موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر تهران؛ موزه‌ای از آثار بی‌نظیر ایران و جهان

دیدن بیش از 4000 اثر ارزشمند در موزه هنرهای معاصر

اگر می‌خواهید بیشتر از ۴۰۰۰ اثر ارزشمند از هنرمندان چیره‌دست ایران و جهان را فقط در چند ساعت ببینید، سری به موزه هنرهای معاصر تهران در بوستان لاله بزنید که یکی از متفاوت‌ترین جاهای دیدنی تهران است.

در موزه هنرهای معاصر، آثار و گنجینه‌های هنر مدرن به چشم می‌خورد. بیشتر این آثار مربوط به زمان بعد از جنگ جهانی دوم تا قبل از دهه ۱۹۸۰ میلادی هستند. آثار و سبک‌های مختلفی در موزه هنرهای معاصر خواهید دید: پاپ آرت، مینیمالیسم، فوتورئالیسم و ده‌ها سبک دیگر.

اگر شما هم دوست دارید از آثار ارزشمند تاریخی بازدید کنید، ساختمانی جذاب را ببینید، با یکی از موزه‌های مهم ایران آشنا شوید و یک بازدید خوب از موزه داشته باشید، در این مقاله از مجله گردشگری علی بابا با ما همراه باشید تا موزه هنرهای معاصر تهران را کامل بشناسید.

موزه هنرهای معاصر کجاست؟
موزه هنرهای معاصر در تهران، خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله قرار گرفته است.
در موزه هنرهای معاصر چه چیزهایی نگهداری می‌شود؟
در موزه هنرهای معاصر تهران آثار مختلفی مانند مجسمه، نگاره، نقاشی و خطاطی از هنرمندان مختلف نگهداری می‌شود.
ساعت کاری موزه هنرهای معاصر چه زمانی است؟
ساعت کاری موزه در نیمه اول سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ و در نیمه دوم سال از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ است. البته باید توجه داشته باشید فروش بلیط یک ساعت قبل از تعطیلی متوقف می‌شود.
طراح موزه هنرهای معاصر کیست؟
کامران دیبا معمار و طراح موزه هنرهای معاصر است. ایده ساخت موزه هم از طرف او مطرح شده است.

معرفی موزه هنرهای معاصر

برای این‌که موزه هنرهای معاصر تهران را بهتر بشناسید، باید از ارزش آثار آن مطلع باشید. بیشتر از ۴۰۰۰ اثر ارزشمند از هنرمندان ماهر ایران و جهان، در این موزه نگهداری می‌شود. ارزش مادی آثار این موزه بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

این موزه که به‌عنوان مهم‌ترین موزه هنر مدرن و معاصر در ایران شناخته می‌شود. مالک یکی از ۵ تا ۱۰ مجموعه مهم هنر نوگرا در دنیا است.

موزه هنرهای معاصر تهران

عکس از: سایت Uppersia

موزه هنرهای معاصر در سال ۱۳۵۶ شمسی ساخته شد. این بنا را کامران دیبا در سبک معماری مدرن، با الهام از بادگیرهای کویری ایران طراحی کرده است.

بیشتر آثاری که امروزه در موزه به نمایش گذاشته می‌شود، در همان دوران خریداری شده‌اند. در ادامه تاریخچه، آدرس و تمام نکاتی را که باید در مورد موزه هنرهای معاصر در تهران بدانید، به شما خواهیم گفت.

موزه هنرهای معاصر کجاست؟

برای رسیدن به این موزه، فقط کافی است به بوستان لاله بروید که در تهران بسیار معروف است. موزه هنرهای معاصر در تهران، خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله قرار دارد.

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۸۹۳۷۴

لوکیشن موزه هنرهای معاصر روی گوگل مپ

موزه هنرهای معاصر کجاست؟

عکس از: سایت Google Maps

مسیر دسترسی به موزه هنرهای معاصر

مسیر دسترسی به موزه هنرهای معاصر تهران بسیار ساده است. شما می‌توانید با بی‌آرتی، مترو یا خودروی شخصی خود به این موزه بروید. کافی است خودتان را به بوستان لاله برسانید، بعد از آن سریع موزه را پیدا خواهید کرد.

