که به دنبال مقصدی جدید و هیجان‌انگیز برای سفر هستند، می‌پرسند. به همین دلیل در این مطلب از مجله گردشگری علی بابا می‌خواهم آبشارهای ایگوازو را معرفی کنم.

چرا آبشارهای ایگواسو اینقدر مهم و معروف هستند؟ کافی است فقط عکس و فیلم این جاذبه را ببینید تا از زیبایی آن شگفت‌زده شوید. اما دلیل اصلی اهمیت این جاذبه طبیعی آمریکای جنوبی فقط مرتبط با زیبایی آن و گردشگری نیست. پارک ملی ایگوازو خانه بسیاری از مهم‌ترین گونه‌های جانوری و گیاهی است که اکوسیستم طبیعی تمام آمریکای لاتین به آن وابسته است.

اول از همه باید بدانید که آبشار ایگواسو یا آبشار ایگوازو در آمریکای جنوبی و دقیقا در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارد. دیدن این آبشار فوق‌العاده زیبا و خاص هم از برزیل و هم از آرژانتین امکان‌پذیر است. پس اگر می‌خواهید جاهای دیدنی برزیل یا جاهای دیدنی آرژانتین را ببینید، بازدید از آبشارهای ایگواسو را در برنامه سفرتان قرار دهید.

آبشار ایگواسو کجاست؟
آبشار ایگواسو در آمریکای جنوبی، در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارد.
علت محبوبیت آبشار ایگواسو چیست؟
این آبشار از عجایب هفتگانه طبیعی و از آثار ثبت شده در یونسکو است و در منطقه‌ای سرسبز با گونه‌های جانوری و گیاهی منحصربه‌فرد قرار گرفته است.
در امتداد آبشار ایگواسو چند آبشار وجود دارد؟
آبشارهای ایگواسو از ۲۷۵ آبشار در سایزهای مختلف تشکیل شده است.
چه زمانی به آبشار ایگواسو سفر کنیم؟
بهترین زمان برای بازدید از آبشار ایگوازو از نظر آب‌وهوایی و خلوتی، از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت و اواسط شهریور تا اواسط آبان است.
تفریحات آبشار ایگواسو چیست؟
قایق‌رانی، تماشای جنگل با قطار زیست‌محیطی، تماشای حیوانات، تور هلیکوپتر، رفتن به باغ وحش، بازدید از باغ پرندگان، سافاری ماکوکو و گشتن در طبیعت بعضی از تفریحات آبشار ایگواسو هستند.

آبشار ایگواسو آرژانتین

آبشار ایگوازو یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی برزیل، آرژانتین و آمریکای جنوبی است. هر ساله میلیون‌ها نفر برای بازدید از این جاذبه طبیعی زیبا که بین آرژانتین و برزیل قرار دارد به این منطقه سفر می‌کنند. در طول سال ۲۰۱۹ م.، آبشار ایگواسو میزبان ۱,۶۴۰,۰۰۰ بازدید کننده داخلی و خارجی بوده است. جالب است بدانید که همه گردشگران از دیدن عظمت این آبشار شگفت‌زده می‌شوند.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

اهمیت پارک ملی ایگوازو برای اکوسیستم و محیط زیست منطقه باعث شده تا رسیدگی خوبی برای مراقبت و نگهداری از این جاذبه طبیعی به عمل آید. هر بازدیدکننده‌ای که به آبشار ایگوازو می‌آید، با ارزآوری کمک مهمی به ادامه کار حفاظت از این منطقه می‌کند. همچنین، آبشار ایگوازو امکان توسعه اقتصاد و کسب‌وکارهای محلی را فراهم کرده است و باعث رشد شهر پورتو ایگوازو و فوز د ایگوازو شده و کیفیت زندگی ساکنانش را بهبود بخشیده است.

