جاهای دیدنی مراغه

جاهای دیدنی مراغه؛ جست‌وجو میان زیباترین شهر آذربایجان شرقی

جاهای دیدنی مراغه را بشناسیم

ایران آن‌قدر شهرهای باستانی و دیدنی دارد که اگر هر روز هم درباره آن بگویم، باز هم تمام نمی‌شود. اما این‌بار قرار است بار و بندیلمان را ببندیم و سری به جاهای دیدنی مراغه در آذربایجان شرقی بزنیم. در دل باغ‌هایی که جویبارهای رود سهند آن‌ها را زنده کرده، شهری است پر از رنگ و لعاب و شگفتی. زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل و آب‌و‌هوای دلکش، همان چیزی است که هر رهگذری را به خود جذب می‌کند و وادار می‌کند سری به آنجا بزند.

تاریخ این شهر و جاهای دیدنی آذربایجان شرقی گسترده‌تر از این است که در یکی دو مطلب و با چندصد کلمه بتوانم همه آن را برایتان بگویم. اما چه چیزی بهتر از برنامه‌ریزی برای دیدن کردن از جاهای دیدنی مراغه را سراغ دارید؟ تابستان‌های خنک و جاهای دیدنی و تاریخی و جذاب این شهر، آن را به یک مقصد تابستانه عالی تبدیل می‌کند. با من در گذری به مراغه همراه باشید تا بیشتر شما را در مجله گردشگری علی‌بابا با این شهر دوست داشتنی آشنا کنم.

مراغه کجاست؟
مراغه یا مرآوا بعد از تبریز بزرگ‌ترین شهر آذربایجان شرقی است. شهر در بخش جنوبی دامنه کوه سهند و کنار رودخانه صوفی چای قرار گرفته است.
بهترین گزینه‌های طبیعت‌گردی در مراغه کدام است؟
مراغه جاذبه‌های گردشگری و طبیعی زیادی دارد. بهترین آن‌ها چشمه‌های آب گرم ساری سو و شورسو چایباغی هستند. می‌توانید از منطقه حفاظت شده سهند هم دیدن کنید که بهترین گزینه به حساب می‌آید.
بهترین مراکز خرید سوغاتی در مراغه کدام‌ است؟
مراغه شهر سوغاتی‌های خوشمزه، صابون و فرش است. بازارهای محلی و بازار اصلی مراغه بهترین مراکز خرید این سوغاتی‌ها هستند.
معروف‌ترین پارک و مرکز تفریحی مراغه کدام است؟
بوستان غفاریه معروف‌ترین پارک و مرکز تفریحی مراغه به حساب می‌آید.
بهترین جاهای تاریخی و دیدنی مراغه کدام است؟
از مهم‌ترین جاهای تاریخی و دیدنی مراغه می‌توان به رصدخانه مراغه، خانه اشرف الملوک نبئی وند، کلیسای سن هوهانس و… اشاره کرد.

جاهای دیدنی مراغه: طبیعت‌گردی

طبیعت دلکش و دل‌فریب مراغه به لطف آب‌های سهند، بخش مهمی از جاهای دیدنی آن را تشکیل می‌دهد. در زیر می‌توانید چندتا از بهترین‌های این منطقه را بهتر بشناسید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

– رودخانه صوفی چای مراغه

مهم‌ترین رودخانه مراغه، رودخانه صوفی چای از جاهای دیدنی مراغه است. این رودخانه ۷۰کیلومتری، در مسیر خود جذاب‌ترین طبیعت را ایجاد کرده و ۱۲ هکتار باغ و کشاورزی را آبیاری می‌کند.

بدون شک برای سفرهای بهاری و تابستانی سفر و بازدید از این قسمت مراغه، تجربه جالبی خواهد بود. بخصوص که آب رود به سد علویان می‌ریزد و خود سد و روستاهای اطرافش هم مقاصد گردشگری جذابی‌ است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت رودخانه صوفی چای

لوکیشن صوفی چای روی گوگل مپ

آدرس: محله رصدخانه مراغه، میدان پاسداران، خیابان آب

– آبشار گور داغ مراغه

آبشار گور داغ یا به‌قول محلی‌ها آبشار کوره چکان از جاهای دیدنی مراغه منظره‌ای چشم‌نواز را تقدیمتان می‌کند. آب آن از ارتفاعات سهند می‌آید و خنکی‌بخش روزهای طولانی و گرم تابستان خواهد بود.