برای رفتن با خودروی شخصی، کافی است لوکیشن موزه را در نرم‌افزار مسیریابتان کپی کنید و نقشه را جلوی چشمتان بگذارید. فقط در نظر داشته باشید که این موزه در منطقه طرح ترافیک تهران قرار گرفته است و در روزهای کاری با محدودیت تردد مواجه هستید.

موزه هنرهای معاصر در پارک لاله

عکس از: سایت Google Maps

رفتن به موزه هنرهای معاصر با مترو

جابه‌جایی با مترو راحت و سریع است. خوشبختانه بوستان لاله ایستگاه مترو دارد. ایستگاه متروی بوستان لاله در خط ۶ مترو قرار دارد که بر روی نقشه متروی تهران با یک خط صورتی‌رنگ مشخص شده است.

ایستگاه‌های زیر هم به موزه هنرهای معاصر تهران نزدیک هستند؛ اما برای رسیدن به موزه از طریق این ایستگاه‌ها، باید از مترو تا موزه را تاکسی بگیرید.

مسیر رفتن به موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

  • ایستگاه میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ متروی تهران
  • ایستگاه میدان حضرت ولیعصر (عج) در خط ۶ متروی تهران

نزدیک‌ترین مترو به موزه هنرهای معاصر

نزدیک‌ترین مترو به موزه هنرهای معاصر، ایستگاه بوستان لاله است که درست کنار پارک قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر با مترو به موزه می‌روید، از این ایستگاه استفاده کنید.

رفتن به موزه هنرهای معاصر با بی‌آرتی

دسترسی با اتوبوس‌های تندرو یا بی‌آرتی هم مسیر ساده و راحتی است. برای رسیدن به موزه هنرهای معاصر با این اتوبوس‎ها باید اتوبوس‌های خط ۱ بی‌آرتی ‌را سوار شوید. مسیر این خط از چهارراه تهرانپارس به پایانه آزادی است.

آدرس موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

در این مسیر، در ایستگاه میدان انقلاب اسلامی پیاده شوید. بقیه راه را باید با تاکسی طی کنید.

البته اتوبوس‌های معمولی هم مسیرشان به ایستگاهی نزدیک موزه می‌خورد. این ایستگاه کنار فروشگاه اتکا قرار گرفته است. اتوبوس‌های این راه دو دسته هستند: خط ۲۹۲ که مسیرشان از میدان انقلاب اسلامی به شهرک والفجر است، و خط ۲۵۹ که مسیرشان از پایانه معین تا پایانه شهرک والفجر است.

بهترین زمان بازدید از موزه هنرهای معاصر

در تمام طول سال می‌توانید به موزه هنرهای معاصر بروید.

تابلوهای موزه هنرهای معاصر در تهران

عکس از: سایت Google Maps

البته اگر می‌خواهید به تهران بیایید و چند وقتی در این شهر بمانید و از جاهای دیدنی تهران هم بازدید کنید، باید بدانید بهترین زمان سفر به تهران بهار و اوایل تابستان است. پیشنهاد می‌کنیم در بهار به تهران سفر کنید که هم آب‌وهوای خوبی دارد که زیاد گرم نیست، هم طبیعت پارک لاله در زیباترین حالت خود جلوه‌گری می‌کند.

ساعت کاری موزه هنرهای معاصر

بازدید از موزه هنرهای معاصر در تمام روزهای هفته به غیر از دوشنبه‌ها امکان‌پذیر است و ساعت کاری موزه هنرهای معاصر در تهران، هر نیم سال یکبار عوض می‌شود.

اگر در نیمسال اول سال قصد بازدید از این موزه را دارید، باید بدانید موزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ مشغول به کار است؛ البته بعد از ساعت ۱۸ بلیط فروخته نمی‌شود.