آبشار ایگوازو از دو پارک ملی تشکیل شده است. یکی در فوز د ایگوازو برزیل (Foz de Iguazu) و دیگری در پورتو ایگوازو آرژانتین (Puerto Iguazu). نکته عجیب این است که خیلی‌ها تنها آبشارها را به عنوان جاذبه اصلی می‌شناسند، اما پارک ملی ایگواسو با ۲۵۲۹۸۲ هکتار وسعت، محل زندگی گونه‌های جانوری و گیاهی جالبی است. ۶۷۷۲۰ هکتار از این پارک ملی در سمت آرژانتین و ۱۸۵۲۶۲ هکتار آن در سمت برزیل قرار گرفته است.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

آبشارهای ایگواسو در آرژانتین و برزیل توانستند توجه تعداد زیادی از مردم جهان را به خود جلب کنند و تقریبا در سال ۱۹۳۴ م. در آرژانتین و سال ۱۹۳۹ در برزیل این منطقه به عنوان پارک ملی اعلام شد. پس از چند سال که میلیون‌ها بازدیدکننده مجذوب مناظر فوق‌العاده زیبای این جاذبه طبیعی شدند، یونسکو در سال ۱۹۸۴ م. آبشارهای ایگواسو را به عنوان میراث جهانی معرفی کرد. در سال ۲۰۱۳ م. نیز مجددا این جاذبه به عنوان ارزش جهانی استثنایی ثبت شد.

معرفی آبشار ایگواسو

آبشار ایگواسو یا ایگوازو از مهم‌ترین جاهای دیدنی برزیل و جاهای دیدنی آرژانتین است. جالب است بدانید که این آبشار از آبشار نیاگارا که معروف‌ترین آبشار دنیا است، بلند‌تر و عریض‌تر است. ارتفاع آبشار ایگواسو بزریل ۸۲ متر و ارتفاع آبشار نیاگارا ۵۴ متر است. پهنای آبشار ایگوازو برزیل ۲۷۰۰ متر و پهنای آبشار نیاگارا ۹۴۵ متر است.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

این آبشار نعلی شکل به رود ایگوازو، واقع در مرز برزیل و آرژانتین می‌ریزد و به همین دلیل از جاذبه‌های طبیعی مهم هر دو کشور به شمار می‌رود. اسم اصلی این آبشار «آگوا گرنده» به معنی آب بزرگ است و از قدیم مردم بومی منطقه به خاطر ارتفاع زیاد و حجم زیاد آب آن را به این نام می‌خواندند.

آبشارهای ایگواسو از ۲۷۵ آبشار با ارتفاع‌های مختلف تشکیل شده‌ است. اطراف آبشار هم پر از جزیره‌های صخره‌ای کوچک و بزرگ پوشیده از درخت و گیاهان است. از ماه آبان تا فروردین که ماه‌های پرباران این منطقه است، حجم آب رودخانه و آبشار افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

آبشار ایگواسو به انگلیسی (Iguazu fall) با حرف «زِد» (Z) نوشته می‌شود، به همین دلیل به آن آبشار ایگوازو هم می‌گویند. آبشارهای ایگوازو بخشی از پارک‌های ملی برزیل و آرژانتین هستند. این جاذبه نه تنها برای کشورهای برزیل و آرژانتین، بلکه برای آمریکای جنوبی و حتی دنیا اهمیت زیادی دارد.

دلیل اهمیت آبشارهای ایگواسو وجود گونه‌های جانوری و گیاهی کمیاب در آن است. حتی این آبشارها در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند و در بین فهرست عجایب هفتگانه دنیا قرار دارند.

ارتفاع آبشار ایگواسو

آبشارهای ایگواسو از ۲۷۵ آبشار تشکیل شده‌اند و بلندترین آبشار آن به اسم گلوی شیطان ۸۰ متر ارتفاع دارد. ارتفاع آبشار ایگواسو از ۳۰ متر شروع می‌شود و به طور تقریبی از آبشارهای ۴۰ متری، ۵۰ متری و ۶۰ متری تشکیل شده است.

ارتفاع آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

آبشار ایگواسو کجاست؟

آبشارهای ایگواسو در آمریکای جنوبی و مرز برزیل و آرژانتین قرار دارند. برای دیدن آبشارهای ایگوازو از برزیل باید به شهر «فوز دو ایگواسو» (Foz de Iguazu) و از آرژانتین باید به شهر «پورتو ایگواسو» (Puerto Iguazu) بروید.