کنار این آبشار می‌توانید آبتنی کنید و از طبیعت زیبایی منطقه حسابی لذت ببرید. اگر تابستان گذرتان به اینجا افتاد بدانید که آب از برف‌های آب شده می‌آید و حسابی خنک است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Balad

آدرس و موقعیت آبشار گور داغ

لوکیشن آبشار گور داغ روی گوگل مپ

آدرس: ۵ کیلومتری جنوب شرقی مراغه، روستای چکان

– چشمه ساری سو

چشمه ساری سو یا آب زرد از جاهای دیدنی مراغه چشمه‌ای با خاصیت درمانی است و هرساله به‌دلیل گوگردش مردم زیادی به آن مراجعه می‌کنند. گوگرد برای پوست مفید است. در کنار آن، طبیعت اطراف چشمه هم بسیار دیدنی است و زیبایی‌های آن دلکش و دل‌فریب است. به‌خصوص که اگر فصل بهار خود را به اینجا برسانید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Tishineh

آدرس و موقعیت چشمه ساری سو

لوکیشن چشمه ساری سو روی گوگل مپ

آدرس: ۴ کیلومتری مراغه، ۳ کیلومتری شمال غربی آبادی ورجوی

– چشمه شورسو چایباغی

چشمه شورسو چایباغی چشمه درمانی دیگری است که آب آن سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منزیم، کلسیم، کلسیت بی‌کربنات و … است. مردم از شهرهای اطراف برای استحمام و استفاده از خواص درمانی چشمه شورسو چایباغی از جاهای دیدنی مراغه به این منطقه می‌آیند و از آن لذت می‌برند.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت چشمه شورسو چایباغی

لوکیشن چشمه شورسو روی گوگل مپ

آدرس: ۸ کیلومتری جنوب مراغه، مجاورت روستای چایباغی

– چشمه ایستی بلاغ

بهار و تابستان مراغه زیبا است و این زیبایی را می‌توانید در چشمه ایستی بلاغ کاملا ببینید. ایستی بلاغ یا چشمه گرم، خاصیت‌های زیادی دارد و مردم برای زانو درد و رماتیسم زیاد از آن استفاده می‌کنند.

آب‌تنی در آب این چشمه از جاهای دیدنی مراغه شادی‌آور است و کسالت‌های روحی را هم تا حد زیادی برطرف می‌کند. این چشمه در نوروز خیلی شلوغ است. اگر شلوغی زیاد را دوست ندارید، اواخر تابستان به آن سفر کنید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت چشمه ایستی بلاغ

لوکیشن چشمه ایستی روی گوگل مپ

آدرس: ۴ کیلومتری شرق مراغه، ۴۰۰ متری غرب روستای تازه‌کند سفلی

– چشمه قره پالچیق

سیاه گل یا قره پالچیق از جاهای دیدنی مراغه جزو چشمه‌هایی است که خاصیت درمانی ویژه‌ای دارد. این چشمه مانند چشمه‌های دیگر مراغه برای بیماری‌های پوستی و رماتیسم مفید است. منطقه بکر و زیبایی‌های اطراف چشمه هم خود جاذبه گردشگری دیگری در مراغه است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Wikimedia

آدرس و موقعیت چشمه قره پالچیق

لوکیشن چشمه قره پالچیق روی گوگل مپ

آدرس: شهرستان مراغه، دامنه کوه سنجان

– منطقه حفاظت شده‌‌ سهند

یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت‌شده در ایران، منطقه سهند از جاهای دیدنی مراغه است. این منطقه در سال ۱۳۹۰ به‌صورت حفاظت‌شده و شکار ممنوع درآمد و محل زندگی حیوانات وحشی، پرندگان و جوندگان جذاب است. این منطقه در ارتفاعات سهند است و در محدوده شهرهای مراغه، بناب، عجب شیر، تبریز و اسکو قرار دارد.

