به کمک این راهنمای رزرو هتل، فقط کافی است دست روی هتل و اتاقی که میخواهید بگذارید. بقیه کارها را به علی بابا بسپارید و در مقصد، کلیدتان را تحویل بگیرید.
قدم اول راهنمای رزرو هتل: حساب کاربری دارید؟
برای رزرو هتل در علی بابا، به یک حساب کاربری نیاز دارید. اگر قبلا حساب باز کردهاید، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور ادامه بدهید. اگر حساب ندارید، اینطور باید درست کنید:
- وارد سایت علی بابا شده و روی گزینه «ورود – ثبت نام» (سمت چپ، گوشه بالا) کلیک کنید
- برای ادامه راهنمای رزرو هتل، روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
- در صفحهای که باز شد، اطلاعات شخصیتان را وارد و روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
- حالا باید یک کد پنج رقمی از طرف علی بابا برای شما ارسال شده باشد. کد را وارد کرده و روی گزینه «ورود» بزنید.
حالا قدم اول راهنمای رزرو هتل را تمام کردید و وقتش است که سراغ قدم دوم برویم.
قدم دوم: دنبال چه نوع هتلی هستید؟
در صفحه رزرو هتل خارجی علی بابا، این اطلاعات را وارد کنید:
- مقصد
- تاریخ ورود و خروج از هتل
- تعداد مسافر (دقت کنید که برای کودک و بزرگسال تفاوت دارد.)
حالا اگر روی گزینه جستجو کلیک کنید، تمام هتلهای موجود برای شما نمایش داده میشود. اگر میخواهید راهنمای رزرو هتل در زمان شما صرفه جویی کند، با استفاده از گزینههای سمت راست صفحه، نتایج را فیلتر کنید:
- بر اساس رنج قیمت
- بر اساس درجه هتل (یک تا پنج ستاره)
- بر اساس منطقه (اگر با مناطق شهر مقصد آشنا هستید، میتوانید هتلهای موجود در یک منطقه خاص را مشاهده کنید)
- بر اساس محبوبیت (از یک تا ۱۰ بر اساس نظرات کاربران)
- بر اساس امکانات (مثلا استخر، پارک و…)
همچنین میتوانید قبل از اقدام به رزرو هتل، مکان هتل را روی نقشه هم ببینید (در سمت چپ، بالای صفحه)
- اگر هتل مورد علاقهتان را برای رزرو پیدا کردید، روی گزینه «مشاهده اتاقهای موجود» بزنید.
حالا وارد صفحه جدیدی میشوید که در آن، اتاقهای موجود در یک هتل را برای شما نمایش میدهد. در این صفحه شما عکس هتل و یک سری اطلاعات دیگر در مورد آن میبینید (مثلا این که وعده غذایی هم دارد یا نه).
- اگر کمی صفحه را پایینتر بکشید، خواهید دید که برای راهنمای رزرو هتل، اطلاعات تکمیلی هم آورده شده است که شامل اتاق، محل هتل، رستوران و امکانات میشود.
- اگر اتاقی که میخواهید را پیدا کردید، روی گزینه «رزرو اتاق» بزنید. حالا باید اطلاعات شخصی را وارد کنید تا دیگر به آخر رزرو هتل برسید. روی گزینه «ادامه فرآیند خرید» بزنید.
دیگر در مرحله آخر راهنمای رزرو هتل هستید. مهمترین کاری که باید در این مرحله انجام دهید، بررسیِ مجددِ اطلاعات شخصی است. خواهش میکنیم که در این مرحله از راهنمای رزرو هتل، حتما چند دقیقه وقت برای این کار بگذارید چون بعد از نهایی شدن، دیگر امکان ویرایش آنها وجود ندارد.
همچنین اگر کد تخفیف یا امتیاز باشگاه مشتریان دارید، میتوانید در پایین صفحه آن را وارد کرده و تخفیفتان را بگیرید.
برخی اطلاعات مهم در خصوص هتل های خارجی
انواع تخت در هتل
بهطور کلی هتلها یک سری استاندارد خاص دارند و خدماتشان را براساس آن استانداردها نامگذاری و تنظیم میکنند. اصطلاحات هتلی اغلب براساس این استانداردهاست، اما گاهی هم ممکن است کلمات جدید و متفاوتی در نامگذاری خدمات بهکار گرفته شود.
بهتر است برای بررسی اتاقها با مرکز پشتیبانی علیبابا تماس بگیرید یا نوع اتاقهای هر هتل را از وبسایت هتل ببینید.