  • آدرس آبشار ایگوازو برزیل: ایالت پارانا، ۲۹ کیلومتری شرق شهر فوز دو ایگواسو، بزرگراه Br-469
  • آدرس آبشار ایگوازو آرژانتین: استان میسیونز، ۱۸ کیلومتری جنوب شرق شهر پورتو ایگواسو، جاده ۱۰۱

اگرچه پاراگوئه هم به آبشار نزدیک است، اما فقط رودخانه‌ای مشترک دارد که آب آن به آبشار ایگوازو می‌ریزد.

لوکیشن آبشار ایگواسو روی گوگل مپ

ارتفاع آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

دسترسی به آبشار ایگواسو

آبشارهای ایگوازو به چندین شهر بزرگ برزیل و آرژانتین نزدیک است و با پرواز مستقیم می‌توانید خیلی راحت به آبشار برسید. به عنوان مثال، دسترسی به آبشار ایگوازو از بوئنوس آیرس با هواپیما فقط ۲ ساعت طول می‌کشد و از ریودوژانیرو نیز می‌توانید در عرض دو ساعت به آبشارهای ایگوازو برسید.

ارتفاع آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

از آنجایی‌که آبشارهای ایگوازو بین آرژانتین و برزیل مشترک هستند، دو فرودگاه برای رسیدن به آنجا وجود دارد:

  • فرودگاه پورتو ایگوازو (Puerto Iguazu): کد فرودگاه آی.جی.آر. (IGR)
  • فرودگاه فوز د ایگوازو (Foz de Iguazu): کد فرودگاه آی.جی.یو. (IGU)

اینکه کدام فرودگاه را برای رسیدن به آبشارها انتخاب می‌کنید، بستگی به این دارد که از کدام کشور می‌آیید.

اگر می‌خواهید از مقصدهایی در آرژانتین مانند بوئنوس آیرس، کوردوبا، سالتا یا شهرهای دیگر از ایگواسو بازدید کنید، باید به دنبال پروازهایی باشید که به پورتو ایگوازو می‌رسند. اما اگر از ریودوژانیرو، سائوپائولو یا حتی برخی از مقاصد بین‌المللی مانند لیما (پرو) می‌آیید، به دنبال پروازهایی باشید که به فوز د ایگوازو (کد فرودگاه IGU) می‌رسند.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

در کل هر دو فرودگاه به آبشار ایگوازو نزدیک هستند و تورهای یک روزه پارک ملی ایگواسو با هواپیما و بدون اقامت شبانه هستند. یعنی پرواز رفت و برگشت در همان روز انجام می‌شود. اگرچه ممکن است زمان کوتاهی به نظر برسد، اما برای مسافرانی که با هدف بازدید از جاهای دیدنی برزیل یا جاهای دیدنی آرژانتین سفر می‌کنند، گزینه‌ای بسیار عالی است.

از فرودگاه تا آبشار ایگوازو در سمت آرژانتین ۹ کیلومتر (۱۵ تا ۲۰ دقیقه با ماشین) و در سمت برزیل ۴ کیلومتر (کمتر از ۱۰ دقیقه با ماشین) فاصله دارد.

بهتر است بدانید که سفر به کشورهای آمریکای جنوبی به صورت مستقل زیاد امن نیست و پیشنهاد می‌کنم حتما با تور برزیل یا تور آرژانتین سفر کنید. سفر با تور از همه لحاظ مناسب‌تر است. وقتی با تور برزیل یا تور آرژانتین سفر کنید، برای بازدید از جاهای دیدنی دردسر نخواهید داشتید و سفری امن و مقرون‌به‌صرفه را تجربه خواهید کرد.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

بهترین زمان سفر به آبشار ایگواسو

بهترین زمان برای بازدید از آبشار ایگوازو از نظر آب‌وهوایی و خلوتی از ماه آوریل تا می (اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت) و از سپتامبر تا اکتبر (اواسط شهریور تا اواسط آبان) است. به این دلیل که در آن زمان گرما چندان شدید نیست و تعداد گردشگران هم کم‌تر است.

همچنین، اگر روزهای دوشنبه تا جمعه را برای بازدید از آبشار ایگوازو انتخاب کنید، خلوت‌تر خواهد بود. باید توجه کنید که تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی از شلوغ‌ترین روزهای بازدید از آبشارهای ایگواسو به شمار می‌رود.