رودهای قلعه چای، چوان چای، لیقوان و… منابع آب اصلی و دائمی منطقه‌اند و گیاهان و حیوانات زیادی هم به لطفشان در منطقه وجود دارد.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت منطقه حفاظت شده سهند

لوکیشن منطقه حفاظت‌شده سهند روی گوگل مپ

آدرس: مراغه، شهرستان اسکو، جاده اسکو، جاده اسکندان عنصرود

– غار هامپوئیل (غار کبوتر)

اگر عاشق غارنوردی هستید، غار کبوتر یا غار هاپوئیل یکی از بهترین مقاصد و از جاهای دیدنی مراغه برای شماست. جلوی در ورودی غار، دسته‌ای از کبوترهای وحشی وجود دارد به همین دلیل به آن غار کبوتر می‌گویند.

این غار ۵ طبقه از جاهای دیدنی مراغه بسیار جالب است ولی یادتان باشد که برای سفر به آن نیازمند مهارت و تجربه‌اید و باید امکانات غارنوردی حرفه‌ای همراه داشته باشید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت چشمه غار هامپوئیل

لوکیشن غار هامپوئیل روی گوگل مپ

آدرس: ۱۵ کیلومتری شهر مراغه، نزدیکی روستای تازه کند سفلی

جاهای دیدنی مراغه: جاذبه‌های تاریخی

تمدن و تاریخ عمیق مراغه در آثار و جاذبه‌های تاریخی آن تجلی پیدا می‌کند. چندتا از جذاب‌ترین‌ها را به شما معرفی می‌کنم و مطمئنم از دیدنشان لذت می‌برید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

– رصدخانه مراغه

اولین و بزرگ‌ترین رصدخانه ایران، رصدخانه تاریخی مراغه از جاهای دیدنی مراغه است. این رصدخانه در زمان حکومت ایلخانان و با نظارت دقیق خواجه نصیر‌الدین طوسی درست شد.

آسمان شب و هزاران ستاره‌ای که در آن می‌درخشند جذاب‌ترین صحنه‌ای است که می‌توانید در این رصدخانه ببینید. اگر گذرتان به مراغه افتاد، در لیست جاهایی که باید بازدید کنید، حتما رصدخانه مراغه را در آن اول اول لیست بگذارید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت رصدخانه مراغه

لوکیشن رصدخانه مراغه روی گوگل مپ

آدرس: غرب مراغه، نزدیکی روستاهای طالب‌ خان و حاجی‌ کرد

– گویجه قلعه از جاهای دیدنی مراغه

گویجه قلعه یک شاهکار ۳ هزارساله سنگی از جاهای دیدنی مراغه است. این قلعه کار دست گذشتگان است و حجاری‌های کم‌نظیر آن تماما توسط کسانی که زمانی اینجا زندگی می‌کردند، انجام می‌شد. این قلعه حالا در لیست آثار ملی ایران قرار دارد و مردم زیادی هم به این منطقه می‌آیند تا تونل‌ها و دالان‌های قلعه را ببینند و هنر دست گذشتگان را حسابی ببینند.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Sanajou

آدرس و موقعیت گویجه قلعه

لوکیشن گویجه قلعه روی گوگل مپ

آدرس: ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی مراغه، بخش سراجوی، دهستان قوری چای

– مزارهای پنج‌گانه

مزارهای پنج‌گانه یا گنبد‌های مراغه، در واقع ۵ گنبد یا برج مهم از جاهای دیدنی مراغه است که قبل و بعد از اسلام درست شده و نمایانگر معماری آن است. به‌دلیل وجود آن‌ها هم شهر مراغه را به شهر برج‌ها نیز می‌شناسند. این‌گنبدها شامل گنبد سرخ، گنبد مدور، گنبد کبود و گنبد غفاریه است.