ساعات کاری موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

در نیمسال دوم سال، ساعت کاری موزه از ۱۰ صبح تا ۱۸ است؛ فروش بلیط هم تا ساعت ۱۷ امکان‌پذیر است.

به‌علاوه، موزه در روزهای زیر تعطیل است:

  • یکم، دوازدهم و سیزدهم فروردین
  • عید فطر
  • عاشورا و تاسوعای حسینی
  • اربعین حسینی
  • ۲۱ام ماه رمضان
  • ۲۸ام و ۳۰ام ماه صفر
  • ۲۹ اسفند

خرید بلیط موزه هنرهای معاصر تهران

بلیط موزه هنرهای معاصر تهران را می‌توانید هنگام ورود به موزه تهیه کنید. قیمت بلیط در فروردین ۱۴۰۳ برای افراد عادی ۱۰ هزار تومان، برای دانشجویان ۵ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۵۰ هزار تومان است.

خرید بلیط موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Bloomberg

تاریخچه موزه هنرهای معاصر

موزه هنرهای معاصر در تهران، تاریخچه‌ای طولانی دارد. در این بخش تاریخ این جاذبه دیدنی را برایتان خلاصه توضیح می‌دهیم.

ایده ساخت این موزه، اولین بار به ذهن کامران دیبا رسید که معمار پروژه بود. حاکمان وقت از ایده استقبال کردند.

تاریخچه موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

با تایید طرح، قرار شد تا بنای دو موزه در پارک لاله کنونی ساخته شود. یکی از موزه‌ها برای هنر مدرن و معاصر و دیگری برای نمایش فرش و آثار دستبافت ایرانی.

با تلاش‌های کامران دیبا، کارشناس هنری دانا استاین، دیوید گالووی، کریم پاشا بهادری و دفتر مخصوص فرح پهلوی، آثار مختلفی از کشورهای مختلف تهیه و به ایران آورده شد.

در نهایت بنای موزه هنرهای معاصر تهران در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ مترمربع ساخته شد و بعد از ۹ سال، در روز ۲۲ مهر سال ۱۳۵۶ افتتاح شد. این مراسم با حضور چند مهمان ویژه مانند معاون رئیس جمهور آمریکا، رئیس موزه گوگنهایم، رئیس موزه اشتدلیک آمستردام و… برگزار شد.

معمار موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Apochi

اولین نمایشگاه‌گردان موزه، دیوید گالووی بود که یک متخصص هنری است. این متخصص در وصف موزه گفت «این موزه، پلی میان شرق و غرب است.»

کمی بعد از افتتاح موزه، دیوید گالووی استعفا داد و انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ اتفاق افتاد. در جریانات انقلاب، کارکنان موزه برای حفاظت از آثار موجود، آن‌ها را به زیرزمین ساختمان منتقل کردند.

مردم هم تلاش زیادی برای حفاظت از آثار موزه کردند. این موضوع حتی دیوید گالووی در آمریکا را به وجد آورد و بارها از هنردوستی و فرهنگ مردم ایران تعریف کرد.

مجسمه های موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

بعد از انقلاب، موزه برای مدتی تعطیل شده و به مدت ۱۵ سال، موزه هنرهای معاصر مدام دچار تغییر شد. مدیر مجموعه هر سال تغییر می‌کرد و آثار به نمایش درآمده هم همینطور. در دوران جنگ ایران و عراق، موزه به یک گالری برای نمایش آثار جنگی و تصویر شهیدان تبدیل شد.

فعالیت‌های موزه هنرهای معاصر از سال ۱۳۷۶ دوباره پررنگ‌تر شد و موزه از این تاریخ مداوم نمایشگاه، سمینار و دوسالانه‌هایی برگزار کرد و بین مردم محبوب شد.

در سال ۱۳۸۴ بود که نمایشگاهی از آثار حفاظت‌شده در زیرزمین برگزار شد که توجه مردم را خیلی به خود جلب کرد.