بهترین زمان سفر به آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

زمان بازدید از آبشار ایگواسو

  • زمان بازدید از آبشارها در پارک ملی ایگواسو آرژانتین از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ (۶:۰۰ بعدازظهر) است.
  • زمان بازدید از آبشارها در پارک ملی ایگواسو برزیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ (۶:۰۰ بعدازظهر) است.
  • هر دو پارک ملی در کریسمس و سال نو باز هستند. فقط به خاطر داشته باشید که در روزهای ۲۴ و ۲۵ دسامبر، ۳۱ دسامبر و ۱ ژانویه به طور کلی هیچ تور گروهی به آبشار ایگوازو برزیل و آبشار ایگوازو آرژانتین وجود ندارد. اما خودتان به صورت مستقل می‌توانید برای بازدید بروید.

تاریخچه آبشار ایگواسو

اولین کسی که آبشار ایگوازو را پیدا کرد، جهانگردی اسپانیایی به نام آلوارو نونیز کابزا د واکا بود. او در طی سفری از جایی که اکنون به نام آسونسیون (پاراگوئه) می‌شناسیم، به این آبشار رسید و آن را «سالتوس دل سانتا ماری» به معنی آبشارهای سانتا ماری نامید.

تاریخچه آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

بعدها، اولین فرقه یسوعی‌ها (فرقه‌ای مذهبی وابسته به کلیسای کاتولیک) به این‌جا نقل مکان کردند و در این ناحیه مستقر شدند (امروزه ویرانه‌های باقی‌مانده از آن دوره، جاذبه‌ای توریستی و جالب‌توجه است). در آن زمان بیش از ۳۰ شهر در جنوب پاراگوئه، برزیل و کل استان تحت تسلط این فرقه بود. در نهایت سال ۱۷۶۸ م.، یسوعیان توسط پادشاه اسپانیا اخراج شدند و این مکان به کلی فراموش شد.

مدتی بعد، گرگوریو لزاما، تاجر و سیاستمدار آرژانتینی، این زمین را به دلیل اینکه آن را کم‌ارزش می‌دانست، به حراج گذاشت. این زمین در حراج در سال ۱۹۰۷ م. فروخته شد. شخصی به نام دومینگو این زمین‌ها را خریداری کرد. او پتانسیل‌های گردشگری این مکان را کشف کرد و اولین هتل را در این منطقه تاسیس و جاده‌هایی را ایجاد کرد تا مردم به آبشارها برسند.

ارتفاع آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

جالب است بدانید که در سال ۱۹۰۱ م. اولین تور گردشگری به این منطقه وارد شد، اما از آنجایی‌که مسیر رسیدن به آبشار سخت بود، نتیجه مثبتی نداشت. یکی از شرکت‌کنندگان در این گروه ویکتوریا آگویر بود که به لطف کمک مالی او و دو گردشگر دیگر، اولین بزرگراه از پورتو ایگوازو (Puerto Iguazu) آرژانتین به آبشارهای ایگوازو ساخته شد. به همین دلیل اسم خیابان اصلی را ویکتوریا آگویر گذاشتند.

سال‌ها بعد، پورتو ایگوازو به لطف درآمدزایی از گردشگری و منابع چوبی جنگل از لحاظ اقتصادی و رفاهی رشد زیادی کرد. در سال ۱۹۳۴ م.، به خاطر حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری مهم این منطقه “پارک ملی ایگوازو” به ثبت رسید.

قایقرانی در آبشار

عکس از: سایت Iguazufalls

در سال ۱۹۸۴ م.، یونسکو پارک ملی ایگوازو را به عنوان “میراث جهانی” معرفی کرد. سال ۲۰۱۱ م.، بنیاد عجایب هفتگانه جدید، آبشارهای ایگواسو را در لیست “عجایب جدید جهان” قرار داد. در سال ۲۰۱۳، یونسکو به دلیل اهمیت فرهنگی و طبیعی این منطقه، پارک ملی ایگوازو را مجددا به عنوان «ارزش جهانی استثنایی» معرفی کرد.

گونه‌های جانوری آبشار ایگواسو

آبشار ایگوازو محل زندگی حیوانات و گیاهان مختلفی است که همانند آن‌ها را در هیچ جای دیگری نمی‌توان یافت. در بازدید از پارک ملی ایگواسو چه در آرژانتین و چه در برزیل، می‌توانید گونه‌های جانوری خاص و زیبایی را ببینید.