آدرس و موقعیت گنبد سرخ

لوکیشن مزارهای پنج‌گانه روی گوگل مپ

آدرس: کمربندی جنوبی، خیابان ارجمندی

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت گنبد مدور

لوکیشن گنبد مدور روی گوگل مپ

آدرس: مراغه، خیابان موسوی

آدرس و موقعیت گنبد کبود

لوکیشن گنبد کبود روی گوگل مپ

آدرس: خیابان اوحدی، خیابان موسوی

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت گنبد غفاریه

لوکیشن گنبد غفاریه روی گوگل مپ

آدرس: خیابان شهید قدوسی، کنار رودخانه صوفی چای، پارک گنبد غفاریه

– معبد مهر مراغه

مهر در آیین باستان منظور همان خورشید بود. معبد مهر، یکی از جاهای دیدنی مراغه است و زمانی محل پرستش خورشید بود. آیین‌های مهرپرستی در این معبد برگزار می‌شد. این معبد زیرزمینی درست شده و به‌صورت صخره‌ای است. پیشینه تاریخی آن به ۳ هزار سال پیش بازمی‌گردد و در زمان اشکانیان در اوج شکوه و عظمت خود بود.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت معبد مهر

لوکیشن معبد مهر روی گوگل مپ

آدرس: روستای ورجوی، جاده روستای ورجوی

– خانه اشرف‌الملوک نبئی وند

خانه اشرف‌الملوک نبئی وند یا خانه حیدرانلو از جاهای دیدنی مراغه جزو بافت قدیمی مراغه است. این خانه نزدیک مسجد شیخ بابا است که تاریخی است. این خانه اواخر قاجار و اوایل پهلوی اول در دو طبقه درست شد. شکل قدیمی و تاریخی آن انگار شما را به وسط تاریخ می‌کشاند. مطمئنم عبور و گذر از آن را دوست خواهید داشت.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت خانه اشرف‌الملوک نبئی وند

لوکیشن خانه اشرف روی گوگل مپ

آدرس: خیابان خواجه نصیر شمالی، کوچه خان، پلاک ۷۸

– پل سرچشمه روستای مردق

پل سرچشمه روستای مردق، یادگار دوران صفوی است. معماری این پل از جاهای دیدنی مراغه به‌صورت ۳ دهانه‌ای است و با سنگ‌های بومی همان منطقه درست شده است. معماری آن هم شبیه به دوران ایلخانی است و از نظر تاریخی اهمیت زیادی دارد. این پل سالیان زیادی است که شهرهای میانه و هشترود و مراغه را بهم وصل می‌کند.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Wikimedia

آدرس و موقعیت پل سرچشمه روستای مردق

لوکیشن پل سرچشمه روی گوگل مپ

آدرس: ۱۲ کیلومتری جاده قدیم مراغه _ هشترود، ضلع شرقی روستا مردق

– پل خانقاه از جاهای دیدنی مراغه

یکی از قدیمی‌ترین پل‌های تاریخی مراغه، پل خانقاه از جاهای دیدنی مراغه است. این پل دو دهنه از آجر و سنگ است و به زمان ساخت آن به دوره ایلخانی برمی‌گردد. این پل مراغه را به ملکان، میاندوآب و شاهین دژ مرتبط می‌کرد.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت پل خانقاه

لوکیشن پل خانقاه روی گوگل مپ

آدرس: راه آهن، یوسف آباد، جاده خانقاه

– موزه تخصصی ایلخانی

موزه تخصصی ایلخانی از جاهای دیدنی مراغه به‌صورت تخصصی با تزیینات و جذابیت‌های بصری که دارد، کاملا معماری دوره‌های ایلخانی، اشکانی و ساسانی را تداعی می‌کند. این موزه برای گردشگری و به‌هدف نشان دادن این دوره تاریخی در سال ۶۴ تاسیس شد.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت موزه تخصصی ایلخانی

لوکیشن موزه ایخانی روی گوگل مپ

– موزه‌ سنگ‌نگاره‌‌ها (مقبره آقالار)

یکی از جذاب‌ترین موزه‌های شهر مراغه، موزه سنگ‌نگاره‌ها از جاهای دیدنی مراغه است. این دیدنی مراغه، در محل مقبره آقالار سال ۱۳۸۱ تاسیس شد. قبرهای مرمرین و تاریخی جذابیت ویژه این محل است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت موزه سنگ‌نگاره‌ها

لوکیشن موزه سنگ‌نگاره‌ها روی گوگل مپ

آدرس: خیابان آقالار، پارک آقالار

جاهای دیدنی مراغه: جاذبه‌های مذهبی

مذهب بخش جدانشدنی فرهنگ ایرانی است. در تاروپود جاذبه‌های دیدنی مراغه می‌توان به‌خوبی آن را دید. در اینجا جاذبه‌های مذهبی مراغه را به شما معرفی می‌کنم.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

– آرامگاه شیخ رکن‌الدین مراغه‌ای

اگر از ادب و عرفان و شعر و معماری خوشتان می‌آید، حتما از آرامگاه شیخ رکن‌الدین مراغه‌ای از جاهای دیدنی مراغه بازدید کنید. آرامگاهی که در کنار موزه ایلخانان است و جذابیت تاریخی و مذهبی زیادی دارد.

