مسکو square moscow

افزایش همکاری‌های مسکو با ایران در بخش گردشگری

ظرفیت‌های گردشگری مسکو برای نمایندگان ایرانی نمایش داده شد

به نقل از خبرگزاری فرارو، در روزهای ۶ تا ۱۴ تیرماه برای نمایندگان صنعت گردشگری ایران، سفری با هدف آشنایی با مقاصد توریستی کشور روسیه برگزار شد. در این سفر که از طرف کمیته گردشگری شهر مسکو با همکاری کمیته دولتی گردشگری جمهوری تاتارستان برنامه‌ریزی شده بود، گفت‌وگوهای تجاری بین نمایندگان ایران، کازان و مسکو انجام شد و نمایندگان شهرهای مختلف گزارشی از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های توریستی خود برای گردشگران ایرانی، ارائه دادند. نمایندگان مسکو درباره نظیر جشن‌‌ها و فستیوال‌های فصلی، گردشگری غذایی و سرآشپزهای مشهور، پارک‌های متعدد،‌ تفریحات مختلف و سفرهای رودخانه‌ای و… صحبت کردند.

آیدا جمشیدیان، نماینده شرکت مسافرتی بین‌المللی ایران‌مرکز گفت: «به‌لطف همکاری‌های نزدیک بین دو کشور، مسکو به‌طرز فزاینده‌ای در حال بدل شدن به مقصد اصلی سفر ایرانیان است. همچنین لازم است به گردشگری تحصیلی نیز اشاره کنم. بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه‌های مسکو پذیرش می‌گیرند.»

180531144551 06 moscow university

یوگنی کوزلوف، سرپرست کمیته گردشگری مسکو گفت: «تورهای آشنایی با مقصد، تاثیر مثبتی بر ارتباطات بین نمایندگان صنعت گردشگری مسکو و ایران می‌گذارد و این موضوع خصوصا در دوران بعد از کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد. مسکو پیش‌بینی می‌کند که این تلاش‌ها با استقبال چشمگیر گردشگران ایرانی همراه خواهد بود و تمامی تلاش‌ خود را برای فراهم‌ کردن اقامتی لذتبخش برای گردشگران ایرانی انجام خواهد داد. مسکو با توسعه استانداردهای خدمات‌رسانی مانند هتل‌ها و رستوران‌ها، زیرساخت‌های خود را برای پذیرش میهمانان از کشورهای مختلف بهبود می‌بخشد.»

اخیرا محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ از اجرای برنامه‌هایی برای حذف ویزای گروهی برای گردشگران ایران و روسیه از ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی خبر داده بود. کاظم جلالی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه،درباره این موضوع گفت تهران در اقدامی دوجانبه با روسیه، کاملا آماده لغو روادید است. خطوط هوایی پرواز مستقیم بین دو کشور هم اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر ۹ پرواز در هفته بین تهران و مسکو انجام می‌شود. برنامه‌های مختلفی برای صدور ویزای الکترونیکی برای شهروندان ایرانی که می‌خواهند از روسیه بازدید کنند، در دست اجراست.

مسکو در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در رشد توسعه گردشگری و فراهم کردن زیرساخت‌های توریستی داشته و با ساختن مکان‌‌های مختلف اقامتی، تفریحی و مراکز خرید، به‌دنبال جذب گردشگر و شناساندن جاذبه‌های گردشگری این کشور به دنیاست.

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.