گونه‌های جانوری آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

دقت کنید که به دلایل ایمنی و برای حفظ سلامت این جانوران نباید به آن‌ها غذا بدهید. اگر دوست دارید از نزدیک و با دقت این حیوانات را ببینید می‌توانید به باغ وحش پارک ملی ایگوازو بروید. همچنین، برای دیدن گونه‌های مختلف پرندگان، شرکت در تورهای مخصوص تماشای پرنده‌ها، انتخاب مناسبی خواهد بود.

وضعیت آب‌وهوای ایگواسو

آب‌وهوای آبشارهای ایگوازو مرطوب و گرم است. بدیهی است که بسته به فصل، میزان رطوبت و دمای هوا، کم و زیاد می‌شود. ایگواسو از ماه آوریل تا آگوست بیشترین میزان شرجی را تجربه می‌کند، یعنی از فروردین تا اواسط شهریور ماه میزان رطوب هوا بین ۷۹ تا ۸۱ درصد است. از ماه می تا جولای (اردیبهشت تا تیر) با وجود بالا بودن رطوبت هوا، دما در پایین‌ترین حالت ممکن است.

وضعیت آب‌وهوای ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

دانستی‌های جالب درباره آبشار ایگواسو

  • جالب است بدانید که آبشار ایگواسو از آبشار نیاگارا، که تقریبا می‌توان گفت معروف‌ترین و محبوب‌ترین آبشار دنیا محسوب می‌شود، مرتفع‌تر، عریض‌تر و پرآب‌تر است.
  • این آبشار به خاطر حجم بالای آب و سرعت زیادش همه چیز را می‌بلعد و ناپدید می‌کند. به همین دلیل به آن گلوگاه شیطان می‌گویند.
  • «آلوارو» جهانگرد اسپانیایی اولین کسی بود که این جاذبه طبیعی آمریکای لاتین را کشف کرد.
  • نام اصلی این آبشار ابتدا به زبان اسپانیایی «آگوا گرنده» به معنی «آب بزرگ» بوده است.
  • آبشارهای ایگوازو لوکیشن موردعلاقه کارگردان‌های فیلم‌های هالیوودی است.
  • آبشار ایگوازو برزیل یکی از عجایب هفتگانه طبیعی دنیا است.
  • آبشار ایگواسو در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد.
  • این آبشار در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است.
تاریخچه آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

تفریحات منطقه ایگواسو

در تور بازدید از پارک ملی ایگواسو برزیل با توجه به علایقی که دارید، تفریحات متنوع و جدیدی را می‌توانید تجربه کنید. تماشای آبشارها و مناظر جنگل تنها تفریحات ایگوازو نیستند. تفریحات منطقه ایگواسو عبارتند از:

– پیاده‌روی در طبیعت

تماشای طبیعت بکر و مناظر سرسبز و گوش دادن به صدای دلنشین پرندگان و آبشارها به تخلیه انرژی‌های منفی و آرامش گرفتن کمک می‌کند. پارک ملی، مسیر سرسبز معروفی دارد که برای پیاده‌روی و عکاسی عالی است. این مسیر به شکل تونلی سرسبز پوشیده از گیاهان مختلف است.

تاریخچه آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

– گردش با قطار زیست‌محیطی

یکی از راه‌های گشتن در پارک ملی استفاده از قطار زیست محیطی است. این قطار کاملا سازگار با محیط زیست و بدون صدا است و  آسیبی به طبیعت و حیوانات نمی‌رساند. گردشگران معمولا سوار این قطار می‌شوند و مسافتی از جنگل را با این قطار می‌پیمایند و به تماشای مناظر اطراف می‌نشینند.

– قایق‌رانی

یکی از تفریحات موردعلاقه مسافران، قایق‌رانی در رودخانه ایگواسو است. اگر شما هم به قایق‌رانی علاقه دارید، حتما لباس اضافه همراه خود ببرید، چون قرار است حسابی خیس شوید.

قایقرانی

عکس از: سایت Iguazufalls

– سافاری ماکوکو

سافاری ماکوکو ترکیبی از گشت‌وگذار در جنگل با قطار و قایق‌سواری در رودخانه است. در سافاری ماکوکو اول مسافتی را در دل جنگل طی می‌کنید تا به رودخانه برسید. بعد از پوشیدن جلیقه نجات، سوار قایق‌های مخصوص می‌شوید و تا نزدیکی بلندترین آبشار ایگواسو و گلوگاه شیطان می‌روید.