در لیست زیر میتوانید معنای تمام اصطلاحاتی که در رزرو هتل به دردتان میخورد را یاد بگیرید:
تختها
- Single: یک تخت یکنفره
- Twin: دو تخت جدای تکنفره
- Double: یک تخت دونفره
- Twin/ Double: یک تخت دونفره یا دو تخت تکنفره
- Twin room & Double room: یک تخت دونفره و دو تخت تکنفره
- Double room + extra bed: اتاق دوتخته با تخت اضافه (نفر سوم میتواند از نظر سنی کودک و یا بزرگسال باشد).
- Triple room/TPL (اتاق سهنفره) سه تخت تکنفره یا یک تخت دونفره و یک تخت تکنفره. در برخی از هتل ها برای نفر سوم کاناپه تخت شو یا تشک اضافه در نظر گرفته میشود و بدون تخت برای نفر اضافه هستند.
- Quadruple room: اتاق چهارتخته
- Queen Size: تخت دونفره کوچک
- King Size: تخت دونفره خیلی بزرگ
- sofa bed: کاناپه تختخوابشو
- extra bed: تشک اضافی
- Dormitory: اتاقخواب گروهی (خوابگاه) که شما درحقیقت تخت را در یک اتاق گروهی رزرو میکنید.در خصوص اتاق های Dormitory لازم است بدانید که این اتاق ها معمولا به صورت میکس بوده و جنسیت افراد در رزرو اتاق مهم نیست.
در صورتی که رزرو اتاق تابع جنسیت باشد ادامه نام اتاق جنسیت مشخص میشود برای مثال مقابل اسم dormitory ذکر میشود که for men یا for women است .
همچنین ظرفیت تخت های موجود نیز معمولا در ادامه نام اتاق ها مشخص میشود برای مثال capacity 12 یا capacity 6معمولا این نوع رزرو ها هزینه کمی دارند یعنی نرخ اتاق Dormitory ( خوابگاهی ) که در حقیقت رزرو تخت است در مقایسه با نرخ رزرو یک اتاق معمولی در همان هتل چند برابر است . برای مثال در هتلی که هم اتاق خوابگاهی و هم اتاق سینگل استاندارد دارد نرخ اتاق Dormitory برای ۱۰ شب حدودا ۲ میلیون تومان اما نرخ اتاق سینگل ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است یا حتی بیشتر.
وعده غذایی
- Fb: وعده غذایی کامل یا فولبرد (صبحانه + ناهار + شام)
- Hb: وعده غذایی نیمه یا هافبرد (صبحانه + ناهار یا شام).انتخاب وعده غذایی دوم یعنی ناهار یا شام با هتل است.
- Bb: فقط صبحانه
- RO: بدون وعده غذایی (فقط اتاق)
- ALL: وعده غذایی فولبرد (صبحانه، ناهار و شام) بههمراه برخی خدمات رایگان هتل (این نوع خدمات در هر هتل متفاوت است)
دید اتاق
- Garden view: دید اتاق رو به باغ/ باغچه
- Sea view: دید اتاق رو به دریا
- Pool view: دید اتاق رو به استخر
- partial sea view: دید جزئی رو به دریا
- partial view: دید جزئی
نوع اتاق و قوانین
- Family room: اتاق خانواده (نوع تختها و اندازه اتاق بسته به هتل متفاوت است)
- Studio room: اتاقهایی با تخت استودیو یا کاناپهای که قابلیت تختشدن دارد.
- Connected room: دو اتاق کنار هم که معمولا توسط یک در به هم مرتبط میشوند. البته تحویل این اتاقها بستگی به ظرفیت هتل داشته و ممکن است هتل فقط دو اتاق کنار هم (بدون درب اتصال) را به شما تحویل دهد.
- Hostel & guest house: نوعی اقامتگاه ارزانقیمت برای مسافران است. وقتی مسافری قصد ماندن در یک هاستل را دارد، معمولا یک تخت را برای خود رزرو میکند، نه یک اتاق را. تخت مهمان ممکن است در اتاقی قرار داشته باشد که در آن چهار یا حتی بیست مسافر دیگر هم اقامت دارند( بدون فیلتر کردن جنسیت ) . حمامهای هاستل مانند حمامهای خوابگاه هستند.
