یک سال بعد از کمپین بلندپروازی ۱ در تابستان ۹۷، کمپین بلندپروازی ۲ در مرداد و شهریور ۹۸ اجرایی شد. در روز سهشنبه ۱۲ شهریور ماه، مراسم اختتامیه این کمپین در باشگاه دفتر «روز اول علیبابا» با حضور مدیران ارشد لوفتهانزا، علیبابا و شرکت بازاریابی و تبلیغات برندیست برگزار شد. همچنین برندگان خوششانس این کمپین هم در همین مراسم به قید قرعه انتخاب شدند.
گزارش کامل کمپین بلندپروازی ۲ و مراسم اختتامیهاش را در این مطلب بخوانید.
هدف کمپین بلندپروازی چه بود؟
کمپین بلندپروازی با این هدف طراحی و اجرا شد که نشان بدهد هیچگاه برای ایجاد تغییر در زندگی دیر نیست و این که در پروراندن رویا و هدف در ذهن، نباید اجازه بدهیم که مرزها و محدودیتها مانع از پیشرفت و اوجگیری ما شوند.
مساله جالبی که در مورد کمپین بلندپروازی وجود دارد این است که حتی در مرحله اجرا هم این کمپین بخشی از اهدافش را محقق کرده بود، چون صدای این کمپین به سرعت از مرزهای ایران عبور کرده و به گوش بلندپروازان در کشورهای مختلفی رسید.
مشارکت مخاطبان از کشورهای مختلف نشان داد که این کمپین توانسته حس «تغییر در زندگی» و «شکستن مرزها برای دستیابی به رویاها» را در مخاطبان زنده کند.
کمپین بلندپروازی چگونه اجرا شد؟
تمامی مراحل کمپین بلندپروازی ۲ (از ایدهپردازی، طراحی تا اجرا) توسط شرکت تبلیغات و بازاریابی برندیست اجرا شد و این کمپین به مدت یک ماه در اینستاگرام جریان داشت. مخاطبان برای شرکت در این کمپین باید موارد زیر را انجام میدادند:
- به اشتراک گذاری عکس شخصی، در حالی که بال درآوردهاند!
- پاسخ به سوال «اگر هیچ حد و مرزی وجود نداشت تا کجا پرواز میکردی؟» در کپشن
- درج هشتگ #بلندپروازی و تگ کردن صفحههای اینستاگرام علیبابا و لوفت هانزا
جایزه و برندگان کمپین بلندپروازی
کمپین بلندپروازی از هر طریقی که ممکن بود، در مسیر تحقق اهدافش حرکت کرد. جایزهای که برای کمپین بلندپروازی ۲در نظر گرفته شده بود سه بلیط رفت و برگشت به یک کشور اروپایی بود که کشور مقصد به اختیار خودِ برندگان انتخاب شد.
در مورد اختتامیه بیشتر بدانیم
شرکت سفرهای علیبابا اخیرا به دفتری جدید تغییر مکان داده است که اسمش دفتر «روز اول علیبابا» است. مراسم اختتامیه کمپین بلندپروازی در سالن اجتماعات این دفتر (باشگاه) برگزار شد.
علاوه بر اهالی رسانه و اینفلوئنسرهای مطرح، مدیران ارشد لوفت هانزا و شاهر مراد (مدیر شرکت هواپیمایی لوفتهانزا)، مسعود طباطبایی (مدیر عامل شرکت علیبابا) و توحید علیاشرفی (مدیر عامل شرکت بازاریابی و تبلیغات برندیست) هم در این مراسم حضور داشتند.
شاهر مراد که از میزان استقبال و کیفیت این کمپین رضایت داشت، در سخنرانیاش از شرکت برندیست تشکر کرد و همچنین اظهار امیدواری کرد تا رویدادهای بیشتری با چنین سطحی از کیفیت و استقبال در ایران برگزار شود.
همانطور که گفتیم، کمپین بلندپروازی حتی در مرحله اجرایی هم توانست فراتر از مرزها رفته و حس تغییر را در مخاطبان زنده کند. مسعود طباطبایی، مدیرعامل شرکت علیبابا، در این مراسم گفت که سوق دادن جوانان به سمت و سوی شادی و تلاش در راستای اهداف موضوع مهمی است. همچنین با اشاره به آمار شرکتکنندگان در این کمپین، مهر تاییدی بر موفقیت کمپین در تحقق اهدافش زد.
در نهایت، آقای توحید علیاشرفی در ابتدای گفتههایش از این که بیشترین تعداد شرکتکنندههای کمپین خانمهای جامعهمان بودند اظهار خوشحالی کرد. او ادامه داد: درست است که این کمپین برای احیای حس تغییر در همه افراد جامعه ایجاد شده بود، اما این که بانوان عزیز در این عرصه هم توانستند با روحیهای مثالزدنی در راستای تحقق اهدافشان تلاش کنند خبر بسیار خوبی برای جامعه ماست.
آقای علیاشرفی در ادامه آماری دقیق و موثق از کمپین ارائه داد که برای شما فهرست کردهایم:
- ۱۰ میلیون نفر از کمپین بلندپروازی ۲ بازدید کردند.
- در عرضِ فقط یک ماه، یک هزار هشتگ با عنوان بلندپروازی در اینستاگرام ثبت شد.
- بیش از ۵۰۰ هزار لایک و ۲۰ هزار کامنت برای هشتگ بلندپروازی علیبابا در اینستاگرام ثبت شد.
چنین آمار و ارقامی نشان میدهد که کمپین بلندپروازی و ایدهای که پشت آن وجود دارد چقدر مقبول و فراگیر بوده است.
در انتهای مراسم اختتامیه، زمانی که قرعهکشی داشت انجام میشد نفسها در سینه حبس بودند. بالاخره سه برنده خوششانس این کمپین هم انتخاب شدند و میتوانند کشور اروپایی مورد علاقهشان را انتخاب کنند تا بلیط رفت و برگشتشان توسط علی بابا و لوفت هانزا تهیه شود.
کمپین تمام شد، اما بلندپروازی نه!
همانطور که برگزارکنندگان کمپین هم گفتند، هدف اصلی این کمپین رساندن یک پیام بود: این که هر زمانی که واقعا بخواهیم، میتوانیم مسیر تغییر و رشد را شروع کنیم. کمپین هم به انتها رسید و پیام به خوبی به مخاطبان منتقل شد، اما ایده بلندپروازی همیشه در ذهنمان زنده است.