به خاطر نزدیک شدن زیاد به آبشارها لباس‌هایتان خیس می‌شود. به همین دلیل باید لباس اضافه همراه خود داشته باشید. هزینه سافاری ماکوکو از ۱۳۰ تا ۲۰۰ دلار است.

– تور هلیکوپتر

اگر هزینه اهمیتی برایتان ندارد، تجربه هیجان‌انگیز تور هلیکوپتر ایگوازو را از دست ندهید. در این تور با هلیکوپتر از بالا مناظر آبشارها و پارک ملی را تماشا می‌کنید. تور هلیکوپتر آبشارهای ایگوازو ۶ نفره است، ۱۲ دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن از ۱۹۹ دلار شروع می‌شود.

هلی کوپتر

عکس از: سایت Booking

جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگواسو

جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگواسو مربوط به طبیعت‌گردی و جاذبه‌های طبیعی منطقه است. بهترین جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگواسو به ترتیب زیر هستند:

– باغ پرندگان

یکی از جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگوازو باغ پرندگان است. این باغ دارای استاندارد جهانی پرندگان است و ۱۷ هکتار وسعت دارد. ۴ هکتار از باغ پرندگان در جنگل نیمه گرمسیری قرار دارد. باغ پرندگان ایگواسو خانه بیش از ۵۰۰ پرنده بومی و غیربومی منطقه است. چیزی که باعث جذابیت این مکان شده است این است که در باغ پرندگان ایگوازو تماشای پرندگان بدون محدودیت توری و قفس است و تمام پرندگان به صورت آزادانه در آن زندگی می‌کنند.

تاریخچه آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

آدرس باغ پرندگان ایگواسو: بزرگراه کاتاراتاس، مقابل پارک ملی ایگواسو، ۲ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی فوز دو ایگواسو و ۱۴ کیلومتری مرکز شهر فوز دو ایگواسو

ساعت بازدید: ۸:۳۰ الی ۱۸

– سد ایتایپو

سد ایتایپو یکی دیگر از جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگواسو است. نیروگاه برق آبی ایتایپو (Itaipu)، دوملیتی است و بین شهرهای هرنانداریاس در پاراگوئه و فوز دو ایگواسو در برزیل، بر روی رودخانه پارانا قرار دارد. این سد در مرز برزیل و پاراگوئه، در ۱۴ کیلومتری شمال پل دوستی واقع شده است.

سد ایتابو

عکس از: سایت Iguazufalls

بازدید گردشگران از سد ایتایپو در سال ۱۹۷۷ م.، زمانی که نیروگاه هنوز در مراحل اولیه ساخت قرار داشت، شروع شد. از آن زمان، بیش از ۱۹ میلیون بازدیدکننده از برزیل، پاراگوئه و ۱۸۸ کشور دیگر وارد این منطقه شده‌اند. بهتر است بدانید که برای بازدید از این سد باید از قبل ثبت‌نام کنید و درخواست بازدید بدهید.

بعضی از تورهای آبشار ایگواسو شامل بازدید از سد ایتایپو نیز هست. هزینه بازدید از سد ایتایپو رایگان است و فقط درخواست دادن قبل از بازدید کمی این موضوع را برای گردشگرانی که بدون تور سفر می‌کنند، چالش‌برانگیز کرده است. بازدید از سد هیدروالکتریک ایتایپو مناسب علاقه‌مندان به سازه‌های مهندسی است.

فاصله آبشارهای ایگوازو تا سد ایتایپو حدود ۱ ساعت و نیم است.

سد ایتایپو

عکس از: سایت Iguazufalls

– پارک ملی ایگواسو

آبشارهای ایگواسو در پارک ملی ایگواسو قرار دارند و هنگام بازدید آبشارها می‌توانید از قدم زدن در پارک ملی و تماشای مناظر زیبای آن لذت ببرید. در این پارک گونه‌های متنوعی از گیاهان و جانوران کمیاب را خواهید دید. پارک ملی ایگواسو که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی از پارک ملی در برزیل و بخش دیگر آن در آرژانتین قرار دارد.