تابلوهای نقاشی موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

معماری موزه هنرهای معاصر تهران

همان‌طور که اشاره شد، کامران دیبا معمار بنای موزه هنرهای معاصر بود. این معمار از بادگیرهای کویری ایران برای طراحی خود الهام گرفت. همچنین از عناصر معماری سنتی ایران مثل چهارسو و هشتی هم در طراحی این بنا استفاده کرد. قصد کامران دیبا این بود که بنایی مدرن، با حفظ عناصر معماری سنتی ایرانی طراحی کند.

مساحت زمین موزه به همراه باغ‌ها، ۸۵۰۰ مترمربع و مساحت بنای موزه، ۵۰۰۰ مترمربع است.

معماری موزه هنرهای معاصر در تهران

عکس از: سایت Itto

در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ موزه هنرهای معاصر به مدت دو سال تعطیل شد تا بازسازی شود. در ابتدا قرار بود کار بازسازی موزه سه ماهه تمام شود، اما به دلیل پاندمی ویروس کرونا، بازسازی به تعویق افتاد.

بعد از بازسازی، ساختمان که در طی این سال‌ها کمی آسیب دیده بود، وضع خیلی بهتری پیدا کرد. عایق‌بندی سقف و کف، بهینه‌سازی سامانه تهویه مطبوع، عایق‌بندی و لمینیت کردن شیشه‌ها، زیرساخت‌های تاسیساتی، به‌روزرسانی سامانه اطفای حریق دستی و هوشمند، بهبود سامانه‌های امنیتی و نورپردازی جدید، از اقدامات دولت برای بازسازی موزه بود.

سیرکولاسیون موزه هنرهای معاصر تهران

سیرکولاسیون، به معنای گردش در فضا و دسترسی به فضاهای مختلف بنا است. در این بخش سیرکولاسیون موزه هنرهای معاصر تهران را کامل به شما توضیح خواهیم داد.

در ساختمان موزه، گالری‌ها از طریق شیب‌راهه‌هایی با شیب ملایم متصل شده‌اند. به محض ورود به ساختمان، خودتان در مسیر مشخص شده قرار می‌گیرید و بعد از بازدید، به قسمت‌های دیگر می‌رسید.

سیرکولاسیون موزه هنرهای معاصر تهران

عکس از: سایت Harpersbazaararabia

درون ساختمان مسیری به شکل مارپیچ به صورت چرخشی طراحی شده که با شیب‌راهه به هم متصل شده‌اند. در این مارپیچ شما هفت گالری اصلی را خواهید دید.

اولین فضا، سرسرای اصلی یا گالری شماره یک نام دارد. کامران دیبا در طراحی این سرسرا اهمیت زیادی به ارتباط فضای میانی و ارتباط آن با ورودی، کتاب‌فروشی، زنجیره گالری‌ها و رستوران مجموعه داده است.

آثار بین المللی موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

سفر کوتاه شما درون این موزه از سرسرای اصلی یا همان گالری شماره یک شروع می‌شود و کم کم به گالری‌های بعدی می‌رسید.

ساختمان طوری طراحی شده است که نقطه آغاز و پایان شما یک مکان باشد؛ یعنی سرسرای اصلی.

بخش‌های مختلف موزه هنرهای معاصر

حالا وقت آن است که با دقت و جزئیات به بررسی بخش‌های مختلف موزه هنرهای معاصر تهران بپردازیم.

موزه دارای ۹ گالری، باغ مجسمه، سالن نمایش، گنجینه، کتابخانه، کافه تریا و بخش‌های اداری است. در ادامه هر یک از این بخش‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

بخش های مختلف موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

موزه هنرهای معاصر دارای دو ورودی است که یکی در سوی پارک لاله قرار گرفته و خدماتی به شمار می‌رود و دیگری ورودی اصلی است که از سوی خیابان کارگر در ضلع غربی بنا تعبیه شده است. ساختمان خود موزه در بخش جنوبی مجموعه قرار گرفته است و باغ مجسمه در شمال ساختمان است.