آرامگاه شیخ رکن الدین مراغه ای

عکس از ویکی‌پیدا

آدرس و موقعیت آرامگاه شیخ رکن‌الدین مراغه‌ای

لوکیشن سیخ رکن‌الدین روی گوگل مپ

آدرس: خیابان دانشسرا (شهید مصطفی خمینی)، روبه‌روی بیمارستان سینا

– کلیسای سن هوهانس

کلیسای سن هوهانس یا هوهانس مقدس، یکی از کلیساهای ارمنی‌ کاتولیک از جاهای دیدنی مراغه است و از نام یکی حواریون حضرت عیسی یعنی هوانس گرفته شده است. هوهانس مقدس تنها کلیسایی است که در مراغه وجود دارد و بسیاری از مردم برای بازدید از آن هر روزه اقدام می‌کنند. شکل ساده و آجری کلیسا و شباهت آن به دیگر سازه‌های قدیمی مراغه جذاب و دیدنی است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Wikimedia

آدرس و موقعیت کلیسا سن هوهانس

لوکیشن کلیسا سن هوهانس روی گوگل مپ

آدرس: مراغه،‌ خیابان امام خمینی (ره)

– مسجد شیخ بابا

یکی از جالب‌ترین سازه‌های مذهبی و جاهای دیدنی مراغه، مسجد شیخ بابا است. از مسجد شیخ بابای اصلی تنها چند ستون سنگی باقی مانده که به زمان قرن ۸ و ۹ شمسی برمی‌گردند. این مسجد حالا محلی برای عبادت و لذت بردن از جاذبه‌های دیدنی آن است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت مسجد شیخ بابا

لوکیشن مسجد شیخ بابا روی گوگل مپ

آدرس: مراغه، خیابان خواجه نصیر جنوبی

جاهای تفریحی مراغه

مراغه است و بوستان‌ها و پارک‌های سرسبزش. چه جایی بهتر از آن‌ها برای تفریح؟ در ادامه چند مورد از جاذبه های تفریحی مراغه که خیلی معروفند را معرفی می‌کنم.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

– پارک قزل ارسلان

اگر دنبال یک پارک خوب برای استراحت و بازی بچه‌ها هستید، پارک قزل ارسلان از جاهای دیدنی مراغه انتخاب خوبی برایتان خواهد بود. آدرس آن سرراست است؛ امکانات بهداشتی خوبی دارد و چندین بوفه هم همان نزدیکی است.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت پارک قزل ارسلان

لوکیشن پارک قزل ارسلان روی گوگل مپ

آدرس: قزل ارسلان، خیابان ساسان، خیابان قزل ارسلان

– پارک مسافر از جاهای دیدنی مراغه

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی مراغه پارک مسافر است. جایی که بهترین محل اسکان برای مسافران هم به حساب می‌آید. اینجا مسافران می‌توانند در چادرهایشان شب را سر کنند و از امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی و بوفه آن استفاده کنند.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت پارک مسافر

لوکیشن پارک مسافر روی گوگل مپ

آدرس: مراغه، بلوار شهید درخشی، پارک مسافر

– پارک و پیست قای‌قرانی صوفی

دنبال یک جای خانوادگی و آرام در مراغه هستید؟ پارک و پیست قای‌قرانی صوفی از جاهای دیدنی مراغه محیطی لذت‌بخش و دوست‌داشتنی دارد که گزینه خوبی برای لذت بردن از یک روز خوب بهاری یا تابستانی است.