– پارک پرندگان گوئیرا اوگا

پارک پرندگان گوئیرا اوگا یا گیرا اوگا در واقع پناهگاهی برای پرندگان و حیوانات آسیب‌دیده است. حیوانات جنگل میسیونز که در جاده‌ها دچار حادثه می‌شوند، توسط شکارچیان مجروح می‌شوند یا به طور داوطلبانه توسط مردم واگذار می‌شوند، در این پارک نگهداری می‌شوند. این پارک ۱۹ هکتار مساحت دارد و منطقه‌ای حفاظت‌شده است. هدف از ایجاد این پارک درمان پرندگان و جانوران آسیب‌دیده و رهاسازی آن‌ها در جنگل بعد از بهبود است.

تاریخچه آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

همچنین، گونه‌‌های در معرض خطر انقراض را برای تولیدمثل آماده می‌کنند و تحقیقاتی درباره آن‌ها انجام می‌دهند. در واقع می‌توان گفت پارک پرندگان گوئیرا اوگا مثل بیمارستان و پناهگاهی برای پرندگان و جانوران است.

– موزه تصاویر جنگل بارانی

دندانپزشکی به نام رودولفو تئوفیلو آلو، میراث هنری و فرهنگی قابل‌توجهی را در پورتو ایگوازو آرژانتین به یادگار گذاشته است. شما می‌توانید مجسمه‌هایی را که با چوب‌های بومی جنگل به دست این دندانپزشک ساخته شده‌ است، در موزه تصاویر جنگل بارانی ببینید. جالب است بدانید که رودولفو هنر منبت‌کاری و مجسمه‌سازی با چوب‌های بومی را بدون اینکه از کسی آموزش ببیند، یاد گرفته بود. او در جنگل پارانا زندگی می‌کرد و برای سرگرمی خود کارگاه منبت‌کاری درست کرده بود.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

اگر به آثار هنری علاقه دارید، خوب است از این موزه دیدن کنید. او مجسمه‌های چوبی زیادی را با الهام از مردم بومی منطقه و داستان‌هایی که در آنجا اتفاق می‌افتاد، با دست ساخته است. فاصله آبشار ایگواسو تا موزه تصاویر جنگل بارانی با ماشین، یک ساعت است.

– مرزهای سه‌گانه

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگواسو، مرزهای سه‌گانه است. دلیل اهمیت مرزهای سه‌گانه به خاطر موقعیت جغرافیایی آن است. مرزهای سه‌گانه جایی است که آرژانتین، پاراگوئه و برزیل با هم مرز مشترک دارند. در این منطقه، شهرهای پورتو ایگواسو (Puerto Iguazú) در استان میسویونز آرژانتین، فوز د ایگواچو (Foz do Iguaçu) در ایالت پارانا برزیل و پرزیدنته فرانکو (Presidente Franco) و سیوداد دل استه (Ciudad del Este) پاراگوئه را خواهید یافت.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

در مرزهای سه‌گانه رودخانه‌های ایگواسو و پارانا به هم می‌رسند. پل ترنسردو نبس (Tancredo Neves)از رودخانه ایگواسو عبور می‌کند و شهرهای آرژانتین و برزیل را به هم متصل می‌کند.

بر فراز رودخانه پارانا، پل دوستی، فوز دو ایگواسو را به سیوداد دل استه متصل می‌کند. علاوه بر این، عبور و مرور با قایق بر روی هر دو رودخانه امکان‌پذیر است و پورتو ایگوازو را به پرزیدنت فرانکو متصل می‌کند. در مرزهای سه‌گانه، هر کشور یک ابلیسک (ستون سنگی چهارگوش و بلند با نوک هرمی) با رنگ پرچم ملی دارد.

آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

فاصله آبشارهای ایگواسو تا مرزهای سه‌گانه که از جاهای دیدنی نزدیک آبشار ایگوازو است، حدودا یک ساعت و نیم است.

اقامت نزدیک آبشار ایگواسو

بیشتر مسافرانی که برای بازدید از این جاذبه سفر می‌کنند با هواپیما صبح زود حرکت می‌کنند و شب برمی‌گردند. اما اگر شما قصد تجربه اقامت شبانه در نزدیکی آبشار ایگواسو را دارید، نیاز نیست نگران چیزی باشید.