– گالری‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم، موزه هنرهای معاصر تهران ۹ گالری دارد؛ از این ۹ گالری، سه گالری نمایشگاه آثاری از هنرمندان بین‌المللی است که در گنجینه دائمی موزه هستند. این مجموعه آثار پابلو پیکاسو، رنه مارگریت، کلود مونه، ونسان ون گوگ و دیگر هنرمندان مطرح جهان را شامل می‌شود.

در ۶ گالری دیگر هم نمایشگاه‌های موقتی و فصلی در طول سال برگزار می‌شوند.

گالری های موزه هنرهای معاصر تهران

عکس از: سایت Google Maps

– کتابخانه

موزه هنرهای معاصر تهران یک کتابخانه تخصصی دارد که در پایان شیب‌راهی قرار گرفته که به بخش‌های اداری می‌رسد. در این کتا‌بخانه بیشتر از ۵۰۰۰ هزار جلد کتاب وجود دارد که بیشتر به موضوعات هنری مرتبط هستند.

عضویت در این کتابخانه فقط مخصوص دانشجویان و پژوهشگران است. همچنین باید بدانید که فقط اعضا می‌توانند وارد کتابخانه شوند.

مجسمه های موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

– سالن نمایش

موزه هنرهای معاصر، یک سالن نمایش دارد که گاهی فیلم‌های جذابی پخش می‌کند. این سالن نمایش به سینماتیک موزه هنرهای معاصر تهران معروف است.

موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

– گنجینه

اگر تاریخچه موزه را کامل خوانده باشید، حالا راجع به گنجینه می‌دانید. گنجینه موزه هنرهای معاصر، شامل آثار ارزشمند و مهم ایرانی و خارجی است. این گنجینه در زیرزمین ساختمان نگهداری می‌شود و بعضی از آثار آن هر از چند گاهی به نمایش گذاشته می‌شوند.

معماری موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

– کافه تریا

رستوران و کافی‌شاپ موزه، در طبقه همکف ساختمان است. این فضا با دیواری شیشه‌ای از باغ تندیس جدا شده و چشم‌انداز خوبی به تندیس‌های زیر دارد:

  • تندیس اسب و سوارکار اثر مارینو مارینی
  • تندیس درمانگر اثر رنه مارگریت
  • تندیس زن ایستاده و مرد در حال قدم زدن ۱، هر دو اثر آلبرتو جاکومتی
موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

– باغ مجسمه

باغ مجسمه یا باغ تندیس موزه هنرهای معاصر تهران، یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های موزه به شمار می‌رود. این بخش در شمال ساختمان موزه قرار گرفته و کاملا سرسبز است.

در باغ مجسمه شما آثاری از رنه مارگریت، مارینو مارینی، هنری مور، ماکس ارنست، پرویز تناولی و چندین هنرمند دیگر را خواهید دید.

باغ مجسمه های موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

آثار نگهداری‌شده در موزه هنرهای معاصر

همان‌طور که قبلا هم گفتیم، بیشتر از ۴۰۰۰ اثر در این موزه نگهداری می‌شود. پس عجیب نیست شما تنوع بالایی از آثار هنری و هنرمندان را در این موزه پیدا کنید. در موزه می‌توانید آثاری از نقاشی، خطاطی، مجسمه‌سازی و عکاسی را ببینید.

گوگن، پابلو پیکاسو، ونسان ونگوگ، جکسون پولاک، رنه مارگریت، آلبرتو جاکومتی، سهراب سپهری و بسیاری از بزرگان هنر مدرن جهان، در این موزه اثری دارند.

آثار نگهداری شده در موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است. به همین دلیل آثار زیادی از این هنر در موزه به چشم می‌خورد.

همچنین شما گنجینه عکس‌های موزه را هم خواهید دید. بیش از ۱۲۰ نگاره از عکاسان مختلف دنیا در این موزه جمع شده و به نمایش گذاشته می‌شوند. برای مثال، آثاری از هنری فاکس، آگوست سندر، لوئیس هاین، جولیا مارگارت، واکر ایوانز و ده‌ها عکاس دیگر، در این موزه وجود دارند.

موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Google Maps

در سال ۱۳۹۹ جمشید ناصری، به وصیت همسرش منیژه میرعمادی، مجموعه هنری‌شان را که شامل ۷۰۵ اثر از هنرمندان معاصر ایران بود، به این موزه اهدا کرد. در این مجموعه می‌توانید آثاری از عباس کیارستمی، علی‌اکبر صادقی، رضا مافی و چندین هنرمند دیگر پیدا کنید.

جاهای دیدنی نزدیک موزه هنرهای معاصر

اگر به موزه هنرهای معاصر تهران سر زدید، حیف است از جاهای دیدنی نزدیک موزه بازدید نکنید. در ادامه چند جاذبه دیدنی نزدیک به موزه را به شما معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی نزدیک موزه هنرهای معاصر

عکس از: سایت Tripyar

– پارک لاله

خوبی قرارگیری موزه هنرهای معاصر در پارک لاله، این است که شما به چند جاذبه معروف تهران هم دسترسی دارید. علاوه بر جاذبه‌ها، می‌توانید از فضای سبز پارک هم استفاده کنید و از بازارچه صنایع دستی آن بازدید کنید.

پارک لاله

عکس از: سایت Google Maps

می‌توانید بعد از این‌که موزه هنرهای معاصر را دیدید، سری به این پارک بزنید و خودتان را به یک پیاده‌روی در این پارک سرسبز دعوت کنید.

– موزه فرش

کمی قبل‌تر از موزه فرش ایران برایتان گفتیم که در پارک لاله قرار دارد. اگر به فرش‌های دست‌بافت و سنتی ایران علاقه دارید، حتما باید سری به موزه فرش بزنید. در این موزه می‌توانید نمونه‌هایی بی‌نظیر از فرش اصیل ایرانی پیدا کنید. با دیدن این فرش‌ها می‌شود به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی پی برد.

موزه فرش

عکس از: سایت Google Maps

نقش و نگار فرش‌ها هم شما را به وجد می‌آورد، هم باعث می‌شود از خودتان بپرسید چطور این طرح‌های پیچیده دست‌بافت هستند؟ بازدید از این موزه، می‌تواند حس‌وحالی متفاوت را به شما بدهد.

– تئاتر شهر

تئاتر شهر بزرگ‌ترین مجموعه نمایش تئاتر در ایران است. این مجموعه در سال ۱۳۵۱ ساخته و افتتاح شد. تئاتر شهر شامل ۵ سالن نمایش است و تئاترهای زیادی در آن اجرا می‌شود.

تئاتر شهر

عکس از: سایت Google Maps

اگر عاشق هنر و تئاتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این مجموعه بزنید و با تماشای تئاتر، حال‌و‌هوای خود را عوض کنید. می‌توانید از قبل بلیط تئاترهایی را که در این مجموعه برگزار می‌شوند، تهیه کنید.

تئاتر شهر در چهارراه ولیعصر، ضلع غربی پارک دانشجو قرار گرفته است.

– موزه دکتر شریعتی

در نزدیکی موزه هنرهای معاصر تهران، می‌توانید خانه موزه دکتر شریعتی را در خیابان جمال‌زاده شمالی، نرسیده به خیابان فاطمی، کوچه نادر پیدا کنید.

خانه دکتر شریعتی در سال ۱۳۷۶ از خانواده او به منظور استفاده به‌عنوان «خانه موزه» خریداری شد. تکمیل خانه موزه دکتر شریعتی تا سال ۱۳۸۵ طول کشید و در همان سال افتتاح شد. در این خانه موزه می‌توانید زندگی دکتر شریعتی را با چشمان خودتان ببینید.

موزه دکتر شریعتی

عکس از: سایت Google Maps

اتاق کار شخصی، مدارک دوران تحصیل و مکاتبات محرمانه ساواک در مورد ایشان، از جمله مواردی است که در این خانه موزه می‌توانید ببینید. همچنین در کتابخانه موزه، می‎توانید آثار او و کتاب‌هایی درباره ایشان را پیدا کنید.