خنکی آب رودخانه صوفی چای و زیبایی مناظر طبیعی اطراف پارک، به جذابیت ظاهری آن افزوده است. برای ورود به پارک هزینه ورودی پرداخت نمی‌کنید، اما برای استفاده از قایق‌ها باید بلیط تهیه کنید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Balad

آدرس و موقعیت پارک و پیست قایقرانی صوفی

لوکیشن پارک صوفی روی گوگل مپ

آدرس: مراغه، خیابان شکاری، خیابان ژاندارمری، پیست قای‌قرانی و بوستان صوفی

– پارک ساحلی یادگاران

بوستان ساحلی یادگاران پارکی خانوادگی با طبیعتی زیباست که در روز و شب جذاب است و می‌توانید ساعات خوشی را در آن بگذرانید. روزهای آن خنک و شب‌هایش نورانی و چراغانی است. حتی می‌توانید نزدیکی آن بمانید و چند ساعت از مناظر اطراف حسابی لذت ببرید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت پارک ساحلی یادگاران

لوکیشن پارک یادگاران روی گوگل مپ

آدرس: هاشم آباد،میدان شهدا،بلوار طبیعت

مراکز خرید مراغه

سفر که بدون خرید مزه نمی‌دهد. چند مرکز خرید خوب مراغه را هم معرفی می‌کنم که حسابی از بازارگردی در آن‌ها لذت ببرید.

– بازار مراغه از جاهای دیدنی مراغه

دوست دارید بیشتر با مردم بومی منطقه و بازار آن آشنا شوید؟ پس به بازار مراغه سری بزنید. بازاری که می‌توانید حسابی در آن گشت‌وگذار کنید و محصولات محلی و بومی را هم ببینید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت بازار مراغه

لوکیشن بازار مراغه روی گوگل مپ

آدرس: بازار قدیمی مراغه یا بازار محلی یا بازار علاءالدین تراول

– مجتمع تجاری پاساژ آتیه

اگر دنبال خرید لباس‌های ارزان و باکیفیت یا به‌صورت عمده هستید، مجتمع تجاری پاساژ آتیه انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت مجتمع تجاری پاساژ آتیه

لوکیشن پاساژ آتیه روی گوگل مپ

آدرس: محله قزل ارسلان، میدان مالیات، خیابان جام جم

– بازار اوحدی

بازار اوحدی، بازاری سنتی از جاهای دیدنی مراغه است و مردم وسایل همیشگی خود را اینجا تهیه می‌کنند. برای خرید سوغاتی به اینجا سر بزنید که کلی جنس باکیفیت و قیمت مناسب پیدا می‌کنید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت بازار اوحدی

لوکیشن بازار اوحدی روی گوگل مپ

آدرس: قدس، بین چای اوستی و ارشاد

– مرکز خرید سیتی استار

این مرکز خرید، به‌صورت اختصاصی برای پوشاک، مراکز تجاری و فرش طراحی شده و می‌توانید هر چیزی که بخواهید را با قیمت مناسب بخرید.

جاهای دیدنی مراغه

عکس از: سایت Google Maps

آدرس و موقعیت مرکز خرید سیتی استار

لوکیشن مرکز خرید سیتی استار روی گوگل مپ

آدرس: شهرک ولیعصر، خیابان شهید دهقان

توصیه‌های علی بابا برای تجربه سفری خاطره‌انگیز به مراغه

حالا که بار و بندیلتان را بسته‌اید و می‌خواهید یک سفر جاده‌ای خوب داشته باشید، اگر برنامه سفرتان برای بازدید از جاهای دیدنی مراغه است، چند دست لباس اضافی، مدارک شناسایی و پول نقد با خودتان بردارید و کفش‌های خوب و راحت به‌پا کنید که کلی جای دیدنی و جذاب در انتظارتان است.

مراغه شهری است که باید با لذت و آرامش باغات و چشمه‌هایش را ببینید و از همه چیز آن نهایت لذت را ببرید. امیدوارم سفر خوبی درپیش داشته باشید و حسابی به شما خوش‌بگذرد.