- Room Without Bath: اتاق معمولی بدون حمام
- shared facilities: امکانات و خدمات اتاق مشترک با سایر میهمانان هتل
- shared bathroom: حمام و سرویس بهداشتی مشترک با سایر میهمانان هتل
- Balcony Room: اتاق با بالکن
- Refundable: قابلاسترداد
- Nonrefundable / NRF: غیرقابلاسترداد
قوانین مالیات توریستی و وجه تضمین (دیپازیت)
- در بعضی از کشورها مثل ترکیه، روسیه، امارات متحده عربی، مالزی، صربستان و کشورهای عضو شنگن، مبلغی بهعنوان مالیات توریست، مالیات شهری و… به ازای هر شب اقامت از گردشگران گرفته میشود. پرداخت این عوارض تنها توسط مسافرین و در مقصد انجام میشود . این مالیات ها و پرداختی ها از هزینه اقامت جدا بوده و به همین علت به صورت جداگانه نیز دریافت میشوند. در صورت نیاز به پرداخت مالیات و، وجه تضمین و … ، معمولا این هزینه های جانبی به هنگام رزرو و همچنین در تایید رزرو ( واچر ) قابل مشاهده است .
- در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، هزینه خسارت از مسافر دریافت میشود. بعضی از هتلها مبلغی را بهعنوان وجه تضمین (Deposit) از مسافر دریافت میکنند تا در صورت ایجاد خسارت توسط مسافر، هزینه این خسارت از وجه تضمین دریافتی کسر شده تا خسارت وارده جبران شود.
- برای ورود به بعضی هتلها، داشتن credit card یا کارت اعتباری بین المللی برای مسافر الزامی است. برای کسب و اطلاعات بیشتر میتوانید با مرکز پشتیبانی علیبابا تماس بگیرید.
- کنترل تاریخ اعتبار گذرنامه مسافر، شرایط سنی همراهان و صحت اطلاعات واردشده هنگام رزرو بسیار حائز اهمیت بوده و دقت در ثبت و بررسی اطلاعات به کاربران پیشنهاد میشود.
تجربه شما از رزرو هتل
اگر مقصدتان را انتخاب کردهاید، نگران رزرو هتل خارجی نباشید و آن را به ما بسپارید. تنها کاری که لازم است انجام بدهید این است که با استفاده از این راهنمای رزرو هتل، دست روی اتاق مورد علاقهتان بگذارید تا علی بابا کلید آن را به شما تحویل بدهد.
اگر در فرآیند رزرو اینترنتی هتل هر سوال یا مشکلی داشتید، فقط کافی است به ما بگویید.
با سلام ، در خصوص نظر دهی هتل رزرو شده چطوری میشه شرکت کرد و امتیاز داد؟
سلام دوست عزیز 🙂
شما میتونید از طریق علیبابا پلاس نظرتون رو درباره تجربه اقامت در هتلها ثبت کنید.
سلام اقامتگاه بوم گردی در نجف آباد واسه فردا شب رزرو کردم چطور میتونم لغوش کنم؟
سلام سپاس از سایت علی بابا و پشتیبانان خوب آن
گله از هتل گراند لیزا استانبول
شهریور۱۴۰۰ به اتفاق پسر و دخترم با تور علی بابا عازم شدیم. هتل بسیار دور از ایستگاه مترو یعنی ایستگاه ینی کاپی که حدود ۳ کیلومتر پیاده روی داشت البته ایستگاه اتوبوس حدود ۳۰۰ متر فاصله داشت.خیابان هتل بسیار باریک و یک طرفه بود که تاکسی هم نداشت. اتاق بسیار کوچک دو نفره بود که یک تحت برای دخترم اضافه شد و دیگر جای حرکت و حتی جایی برای چمدانها نبود. نظافت بد نبود. ولی روی رو بالشتها مو چسبیده بود. دمپایی پلاستیکی نبود گفتند ممنوعه. با همان دمپایی پارچه ای هتی به دستشویی و حمام میرفتیم و احتمال لیز خوردن خیلی زیاد بود. آسانسور کوچک ۳ نفره بود که دیگر جایی برای چمدانها نمیشد. داخل راهروها سطلهای نظافت و تی ها را میگذاشتند که گویا محلی برای آنها نداشتند. سرویس بهداشتی بسیار کوچک بود که اگر کمی چاق باشید موقع داخل رفت به مشکل بر میخورید.صبحانه هر روز تکراری بود. یک تخم مرغ آب پز،کمی پنیر،یک کره،دو مربای کوچک،دو قطعه کوچک کالباس. نان صبحانه معمولا کهنه و مال روز قبل بود. اول به ما گفتند صبحانه از ۷ تا۱۰ هست ولی درب غذاخوری را ۸ باز میگردند. تنها مزیت غذاخوری منظره زیبای دریا بود چون در طبقه هفتم قرار داشت. در مجموع به کسی توصیه نمیکنم این هتل را. بخصوص اگر با خانواده باشید موجب ناراحتی و خاطره نامناسب میشود. ضمنا کتری برقی یا فلاسک چای هم در اتاقها نیست.