اقامت در نزدیکی موزه هنرهای معاصر

اگر به تهران سفر می‌کنید و می‌خواهید نزدیک موزه هنرهای معاصر تهران اقامت داشته باشید، همراه ما باقی این مقاله را بخوانید. در این بخش به طور کلی لیست هتل‌های نزدیک به موزه را برایتان نوشته‌ایم. با این لیست می‌توانید یک نگاه کلی و جامع به هتل‌های اطراف موزه داشته باشید و راحت آن‌ها را مقایسه کنید.

– هتل لاله تهران

هتل لاله تهران، یک هتل پنج ستاره است که در خیابان فاطمی، نبش خیابان حجاب قرار دارد. این هتل شامل امکانات مختلفی می‌شود. روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ رایگان، رستوران و رستوران سنتی، کافی‌شاپ، اینترنت رایگان، سالن همایش و اتاق مهمانی، بخشی از امکانات این هتل است.

هتل لاله تهران

عکس از: سایت Wikipedia

– هتل اسپیناس

هتل اسپیناس پالاس هم یک هتل لوکس پنج ستاره است. این هتل در بلوار کشاورز، بین خیابان فلسطین و نادری قرار دارد. سالن بدنسازی، استخر، اینترنت و پارکینگ رایگان، فروشگاه و غرفه، باجه تبدیل ارز، رستوران، کافی‌شاپ، سونا و جکوزی تنها قسمتی از امکانات این هتل جذاب محسوب می‌شود.

هتل اسپیناس

عکس از:‌ سایت Google maps

– هتل آتانا تهران

هتل آتانا با چهار ستاره، در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی قرار دارد. این هتل شامل رستوران روف گاردن، پارکینگ و اینترنت رایگان، اتاق عقد، استخر، سالن بدنسازی، روم سرویس، صرافی و ده‌ها امکانات و خدمات دیگر می‌شود.

– هتل آپارتمان پارس

پارس، هتلی سه ستاره است که در خیابان انقلاب، درست روبه‌روی درب اصلی دانشگاه تهران قرار دارد. این هتل پارکینگ و اینترنت ندارد. اما دارای امکاناتی مثل استخر، روم سرویس، رستوران، کافی‌شاپ، سونا خشک، سونا بخار، جکوزی و پذیرش ۲۴ ساعته است.

هتل آپارتمان پارس

عکس از: سایت Google Maps

– هتل البرز تهران

این هتل هم یکی از هتل‌های سه ستاره نزدیک به موزه هنرهای معاصر تهران است. در خیابان وصال شیرازی، تقاطع بزرگمهر می‌توانید این هتل را پیدا کنید. اینترنت رایگان، تاکسی سرویس، رستوران و کافی‌شاپ، چند نمونه از امکانات و خدمات این هتل است.

هتل البرز تهران

عکس از: سایت Google Maps

– هتل ورنوس

به میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، نبش خیابان ورنوس بروید تا هتل ورنوس را ببینید. این هتل سه ستاره، شامل خدمات و امکاناتی مثل اینترنت رایگان، تاکسی سرویس، روم سرویس، پذیرش ۲۴ ساعته، رستوران و کافی‌شاپ است.

توصیه‌هایی برای بازدید از موزه هنرهای معاصر

یکی از اولین توصیه‎های ما به شما، نگه داشتن برگه بلیط موزه است. حتما برگه بلیط را تا انتهای بازدیدتان از موزه، همراه داشته باشید. ممکن است هنگام بازدید از موزه هنرهای معاصر، چندین بار نگهبانان موزه بخواهند بلیط شما را کنترل کنند.

در آخر، مراقب سلامتی خودتان و آثار موزه باشید و خوش بگذرانید. اگر دوست داشتید، حتما نظر یا تجربه خودتان را در مورد موزه هنرهای معاصر، با ما علی بابایی‌ها هم به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.