 

اشتراک گذاری

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

27 دیدگاه

  1. بهاره می‌گوید

    پدر و مادر من از مراغه بودن پدرهر دو شون تبریزی بودن که تمام خاطرات کودکی من تو مراغه هست و در کنار دختر دایی ها و دختر خاله هام تمام تابستون و تو باغ های زیبای پدر بزرگ و خاله و دایی طی می کردیم و آخر تابستون با گریه بر می گشتیم تهران از اون روزا خیلی گذشته الان مامان و بابام به رحمت خدا رفتن دایی ها خاله هام فوت شدن دلتنگ اون روزام و دلتگ شهر زادگاه پدر و مادرم

  2. جواد می‌گوید

    سلام من به خاطر شغلم اخیرا به مراغه منتقل شده ام واقعا مردمی بافرهنگ دارد و شهر زیبایی هم برای زندگی و هم برای مسافرت می باشد جای جای شهر پر از باغ و سرسبزی است و گرمای تابستان زیر سایه درختان تنومند شهر احساس نمی شود.
    برای مسافرت چندروزه یا یک هفته ای توصیه میکنم به باغ شهر ایران سفر کنید.

  3. بهروز رحمتی می‌گوید

    عکسی که برای آن اوحدیه آرمگاه رکن الدین اوحدی مراغه ای زده شده اشتباه‌ شده و عکس آرامگاه بابا رکن‌الدین در شهر اصفهان ثبت شده است

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام بهروز عزیز 🙂
      ممنون از شما. اصلاح کردیم.

  4. صدرالدین می‌گوید

    سلام بر تمام هموطنان ایرانی
    ٢٩ ساله از شهرم، عشقم و مزار پدر، مادر و دو برادرم دورم. این یکسال آخری را دیگه نمیتونم تحمل کنم تا به زادگاهم بهشت آذربایجان مراغه ی زیبا برگردم. چه خاطراتی از دهه ۶٠ و بچگی های دوران جنگ که از مراغه دارم. آنایوردم مراغا، گوزلسن مراغا، صدرالدین گیر افتاده دراصفهان😣

  5. رحیم سیدی می‌گوید

    واقعا طبیعت و آثار تاریخی مراغه بینظیره . اللخصوص فرهنگ مردم مراغه

  6. اذرگون می‌گوید

    خوبه

  7. ناصر می‌گوید

    بنام خدا

    سلام و خسته نباشید خدمت سایت جذاب علی بابا
    لطفا در خصوص معرفی جاهای دیدنی مراغه از دامنه زیبای سهند و دره زیبا و سحر انگیز شاهیوردی و موزه تخصصی ایلخانی مراغه هم عکس و مطلب تهیه و نمایش دهید.
    با تشکر

    1. حسام می‌گوید

      یاشاسین آذربایجان مراغه سلطان چوخ ییلیی وارحلال اسون

  8. رضا می‌گوید

    واقعا ممنون ازاین همه ظرافت وهنرشمادرمعرفی شهر تاریخی و خیلی زیبای مراغه

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام رضا عزیز 🙂
      خوشحالیم که همسفر هر سفر شما هستیم.

  9. فراسپا می‌گوید

    سلام
    من اهل مونیخ آلمان هستم.
    و چند روزی تو مراغه بودم واقعا بی تظیر هست حتما توصیه میکنم چند روزی تو مراغه زندگی کنید فوق العاده هست

  10. بهزاد تورک می‌گوید

    مراغه خیلی عالی هست حتما سفر کنید بهش. یاشاسین مراغا یاشاسین آذربایجان

  11. اصغرمحمودی می‌گوید

    ممنون از زحمات شما عزیزان بابت معرفی شهرما،البته چند مورد ازقلم افتاده که یکی ازآنهابازار سبزچیها،جاده توریستی سدعلویان،منطقه تفریحی زیارتی چکان که البته به خاطرپیدا کردن زیرخاکی خرابش کردند،جاده گردشگری مردق چای،وقله زیبا وبینظیرسهند

  12. علی می‌گوید

    سلام وخسته نباشید به مراغه بخاطر زیبایی وگردشگری باغ شهر وبهشت آذربایجان معروف هست حتی محصولاتش چه سیب مراغه شهرت جهانی داره حتی کشمش بیدانه مراغه زبان زد عام وخاص هست