نمای بالایی آبشار

عکس از: سایت Iguazufalls

آبشارهای ایگواسو یک جاذبه توریستی است و هتل‌های نزدیک به آن با امکانات و قیمت‌های مختلف برای راحتی مسافران فراهم هستند. شما با توجه به بودجه‌ای که دارید، می‌توانید اقامتگاه خود را انتخاب کنید. فرقی ندارد مقصد شما برزیل است یا آرژانتین؛ در هر صورت هتل‌های نزدیک به آبشار ایگوازو امکانات کامل و مناسبی دارند.

اگر می‌خواهید در پارک ملی ایگواسو بمانید، هتل بلموند داس کاتاراتاس (Belmond Hotel das Cataratas) در پارک ملی دو ایگواسو، در سمت برزیلی آبشار واقع شده است. این هتل ۵ ستاره شگفت‌انگیز، تنها هتل در داخل پارک است و گزینه‌ای مجلل و راحت برای کسانی است که به دنبال اقامتی لوکس در نزدیکی آبشار هستند.

تاریخچه آبشار ایگواسو

عکس از: سایت Iguazufalls

هتل بلموند دارای چشم‌اندازهای زیبا از آبشار، استخر، اسپا، چندین رستوران و دسترسی آسان به مسیرهای پیاده‌روی پارک است.

بهترین هتل های نزدیک به آبشار ایگواسو

  • هتل لوکس مرکیور ایگواسو ایریو (Mercure Iguazu Hotel Iru)
  • هتل خاردین ایگواسو (Hotel Jardin de Iguazu) از هتل‌های میان‌رده
  • ویواز کاتاراتاس ریزورت هتل (Vivaz Cataratas Hotel Resort)
  • ال اورو سوئیت هتل (El Uru Suite Hotel) از جمله هتل های ارزان‌قیمت
  • دنی هتل (Hotel Dany) از هتل‌های ارزان نزدیک به آبشارهای ایگواسو
بهترین هتل های نزدیک به آبشار ایگواسو 

عکس از: سایت Booking

تجهیزات موردنیاز در سفر به آبشار ایگواسو

وقتی با تور به آبشار ایگواسو سفر می‌کنید، نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و فقط باید لوازم شخصی موردنیازتان را همراه خود ببرید. همیشه در طبیعت‌گردی نیاز به پوشیدن لباس راحت و کفش مناسب پیاده‌روی دارید. آب‌وهوای این منطقه گرم و مرطوب است، پس حتما لباس‌های نخی بپوشید. عینک آفتابی، کلاه نقاب‌دار و کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.

مسیر قاطر

عکس از: سایت Iguazufalls

یک کوله‌پشتی همراه خود داشته باشید و در آن لباس و کفش اضافه و کمی خوراکی و آب بگذارید. البته در نزدیکی آبشار، اقامتگاه، رستوران و امکانات رفاهی فراهم است. همچنین، کمد‌های قفل‌دار مخصوص برای گذاشتن وسایلتان هم وجود دارد. پاوربانک و دوربین عکاسی هم فراموش نکنید، چون از واجبات در سفر است.

توصیه‌هایی برای سفر به آبشار ایگواسو

  • استفاده از پهپاد یا دِرون‌های فیلمبرداری ممنوع است. اگر برای تولیدمحتوا و تبلیغات قصد فیلمبرداری با دِرون را دارید، باید از مسئولین پارک ملی ایگواسو اجازه رسمی بگیرید.
  • پارک ملی ایگوازو هم در برزیل و هم در آرژانتین کمدهایی قفل‌دار برای نگهداری وسایل شخصی‌تان دارد.
  • برای بازدید از آبشارهای ایگواسو برزیل و آبشارهای ایگواسو آرژانتین باید هزینه ورودی بپردازید.
  • برای بازدید از این جاذبه طبیعی باید لباس راحت، سبک و نخی بپوشید.
  • قایق‌رانی در رودخانه ایگواسو می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز باشد.
  • همراه داشتن کرم ضدآفتاب و لوسیون‌های دافع پشه را فراموش نکنید.
  • کفش راحت و مناسب پیاده‌روی بپوشید.
  • شنا کردن در آبشار ممنوع است.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.