  13. بهرام می‌گوید

    من اهل مراغه هستم نزدیک ۷۰درصد ایران را گشته ام به جرات می توانم بگویم مراغه از نظر زیبایی و طبیعت و آب و هوا در ایران فوق العاده هست تنها مشکل اهالی مراغه به نسبت جمعیت خود پزشک حاذق ندارد

  14. فرزند آذری ایران می‌گوید

    ضمن سپاس از زحمات عزیزان در مجله گردشگری علی بابا لازم دیدم چند نکته جا مانده در مقاله فوق را در حد فهم خویش بیان کنم یکی از مقاصد بی نظیر گردشگری استان و شهرستان مراغه منطقه گردشگری گشایش با طبیعی بکر با چشمه های متعدد و حوزچه های آب گرم و سرد که رودخانه و کوه در هم آمیخته و زیبایی بی نظیری را تقدیم گردشگران میکند در مورد کاروانسرا های متعدد مراغه که داخل شهر قرار دارند هم مطلبی بیان نشده همچنین مساجد تاریخی مراغه نظیر مسجد سفید مسجد ملا رستم مسجد آقا محمد تقی و چندین مسجد دیگر با بیشینه تاریخی در مورد بازارهای سنتی مراغه شامل بر بازار خشکبار مراغه ،چای اوستی بازار ،کیفچی بازار ،نجار بازار ،قاپان میدانی ،اون میدانی ،قطب میدانی ،دله نزن ،فرشچی بازار ،زرگر بازار، دهنه بازار، نعلبد بازار و بازار زیبای امیر کبیر و چندین محل دیگر که از قلم انداخته ام همچنین تفرجگاها و باغ رستورانهای مسیر صد و روستای علویان که رضایت کامل هر گردشگری را جلب می‌نماید در ضمن به لطف طبیعت سرسبز مراغه انواع عرقیات و دم نوشها در کنار خشکبار و میوه‌های تازه این شهرستان کامتان را شیرین میکند با تشکر و سپاس مجدد

  15. Amirturk می‌گوید

    مراغا چوخ عالی دی و چوخ گشه بیاری وای
    یاشاسین آذربایجان

  16. داود می‌گوید

    ۱۲هکتار چیزی نیست رودخونه لازم نداره لااقل خودتون اول بخونید بعد انتشار دهید.احتمالا ۱۲ هزار درست باشه.

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام داود عزیز 🙂
      ۱۲هکتار معادل با همون ۱۲هزار هست که شما اشاره کردید.

      1. نرگس می‌گوید

        هر هکتار ۱۰۰۰۰ متره که میشه ۱۰ کیلومتر ۱۲ هکتار هم میشه ۱۲۰ کیلومتر یا به عبارتی ۱۲۰۰۰۰متر

    2. Naghi می‌گوید

      خیلی از باغات مراغه که مساحت آنها بیشتر از چند ده هکتار می‌باشد و هزاران باغ در اطراف مراغه می‌باشد حال شما سر جمع حساب کنید مساحت کل باغات را که معمولاً از این رودخانه سیراب می‌شوند

  17. اکبر امین تاج می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بسیار سپاسگزارم از ارائه مطالب خواندنی و خوب سایت
    با احترام

  18. حسن می‌گوید

    آذربایجان شرقی تمام جاهاش دیدنی است .واقعا در ایران کمتر استانی به این زیبایی میشه یافت. هر یک از شهرهایش یکی از یکی دیدنی تر و تمام طبیعتش دیدنی و جالب .جنگلهای ارسباران در تابستان و منطقه آزاد ارس در فصول سرد خیلی دیدنی هستند. تنها استانی است که اختلاف دو شهر آن بیش از ۲۰ درجه است. دریا و کوه و بیابان و جنگل و شنزار در این استان پیدا میشه.

  19. خلیل می‌گوید

    دوستدارسفر

  20. حسین می‌گوید

    سلام،از اهر ارسباران،)قره داغ(هم بنویسید و معرفی بفرمایید. ممنون

    1. avatar-image
      تحریریه علی‌بابا می‌گوید

      سلام حسین عزیز 🙂
      در مورد ارسباران یه مقاله خوب داریم؛ خوشحال می‌شیم بخونین و نظرتون رو بگین:
      https://www.alibaba.ir/mag/east-azerbaijan/arasbaran/